[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:54

Hoi allemaal,

Zou ik me hier misschien ook mogen melden?
Ik ben sinds de zomer behoorlijk wat kilo's aangekomen en wil hier heel graag weer van af.
In mijn eentje vind ik dit een beetje moeilijk, dus het lijkt me heel fijn om in dit topic mee te mogen praten. :)
Ik probeer heel goed op mijn eten te letten, maar ik at eigenlijk al vrij gezond, die extra kilo's komen vooral omdat het sporten er nogal bij ingeschoten is de laatste maanden.
Op het moment weeg ik 72.2 kg, wat van de zomer 65kg was, en daar wil ik dan ook heel graag naar terug. (Ik ben 1.80m even ter info) Ik weet ook dat ik absoluut niet dik ben, maar ik voel me nu niet prettig in mijn lichaam en al mijn kleding zit ontzettend strak waardoor alles knelt :( Plus dat ik niet gezegend ben met een mooie verdeling van de extra kilo's waardoor mijn dijen ontzettend uit verhouding zijn vergeleken met mijn bovenlichaam :o (mijn buik is namelijk wel super strak/plat/gespierd) maakt broeken dragen ook zo vre-se-lijk moeilijk wat er in resulteert dat ik bijna elke dag een panty en een wijd jurkje draag.

Ik probeer 2x in de week een uur te zwemmen en rij 2 a 3 keer in de week paard.
Hebben jullie nog andere sporten of oefeningen die je misschien thuis kunt doen waar je goed van afvalt?
Hardlopen schiet er vaak bij in omdat ik meestal pas om 19.00 thuis ben en dan nog moet eten..
En heeft er iemand resultaten bereikt met de 30 day shred? :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:05

Mayflower_ schreef:
Welkom hier nieuwelingen! :wave:

Mootje: Toevallig niet zwanger dat je zin hebt aan zure dingen? :P :Y)
Madeira: Respect! _/-\o_ dat je zóveel kg bent afgevallen!
N0a; wat vervelend dat je daar last van hebt! Heb je het alleen bij hardlopen of ook bij andere (intensieve) sporten?
Jastiehorse: Maar gezond eten en erop letten is toch ook een dieet? :) Alleen dan meer voor jezelf.
_Daniella: jammer dat je weer aangekomen was! Beetje laten gaan met pasen? :P
KarinW86; deze combinatie op brood heb ik vanavond gehad, echt een aanrader inderdaad. :D

Hebben jullie ook tips voor te hard afgevallen? :P Ik zit nu ruim 2 kg onder mijn streefgewicht en blijf maar afvallen! Het gaat nu ineens heel hard. :')
Ik heb een te snelle schildklier, maar die is ook maar minimaal te snel.
En ok, ik heb ook stress gehad afgelopen week. Dat is ook niet goed voor je eetlust. (Paard verkocht. |( )

:(:)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:09

Mayflower (typte per ongeluk lover) wat naar zeg, van je paard! Heel veel sterkte :(:)

Bedankt allemaal :D ik weet niet hoeveel ik nog kwijt wil.. als ik nog 4.4 kg afval heb ik officieel geen overgewicht meer... maar ik denk er over om richting de 73-70 te gaan.. en was vanmorgen dan 81.. (ik ben 1,75).

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:18

Mayflower sterkte! dat zal vast je reden zijn voor het vele afvallen!

Paulien, je gaat echt super!

frummels: welkom! er is ook een apart topic over de 30 day shred!

Iemand tips voor een goede stoelgang? heb erg last van harde poep haha en kan je vertellen dat is geen pretje om dan naar het toilet te gaan!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:26

Frummels 65 kg bij 1.80 lang is niet gezond lijkt me :o Volgens mij hoor je dan 70 tot 80 kg te wegen.. Ik zie je probleem dus niet zo.

Mayflower sterkte! En ik zie gezond eten niet als een diëet maar als levensstijl die ik kan volhouden!

Phoe geen idee cass..lijkt me best vervelend idd!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:33

Cass: Goed veel drinken en kiwi's eten!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:40

Valeria schreef:

Koffie helpt ook, en gedroogde vruchten (vijgen vooral), noten, fruit, rauwe groenten... Eigenlijk heb je maar twee dingen nodig voor je stoelgang, en dat zijn vezels en veel water. En beweging dan, dat helpt ook!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:49

Valeria schreef:

Lijnzaad door je yoghurt helpt heel goed en psyliumvezel ook. Sterkte

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:57

JastieHorse schreef:
Frummels 65 kg bij 1.80 lang is niet gezond lijkt me :o Volgens mij hoor je dan 70 tot 80 kg te wegen.. Ik zie je probleem dus niet zo.

Mayflower sterkte! En ik zie gezond eten niet als een diëet maar als levensstijl die ik kan volhouden!

Phoe geen idee cass..lijkt me best vervelend idd!

Met 65 kg heb ik maat 36/38 :) is best gezond denk ik toch? :o
Op deze foto was ik 63 kg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XE3NAIVZ.jpg

Vind het overigens wel een beetje een nare opmerking dat je mijn probleem niet ziet.
Mijn probleem zal ik nogmaals uitleggen. ik voel me niet fijn in mijn lichaam en mijn kleding zit strak en knelt, dus ik wil graag naar mijn oude gewicht. :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:59

Volgens de bmi meter past het gewicht bij je...dus lijkt me dan gezond ja.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:00

Volgens mij zit ik niet in het goede topic hier. maar bedankt in ieder geval :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:00

wat voor tussendoortjes eten jullie zoal?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:02

Valeria schreef:

Fruit, muesli repen en ontbijtkoek, kwark.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:07

bedankt voor de antwoorden, ik denk dat het vooral door het te weinig drinken komt dan! en ik zal de kiwi's ook gaan halen ;)
lijnzaad kan ik ook wel proberen als ik yoghurt eet!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:14

Even bijlezen en reageren op iedereen de laatste 3 pagina :D

Welkom nieuwelingen :D

Wendy, mag je met cambridge ook geen fruit of groente tussendoor?
Ik zou dan echt knabbel zin krijgen :’)
Zilfstar, goed van je dat de paaskilo’s er niet aan zijn gebleven!
Iedereen die het over havermout had, ik eet het gewoon zoals je ’t koopt, niet wellen of niks, met soya melk en honing <3
Daphne, fijn als je na het zien van het etiket niet gegeten hebt! Dat helpt mij ook altijd erg goed het te laten liggen :P
Jastiehorse, succes met je nieuwe levenstijl! Ik gevruik Sonja Bakker als ondersteuning, als ik zelf iets ga doen val ik niet af dus zal dan wel iets fout doen :’)
Cassandra, veel plezier bij Zumba! Ohja en als het goed is staat in jouw boek een griekse salade, AANRADER!! Die maak ik echt vaak, heerlijk met lekker veel knoflook <3
Daniella, kop op die 1,5 kilo zijn er vast na een paar dagen weer af! Hier ook een beetje erbij na Pasen maar dat gaat er wel weer af!
Madeira, geen snoepje nemen werkt inderdaad het beste, ik ga het morgen proberen! :D
Knap hoor 49 eraf! Super.
Mayflower, helaas geen tips voor niet meer af te vallen, sterkte met het verwerken van alles!
Frummels, welkom, ik zou inderdaad gaan voor iets wat je thuis kunt doen, je zou ook een stepper aan kunnen schaffen? Is niet zo duur en is heel goed voor benen en billen!

Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen, zo moeilijk om van het zondigen weer terug te gaan naar gezond terwijl er snoepjes naar je kijken maar morgen ga ik er geen een pakken (Eet 's avonds frietjes dus hou mij daar maar aan vast :P)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:20

@ Frummels: iedereen die wil afvallen mag meepraten. Wij maken ons alleen soms wel zorgen als iemand een laag streefgewicht heeft. Weet niet of dat bij jou van toepassing is, op die foto lijk je goed op gewicht iig :)

@Valeria: ik volg een ietwat 'apart' dieet, en eet als tussendoortjes tomaten, wortels, paprika, rauwe broccoli en soms wat fruit.

@Tarzan: Je kunt het! *\o/*

@Hannahaapje: thx voor het posten van die foto, ik had vast weer iets a-technisch gedaan want hij zei steeds dat de afmetingen ongedefinieerd waren of zo :') Hoe gaat het met jou?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:45

Frummels; ik snap de bezorgdheid wel, echter is elk lichaam anders en vind ik bij jou die 65 kilo helemaal niet verkeerd staan. (niet ongezond :) ) Ik hoop dat je hier een beetje motivatie uit kan halen. Kan het niet zijn dat je wat zwaarder bent geworden door het sporten?

Mayflower: wat naar dat je paard verkocht is, ik weet hoe erg dat kan zijn :( Dikke knuffel en sterkte met alles. Als je straks weer regelmatig eet, komt het vast goed met op gewicht blijven :(:)

25 april vertrek ik naar Rhodos voor een week, wil dan ook nu minstens 2 kilo eraf hebben voor ik daar heen ga. Dan heb ik tenminste een goed doel. Baal wel een beetje dat ik het de laatste weken niet zo serieus meer heb genomen :(

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:24

:n Tarzan, helemaal geen fruit(suikers) bij Cambridge dieet
Maar mag wel rauwkost
Dus soms kauw ik peentje weg of stuk paprika of komkommer :9
Meeste baalde ik van mijn cola light verslaving
Maar daar ben ik nu ook vanaf lijkt wel :))
Vanaf 14 feb niet meer aan gedacht...
Drink nu enkel nog thee en Spa rood :)
Dus dat is weer verslaving minder hopelijk
(Rook verslaving nu halve eet verslaving en ook mijn cola light verslaving) whahahahaha

Ik heb ook shredden gedaan
25 dagen
+:)+
Werkte als een trein hier
Alleen wel in cm en niet in kg

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:00

@ mayflower, heel veel sterkte toegewenst met je paard...
@ Wendy, klinkt goed dat er centimeters vanaf gaan, haha die kilo's komen daarna nog wel.
@ safiera: over het algemeen nog steeds goed. :) Alleen waarom eet je eigenlijk geen brood meer?
@ Valera: nieuwelingen zijn altijd welkom, jep ik vind ze hier ook allemaal erg aardig. :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:08

@Hannahaapje: Oh dat is fijn dat het met jou over het algemeen goed gaat. Met mij gaat het erg op en af. Ik eet geen brood meer omdat ik probeer zo onbewerkt mogelijk te eten. En als je brood niet zelf maakt zitten er toch veel toegevoegde stoffen in. Beetje extreem dus :P
Ik eet wel koolhydraten, namelijk pap.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:10

Okey mensen aanschouw, we houden toch van eten dus gaan maar niet op dieet.
Morgen post ik wel foto's van fruit oid om het goed te maken. :Y) :')

Afbeelding

@ safiera: aha, bij jou is er dus echt wel sprake van de levensstijl omgooien. Super knap hoor. Heb je het niet moeilijk wanneer je buiten de deur eet wat betreft het eten van niet-bewerkte producten?

nog ff 1 ding dat eruit moet, ik at vanavond vlees en wehhhjoo me darmen maken continue rare geluidenen op nogal een volume. echt zeer apart :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 04:44

Cayenne schreef:
:wave:

Mag ik hier een vraag stellen?
Het gaat over havermout. Ik krijg van iedereen de tip om havermout te eten, omdat het goed vult en je daarom langere tijd verzadigd bent. Ik eet het dan ook met yoghurt ipv melk, omdat ik van melk teveel slijm krijg en ga hoesten.

Maar ik lees ook dat je verbranding van havermout flink omlaag gaat en je dan minder afvalt.. Klopt dit en zijn er meer ervaringen hier met havermout? Bevalt het of juist niet?

Edit: oh ja, en hoeveel havermout eten jullie per portie? Ik lees dat sommige mensen 40 gram doen, en sommige maar 20?

Jaaaa havermout! Jummie!! :D Vanmiddag werd ik weer wakker uit de nachtdienst en heb weer lekker ontbeten met havermout (soyamelk of rice oat dream met 5 á 6 eetlepels havermout), rood fruit en kiwi er doorheen. Heerlijk! En het vult enorm.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 05:24

Valeria schreef:

Kwark, rijstewafels en fruit :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:48

Bonjoy schreef:
Valeria schreef:

Kwark, rijstewafels en fruit :)

ik eet alleen op werkdagen om half 4 een tussendoortje, omdat ik anders 7 uur moet overbruggen tussen lunch en avondeten, op andere dagen eet ik gewoon 3 hoofdmaaltijden per dag.
Zo'n tussendoortje op werkdagen bestaat voor mij uit een volkoren cracker (of volkoren beschuit) met 20 + kaas en een peer (oid)

Ik weet niet wat ik heb deze week, maar vanochtend was er weer 300 gr af! (dus al 3 x 300 gr eraf deze week :D )

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:51

Ik heb vanavond nachtdienst dus mijn eet gewoonte gaat voor 3 dagen even helemaal veranderen. Ik hoop niet dat ik daardoor aankom...

Mijn tussendoortjes: sultana, fruit, cracker en rijstenwafels..