Jolien87 schreef:Zo, bikkel Chessie! 5 uur op, dan zou ik niet te genieten zijn.
Wandelen is inderdaad een simpele, maar doeltreffende manier om vet te verbranden. Eergisteren heb ik hier een paar linkjes over geplaatst in dit topic.
Je kan dan het beste eerst je workout doen waarbij je kracht combineert met cardio en daarna nog minstens een half uur cardio doen, dus bijvoorbeeld wandelen.
Als je een zinvolle cardio-training wilt, moet je zorgen dat je lang genoeg bezig bent om je lichaam vet te laten verbranden. Dit gebeurt pas na zo'n 20 minuten training. Die eerste 20 minuten kan je dus beter (deels) besteden aan krachttraining, hiervoor hoeft je lichaam namelijk niet per sé in de fase van vetverbranding te zitten.
Daarnaast heb je voor krachttraining over het algemeen meer energie nodig. Wanneer je dus zou beginnen met cardio en daarna pas krachttraining zou doen, heb je minder puf om je spieren aan het werk te zetten.
Hmm mijn sportschool routine is dus helemaal verkeerd
Ik heb er een hekel aan om koud aan de gewichten te gaan hangen, dus fiets eerst altijd 20 min (heuvel progamma). Dan doe ik ongeveer een half uur krachttraining. Daarna ging ik nog 20 min lopen (heuvel progamma), alleen daar ben ik mee gestopt, de heuvel oplopen is te belastend voor mijn schenen. Doe nu 10 min cross trainer (Manueel, stom ding) En dan 10 minuten vlak lopen, vind ik een lekkere cooling down.
Maar dit is dus niet de optimale manier om vet te verbranden