Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:47

Mooie kleuren Eleionomae!

Ik heb nog steeds niets op maar mijn moeder had alweer lifting. Dus dit keer strijklaagje rubber gedaan en thats it.
Afbeelding
Ze had zin in een donkere kleur. Kan ook prima al vind ik <3

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:55

O je moeder toch Glossi! :') Maar wat een prachtige kleur, nazomers en herfstig tegelijk. En mooi verzorgde nagelriemen!

Mij lukt alleen een strijklaagje rubberbase nooit zo goed, het wordt snel bobbelig/streperig als je begrijpt wat ik bedoel... Het resultaat wordt dan nooit echt mooi egaal, dus ik doe vast iets verkeerd! |o

Net wel een setje gezet met 1 (of eigenlijk 2, zie ringvinger) van mijn nieuwe kleuren. In het flesje is de kleur alleen veel meer roze, op deze nagels neigt ie meer naar bruin... Het is de Miss Power:

Afbeelding

En hier hoe die uitvalt, komt misschien ook door de gebruinde handen?

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:03

Wow dat is wel een hele andere kleur idd! Staat haar alsnog wel heel mooi. Maar kleur komt totaal niet overeen met hoe hij hoort te zijn. Huidskleur kan een kleur wel iets anders doen uitvallen. Maar zoveel? Zet hem eens op een tipje? Heb je dan het zelfde?

Wel weer super strak gezet!!

Ik gebruik rubberbase van Black by Vanessa. Die is een stuk dunner dan Diva. Ik vind Diva fijn om te bouwen maar mijn clear is echt mega dik xD

Lastig wat je nu met je salon moet haha. Totaal uit de hand gelopen. Ik zou het gewoon voor je zelf blijven doen en misschien een paar klanten als je er tijd voor hebt. Zo lang het maar leuk blijft en jezelf ook nog vrije tijd over houd xD ook heel belangrijk.

De kleur die mijn moeder draagt is idd prachtig! Dankjewel ❤️

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:04

Wijslander schreef:
O je moeder toch Glossi! :') Maar wat een prachtige kleur, nazomers en herfstig tegelijk. En mooi verzorgde nagelriemen!

Mij lukt alleen een strijklaagje rubberbase nooit zo goed, het wordt snel bobbelig/streperig als je begrijpt wat ik bedoel... Het resultaat wordt dan nooit echt mooi egaal, dus ik doe vast iets verkeerd! |o

Net wel een setje gezet met 1 (of eigenlijk 2, zie ringvinger) van mijn nieuwe kleuren. In het flesje is de kleur alleen veel meer roze, op deze nagels neigt ie meer naar bruin... Het is de Miss Power:

[ [url=m/dENSsm.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier hoe die uitvalt, komt misschien ook door de gebruinde handen?

[ [url=m/LSVDtb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wooow, dat is echt een compleet andere kleur :oo.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:12

Bizar hè! Zat nog te kijken of ik per ongeluk het verkeerde flesje had, maar nee! Morgen ga ik ze op colorpops zetten, ben benieuwd hoe die dan uitkomt.

Glossi de rubberbase van Diva is inderdaad erg dik, daar heeft het misschien wel mee te maken ja. Heb nog rubberbase van een ander merk staan, daar kan ik het wel eens mee proberen!

En thanks voor het meedenken over de salon, denk inderdaad dat het zoiets wordt/blijft. Ben er ook wel over uit dat ik eigenlijk geen totale vreemden wil doen, ze komen toch in mijn huis en dan voelt het gek om een onbekende te ontvangen.

Eleionomae

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:13

Zoo dat is echt een heel andere kleur :wow: wel mooi :)

Die donkere nagels zijn ook prachtig, ik hou van glittertjes :))

Ik gebruik trouwens de rubberbase van PG als basis. Bevalt me echt goed :) dun lakken en even iets uit laten lopen op je nagel voor je hem in de lamp doet werkt bij mij goed :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:18

Vandaag mijn eerste set gellak zelf gezet. Starterswoningen van PG gekocht.

Nu heb ik alles netjes volgens de gebruiksaanwijzing gedaan maar bij het verwijderen van de plakkaat met de cleaner veeg ik zo een hoekje van de lak op mijn duim eraf.. ook van de andere nagels kwam best veel kleur af.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:25

Dan was het waarschijnlijk niet goed uitgehard. Sowieso moet je wel opletten dat je je duim goed in het licht houdt. Dat gaat bij bepaalde lampen makkelijker dan bij andere.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:27

Ik doe mijn duim altijd apart, ondanks dat er in mijn lamp genoeg ruimte is :).

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:22

-Namiro- schreef:

Nu heb ik alles netjes volgens de gebruiksaanwijzing gedaan maar bij het verwijderen van de plakkaat met de cleaner veeg ik zo een hoekje van de lak op mijn duim eraf.. ook van de andere nagels kwam best veel kleur af.

[ [url=m/ncNz0i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D8aOV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke lamp heb je van pink? Is inderdaad niet goed uitgehard, duim apart in de lamp kan helpen

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 03:42

Ik heb uiteraard geen starterswoning gekocht maar de startersset :')

Ik heb de L-lamp en alles netjes 60 sec gedaan. De shine heb ik dubbele tijd gedaan zelfs..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:09

Ik doe mijn duim inderdaad ook altijd apart. En volgens mij zijn die hele gepigmenteerde kleuren wel vaker wat lastig goed uitgehard te krijgen.

Ik neem trouwens niet af, heb die ultrashine als topcoat. Veel zeggen dat het sneller chipt, maar in combi met de rubberbase zit het bij mij wel als een huis :) vorige set heeft 2 weken gezeten zonder chip en deze zit ook al weer bijna een week. En ik ben niet echt voorzichtig :o

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:26

Eleionomae schreef:
Ik doe mijn duim inderdaad ook altijd apart. En volgens mij zijn die hele gepigmenteerde kleuren wel vaker wat lastig goed uitgehard te krijgen.

Ik neem trouwens niet af, heb die ultrashine als topcoat. Veel zeggen dat het sneller chipt, maar in combi met de rubberbase zit het bij mij wel als een huis :) vorige set heeft 2 weken gezeten zonder chip en deze zit ook al weer bijna een week. En ik ben niet echt voorzichtig :o

Plakt deze dan niet?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:59

Nee de ultra shine is een topcoat die niet plakt en hoef je dus ook niet af te nemen. Ik vind het echt ideaal.

Er zijn overigens wel meer merken die een topcoat verkopen die niet plakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:00

Ik vind de ultra shine wel sneller dof worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:13

Ik ook. Heb nu de rubber topcoat van Kiki Londen en die blijft mooi glanzen. Hoef je ook niet af te nemen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:21

De topcoat van Upvoted glimt hier nog steeds als een bel. En ook ik ben niet voorzichtig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:26

_San87_ schreef:
Ik vind de ultra shine wel sneller dof worden.

Ja dat weet ik niet, want ik ken geen andere dan deze. Als hij op is uiteindelijk maar eens kijken naar een ander merk :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:24

Nu nog laten doen, maar ga mezelf met kerst een startpakket cadeau doen. Sinds kort knippen ze bij de salon wat van de nagelriemen af en die zijn dan altijd de eerst 4 dagen geïrriteerd. Ik dacht eerst dat het een kwestie van wennen was, maar volgende keer mogen ze het wel laten. Wel heel blij met het kleurtje.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:25

Zeker een mooi kleurtje :j. Op de foto zien je nagelriemen er netjes uit.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:13

-Namiro- schreef:

Vergeet niet dat rood een extra crime is om goed uitgehard te krijgen. Daar zou ik zeker de duim apart doen!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:27

mirtedl schreef:
-Namiro- schreef:

Vergeet niet dat rood een extra crime is om goed uitgehard te krijgen. Daar zou ik zeker de duim apart doen!

Ah ok. Dat wist ik niet.
Ik ben zeer benieuwd hoe lang dit nu blijft zitten. Ik had eerst een starterset van Coscelia (?) maar na drie dagen kwam alles er alweer af.
Toen in een salon laten lakken met PG en dat zat na drie weken nog als een huis. Dus vandaar nu de poging met PG..
misschien net pech dat ik begonnen ben met rood.. ik kreeg gisteren al de kriebels! Zoveel geld en dan weer ellende!
Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:50

- Namiro - Het lijkt of je je nagels niet 'sealt'. Dit kan er voor zorgen dat de boel heel snel gaat bladderen. Sealen met kleur en topcoat is sowieso ook mooier in de afwerking. Verder mooie kleur en netjes gelakt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:00

Shenavallie schreef:
- Namiro - Het lijkt of je je nagels niet 'sealt'. Dit kan er voor zorgen dat de boel heel snel gaat bladderen. Sealen met kleur en topcoat is sowieso ook mooier in de afwerking. Verder mooie kleur en netjes gelakt.

Daar heb ik dus heel bewust op gelet.. ik ben zowel met de basis, als met de kleur en met de top over het randje van mijn nagel gegaan, maar daar zie je dus niets meer van. Voor mijn gevoel heb ik dat er dus allemaal vanaf geveegd met de cleaner. :(

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 03:00

Zonnebloem, mooie kleur! Als je nagelriemen irriteren na het knippen halen ze er teveel vanaf. Het mag en hoort niet te irriteren. Zou dat de volgende keer wel aangeven.

Nagels wel en niet sealen zijn de meningen over verdeeld. Er zijn ook veel nagelstylisten die het juist niet doen omdat de vrije rand het eerste en snelste slijt. Sommige krijgen dan juist sneller chips en lucht. Ik vijl zelf de vrije rand altijd na zodat hij mooi smooth is.

Echter lijkt het bij Namiro zo dat de lak terug is getrokken in de lamp.

Pink is niet het beste merk om mee te beginnen. Er zijn altijd veel klachten over. Kwaliteit verschilt per potje en veel mensen hebben problemen met hun topcoat. Het lijkt ook wel dat jou top nu al dof is. Toen ik nog in de Pink groep zat rade iedereen elkaar aan om van een ander merk een topcoat te kopen.

Ik denk ook dat je je duim misschien iets scheef hebt gehad in de lamp. Al vind ik het alsnog vreemd dat je zo een hoek weg kon vegen. Volgens mij moet je je nagel echt verticaal hebben om dat voor elkaar te krijgen.