Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:19

Bij klachten en negatieve test ga ik mits niet ziek ( dan lig ik in bed) gewoon de deur uit en ook werken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:21

Popstra schreef:
karuna schreef:
Ik moest vanmorgen naar de huisarts. Maar na dat positieve contact moest ik testen voor ik ging. Maar de klachten waren al niet te missen vannacht helaas. En voor nu is het zeker geen milde verkoudheid. Temperatuur liep rap op naar 40 graden vanmorgen met een niet te houden hoofdpijn. De huisarts heeft wat voorgeschreven dat gelukkig door de apotheek is gebracht waardoor ik nu zowaar even rechtop kan zitten wat kan drinken en me iets minder ellendig voel nu.

Ik had gewild dat de veroorzaker even had getest met de "milde" verkoudheid. Dan was ik nu niet ziek geweest.

Purny ik wel maar ik ben dan ook voorzichtig en wil niemand opzadelen met welk virus dan ook.

Maar je kan ook gewoon griep oplopen karuna. Daar hoeft niemand zich op te testen en kan ook dodelijk zijn voor ouderen en zwakkeren.
Daarom vroeg ik me af wat nu de meerwaarde is om te weten of je corona hebt of griep!?

Denk je dat je bij binnenkomst op de SEH alleen op covid word getest? Ook de influenzatesten gaan daar net zo rap mee hoor.
Ik denk dat zolang het advies is om bij klachten te testen en ook de huisartsen bijvoorbeeld mensen met corona-gerelateerde klachten blijven vragen om een test (en indien geen test bekend is gaat bij ons gewoon de PBM aan hoor) het geen vraag hoeft te zijn waarom je nog gaat testen. Vind het ook niet echt een gepaste vraag in dit topic waar mensen met corona ervaringen uitwisselen.
Misschien kan je een eigen topic openen met je vraag als je daar zo benieuwd naar bent maar ik kan me zo voorstellen dat je aan de antwoorden die hier gegeven zijn mogelijk ook genoeg hebt.

Eleionomae

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:56

Het advies is toch ook gewoon nog steeds testen bij klachten?
Mijn werkgever is een onderdeel van een groot duits concern en de regels zijn daar nog steeds bij klachten testen en thuis blijven. Wij kunnen gelukkig prima thuiswerken dus dat is ook geen issue.
Daarnaast zijn mijn ouders beide risico groep dus ook voor hen ben ik nog steeds voorzichtig. Al waren zij dus nu ook positief en hadden ze gelukkig veel minder klachten dan ik. Ik vond het wel spannend.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:16

Het is nog steeds de richtlijn.
Ik wil niemand bewust ziek maken.
Niet elke besmetting is mild.
Ik heb long covid gehad en dat is geen katten pis.
Als ik weet dat ik corona heb pak ik meer rust en maak meer pas op de plaats ivm long covid en benauwdheid.
En ja als ik gewoon ziek ben ga ik ook minder de deur uit.

Ik heb nog nooit echte griep gehad. Wel niet fit of verkouden maar corona is bij mij toch echt heel anders qua verloop en herstel.

En elke wappie of iemand die vindt dat het allemaal wel meevalt mag dat vinden. Maar als je het niet gevoeld hebt kan je niet weten wat het ook kan inhouden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:20

Polly, ik vraag iets gewoon uit interesse namelijk wat mensen drijft nu nog te testen nu er ook griep rond waard die, nogmaals ook dodelijk kan zijn voor risico groepen waar ik zelf ook toe behoor. En geloof me, ik weet heel goed hoe het is om doodziek te zijn.
Ik zelf zie nu gewoon de meerwaarde er niet meer van in te gaan testen omdat er van alles anders ook rond gaat en je dan ook thuis moet blijven.

kennelijk voelen velen zich erg op hun tenen getrapt dat ik dat vraag en word ik vriendelijk doch dwingend verzocht dit topic te verlaten. Bijzonder...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:22

Popstra schreef:
Polly, ik vraag iets gewoon uit interesse namelijk wat mensen drijft nu nog te testen nu er ook griep rond waard die, nogmaals ook dodelijk kan zijn voor risico groepen waar ik zelf ook toe behoor. En geloof me, ik weet heel goed hoe het is om doodziek te zijn.
Ik zelf zie nu gewoon de meerwaarde er niet meer van in te gaan testen omdat er van alles anders ook rond gaat en je dan ook thuis moet blijven.

kennelijk voelen velen zich erg op hun tenen getrapt dat ik dat vraag en word ik vriendelijk doch dwingend verzocht dit topic te verlaten. Bijzonder...

Omdat corona geen griepje is. Maar dat zien een hoop mensen anders.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:10

Popstra, dan lijkt het me het beste, net zoals Polly aangeeft, een eigen topic te maken . Waarom zou je in een topic met corona patiënten over testen beginnen ? Iedereen heeft al getest anders weet je niet dat je corona hebt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:12

SusanH schreef:
Dat klopt. Maar in de zorg nog steeds protocollen bij een uitbraak. Dus daar willen ze het wel weten. Gelukkig is een thuistest inmiddels wel voldoende. Ziek naar de teststraat is waardeloos.

Maar is een uitbraak van influenza dan wel akkoord?
Is het niet slimmer om bij forse klachten uberhaupt een uitbraak van wat dan ook te voorkomen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:22

Ik hou me aan de geldende regels. Bij corona mag ik niet werken en ook de deur niet uit. Bij een negatieve test en lichte klachten wel. Als ik griep heb ben ik ziek, dus ben ik ook thuis. Ik werk trouwens al 25 jaar in de zorg. Ik heb alleen noro en corona als uitbraak mee gemaakt. Griep of verkoudheid gaat veel minder snel rond. Dan is vaak maar 1 cliënt tegelijk zisk. Voor noro zijn trouwens ook hele strenge protocollen. En terecht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:32

Ok, ik test me afhankelijk van de klachten. Hooikoorts en astma patient. Vorige keer was ik niet lekker en had ik klachten dus wel getest.
Ik heb een collega in de risicogroep eveneens als mijn vader.

Maar als ik verkouden ben dan ga ik wel werken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:52

Heb chronische bijholten ontsteking dus hele jaar door verkouden. Als ik met verkoudheid thuis zou blijven dan hoef ik niet meer aan werken te denken. Geloof niet dat het UWV hierin gaat trappen. :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 00:40

Ik ben vandaag opgenomen met een astma aanval in het ziekenhuis, en ondanks dat ik net covid gehad heb, hebben ze weer fanatiek geroerd met een stokje in mn neus en keel.

En je wordt ook meteen getest op het RS virus en Influenza. Hier op de longafdeling hebben ze geen covid maar een influenza unit....

En bij klachten test ik ook braaf. En ik moet eerlijk zeggen dat ik toch bewuster geworden ben van het besmetten van andere sinds covid. Vroeger was het, als je niet doodziek bent, gewoon naar je werk en gewoon je ding blijven doen. Nu weet ik wat voor schade mensen kunnen hebben van een goeie griep. Dus als ik nu ziek ben blijf ik gewoon een paar dagen zoveel mogelijk thuis. Kleine moeite

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 00:50

Trouwens dankzij een super lieve Bokker genoeg testen dus mocht ik het niet vertrouwen dan test ik gewoon.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:25

Polly schreef:
Denk je dat je bij binnenkomst op de SEH alleen op covid word getest? Ook de influenzatesten gaan daar net zo rap mee hoor.
Ik denk dat zolang het advies is om bij klachten te testen en ook de huisartsen bijvoorbeeld mensen met corona-gerelateerde klachten blijven vragen om een test (en indien geen test bekend is gaat bij ons gewoon de PBM aan hoor) het geen vraag hoeft te zijn waarom je nog gaat testen. Vind het ook niet echt een gepaste vraag in dit topic waar mensen met corona ervaringen uitwisselen.
Misschien kan je een eigen topic openen met je vraag als je daar zo benieuwd naar bent maar ik kan me zo voorstellen dat je aan de antwoorden die hier gegeven zijn mogelijk ook genoeg hebt.

Is dat dan sinds Corona? Want ik ben meerdere keren in m'n leven op de SEH geweest en echt nog nooit getest op iets. Alleen behandeld waar ik voor kwam.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:46

Hier op de SEH wordt ook nergens op getest. Ik heb er pas geleden een hele middag zitten wachten in een overvolle wachtkamer tot ze m’n been in het gips gingen zetten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:21

Als je niet met luchtwegklachten komt gaan ze je niet testen nee :+

Als je met een pijnlijke pols komt maken ze ook geen foto van je been toch :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:00

Ik ben vandaag ineens mega draaierig duizelig.
Terwijl het wel goed ging. Gistermiddag had ik ook ineens van pfhoe misschien teveel gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:33

Ook dat klinkt bekend. Dat had ik de 1e keer. Paar weken last van gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:36

Duizeligheid had ik ook. Zowel voor als na corona.
@Polly: in het verleden is dit dus wel gebeurd. Daarom kon men toendertijd geen onderscheid maken tussen coronagevallen in het ziekenhuis en andere gevallen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:37

Ja maar ik dacht dat de draaierigheid weg was. Maar zo boem ineens terug uit het niks.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:15

Vervelend zeg.
Ik blijf een hoge hartslag houden. Vanmorgen overlegd met de huisarts en hij wil me morgen graag zien voor een hartfilmpje, bloedruk en nog wat andere controles.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:50

Ik heb in september covid gehad met long covid rest klachten (o.a hoge hartslag, vermoeid en prikkel gevoelig) en nu sinds 1.5 week de griep.

Ben minder ziek van de griep maar triggert wel weer een en ander.
Heb sinds vandaag het idee dat het mijn evenwichtsorgaan aan het prikkelen is en nog erg moe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:33

Knap balen, rotziekte covid.

Een voordeel hier de onderlinge isolatie mogen we in ieder geval opheffen vanaf nu. Test numer twee is nu ook heel positief met alleen een loopneus en kriebel keel. Hoewel niet fijn wel iets gemakkelijker met eten en zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:58

Ik voel me zo erg beroerd en leef van koortsremmer naar koortsremmer (zonder dat loopt het op naar tegen de 40 graden, met nare hoofdpijn en draaierigheid, met is het houdbaar en kan ik wat "zinnigs" doen liggend) en bij gv is het ook geen "verkoudheidje" meer. We doen nu wedstrijd wie zich zieker voelt. Gelukkig redt mijn oude dametje zich met de tuin.

Er is een covid golfje bezig schijnt wat ik begrijp van de huisarts. Maar weinig mensen testen nog en lopen al snotterend en hoestend overal heen. Ze vrezen carnaval, herhaling van het begin -O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:23

bij mij piekte de temp en beroerd voelen een uurtje of 2 voor ik de volgende gift pcm mocht nemen. Ik ben toen overgegaan naar elke 4u 500mg paracetamol (dus 1 tablet ipv 2) dan zakte de temperatuur iets minder dan met 2 tabletten maar doordat ik er na 4u weer een mocht nemen was het wel stabieler.