Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:23

:wave:

Maanlicht, beterschap en ik hoop dat je vanavond in elk geval een beetje lekker kunt rijden! :(:)

Over eiwitpoeder, ik vind het meestal ook niet lekker, maar ik denk dat ik het toch maar weer eens ga proberen. Haal vaak net niet genoeg uit m'n gewone voeding dus dan is het wel lekker makkelijk :o

Ik heb sinds gisteren een PT :+ Dus... Eerst voor 3 maanden dus daarna zie ik wel of het nog bevalt, maar ik heb er zin in. Ik had gister een soort proefsessie en ondanks dat dat maar een halfuur was kan ik vandaag dus serieus niet meer lopen :+ Het was echt heel zwaar maar vond het vooral heel leuk!
Mijn voorlopige caloriedoel is 2000 terwijl ik zelf rond de 1700/1800 at dus... Dat is positief haha. Hoewel het eigenlijk alleen maar lastig is om zoveel calorieën uit "gezond" voedsel te halen :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:27

Lekkere lijstjes! Die van mij is ook best goed, ik wil zo nog oefeningen gaan doen, en ook nog 10 minuten van blogilates, kijken of het me lukt haha. Deze keer heb ik al een keer de koek vervangen, dat wil ik vaker doen met appel, worteltjes, komkommer of iets anders. Helaas heb ik wel een tussendoortje te veel, omdat ik 's middags nadat ik terugkwam van mijn paard enorm honger had.
O: twee boterhammen met appelstroop en honing en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en honing, water en een bekertje thee.
T: sultana en water.
T: banaan en een bekertje water.
T: korstje met pindakaas.
A: mie met groenten en kip.
T: vanillevla zacht en luchtig.
T: kop thee.

B: uur gefietst, paard gepoetst en grondwerk gedaan, en als het lukt: kwartier oefeningen, en nog een butt workout van blogilates.

_mjwb

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:05

Mijn lijstje voor vandaag:

O: bakje yoghurt met cruesli
M: twee bruine boterhammen met ei
T: drie druifjes
T: B'tween reep
A: rijst met Japanse groente mix en kipfilet in teryakisaus

D: twee mokken thee, twee flesjes water, een paar glazen Spa&Fruit light en een half blikje Fanta zero
B: paard poetsen, paard longeren en 46 minuten gewandeld (bijgehouden met de Endomondo app)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:15

Is dat niet heel weinig als je ook hebt bewogen? Tel je je calorieën?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:21

Oh ik had het zwaar vandaag. Ik had flinke trek toen ik vanuit de Uni langs de winkel moest om snelhechters te halen, maar ik wist dat ik thuis wat zou gaan eten. Dus doorgezet en niet gezwicht voor al die lekkere paaschocolade en valentijnssnoepjes.
Ben nu wel een beetje trots op mezelf!

Morgen heb ik het laatste tentamen en gaan we die avond uit eten voor de verjaardag van mijn vriend. Morgen is dus cheatdagje! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:26

Goed zo Sannens!

Net lijstje Kim :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:07

Goed zo Sannens :D

Lijstje vandaag:

O: /
L: sandwich van tomatenbrood met kip, basilicum, kappertjes, pesto, spinazie en tomaat
T: 12 rijstwafels (wel verspreid over een paar uur hoor, maar toch :') ) en een Pink Lady appel
A: kip gevuld met mozzarella en basilicum, in 1 plakje bacon gewikkeld, uit de oven met groenten uit de oven en 2 aardappelwafels
T: ik heb dus nog 700 calorieën over :+ Denk wat wortels met humus en misschien nog een glas wijn en/of ben & Jerry's chocolate fudge brownie <3

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:14

Ooooh ik heb zo'n cravings naar zoet := net een mandarijn op en een plakje ontbijtkoek. En nu stoppen met eten :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:15

Ik heb griep en dan ga ik altijd raar eten.. dus geef het maar even op voor nu :') alhoewel ik vanmorgen wel minder woog.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:20

Mijn lijstje van vandaag

O: Magere kwark met kaneel en kokos
T: 1 rijstwafel met pindakaas
L: 1 volkorenboterham met 2 gebakken eieren, 1 roggebrood met pindakaas, 1 plak ontbijtkoek
T: Mandarijn, 2 snoepjes
A: Krieltjes, schnitzel & snijbonen
T: 3 oreo's & 2 stukjes tonyyy <3

B: paardgereden

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:46

:wave:
Het is wegens studie drukte al even geleden dat ik gereageerd heb. Toch wil ik weer graag wat mee kletsen en ook wel een beetje steun/een trap onder mijn kont eerlijk gezegd :o

Ik ben de meeste overtollige kilo's al kwijt, maar uiteraard mogen de laatste paar extra kilo's er ook af.
Ik ben de laatste tijd best wel zoekend geweest wat nou voor mij dé manier zou zijn om deze laatste overtollige kilo's kwijt te raken. En ik heb het idee dat dat juist averechts heeft gewerkt bij mij. Daarom wil ik terug naar de manier waarmee ik de eerste overtollige kilo's kwijt ben geraakt. Dat betekent dat ik de broodmaaltijd vervang voor bijvoorbeeld een salade óf het zetmeelrijke (koolhydraatrijke) product bij de warme maaltijd vervang voor extra groente.

Ik wil weer rust en regelmaat in mijn eetpatroon :o
En door rust en regelmaat hoop ik de laatste kilo's kwijt te worden.

Ik weet zelf heel goed waar mijn zwakke punten zitten, daarom hoop ik door hier wat meer mee te praten de steun en wanneer nodig de trap onder mijn kont te krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:06

magda_90 schreef:
Ik snap het niet. Dinsdag voor het eerst stevig ontbeten met een smoothie van groenten en fruit, vol tot zeker 12:00 uur (5:00 uur ontbeten). Precies wat ik nodig heb.
En nu? Een uur later weer honger. -O-

Ingrediënten:
- 1 mango
- 1 appel
- halve komkommer
- wat kleine tomaatjes
- diverse kleine wortels
- 3 eetlepels havermout
- aanvullen met water tot het drinkbaar wordt
= Smoothie van 600 ml

Ik zal morgen er nog wat noten doorheen doen.
Ook met een zuivelshake heb ik zo weer trek verdorie.

Zal eiwitpoeder dan toch een oplossing zijn? Althans men zegt dat ze daar minder honger van krijgen. Stomme is dat ik op Bokt negatieve verhalen lees en elders positieve. Bokkers zijn imo alleen geloofwaardiger. O:)

Een schep eiwitpoeder kan imo heel goed helpen om hem vullender te maken. Van eiwitten blijf je langer vol iig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 05:46

Bedankt dames, ik zal morgen eens gaan kijken of ik een kleine proef verpakking kan vinden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:03

Ik heb gisteren na de crossfit eens een whey drankje mogen drinken van iemand. Het was de eerste keer dat ik op MFP aan men eiwitdoel zat :+ Ik weet nog niet of ik het zelf echt ga gebruiken; er moeten eerst nog kilo's af. Maar als binnenkort terug het fietseizoen begint, dan ga ik denk ik moeten eten om het een beetje goed te houden, ik weet het nog niet. Gisteren ook nog de 'opmerking' gekregen van het rode kruid dat ik een veel te lage blodedruk heb, 10/6; maar ik loop al zo men hele leven rond & i feel fine. Om nu nog meer zout aan men dieet te gaan toevoegen :\

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:59

Als je er verder geen last van hebt, lijkt t me niet zo'n punt?

Itsme2 succes met de laatste kilo's!

Raar eten met griep heb ik ook altijd :j

O: optimel kwark met havermout en blauwe bessen
T: banaan
L: gemengde sla, tomaat, kipreepjes, kikkererwten, avocado en een dressing van balsamico en olijfolie
T: 2 mandarijnen, vitalu cracker met slankie sambal
A: Tosti ham kaas, schaaltje rauwkost

Morgen verjaardag van mn zoon, dus dat wordt niet zo'n beste dag :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:08

The Cat wat is je bloeddruk dan? Hier ook redelijk lage bloeddruk. 115 / 65 maar ook nooit last van.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:14

MarjanB schreef:
The Cat wat is je bloeddruk dan? Hier ook redelijk lage bloeddruk. 115 / 65 maar ook nooit last van.

Ik weet niet meer alle cijfertjes, maar wij zeggen dan 10 over 6 :p dus 10x / 6x

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:24

Mijn lijstje:
O: 150 gram volle kwark met 45 gram Cruesli multifruit
L: twee rogge boterhammen met Surinaamse kip
A: pasta pesto, Toscaanse carré, peultjes en gedroogde tomaat
T: warme chocomel

Kcal: 1580
Misschien komt er nog wat bij, maar dat weet ik nog niet.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:35

Ik had echt al 2 weken zin in m&m's.. Mocht ze van mezelf vandaag kopen omdat ik vanavond naar de bioscoop ga haha. Nu stiekem al een paar m&m's gegeten...

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:12

Ik zat veel tussendoor op werk op bokt, maar word nu in de gaten gehouden dus dat kan niet meer :P
Wil wel weer actiever mobiel mee gaan lezen zodat ik wel op de hoogte blijf en jullie tips kan blijven lezen.

Deze week gat het wel erg goed :)
Heb minder moeite met het aan mijn eet schema houden.
Ook doordat ik dingen echt probeer af te wisselen en in de avond wel lekker probeer te eten.

Mijn lijstje vandaag:

O: Havermout met kaneel
T: Rijstwafel van Snack a Jack
L: Boboti en zilvervliesrijst en sperziebonen <3
T: Rijstwafel snack a jack
A: Quessedilla's (schrijf je dat zo? :P ) met avocado, kip, paprika en een beetje kaas
T: 250 gr magere vanille/perzik kwark van optimel

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:23

Ik was vanochtend te laat mijn bed uit, dus mijn havermout staat nou nog in de koelkast :') misschien dat ik die vanavond als toetje eet oid.

O: banaan
T: eiwitreep
L: salade met gerookte makreel, avocado, hüttenkäse, gekookt eitje en paar augurken.
A: aardappelen, groente, vlees
T: overnight oats :+

Mijn jummie salade <3 :

Afbeelding

(Presentatie een 6, smaak een 8 :D)

B: 20 minuten fietsen, 2x hond uitlaten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:32

Die salade klinkt heerlijk, ziet er ook lekker uit! Hou echt van vis ook <3

Ik ga even een weekend niet op mijn eten Letten. Weekendje weg met vriendinnen die ook allebei gezond bezig zijn, maar besloten het dit weekend los te laten :') dus ben nu op pad met een zak maltesers, KitKat, kinder chocola en wijn. Zo slecht.....

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:41

Wauw, die salade ziet er super uit! Ben al de hele dag misselijk, dus niet gigantisch veel gegeten. Morgen gaan we uit eten, maar ik zit dus aan de antibiotica en mag geen alcohol. Misschien slip ik er een wijntje tussendoor :oo

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:43

Ben even gaan googlen en ik mag er blijkbaar gewoon alcohol bij drinken :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:00

Veel plezier Finnens!
Ah fijn Maanlicht!

Vandaag had ik ineens de eerste vier uur vrij, dus ben ik lekker gaan lunchen met mijn moeder. Ook ben ik naar de kapper geweest, dus ook daar wat op. Vandaag geen goed lijstje, maar vrijdag is bij mij altijd een beetje een cheatday. Ook al was mijn lunch eigenlijk helemaal niet zo verschrikkelijk ongezond. En ook nog eens niet op de fiets naar school, slecht!
O: twee boterhammen met appelstroop en pindakaas en een beker melk.
T: kop thee en koekje bij de kapper.
L: eerst: kop thee met wat chocolaatjes erbij.
Daarna: clubsandwich met volkorenbrood (vooral sla, tomaat, komkommer, kipfilet, spek en een klein beetje saus). En een glas water.
T: kwart appel en water.
T: boterham met kaas.
A: drie scheppen peenstamp met kabeljauw.
T: wss cola en een bakje chips.

B: paard gepoetst, losgegooid en wat vrijheidsdressuur.