Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:41

Lekker Deijs! Die is heerlijk!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:42

Hebben jullie weleens makeup producten opgemaakt?

Ik niet. Oeps :')

@djilna; ja precies :D nu hebben ik beide!

BelleTessa

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:43

Ja mascara's, maar goed daar doe je ook niet zo lang mee als je ze elke dag gebruikt.
Verder niets haha. Daarom vind ik het altijd een goede investering, je doet er erg lang mee :+

RoosG

Deijs bij mij duurde custom clearence 7 werkdagen voordat het door de douane was....

Ik maak alleen concealer en foundation op. Oh en mascara en eyeliner. Maar dat zijn basics.

Djilna

Ja, mascara. 3 inmiddels :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:49

Ik heb nog maar 1 mascara opgemaakt, een Chanel mascara haha.

Voor de rest nog nooit iets op gemaakt, niet eens de pan geraakt :oo

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:51

Opgemaakt? Genoeg!

Foundations, concealers, poeders heel veel (ben nu met mijn 5e MAC Prep + Prime translucant powder bezig), primers, settings sprays, oogpotlood en eyeliners, mascara's, wenkbrauwproducten. En dan alles in meervoud.

En een aantal oogschaduws waarbij ik pan heb geraakt, toen ik alleen één Too Faced pallette had en verder niks. Maar die heb ik nog nooit echt opgemaakt. Ik heb veel en wissel veel af, dus dat zal nu alleen nog maar minder worden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:54

Ja ik heb flinke pan bij mijn anastasia wenkbrauwpoeder, verder idd mascara, foundations maar nog nooit oogschaduws ofzo :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:57

Hoi! Mag ik hier even binnen komen vallen? :D
Ik heb namelijk een vraag. Heb hier nooit echt problemen mee gehad en sinds een aantal weken ineens wel.

Als ik net m'n foundation etc heb gedaan zit het allemaal prima, maar na een tijdje gaat het een soort van schilferen, vooral tussen m'n wenkbrauwen en op m'n neus. Je ziet het dan echt zitten voor mijn gevoel en ik vind het echt niet mooi. Ik heb verder een prima huid, niet te droog oid. Gebruik een dagcreme, primer en een concealer eronder en ik heb ook een vrij lichte foundation (wb textuur, Benefit Hello Flawless Oxygen Wow). Vind eigenlijk dat welke producten ik ook gebruik, het er vrij snel allemaal vanaf glijdt eigenlijk en het gewoon nooit echt helemaal mooi blijft zitten -O-
Waar kan dat mee te maken hebben? Ik heb echt al van alles geprobeerd, haha.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:08

Eulogy schreef:
Hoi! Mag ik hier even binnen komen vallen? :D
Ik heb namelijk een vraag. Heb hier nooit echt problemen mee gehad en sinds een aantal weken ineens wel.

Als ik net m'n foundation etc heb gedaan zit het allemaal prima, maar na een tijdje gaat het een soort van schilferen, vooral tussen m'n wenkbrauwen en op m'n neus. Je ziet het dan echt zitten voor mijn gevoel en ik vind het echt niet mooi. Ik heb verder een prima huid, niet te droog oid. Gebruik een dagcreme, primer en een concealer eronder en ik heb ook een vrij lichte foundation (wb textuur, Benefit Hello Flawless Oxygen Wow). Vind eigenlijk dat welke producten ik ook gebruik, het er vrij snel allemaal vanaf glijdt eigenlijk en het gewoon nooit echt helemaal mooi blijft zitten -O-
Waar kan dat mee te maken hebben? Ik heb echt al van alles geprobeerd, haha.

Ik heb dit ook geregeld, ik reinig mijn gezicht dan met een milde scrub. Ik gebruik die van biodermal tegen puistjes. Daarna laagje nachtcreme erover en het scheelt weer een heleboel.

Ik lees nogsteeds rustig mee, maar heb weinig over mee te praten :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:10

@Eulogy,

Welkom! :)
Het kan zijn dat je toch gewoon een droge T-zone(gebied rond neus en voorhoofd) hebt. Dit komt wel vaker voor: Of mensen hebben een hele droge T-zone, of een hele vette. Doordat de huid daar wat droger is gaat de huid als het ware de foundation 'opnemen' waardoor het in de droge schilfertjes terecht komt. Heb ik ook lange tijd last van gehad. Ik kan je een paar dingen aanraden:

- Wil je perse deze foundation blijven gebruiken? Soms heb je gewoon een andere foundation nodig. Zo kruipt mijn Pro Longwear foundation van Mac absoluut niet tussen schilfertjes.

- Als je echt deze foundation wil blijven gebruiken is het misschien een idee om een vochtinbrengend masker te gaan gebruiken, met name op je neus. Mijn aanrader is Origins Drink Up Intensive Overnight Mask, die werkt echt enorm goed tegen de droge huid en is niet heel duur voor een goed masker.

- Hoe breng jij je foundation aan? Als je je foundation aanbrengt met een borstel en niet stippelt kan het gebeuren dat je de foundation onder de schilfertjes schuift. In dat geval zou ik je willen aanraden om te kijken naar een stippling brush of een beautyblender. Beiden werken veel beter als je een drogere huid hebt!

Ik hoop dat je iets aan de bovenstaande tips hebt! :D Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:18

Pan raken geeft wel altijd een voldaan gevoel hier :))

Wil echt het liefst een matte nude ja. Ga sowieso een lipstick kopen bij ici paris ivm die 40% korting, maar zou het liefst een matte willen :D

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:22

@Dominique_96

Ik weet dat ze niet high end zijn maar ik lees niks dan goede reviews over de Milani Matte lipsticks(Nude en Innocent zien er supermooi uit!)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:30

Vandaaaaaag is rooood :D
Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:59

Weer een hele mooie look Suus! Wel jaloers hoe jij dat zo weet vast te leggen!

Hebben mensen hier ervaring met de anastasia contour kit? Vind hem erg mooi. Maar heb in principe ook wel weer mooie contour producten (nars laguna en NYX taupe)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:16

Tytonidae schreef:
@Eulogy,

Welkom! :)
Het kan zijn dat je toch gewoon een droge T-zone(gebied rond neus en voorhoofd) hebt. Dit komt wel vaker voor: Of mensen hebben een hele droge T-zone, of een hele vette. Doordat de huid daar wat droger is gaat de huid als het ware de foundation 'opnemen' waardoor het in de droge schilfertjes terecht komt. Heb ik ook lange tijd last van gehad. Ik kan je een paar dingen aanraden:

- Wil je perse deze foundation blijven gebruiken? Soms heb je gewoon een andere foundation nodig. Zo kruipt mijn Pro Longwear foundation van Mac absoluut niet tussen schilfertjes.

- Als je echt deze foundation wil blijven gebruiken is het misschien een idee om een vochtinbrengend masker te gaan gebruiken, met name op je neus. Mijn aanrader is Origins Drink Up Intensive Overnight Mask, die werkt echt enorm goed tegen de droge huid en is niet heel duur voor een goed masker.

- Hoe breng jij je foundation aan? Als je je foundation aanbrengt met een borstel en niet stippelt kan het gebeuren dat je de foundation onder de schilfertjes schuift. In dat geval zou ik je willen aanraden om te kijken naar een stippling brush of een beautyblender. Beiden werken veel beter als je een drogere huid hebt!

Ik hoop dat je iets aan de bovenstaande tips hebt! :D Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. ;)
Top, bedankt! :)

Ik vind deze foundation verder wel echt ontzettend fijn en ik wil hem in ieder geval wel opmaken aangezien hij £26 was := Denk op zich ook niet dat het daaraan ligt, want heb juist door dit probleem echt al onwijs veel foundations uitgeprobeerd.

Een vochtinbrengend masker en een beauty blender lijken me wel een heel goed plan :j Zocht inderdaad al een alternatief voor m'n foundationkwast, ik zal dit weekend eens kijken. Heb ze alleen eigenlijk nog in geen een winkel gezien... Zou dat ook helpen het langer mooi te houden, afgezien van de schilfertjes?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:22

Jeeeeetje Suus! Wat staat die geweldig!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:57

Suus ik wordt nog eens jaloers hoe mooi jou die lipsticks staan!

Eulogy, heb je geen mega Boots oid in de buurt? Geloof dat ik op een makeup afdeling daar wel eens beauty blenders heb gezien.

Naidine ik raakte ook laatst ook de pan van mijn smashbox bronzer -O- Weet wel dat je er nog lang mee doet maar vind het toch stom uit zien op de een of andere manier _O-

Opmaken doe ik toch wel regelmatig, heb nu een paar kleurtjes bijna op uit mijn smashbox palette, en vooral compact poeders gaan op bij mij. En 1 van de covergirl foundations is bijna op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:01

Real Techniques heeft namaak-beautyblenders. Lijken er heel erg op en ik vind ze persoonlijk net zo fijn werken :) Vind sponsjes alleen niet ideaal voor m'n foundation sowieso, krijg het er nooit effen mee aangebracht _O-

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:31

@Eulogy,

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, gebruik je ook een poeder en evt een setting spray?

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:34

Ik zie net dat er allemaal producten van mac gaan verdwijnen?

Er staat een hele lijst, en bij lipsticks staan een aantal kleuren.
Zouden die dan weggaan?

Er word gezegt dat ze wel bij douglas verkocht blijven worden.
Hoop het..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:46

Heh wat?! waar zie je dat?!

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:50

Deijs schreef:
Heh wat?! waar zie je dat?!

Op de mac site zelf.
Verdwijnen ze dan helemaal, of alleen op de mac site?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:51

Ik zie het daar niet staan.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:54