Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eulogy schreef:Hoi! Mag ik hier even binnen komen vallen?
Ik heb namelijk een vraag. Heb hier nooit echt problemen mee gehad en sinds een aantal weken ineens wel.
Als ik net m'n foundation etc heb gedaan zit het allemaal prima, maar na een tijdje gaat het een soort van schilferen, vooral tussen m'n wenkbrauwen en op m'n neus. Je ziet het dan echt zitten voor mijn gevoel en ik vind het echt niet mooi. Ik heb verder een prima huid, niet te droog oid. Gebruik een dagcreme, primer en een concealer eronder en ik heb ook een vrij lichte foundation (wb textuur, Benefit Hello Flawless Oxygen Wow). Vind eigenlijk dat welke producten ik ook gebruik, het er vrij snel allemaal vanaf glijdt eigenlijk en het gewoon nooit echt helemaal mooi blijft zitten![]()
Waar kan dat mee te maken hebben? Ik heb echt al van alles geprobeerd, haha.
Tytonidae schreef:Top, bedankt!@Eulogy,
Welkom!![]()
Het kan zijn dat je toch gewoon een droge T-zone(gebied rond neus en voorhoofd) hebt. Dit komt wel vaker voor: Of mensen hebben een hele droge T-zone, of een hele vette. Doordat de huid daar wat droger is gaat de huid als het ware de foundation 'opnemen' waardoor het in de droge schilfertjes terecht komt. Heb ik ook lange tijd last van gehad. Ik kan je een paar dingen aanraden:
- Wil je perse deze foundation blijven gebruiken? Soms heb je gewoon een andere foundation nodig. Zo kruipt mijn Pro Longwear foundation van Mac absoluut niet tussen schilfertjes.
- Als je echt deze foundation wil blijven gebruiken is het misschien een idee om een vochtinbrengend masker te gaan gebruiken, met name op je neus. Mijn aanrader is Origins Drink Up Intensive Overnight Mask, die werkt echt enorm goed tegen de droge huid en is niet heel duur voor een goed masker.
- Hoe breng jij je foundation aan? Als je je foundation aanbrengt met een borstel en niet stippelt kan het gebeuren dat je de foundation onder de schilfertjes schuift. In dat geval zou ik je willen aanraden om te kijken naar een stippling brush of een beautyblender. Beiden werken veel beter als je een drogere huid hebt!
Ik hoop dat je iets aan de bovenstaande tips hebt!Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.