Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:41

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:41

Reden zoveel waarom ik echt helemaal tegen ben: het is toch geen koehandel? OF we besluiten dat we alles op alles zetten om het virus helemaal te stoppen (of voor zover als mogelijk) en dan nemen we ALLE maatregelen die daar een verschil in maken.
Of je doet het niet en dan heeft de regering het recht niet om dit soort zware beperkingen zomaar in te voeren om ergens anders 'cadeautjes' weg te geven in de vorm van risicovolle situaties en extra besmettingen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:42

Ik vind dat toch wel heel krom, scholen open maar wel een avondklok.

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:48

Het ergste is dat dadelijk die Britse variant helemaal niet komt (laten we het hopen) en dan wordt er natuurlijk gezegd: Zie je nou hoe goed die avondklok helpt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:50

Ik denk dat die britse variant er bij jullie ook al is hoor :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:50

We zitten hier al maanden in een cirkel van 10 km., paar kleine dorpjes. Avondklok? Allang aan gewend, maakt niet uit, want overdag is er ook niks om heen te gaan. Bezoek? Mag ook niet meer. Gelukkig mag een alleenwonenende nog wel iemand ontvangen of bij één gezin komen. Doodsaai, maar jee, wat kunnen Nederlanders moeilijk doen ... De ziekenhuizen hebben mensen al in sportzalen en zelfs tenten liggen. Ik heb maar één wens: gezond blijven.

Respect voor iedereen die nu wel moét werken en risico loopt, voor de rest: blijf thuis.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:56

Shadow0 schreef:
Reden zoveel waarom ik echt helemaal tegen ben: het is toch geen koehandel? OF we besluiten dat we alles op alles zetten om het virus helemaal te stoppen (of voor zover als mogelijk) en dan nemen we ALLE maatregelen die daar een verschil in maken.
Of je doet het niet en dan heeft de regering het recht niet om dit soort zware beperkingen zomaar in te voeren om ergens anders 'cadeautjes' weg te geven in de vorm van risicovolle situaties en extra besmettingen.

Cadeautjes?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:59

Shadow0 schreef:

Ben ik niet enige gelukkig die dat krom vindt!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:01

Bij ons in de buurt is het momenteel schering en inslag met besmettingen.
Schijnt gelinkt te kunnen worden aan een keet/geheime zender.
Tussen kerst en oud en nieuw zaten daar soms wel 50 man tegelijk.
Met oud en nieuw zijn veel van de jongeren lekker gaan nieuwjaar winnen bij deze en geen.
De gevolgen zijn nu heel zichtbaar.......

achterlijke gladiolen die gezellig een kroeg afhuren, die filmpjes heb ik ook al gezien.
Dochter van een van de ‘gasten’ had notabene zelf covid.
Maar die moest maar bij het vriendje uitzieken van vader.
De kroeg vond dat ie tijdens de eerste lockdown ook wel een stille kroeg kon zijn.
Ik wil geen verrader zijn, maar ik maak me hier wel heel boos over.
Eigenaar had kroeg net overgenomen. Financieel zal hij die inkomsten echt wel nodig hebben gehad.

Ik zou vanavond feestje vieren bij mijn beste vriendin, 5 jaar geleden kreeg zij haar eerste van maandelijkse toediening van immuunglobines.
Sindsdien is haar kwaliteit van leven aanmerkelijk verbeterd.
We zouden aan hele grote tafel bij haar in kantine van manege een diner laten bezorgen.
We hebben het gecanceld, we durven het niet aan met de Britse variant en hoe het hier op het platteland gaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:04

Maar Monique ,HC en Pien
Ik vind jullie situatie zo verschillend
Ik zou 10 keer liever in een volledige lockdown zitten in Spanje of Zuid-Frankrijk dan in een halve lockdown in NL of BE
Ik merk ook dat ik de eerste lockdown zalig vond ook al mocht je nog minder dan nu ..je kon zoveel buiten doen , buiten zitten , buiten eten , de tuin in orde brengen ..ik was al blij toen ineens de tuincentra open gingen en we perkplantjes ,bloemen konden gaan kopen om in de tuin te werken :j ,ik genoot van de rust
Nu is het gewoon donker ,saai en altijd binnen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:06

Ik hoor nu al jongeren die zeggen voor de avondklok naar vrienden te gaan en dan maar blijven slapen. Tis dweilen met de kraan open.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:10

Pandora2 schreef:

200 gevallen ja. Je weet wel wat ik bedoel denk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:13

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:

:D Ja dat had ik begrepen.
Maar deze gaat echt wel heel erg snel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:14

Cookies schreef:
Ik hoor nu al jongeren die zeggen voor de avondklok naar vrienden te gaan en dan maar blijven slapen. Tis dweilen met de kraan open.

Het vervelende is dat dan natuurlijk de volgende stap is om de tijden aan te passen als die klok er eenmaal is. Dus dan wordt het toch ineens vanaf 18.00 of zo.

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:15

Ik mag dan ook hopen dat de ouders van die jongeren daar een stokje voor steken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:15

besita schreef:
Maar Monique ,HC en Pien
Ik zou 10 keer liever in een volledige lockdown zitten in Spanje of Zuid-Frankrijk dan in een halve lockdown in NL of BE
Ik merk ook dat ik de eerste lockdown zalig vond ook al mocht je nog minder dan nu ..je kon zoveel buiten doen , buiten zitten , buiten eten , de tuin in orde brengen ..ik was al blij toen ineens de tuincentra open gingen en we perkplantjes ,bloemen konden gaan kopen om in de tuin te werken :j ,ik genoot van de rust

't Is nu niet dat het bij Pien zo'n schitterend weer is denk ik :P
En op hetzelfde uur donker als hier.

Bij Monique en HC weet ik niet, maar Madrid een halve meter sneeuw en -16....dat zijn ook geen feesttemperaturen om in den hof te gaan werken :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:16

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:

Die voor 95% al niet meer te herleiden zijn naar Engeland zelf. Dus er zullen er ongetwijfeld al meer zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:19

Via een ingewijde hoor ik dat de NS vanaf donderdag op halve kracht gaat rijden. Wellicht een aanwijzing dat er ook reisbeperkingen komen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:23

Pandora2 schreef:
besita schreef:
Maar Monique ,HC en Pien

't Is nu niet dat het bij Pien zo'n schitterend weer is denk ik :P
En op hetzelfde uur donker als hier.

Bij Monique en HC weet ik niet, maar Madrid een halve meter sneeuw en -16....dat zijn ook geen feesttemperaturen om in den hof te gaan werken :=

Het is in Z -spanje ( Andalusië ,Valencia ) gewoon rond de 15 ° overdag en veel zon ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:24

Relaxed schreef:
Ik las dat ook minder bezoek en reisbeperkingen een optie zijn. Je mag dan je provincie niet uit.

https://www.ad.nl/politiek/avondklok-st ... ~ac540db2/

mooi de provincie niet uit, als grensganger, kan ik 1 kant maar 2 km in en verder niet :D

Ah ja we zien het wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:25

Leuke afleidingsmanoeuvre van de Toeslagenaffaire ook dit. Met het oog op de aanstaande verkiezingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:26

besita schreef:
Het is in Z -spanje ( Andalusië ,Valencia ) gewoon rond de 15 ° overdag en veel zon ;)

Zo en nu zet ik je op de foei, dat wil ik helemaal niet lezen!!! -:(-

Grapje natuurlijk :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:26

besita schreef:

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat jij verhuist naar die contreien :D
Maar 't is wel bakken in de zomer... :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:27

Bloodymary schreef:
Leuke afleidingsmanoeuvre van de Toeslagenaffaire ook dit. Met het oog op de aanstaande verkiezingen.

Rutte gaat alleen maar stemmen krijgen op corona vlak. Wat hij in het verleden heeft gedaan word vergeten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:29

Bloodymary schreef:

Ga je dit nu in elk corona topic zetten? Beetje triest wel.