Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:karuna schreef:Ik moest vanmorgen naar de huisarts. Maar na dat positieve contact moest ik testen voor ik ging. Maar de klachten waren al niet te missen vannacht helaas. En voor nu is het zeker geen milde verkoudheid. Temperatuur liep rap op naar 40 graden vanmorgen met een niet te houden hoofdpijn. De huisarts heeft wat voorgeschreven dat gelukkig door de apotheek is gebracht waardoor ik nu zowaar even rechtop kan zitten wat kan drinken en me iets minder ellendig voel nu.
Ik had gewild dat de veroorzaker even had getest met de "milde" verkoudheid. Dan was ik nu niet ziek geweest.
Purny ik wel maar ik ben dan ook voorzichtig en wil niemand opzadelen met welk virus dan ook.
Maar je kan ook gewoon griep oplopen karuna. Daar hoeft niemand zich op te testen en kan ook dodelijk zijn voor ouderen en zwakkeren.
Daarom vroeg ik me af wat nu de meerwaarde is om te weten of je corona hebt of griep!?
Popstra schreef:Polly, ik vraag iets gewoon uit interesse namelijk wat mensen drijft nu nog te testen nu er ook griep rond waard die, nogmaals ook dodelijk kan zijn voor risico groepen waar ik zelf ook toe behoor. En geloof me, ik weet heel goed hoe het is om doodziek te zijn.
Ik zelf zie nu gewoon de meerwaarde er niet meer van in te gaan testen omdat er van alles anders ook rond gaat en je dan ook thuis moet blijven.
kennelijk voelen velen zich erg op hun tenen getrapt dat ik dat vraag en word ik vriendelijk doch dwingend verzocht dit topic te verlaten. Bijzonder...
SusanH schreef:Dat klopt. Maar in de zorg nog steeds protocollen bij een uitbraak. Dus daar willen ze het wel weten. Gelukkig is een thuistest inmiddels wel voldoende. Ziek naar de teststraat is waardeloos.
Polly schreef:Denk je dat je bij binnenkomst op de SEH alleen op covid word getest? Ook de influenzatesten gaan daar net zo rap mee hoor.
Ik denk dat zolang het advies is om bij klachten te testen en ook de huisartsen bijvoorbeeld mensen met corona-gerelateerde klachten blijven vragen om een test (en indien geen test bekend is gaat bij ons gewoon de PBM aan hoor) het geen vraag hoeft te zijn waarom je nog gaat testen. Vind het ook niet echt een gepaste vraag in dit topic waar mensen met corona ervaringen uitwisselen.
Misschien kan je een eigen topic openen met je vraag als je daar zo benieuwd naar bent maar ik kan me zo voorstellen dat je aan de antwoorden die hier gegeven zijn mogelijk ook genoeg hebt.