@LM, het is puur voor mezelf omdat ik het leuk vind om te leren en wellicht als een vriendin me een keer vraagt. De korte opleiding is 4 dagen: dag 1 naturel, dag twee french, dag drie opvullen en dag 4 examen.
Zit er veel verschil in manier van zetten tussen acryl en gel?
Ik heb trouwens van de week nieuwe gel nagellak besteld om uit te proberen! Het merk is INK london. Ik stuitte er op via een engels forum en las veel positieve reacties. Er zijn best wat stylisten van CND naar dat merk overgestapt en de prijs is zeer aantrekkelijk! Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.
De verwerking van gel en acryl is compleet anders. Bij acryl heb je een poeder en een liquid, en met de juiste mixratio wordt dat je product. Acryl hard uit aan de lucht, en droogt dus terwijl je ermee bezig bent. Gel is een kant en klaar product wat uithard in de lamp. Voor en nadeel is dat je ermee kan blijven mieren, maar hoe meer beweging je met je penseel creëert, hoe dunner de gel wordt. Gel is flexibeler en daardoor makkelijker te vijlen
En wat zijn dan goede startersgellal setten? Of goede websites/merken Dan ga ik daarmee oefenen voor mezelf
Remark
Geplaatst: 09-05-17 11:45
Pink Gellac heeft leuke startsets voor een mooie prijs. Ze hebben ook veel kleurtjes en een goede service. Helaas bleef het bij mij niet zitten.
Sensationail is heeft ook startsets en is makkelijk verkrijgbaar, zelfs bij de Etos! Het blijft op mijn tenen heel lang zitten, maar op mijn nagels niet.
Zelf gebruik ik gelish. Het is wat duurder dan de merken hierboven maar blijft een stuk beter zitten bij mij. Ook hoor ik goede verhalen over CND shellac. Vrij prijzig maar het schijnt echt lang te blijven zitten.
Gister heb ik INK London geprobeerd, kleur 92. Nagels vorige week kort geknipt omdat er 2 waren gesneuveld met het vullen van de voerton
het loopt goed ja Maar heb wel een maximum per week hoor...
nikilover
Geplaatst: 10-05-17 13:06
Cinnepin schreef:
het loopt goed ja Maar heb wel een maximum per week hoor...
Heel leuk !!
Ik heb beloofd vanavond mijn moeder haar nagels te doen.. Ben er stik zenuwachtig voor, ben dan bang dat het niet mooi wordt ofzo. Maargoed ze zou het me nooit kwalijk nemen, doe het helemaal for free en aangezien het bij mezelf ook mooi lukt nu, moet ik ook maar een beetje vertrouwen in mezelf hebben.
Ik heb vandaag weer heel slecht ESSIE nagellak gekocht bij de Big Bazaar €2,99 per potje Kon het niet laten Nog 2x werken en dan hoef ik mn nagellak er niet meer af te halen voor mn werk
kusvoorjou
Geplaatst: 10-05-17 18:58
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar een goede maar niet al te dure starters pakket voor gel nagels.. lamp en voor behandelings doekjes/ontvetter en base coat, kleurtjes en dergelijke..
Verder kan je toch dan eigenlijk gewoon elke gel lak kopen en op doen (met lamp)
En heeft iemand ervaring met de kruitvat nail hardner extra strong? Je moet hem 1ste dag opdoen, 2e dan extra laag er op en 3e dag er af en weer opnieuw beginnen met 1 laag.. dit 2 weken lang als kuur.
LadyMadonna
Geplaatst: 10-05-17 19:33
Stormcloud met Chrome sticker
Victory (moest wel lachen, deze klant draagt altijd heel bescheiden kleurtjes )
Oh, en "kusvoorjou", lees even terug, dit is echt net vorige week nog besproken...
nikilover
Geplaatst: 10-05-17 21:45
Mooi LadyMadonna!
Ik krijg met het slechte licht de kleur niet mooi op de foto.. Van de week maar eens in daglicht doen haha. Mijn mams wilde tiffany blue met een vleugje Diamond silver. Ze is er blij mee.
Hebben julllie ook ervaring met chrome nails? Ik gebruik zwart, dan een non stick top coat en dan de chrome poeder. Als ik dan de topcoat er over doe, dan word het een soort glitter geheeld, maar helemaal niet dat chrome effect...
Ik heb exact hetzelfde probleem, gebruik een topcoat zonder plaklaag, chrome gaat er zonder problemen op en ziet er top uit! Totdat er dus een topcoat overheen gaat, dan wordt het helemaal dof en is het hele spiegeleffect weg.
Doe je wel de Chrome voor je je top zet terug in de lamp?
LadyMadonna
Geplaatst: 11-05-17 14:25
Dus Base - lamp Kleur - lamp - kleur - lamp Non stick top - lamp Chrome poeder - lamp Non stick top - lamp
x_Jeanine_x
Geplaatst: 12-05-17 07:25
Remark schreef:
Nou Nikilover, goed gelukt toch!
x_Jeanine_x, hadden ze leuke kleurtjes?
Toch thuis gekomen met 6 kleurtjea. En gisteren op bol.com besteld zijn ze ook vanaf 3 euro te koop. En voor 6 euro potjes van de coutoure gel (look a like gel van Essie)