Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:00

Ja kinderloos én relatieloos én daarbij ook nog eens gelukkig en succesvol, dat is echt een taboe. Ergens wel logisch, want het zit redelijk verankerd in onze genen om je voort te planten en de maatschappelijke norm is daarbij dat je dat in een relatie doet. En als je geen van beiden doet... Foei :P

Laat ik nou net heel gelukkig zijn op deze manier :D

We hebben het hier toch wel eens over kinderen die in de winkel moeten eten? Vandaag weer m'n ogen uit gekeken, zoveel onopgevoede mormels. Vréselijk. Maar het grootste onopgevoede mormel was toch minstens een jaar of 50. Trok rustig een pak met flesjes water open terwijl het al op de band van de kassa lag en ging rustig z'n flesje leeg staan drinken. Bi-zar. Wat bezielt sommige mensen. Je kunt toch wel drie tellen wachten tot je de winkel uit bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:03

Ik heb een nieuwe baan met allemaal getrouwde collega's met kinderen.. Ze kijken me steeds meelijwekkend aan als ik zeg dat ik gescheiden ben en geen kinderen heb. Terwijl ik juist hartstikke gelukkig ben over het algemeen :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:13

@Berdien
Mijn tante is ook bewust kinder en partner loos.
Dolgelukkig, een carrière waar je u tegen zegt en bergen geld over voor vakanties en leuke dingen. En níemand die haar iets verbied ofzo. Heerlijk lijkt me dat, om zo onafhankelijk te zijn.
"helaas" ben ik wel weer zo iemand die echt steun van een partner nodig heeft.
Wel tof om te zien dat mijn tante niet de enige is die gelukkig is op die manier. Wel erg jammer dat ook daar zo'n taboe omheen hangt, alsof je niet jezelf mag zijn tegenwoordig 8)7

Wat trouwen betreft, mijn vriend en ik zijn niet van plan te trouwen. We zijn niet gelovig en die hele rataplan eromheen met jurken en een receptie en weet ik het vinden we eigenlijk een beetje onzin :+
(niet vervelend bedoeld hoor, voor de getrouwden onder ons. Het is gewoon niks voor ons tweetjes. Mochten we ooit gaan trouwen zal dat voor het belastingvoordeel zijn. Zónder feest.)
Werd ie laatst bij de herhaling van zn EHBO cursus (allemaal ouderweste vrouwen, tevens vrienden van zijn ouders) uitgehoord of ie al op zn knietje was gegaan voor mij, toen hij zei dat we niet willen trouwen werd er moord en brand geschreeuwd, en niemand begreep dat ik dan nog met hem samen wou zijn "want elke vrouw wil toch trouwen, dat is de mooiste dag van haar leven!"
Hebben we savonds nog even smakelijk om gelachen _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:31

Wij zijn getrouwd omdat we zin hadden in een feestje :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:40

Ja, als we ooit een bak geld over hebben lijkt trouwen me wel lachen :j
Maar een joepie-we-zijn-10-jaar-samen feestje kan dat ook zijn. Gelukkig komt mijn vriend uit een mega progressief gezin, ouders niet getrouwd, werkten allebei parttime om voor hun kinderen te zorgen :j Dus van die kan hoef ik geen gemekker te verwachten... Mijn ouders zal het ook een zorg zijn denk ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:43

Het was nou eenmaal handiger met de baby, maar écht trouwen wilden we niet. Dus we zijn stiekem geregistreerde partners geworden en tussen mij en schoonfamilie is het nooit meer helemaal recht getrokken. :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:45

wat jammer dat ze daar niet gewoon respect voor op kunnen brengen lieveli....
ieder gewoon lekker zn eigen keuze toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:48

Ja! Ik vond het ook echt heel kinderachtig.

Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het heel provocerend op fb had gezet. Maar goed, mijn familie kon er om lachen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:53

nouja, dan nog...
ze mogen juist blij zijn dat hun zoon een goede lieve vrouw heeft gevonden waar hij zijn leven mee wil delen. ik begrijp dan tot op zekere hoogte dat ze er dan graag bij hadden willen zijn ofzo, maar ik vind dat geen reden om boos te worden. lekker volwassen gedrag.
gelukkig weten jij en je man beter :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:55

Wat zeuren ze nou... je hebt ze ook al een kleinkind gegeven, een stamhouder :+

Mijn zus en ik hadden het ook goed verdeeld: zij gaf de kinderen, en ik de bruiloft. En nu is zij afgelopen zomer dus ook getrouwd, zij blijft voor eeuwig mijn moeders favoriete kind nu :+ :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:08

Ja ik ben gewoon niet zo de schoondochter waar gelovigen blij van worden denk ik. En dat kleine stamhoudertje zien ze nooit want er is een schoonzusje die zich heeft verkeken op het moederschap dus ze springen daar veel bij.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:50

Wij zijn getrouwd omdat we een huis gekocht hadden en er een uitzending aan kwam, en de maandag ochtend was de goedkoopste optie om shizzle vast te leggen. Omdat mijn moeder erop stond zijn we 's avonds nog wel gaan eten met beide moeders, maar al die poespas er omheen hoeft van mij niet hoor. Vreselijk, de hele dag aangegaapt en betuttelt worden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:12

We willen nog wel een feest geven, met heel veel lekker eten en liters wijn. En misschien dat we nog wel eens echt trouwen, mijn papski is bijzonder ambtenaar en die doet het echt heel leuk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:26

Afbeelding

:') :') :') :') :')

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:38

Kindersap. Thanks but no thanks.

Ach en met trouwen, ook dat is er een in de categorie je doet het nooit goed :')

Wel getrouwd, omdat we daar zin in hadden. Maar al geen aanzoek, we hebben het gewoon besloten. Nou dat was al raar.
Mn man niet in pak maar spijkerbroek, ook raar. Ik geen dure jurk, ook raar.
(We vonden het een sport om zo goedkoop mogelijk er toch een geweldige dag van te maken, wat gelukt is)
Oh en vanwege de locatie was er geen alcohol op de soort van receptie, dat was echt heel heel raar.
Geen bruidstaart maar gewoon appel en kwarktaart, ook raar.
En zo kan ik nog wel even doorgaan :') :D

En tja dan ben je getrouwd, maar geen kinderen. Kan ook niet, want 'waarom ben je dan getrouwd?'.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:06

Weet je, volgens mij begint die hele vragenellende met: "En, waarom ben jij nog vrijgezel?"

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:15

Ja, dat klopt wel aardig denk ik idd.
En als je dan samen bent, dan moet er getrouwd worden en na trouwen moeten kinderen. En anders word je NOOOOOOIT gelukkig. Want dan voldoe je niet aan het ideale format.
Je moet ook minimaal een jongen en een meisje hebben, een wit hekje om de tuin en een labrador.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:28

En een stationwagon met Nijntje zonneschermen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:29

Ik herken echt niets van dit alles. Komt mogelijk door mijn leeftijd? Komt dat nog? :D

Bijna al mijn ooms en tantes zijn kinderloos en heb genoeg mensen in mijn omgeving die niet trouwen, dat is eerder bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 12-03-18 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:32

(Wij) mensen hebben de neiging om onze persoonlijke meetlat langs het leven van een ander te leggen en aan de hand daarvan te concluderen dat die persoon ongelukkiger/even gelukkig/gelukkiger is dan jijzelf. En zo werkt het niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:25

Sanet schreef:
Ja, dat klopt wel aardig denk ik idd.
En als je dan samen bent, dan moet er getrouwd worden en na trouwen moeten kinderen. En anders word je NOOOOOOIT gelukkig. Want dan voldoe je niet aan het ideale format.
Je moet ook minimaal een jongen en een meisje hebben, een wit hekje om de tuin en een labrador.

Ja daar zag ik dus laatst een filmpje van, van een vrouw die dus eerst kinderloos was...
"Ik weet het niet hoor eigenlijk zijn we best gelukkig" "NEE DAT KAN ECHT NIET" Ok er komt en kind
"Duuuus wanneer komt de tweede?" "Nou ja we vinden het eigenlijk best fijn zo""OMG DAT KAN ECHT NIET JE KIND ZAL EENZAAM ZIJN" Ok er komt een tweede.
En zo verder tot kind 4 en dan ben je een super creepy moederkloek geworden en ken je jezelf niet meer :')

Moraal van dit verhaal: andere mensen hebben altijd wel wat te zeiken

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:25

Ja dat filmpje stond hier laatst ergens. Echt heel goed :j :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:26

Met de perfecte imitatie van tante-met-onderkin :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:55

Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:02

Iedere keer als ik de titel van dit topic zag voelde ik me al aangesproken dus toch maar eens de tijd genomen om me te melden!

Ik ben 32 jaar en ben er vrij zeker van dat ik geen kinderen wil. Was tot voor kort vrijgezel en dan wordt er al raar op gereageerd in de trant van: ´dan ben je de goede nog niet tegen gekomen´.
Zelfs ooit gehoord (van een vrouwelijke collega): ´heb je je doel als vrouw dan niet gemist?´
Bizar!