3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:12

Goede stap Caitlinnn, hopelijk gaat het werken voor je!

Haha Aria, vergeten te sporten, dat heb ik nou nog nooit gehad

Ik zou gisteravond gaan sporten, maar had veel last van mn maag na het avondeten, dus uiteindelijk niet gegaan. Ik wilde nog wat nieuwe sportkleding, mn huidige kleding is aan het slijten en ik vind de shirts wat te kort, niet zo charmant bij bewegingen met armen boven mn hoofd :+ Dus in plaats van het sporten maar naar de decathlon gegaan, was ook nog een workout opzich (6x omkleden :+ )

Lijstje voor vandaag:
O: Magere kwark met muesli
T: sinaasappel
L: salade met kipreepjes, linzen, sla, tomaat, paprika en vinaigrette, kom wortelsoep
T: Appel, cherrytomaatjes
A: ik geloof een gehaktbal, gekookte aardappelen en sperziebonen, maar niet helemaal zeker (bij mn moeder)
T: rijstwafel met hummus

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:31

Caitlinn, wat goed! Past de trainer beetje bij je? Lijkt me echt heerlijk een personal trainer. Heb er alleen het geld niet voor.

Laura, kleding passen is echt hel, dus ik vind het de naam workout waard!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:50

Ik heb een hekel aan kleding shoppen en passen. Ik ga meestal de winkel in, pak een paar dingen die ik leuk vind, pas en verlaat de winkel (met of zonder kleding, afhankelijk van of het past en leuk staat)

Het is bij mij echt look-snatch-leave :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:55

Haha oeps Aria :+

Wat lekker Dilan! Hier is het echt vreselijk weer dus ik ben jaloers

Welkom terug Caitlin! Fijn, zo'n PT die er echt voor wil gaan, komt vast goed!

Laura, ik reken het goed want kleding passen is inderdaad echt een hel _O- Je avondeten klinkt echt heel erg lekker maar ik denk dat ik gewoon cravings heb voor Nederlands eten momenteel :')

Ik wil m'n nieuwe trainingsschema na deze week... Ik ga powerliften en dat is niet per se een hele goede combinatie met een calorietekort haha dus ik ga ook daarom niet heel laag in calorieen of heel hoog in cardio oid zitten :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 16:00

_Caitlinnn schreef:
Iam back :)
Als jullie dat goed vinden hihi

Ben op dit moment het zwaarst wat ik ooit geweest ben , ik werk bij de sportschool en paardje word wat ouder dus werk aan de winkel !!

Ik heb het al vele malen zelf geprobeerd maar elke keer verviel ik weer in oude gewoonten. DUS het roer om en een externe personal trainer ingeschakeld! Net voor het eerst getraind.

Hij geeft ook aan , ik wil er volledig voor gaan , ik wil je helpen en motiveren , ik wil heel hard voor je lopen maar ik verwacht dat commitment ook terug .

Ik hoop dat dat mij gaat helpen :)
Ga hier weer lekker meelezen .

Nou nee ga maar weer weg :))
grapje

Succes met je PT! Gaat vast goed komen.

Bij mij gaat het eten ook weer goed, sinds ik ben begonnen netjes aan de kcal gehouden (behalve afgelopen zaterdag want toen hebben we gegourmet en toetje van arretjescake a 594kcal, oeps)!

O: /
L: 2 tortilla’s met 30gr Philadelphia kruiden, 30gr winterpeen & 40gr komkommer (331kcal)
A: moeten nog winkelen :))
T: afhankelijk van t avondeten kcal aanvullen met skyr.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:12

So!! Jullie gaan hard zeg!!

Lekker lijstje Bentehh, maakt die karnemelk het ei niet wat zurig? Ik drink het eigenlijk alleen als mix met jus d'orange, vandaar mn associatie misschien. En goed van je keuzes!!

Hmmm zalm is hier ook favoriet, alleen jammer dat het zo duur is. Momenteel eet ik het alleen als het met een kortingssticker zit (ik vind diepvries zalm toch iets minder lekker altijd). Erg lekker Aria en linoleum!

Welkom Eulogy!

Hoe bevalt de cesartherapeut Kimmie? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar scheelt het een beetje na de eerste keer al?

Aaah leuke oortjesfoto Dilan! Zo hou je het wel leuk :D

Welkom terug Caitlinn, dat klinkt al heel goed, zo iemand die z'n nek voor je wil uitsteken. Dat motiveert ook wel lijkt me om hetzelfde voor hem ook te doen. Hoe vaak ga je met hem trainen? En train je daarnaast ook nog ''los''?

Hahha Laura, sportkleding shoppen vind ik altijd zo leuk omdat het er zo goed uit ziet :') Maar moet van mezelf eerst even alles gaan gebruiken voor ik weer nieuwe shirts mag.

Arretjescake is bij mij ook altijd het aantal kcal waard IMANDRA, gelukkig krijg ik het maar 2x per jaar voor mn neus gezet :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: 3 oliebollen (OEPS) (440 kcal)
L: meegranen stokbroodje met ui, pesto, kaas en tomaat (581 kcal)
Daardoor iets hoger dan ik wilde in mn kcal, en met avondeten wat aanpassen (minder orzo, meer veggies)
A: orzo met kipdijfilet, feta en tomaten (510 kcal)
Totaal: 1532 en dus netjes op mn doel :D (macros niet geweldig, maar moet kunnen)

Morgen ga ik voor het eerst naar een aqua-bootcamp toe, ik ben doodsbang want je moet gewoon schoenen en kleren aan te water, dus het zal wel een intensieve les worden. Maar dit hoop ik 1x per week voort te kunnen zetten.
Getwijfeld tussen sportschoolabbo en 1xpw een intensieve zwemles (aanvullen met baantjes/paardrijden/hardlopen) en wil toch hiervoor gaan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:58

Dilan, dat ken ik hoor. Ik bestel het liefste en dat ik thuis kan passen. Heel zelden dat ik ga winkelen. Maar ook sowieso niet echt geld voor.

Aqua bootcamp klinkt leuk! Maar dat is hier altijd overdag. En dan moet ik werken.

Ik ga binnenkort eens uitzoeken bij welke sportscholen hier ik een proefles wil doen om te beslissen waar ik wil sporten. Er zijn een aantal die me wel interessant lijken, maar even sfeer, prijs en begeleiding gaan vergelijken binnenkort. Wil in april weer gaan beginnen, dan heb ik er financieel weer wat ruimte voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:17

Mijn dagje gisteren was ook netjes met eten, en vandaag ook wel prima! :j

O/L: groentesoep (vega) met een half afbakstokbrood waar al kruidenboter in zit. (289)
T: Kaasbroodje van de lidl (zo'n puntje met gesmolten kaas) (284 kcal)
A: VEEL pasta pesto met sla en komkommer (mag van mezelf 800 / 1000 kcal eten)
T: Banaan, Persimon, Bak brinta (348)

Zonder avondeten kom ik op 921 kcal en ik wil er rond de 1600 - 1700 eten.

Beweging: 40 min wandelen en fitnessen vanavond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:31

__Sannne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja de ene groepsles die ik ooit gedaan heb was vreselijk. Langste 45 min van mijn leven. :=

Ik heb eerlijk gezegd dat ik het verschrikkelijk vond en ben gaan hardlopen. :))

Ik was met een vriendin en ik heb het uitgezeten, wat vreselijk. :=

@Yonker, mooie dag gister! Lekker eten is ook belangrijk!
@Dilan93, met een trainer als vriendje moet je wel haha. En leuk wandelen met paard! :D
@ Barbabientje, wat voor weddenschap heb je dan haha?
@Black_Kelpie, jammer van de koekjes! Bevalt HelloFresh?
@Laura_82, je avondeten van gister klinkt lekker! :9 En sportkleding kopen is leuk! :D
@Aria_Zz, nog gelukt met de verjaardag? :=
@Aight, welkom terug! :D Succes met je aqua bootcamp. Klinkt pittig. _O-
@__Sanne, Lekker dagje! Vooral je avondeten! <3
@Benthhh, Wat goed dat jij je hebt kunnen inhouden! :D
@ Linoleum, heerlijk lijstje weer! :D
@Eulogy, omg ik wil die soep.
@ Kimmie25501, Misschien dan nog wat extra eten 's avond voor de kcal. Noten oid?
@_Caitlinnn, welkom terug! Werken in de sportschool pff haha. Wil je dan nog wel gaan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:02

Jullie gaan hard zeg haha

Wist niet dat arretjescake zoveel kcal bevatte :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:04

Ohh marlinde wat klinkt jouw lijstje lekker :D :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:05

Dilan93 schreef:
Jullie gaan hard zeg haha

Wist niet dat arretjescake zoveel kcal bevatte :oo

Arretjescake is vooral suiker en boter natuurlijk.. dus ik wist het wel, maar weiger het soms te geloven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:16

Ik ben nog een beetje aan het schommelen om mezelf in te stellen. Ik heb nu de afgelopen dagen telkens tussen de 1500 en 1700 kcal gegeten, te weinig maar ik ga zaterdag uit eten voor de verjaardag van mijn vader en wil daar gewoon kunnen eten zonder erbij na te denken, dus deze week even balansen. Mijn dag ziet er dus nu zo uit:

O: Een pakje melba toastjes (moest snel de deur uit) (120)
L: Een Magioni bloemkoolpizza bodem met saus van passata en kruiden en 78g pizzakaas (640)
T1: 48g pombars (246)
A: Curry met kokosmelk, sugarsnaps, kip en zilvervliesrijst (890)
T2: Misschien nog een cracker met pindakaas (159)
Totaal: 2055 met redelijke macro's, moet alleen aanzienlijk meer eiwitten binnen krijgen maar dat is ook niet zo gek gezien ik normaal als ontbijt heel veel eiwit binnen krijg.

Ik zit nu redelijk hoog ingesteld omdat mijn BMR ook gewoon erg hoog is en ik met mijn huidige beweging in principe iets meer dan 3000 zou mogen eten om in maintenance te blijven. Dat klopt ook wel, want dat is wat ik voorheen op een dag wel at en ik weeg blijkbaar al bijna een jaar ongeveer hetzelfde gewicht. Nu dus een cut van 1000 kcal per dag en dan zouden de kilo's er theoretisch gezien vanaf moeten vliegen. Hoop dat het in de praktijk ook een keer zo lukt. Ik ben wel blij dat ik nu met een tekort van 1000 kan werken, dan heb ik namelijk ook wat meer ruimte om een keer iets lekkers te eten of uit de bocht te vliegen zonder dat het gelijk een groot probleem is.

Hoop alleen wel dat ik snel weer kan gaan sporten. Ik heb chronische rugklachten en daar kan ik op zich wel redelijk 'doorheen' sporten, maar ik heb er nou een ontzettend verkrampte en pijnlijke schouder bij gekregen waar ik echt niks mee kan. Ik ga morgen wel maar als het zo blijft kan ik alleen maar heel voorzichtig mijn onderlichaam trainen want ik kan niet eens iets oppakken en mijn hand tintelt helemaal zo veel pijn doet het.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:30

Die kaasbroodjes zijn lekker he marlinde!

Wow jouw BMR is echt hoog Emmaa, je lijstje klinkt wel echt heel erg goed. En brr die klachten klinken echt niet lekker, je weet wel wat de oorzaak is van die rugklachten? Niet dat je blijvende schade oploopt...

Mijn BMR nog maar eens nagerekend, en om gelijk te blijven mag ik +/- 1730 kcal eten, BMR ligt op 1450 (volgens verschillende sites), dus ik denk dat een doel van 1550 wel oke is per dag. En meer sporten natuurlijk om dat BMR een beetje omhoog te krikken :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:34

Emma wat vervelend dat je nog steeds zo’n last hebt van je lichaam :( je lijstje van vandaag klinkt wel heerlijk! Liefde voor pombar <3 Moet binnenkort ook echt weer eens curry maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:39

Emma, jouw lijstje klinkt weer super lekker!

Mijn lijstje is aangepast, pasta was bijna 100 kcal (geen salade gemaakt) en heeel lekker! <3
Dus vanavond ipv brinta een halve komkommer met knoflook, zout, peper en balsamico. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:53

Aight schreef:
Die kaasbroodjes zijn lekker he marlinde!

Wow jouw BMR is echt hoog Emmaa, je lijstje klinkt wel echt heel erg goed. En brr die klachten klinken echt niet lekker, je weet wel wat de oorzaak is van die rugklachten? Niet dat je blijvende schade oploopt...

Mijn BMR nog maar eens nagerekend, en om gelijk te blijven mag ik +/- 1730 kcal eten, BMR ligt op 1450 (volgens verschillende sites), dus ik denk dat een doel van 1550 wel oke is per dag. En meer sporten natuurlijk om dat BMR een beetje omhoog te krikken :o

Kijk eens naar tdeecalculator.net. Die is volgens mijn fysio/PT zo'n beetje het meest betrouwbaar. En jep, hoog BMR. Maar ben ook 1.88 en weeg 114 dus is ook niet zo heel gek.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:12

Emma, wat lastig met je rug. Dan is sporten toch best lastig.

Marlinderooz, klinkt als een lekkere aanpassingen :D

Lijstje voor vandaag:
O: notenmix, lijnzaad, pijn en pompoenpitten, yoghurt, blauwe bessen, groene thee.
T: bulletproof koffie
L: soep met cracker en kaas.
T: stukje pure chocolade.
A: aubergine gebakken, feta, guacamole, zure room, cracker, proteïne shake.

B: wandeling

De zin in koken is er echt niet, dus ik hou het maar simpel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:35

Wat is bulletproof koffie? :o?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:36

Koffie met boter er in volgens mij!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:53

Ik ben vooral wel benieuwd naar de smaak van de bulletproof koffie en of je nou daadwerkelijk ook verschil merkt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:57

Inderdaad met boter. En MTC olie, vetten die dienen als breinvoeding.
Ik doe er kaneel bij en het smaakt me wel. In het begin was het wennen maar nu doet het goed.
Hangt ook van de soort boter en koffie af. Goede kwaliteit smaak je. Maar tis wel soort van een maaltijd, al heb ik geen grote tassen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:05

Maar wat is het voordeel? := Je brein werkt toch juist beter op suiker trouwens?

Wat poedersuiker zeg Emma, net nu je zo lekker bezig bent. Beter even rust houden, anders blijf je waarschijnlijk langer kwakkelen. Moet ik nodig zeggen maar goed :+

M'n soep was lekker! Ik heb morgen een studiedag, dus ik heb m'n rustdagen maar even omgewisseld en vandaag dus niet gesport, ik slaap al paar dagen niet zoveel dus ben behoorlijk moe vandaag. Morgen heb ik toch een studiedag dus dan kan ik overdag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:13

Eulogy, bij mij dus net niet :Y) Maar dat gesprek ga ik hier niet aangaan, genoeg over gediscussieerd, pb’en mag altijd ;)
Hopelijk kun je wat uitrusten. Sporten als je uitgeput bent lukt meestal ook niet zo goed.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:20

Aria_zz schreef:
Inderdaad met boter. En MTC olie, vetten die dienen als breinvoeding.
Ik doe er kaneel bij en het smaakt me wel. In het begin was het wennen maar nu doet het goed.
Hangt ook van de soort boter en koffie af. Goede kwaliteit smaak je. Maar tis wel soort van een maaltijd, al heb ik geen grote tassen.

Nu ben ik best wel benieuwd eigenlijk. Ga er eens meer over opzoeken en misschien eens proberen :)