[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:25

Anthea schreef:
[ [url=m/ylwDVG.png]Afbeelding[/url] ]

:')

Hahahaha _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:27

Anthea schreef:
[ [url=m/ylwDVG.png]Afbeelding[/url] ]

:')

In veel kan ik me wel vinden, echter is die sternum toch echt niet iets wat ik meiden als aller eerste tattoo zie zetten (of zou adviseren :') )

IrisW

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:01

Ik heb gelukkig geen een van die clichés haha

Vriendin van me heeft vandaag echt een heel vette laten zetten bij Kevin (Blackbear). Maar my god, ik schrok wel even van de prijs

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:54

Wat voor mij totaal vernieuwend was, is dat mijn tattooartis gister vertelde dat je tattoo nog dikker wordt. Ik heb drie lijntjes laten zetten en wilde die vrij dicht op elkaar, hij adviseerde om er circa een halve cm tussen te laten omdat ik anders over drie jaar terug zou komen omdat het een rechthoekje zou zijn geworden :+

Een van mijn tattoo’s heb ik nu 12 jaar, dat is mijn achternaam tussen/boven mn schouderbladen. Destijds een mooie sierlijke letter, varierend van dikte en totaal zo’n 2cm breed en 8cm lang gok ik. Die zie ik natuurlijk nooit zelf, dus gister even gevraagd of iemand foto wilde maken. En warempel, het lijkt nu wel comic sans ms in bold -O-
Super zonde, heb ik nooit geweten en ook nooit op gelet gezien ik hem zelf nooit zie. Ben blij dat ik er nu wel op gewezen ben en dat de tattoo nu misschien iets anders is dan bedacht, maar met goede reden.
Een kleine, fijne tattoo’s in vorm of letters zou ik dus niet snel weer doen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:36

Tattoos 'bleeden' of lopen uit na een paar jaar inderdaad. Vandaar al vaak de discussie hier of die micro tattoos wel mooi zouden blijven..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:50

Ik volg het topic nog niet zo lang :D
Maar ik weet in elk geval aan welke kant vd discussie ik sta ;)

Ben blij dat ik erop geattendeerd ben door mn artist. Wel zonde van mn andere tattoo. Vind het fijne werk en het contrast van fijn naar grover juist mooi. Als ik het van te voren had geweten had ik het anders gedaan, want het is de tattoo waar ik het meest trots op ben.

Edit: de witte vaseline ook gevonden. Ik las dat het verschil hem zit in zuurvrij en ik las dat deze dat is.

Afbeelding

Al gaat t met mesitran ook heel fijn, die houdt t lekker vochtig.
Stoot wel overal tegen aan (zit zijkant pols) en net had ik ff jeuk en zonder t door te hebben zat ik de tattoo open te krabben _-:(
Dus toch even naar een afspraak in de folie.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:28

Ik heb de folie in samenspraak met mijn artist er altijd tot de volgende dag opgehouden . Waren wel grote oppervlakten. Daarna 2 x pd wassen insmeren en weer in folie drie dagen .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:58

Ik heb de folie er ook twee of drie dagen omgehad. Als ik thuis was, maakte ik het even schoon met wat water en liet ik de boel luchten en ging ik op pad of moesten er kleren over, dan pakte ik het even in.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:00

Dat werd bij mij juist weer afgeraden, omdat het erg gaat broeien eronder en je de huid week maakt. Maar goed, we hebben ook wel extreem weer gehad de afgelopen tijd. Wel heb ik het de eerste nacht en de eerste twee keer met paardrijden de eerste en tweede dag erna ingepakt in folie. Verder meerdere keren per dag ingesmeerd en 2 x per dag gewassen.
Ik moet zeggen, ik ben nog geen twee weken verder, maar hij is echt al heel mooi hersteld en dat terwijl het toch een tattoo van redelijk formaat is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:59

De adviezen zijn zo wisselend.. ik hoefde alleen twee uur folie en wel 5/6 keer per dag schoonmaken en insmeren de eerste week. Kleine tattoo aan de zijkant vd pols. Tweede week 2x per dag. 6-8 weken geen zon en zwemmen. Dat laatste is geen probleem, zon vind ik wel een uitdaging met t hete weer. Gelukkig is t wat afgekoeld.

Maar bij de paarden doe ik wel folie, daar kom ik als zandmonster vandaan. En ik slaap er ook nog even mee zolang t nog blijft vloeien, maar dat ivm katten op de slaapkamer. Verder geen folie. Net uitzondering omdat ik t open gekrabt had en ik t in mn kleren en de bank zat te smeren :+
Nu weer af, is mooi droog dus smeer t weer in en laat t dan open.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:09

Nou ja als het resultaat maar hetzelfde is toch ? Zo te lezen is het bij ons allemaal goed genezen *\%/*

Ow ja bij verschonen moest ik de folie er wel een half uur afhouden voor ik het weer insmeerde en mocht inpakken dat was ik nog vergeten :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:50

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:55

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:59

Die had ik nou dus nooit gevonden!! Dat is denk ik wel echt precies wat ze zoekt, thanks :D

Meer suggesties zijn uiteraard welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:28

Wbt nazorg is het zo persoonlijk. Ik heb ondertussen genoeg tattoos om te weten dat ik zelf de beste nazorg heb uitgevonden en durf daarin dus ook wel af te wijken van wat een artist zeg, maar zou zeker als je zelf niet zo goed weet hoe je lijf reageert gewoon kijken wat je artist zeg. Ik was hem echt nooit. Kan me gewoon niet voorstellen dat twee keer per dag alle (goede) bacteriën uit een wond schrobben met Unicura bevorderlijk is voor de genezing. Ik smeer hem in met Bepanthen als hij jeukt/droog voelt, en dat is het ook eigenlijk wel. Folie trek ik er zo snel mogelijk vanaf zodat ik hem met wat lauw water kan afspoelen, gelijk die vieze laag nat geworden vaseline eraf.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:02

Emmaa_ schreef:
Wbt nazorg is het zo persoonlijk. Ik heb ondertussen genoeg tattoos om te weten dat ik zelf de beste nazorg heb uitgevonden en durf daarin dus ook wel af te wijken van wat een artist zeg, maar zou zeker als je zelf niet zo goed weet hoe je lijf reageert gewoon kijken wat je artist zeg. Ik was hem echt nooit. Kan me gewoon niet voorstellen dat twee keer per dag alle (goede) bacteriën uit een wond schrobben met Unicura bevorderlijk is voor de genezing. Ik smeer hem in met Bepanthen als hij jeukt/droog voelt, en dat is het ook eigenlijk wel. Folie trek ik er zo snel mogelijk vanaf zodat ik hem met wat lauw water kan afspoelen, gelijk die vieze laag nat geworden vaseline eraf.

Maar wassen doe ik alleen met water. Dan droogdeppen en honingzalf erop.
Unicura zou ik ook nooit gebruiken.

Vandaag wel folie omgehad naar mn paard. Gezien de zwarte zandarmband om mn armen aan de buitenkant vd folie lijkt dat een juiste keuze. Maar hij was toen ook nog geen 48 uur oud.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:03

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:48

Emmaa_ schreef:

Denk ook niet dat er een artiest is die adviseert te schrobben op je verse tattoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:47

Bijna alle artists raden aan om te wassen met Unicura. Vooral voor mensen met een eerste tattoo is het ook niet zo gek, je weet nooit hoe iemand reageert en met Unicura was je in ieder geval eventuele ontstekingen gelijk weg. Maar het nadeel is dat je alle goede bacteriën ook wegspoelt en dat je daarmee de genezing ook behoorlijk kan vertragen. Ik heb hetzelfde gehad bij mijn piercing, wil mijn lichaam liever zelf de kans geven om het op te lossen ipv gelijk alles antibacterieel te houden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:08

Ik was ooo niet. Ja, gewoon wat ik voor handen heb als ik ga douchen, maar niks bijzobders ofzo. Smeer alleen wel tig keer per dag met bepanthen. Zeker de afgelopen 2 weken, door de zon had ik zo ongeveer een krokodillenhuid, was nauwelijks tegenaan te smeren.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:51

Ik was met een blok zeep van Neutral. Gister zeiden ze bij de shop dat je beter geen zeep kunt gebruiken, maar alleen lauw warm water. Smeren doe ik met Bepanthen baby zalf.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:15

Ik was ook niet bij mn laatste 2. De 1e is 20 jaar geleden gezet en die wel,gewassen met Unicura idd en daarna in de vaseline. De laatste 2 smeerde ik in met Bepanthen zodra die droog voelde of gingen trekken. Folie alleen bij mn 1e gehad. Laate 2 niet want bloedde bijna niet en was redelijk rustig zei mn artist.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 05:59

Ik heb bij de eerste 2 gewassen.
En ga dat in oktober bij de 3e ook doen.
Heb de 2e wel minder gewassen dan de 1ste maar dat komt omdat de 2e op mijn rug zit en wassen op m'n werk dan gewoon niet gaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:59

Ik heb nog nooit gehoord dat ik moest wassen met Unicura :n Bij geen van de drie tattoos. Zijn alledrie netjes genezen. Ik was ze ook niet meer dan de rest van mijn lijf, alleen als de folie er voor het eerst af gaat. Voor de rest gewoon onder de douche. Het langs stromende water maakt de boel wel schoon en dan weer een laagje Bepanthen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:56

Mijn volgende tattoo word op dit moment getekend.
Noet door een tattoo artiest maar iemand die zeer goede rekening en kan maken.
Wordt een met pokemon.
Pikachu op een lopen al zittend en de allereerste 3 starters eromheen.
Dinsdag krijg ik eerste opzet te zien.
Ben erg benieuwd