Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:53

Hoeveel kcal eet jij op een dag Theake?
Het zou namelijk heel goed kunnen dat je lichaam in een spaarstand zit, dit is een gevolg van te weinig kcal binnenkrijgen.
Wat mij brengt op weer een linkje, die vandaag gaat over:
Pas op voor de spaarstand!

Wellicht zinvol voor jou om te lezen. En eventueel ook voor anderen die de neiging hebben om te weinig kcal per dag te eten.
Ik heb dit ook een paar dagen gehad, na een paar wake-up calls hier in dit topic ben ik weer meer gaan eten (wel gezonde dingen natuurlijk ;) ) en nu gaat het absoluut veel beter!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:54

Imre schreef:
Dit programma is ook niet om gewicht te verliezen. Wel om strakker te worden en conditie te kweken.

Je gaat inderdaad pas gewicht verliezen als je in combinatie met de workout, je eetpatroon aanpast. Mits je natuurlijk nog geen gezond eetpatroon had.

Anke_Amigo

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:55

meet je ook je lichaam Theake? Misschien dat je niets aan gewicht verloren bent, maar wel in cm's. Daar gaat het denk ik toch om

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:57

Ik doe ook nog mee, maar niet dagelijks. Dat is niet te doen met mijn gezondheid. Ik doe het ook moet voor resultaten, heb al een mooi figuur vind ik zelf, maar doe het omdat ik het fijn vind om iets te doen. En wat gewoon thuis kan.
Ben nog in level 1 en heb nu echt vreselijke buikspierpijn :+ .
Vind net wel echt heerlijk om te doen en ben trots op mezelf dat ik doorzet, ook al is het niet zoals bij de gezonde mens.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:57

Jolien; niet geteld, maar ik ben héél zeker dat het er niet te weinig zijn ;)

Anke_Amigo: nee, ik zit pas aan dag 7 :') dus zal nog niet veel zijn he, maar ik heb inderdaad niet gemeten.

Soit, ik wil EN cm's kwijt, EN afvallen :j Zal gewoon wat meer mijn best moeten doen!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:58

:wave:

Ik ga vandaag ook beginnen met de 30 day shred, samen met vriendlief! :D Ben heel benieuwd hoe het is... ;)

Straks mezelf maar eens even opmeten, gewichtjes scoren en dan aan de bak!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:58

van 20 minuutjes per dag ga je ook geen 20 kilo verliezen denk ik. Het is een combinatie van. Ik eet relatief gezond,doe nu dit 20 minuten per dag en loop daarnaast nog ongeveer 2 uur per dag :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:06

succes Gwen!! leuk dat vriendlief ook mee doet!

Gewichtjes moet ik eigenlijk ook nog hebben, heb nu 2 flessen van mijn dochtertje gepikt wat neer komt op ong 0,5 kg

Theake, zou dan toch echt even meten, is denk ik ook erg motiverend om te zien dat er cm's af zijn. Daarnaast denk ik inderdaad dat het een combi van eten en bewegen is, dus misschien je eten eens tegen voedingscentrumpagina aanhouden, dan kan je zien of je iets moet/kan veranderen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:08

Het kan door meerdere dingen komen dat je toch aankomt/niet afvalt, Theake:
-je lichaam houdt vocht vast
-je moet ongesteld worden
-je hebt pasta gegeten

Daarnaast is het toch ook wel zinvol om te meten. Velen hier hebben ervaren dat de weegschaal vaak iets anders aangeeft dan het meetlint.

Chessie

Ben vorige week vrijdag begonnen,
Vandaag dag 6 level 1 gedaan, moest er om 5 uur voor op, maar vind het een mooi begin van de dag

Was gister op het rtl nieuws dat 30 min intensief sporten heel goed is voor je conditie, maar dat je om af te vallen eigenlijk gewoon heel lang moet wandelen bijvoorbeeld
Lijkt mij dat alle beetje helpen.. Je verbrandt toch calorien met de afwisseling cardio/kracht

Theake

Ik heb geen meetlint :))

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:09

Rebel_Jits schreef:
"If you hate it, you should train it"
~~}>

Bij oefeningen waarbij je langere tijd op je knieën steunt (killer buns & thighs), gaan m'n knieën verdomde zeer doen. M'n matje 3x vouwen helpt niet. Iemand nog tips?

_/-\o_

Weet niet welke oefeningen er gedaan worden in Killer buns & thighs, maar inderdaad een kussentje onder je knie :j

Voor de mensen die stoppen wegens gezondheidsredenen, veel sterkte en hopelijk zien we jullie hier nog eens terug :(:)

Gisteren push-ups goed volgehouden in de les (Nathalie-stijl), kreeg complimenten dat ik de oefeningen goed volhield :D
Behalve de zijwaartse plank, die gingen echt RUK :')

Goed bezig Davinia, wat voor gezondheidsklachten heb je als ik vragen mag?
Knap dat je doorzet! +:)+

Ik doe het ook niet dagelijks, zo'n drie tot vier keer per week een JM work-out, een tot twee keer zelf sporten en twee dagen vrij :j

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:10

Jolien87 schreef:
Het kan door meerdere dingen komen dat je toch aankomt/niet afvalt, Theake:
-je lichaam houdt vocht vast
-je moet ongesteld worden
-je hebt pasta gegeten

Daarnaast is het toch ook wel zinvol om te meten. Velen hier hebben ervaren dat de weegschaal vaak iets anders aangeeft dan het meetlint.

Nee, nee, en nee :+

Misschien moet ik gewoon niet elke dag op de weegschaal staan, vol frustratie, en een beetje langer door doen (ben echt nog niet lang bezig ook natuurlijk :') , gewoon erg ongeduldig!)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:14

Zo, bikkel Chessie! 5 uur op, dan zou ik niet te genieten zijn.

Wandelen is inderdaad een simpele, maar doeltreffende manier om vet te verbranden. Eergisteren heb ik hier een paar linkjes over geplaatst in dit topic.

Je kan dan het beste eerst je workout doen waarbij je kracht combineert met cardio en daarna nog minstens een half uur cardio doen, dus bijvoorbeeld wandelen.
Als je een zinvolle cardio-training wilt, moet je zorgen dat je lang genoeg bezig bent om je lichaam vet te laten verbranden. Dit gebeurt pas na zo'n 20 minuten training. Die eerste 20 minuten kan je dus beter (deels) besteden aan krachttraining, hiervoor hoeft je lichaam namelijk niet per sé in de fase van vetverbranding te zitten.
Daarnaast heb je voor krachttraining over het algemeen meer energie nodig. Wanneer je dus zou beginnen met cardio en daarna pas krachttraining zou doen, heb je minder puf om je spieren aan het werk te zetten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:17

Theake schreef:
Misschien moet ik gewoon niet elke dag op de weegschaal staan, vol frustratie, en een beetje langer door doen (ben echt nog niet lang bezig ook natuurlijk :') , gewoon erg ongeduldig!)

Ah kijk aan. Je moet ook niet verwachten dat je na een paar dagen al afvalt. Daarnaast zou ik niet iedere dag op de weegschaal staan, omdat je gewicht per dag kan verschillen, het gaat hierbij natuurlijk niet om hele kilo's. Maar het kan erg demotiverend werken als je op een dag ineens 200 gram zwaarder bent, dat geef je zelf eigenlijk ook al aan.
De meesten hier meten/wegen na een week of na een level. Dan heb je voor jezelf een duidelijke maatstaf.
Een meetlint kun je overigens voor een paar euro kopen in de supermarkt. En bij de bouwmarkt heb je ze gratis, alleen dan zijn ze van papier. Maar het is in ieder geval beter dan niets.
Je zult zien dat het meetlint vaak al wel verschil laat zien, terwijl de weegschaal juist geen verschil toont.
Een centimeter verschil in bijvoorbeeld je buikomvang, is nog geen hele kilo die je zou kwijtraken.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:19

Thanks voor peptalk, ik ga maar eens shredden! :j 8ste keer!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:23

Jolien mag ik vragen wat jij dan gemiddeld eet met avondeten?
Ik vind ook dat 800 kcal veel is in vergelijking met de rest van de dag, maar ik kan het moeilijk ineens gaan halveren zodat ik 's ochtends meer kan eten bijvoorbeeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:24

Zet hem op!

Ik ga zo ook weer de sportschoenen aantrekken. Eens kijken hoe dag 2 van level 3 gaat verlopen.

Iedereen heel veel succes vandaag met de workouts!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:26

Bzoem schreef:
Ik vind ook dat 800 kcal veel is in vergelijking met de rest van de dag, maar ik kan het moeilijk ineens gaan halveren zodat ik 's ochtends meer kan eten bijvoorbeeld.

Mijn avondeten bevat gemiddeld zo'n 500 á 600 kcal.
Maar als je overdag minder eet, kan je natuurlijk prima een avondmaaltijd van 800 kcal gebruiken. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je de rest van de dag eet.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:27

Jolien87 schreef:
Zo, bikkel Chessie! 5 uur op, dan zou ik niet te genieten zijn.

Wandelen is inderdaad een simpele, maar doeltreffende manier om vet te verbranden. Eergisteren heb ik hier een paar linkjes over geplaatst in dit topic.

Je kan dan het beste eerst je workout doen waarbij je kracht combineert met cardio en daarna nog minstens een half uur cardio doen, dus bijvoorbeeld wandelen.
Als je een zinvolle cardio-training wilt, moet je zorgen dat je lang genoeg bezig bent om je lichaam vet te laten verbranden. Dit gebeurt pas na zo'n 20 minuten training. Die eerste 20 minuten kan je dus beter (deels) besteden aan krachttraining, hiervoor hoeft je lichaam namelijk niet per sé in de fase van vetverbranding te zitten.
Daarnaast heb je voor krachttraining over het algemeen meer energie nodig. Wanneer je dus zou beginnen met cardio en daarna pas krachttraining zou doen, heb je minder puf om je spieren aan het werk te zetten.

Hmm mijn sportschool routine is dus helemaal verkeerd :( Ik heb er een hekel aan om koud aan de gewichten te gaan hangen, dus fiets eerst altijd 20 min (heuvel progamma). Dan doe ik ongeveer een half uur krachttraining. Daarna ging ik nog 20 min lopen (heuvel progamma), alleen daar ben ik mee gestopt, de heuvel oplopen is te belastend voor mijn schenen. Doe nu 10 min cross trainer (Manueel, stom ding) En dan 10 minuten vlak lopen, vind ik een lekkere cooling down.

Maar dit is dus niet de optimale manier om vet te verbranden -O-

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:29

Jolien87 schreef:
Bzoem schreef:

Mijn avondeten bevat gemiddeld zo'n 500 á 600 kcal.
Maar als je overdag minder eet, kan je natuurlijk prima een avondmaaltijd van 800 kcal gebruiken. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je de rest van de dag eet.

Ik vroeg me meer af wat je dan eet :o

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:29

is inderdaad wel heel interessant Jolien, dus eigenlijk zou je direct na de les van Jillian een half uur stevig moeten gaan wandelen ofzo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:40

Bijvoorbeeld Anke. Het schijnt zelfs zo te zijn, dat je met 5 km hardlopen evenveel verbrandt als wanneer je die 5 km gewoon wandelt. Alleen met hardlopen ben je sneller weer thuis. Je zou ook kunnen gaan fietsen of skeeleren.
Wat ik ook graag doe als ik echt nog veel energie over heb, is een aantal nummers dansen met Just Dance, op de Wii. Nog even lekker de laatste energie eruit stoten. Het hoeft dus niet per sé nog weer een half uur springen te zijn, zolang je lichaam maar in beweging is. Desnoods ga je een half uur stofzuigen. ;)

@Monster: die eerste 20 minuten zou je ook kunnen beschouwen als een soort van warming up. Hoewel je dus meer hebt aan een kortere warming up, dan de krachttraining en tot slot nog een half uur fietsen. Nog beter zou je tussen de krachttraining door nog een aantal cardio-intervallen kunnen doen. Jillian werkt hier ook mee, op deze manier blijft je hartslag namelijk hoog.
En zoals Jillian uitlegt tijdens één van de workouts: "A high heart rate means calories burning. And calories burning means fat coming off your body".
Oftewel: een hoge hartslag = verbranding van calorieën = vetverbranding.

@Bzoem: oh zo hihi. Ik probeer altijd een vleesproduct, aardappelproduct of iets dergelijks en groenten te eten. Maar over het algemeen resulteert dit in een roerbakgerecht met rijst of puree.
Bakken doe ik sowieso altijd in olijfolie in plaats van boter. En ik neem nooit een toetje. In plaats daarvan neem ik na het eten altijd nog een halve liter thee en één of twee stuks fruit.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:44

Hmm misschien kan ik tussen elk krachtraining apparaat een serie jumping jacks doen!
Kijken ze mij wel wat raar aan in de sportschool ben ik bang :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:48

Monster_tos schreef:
Hmm misschien kan ik tussen elk krachtraining apparaat een serie jumping jacks doen!
Kijken ze mij wel wat raar aan in de sportschool ben ik bang :P

Maar het heeft wel zin ;)
Ik weet niet hoe het zit met Ripped, maar tijdens het Shredden werk je met 3 minuten kracht, 2 minuten cardio en 1 minuut abs. Alleen ik kan me voorstellen dat je in de sportschool dan heen en weer blijft lopen tussen alle fitnessapparaten en dat je dan dus beter wat langer bij één apparaat blijft werken. Je zou ook met langere intervallen kunnen werken. Zolang je hartslag maar hoog blijft.

Argh, allemaal leuk en aardig. Maar wie schopt me nu van de bank af? :O
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 20-02-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt