[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:16

Emma, ik heb ook een aantal jaar micro ringen gehad. Super fijn maar idd wel een commitment. Vind clip ins wel fijn Omdat je dat gewoon kan doen wanneer je er zin in hebt. :j

Foto met clip ins voor Yasmijn :D
Je ziet wel dat ze iets lichter zijn dan mijn geverfde haar, maar ach ombre is nog in, toch? :')

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:17

Kan je je haar nog wel een beetje fatsoenlijk borstelen met micro-rings?

Mooi trouwens frummels!

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:19

Ja hoor :j kun je het beste met zo een varkensharen borstel doen dan kun je er gewoon overheen borstelen. :)
Dankje!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:55

Als het werk voor je haar. Met een varkensharen borstel krijg ik geen klitten uit mijn haar of lukt het niet mijn haar te ontwarren.

De meeste info is toch hier te vinden:
Wuis @ [MWS] Haarextensions deel 4

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:03

Hij is ook niet om klitten er uit te halen, maar om te zorgen dat je de extensions bij de aanhechting niet beschadigt :) Dus voor de rest van je haar kun je een gewone borstel of grove kam gebruiken en voor het deel bij je hoofdhuid waar de microringen zitten de varkensharen borstel. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:06

Maar als het nou bovenop ook heel erg klit?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:07

Ik heb een Mason Pearson bortstel met varkensharen en hardere kunststof pinnetjes, daar krijg ik zelfs in de enorme (voorheen lange) krullenbos van mijn vriend alle klitten eruit. :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:11

Ik heb even jullie advies nodig! :D
Ik heb ongeveer 2 weken geleden mijn haar laten verven bij de kapper met een spoeling (omdat ik voor het eerst donker ging) nu is de kleur dus minder geworden, en wil ik het gaan verven met een pakje permanente verf, maar volgens mijn moeder moet ik wachten tot mijn verjaardag (2 weken) omdat anders de kleur over 2 weken niet meer glanst :+

Wat denken jullie?
Ik dacht: met een goede shampoo en verzorging blijft de kleur mooi en glanzend
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 15-03-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:12

Als het om de bondings heen gaat klitten moet je dat met de hand los maken. :) Dat is sowieso handig om elke dag even te doen. Met je vingers langs alle aanhechtingen gaan en verdwaalde haren uit de klit halen. Maar mijn ervaring is dat je met de varkensharen borstel heel goed die kleine klitjes bij de aanhechtingen los krijgt. :j Daarna nog even met je vingers er door en klaar.

Ik heb die inderdaad ook Nelleke, voor mijn eigen haar zeg maar. Die vind ik heel fijn! Voor extensions heb ik er een met enkel varkenshaar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:12

Ik heb een plek ergens bovenop wat altijd 1 grote klit is, zelfs nu het kort maar ongeveer 10 cm lang is. :') Zelfs met een tangleteezer moet ik nog op mijn tanden bijten.
Ben nog steeds op zoek naar de gouden tip.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:16

Oh wat irritant! Ik heb dat ook altijd achterop mijn hoofd een beetje aan de zijkant na het slapen (ik heb krullend kroezig en droog poreus haar van mezelf, dus dat klit als een gek). Mijn oplossing is elke dag wassen haha. Dat dat slecht zou zijn vind ik een beetje onzin. Ik heb nog steeds haar op mijn hoofd en het is er na 25 jaar niet beter of slechter van geworden. Ik heb altijd van de kapper geleerd: Als het vies is, moet je het wassen. Daarbij sport ik bijna elke dag dus dat vind ik gewoon smerig, om het dan niet te wassen. :o
Maar goed, als ik het dus was en conditioner er in doe lukt het me nog aardig om het te temmen, die cousin it achterop mijn hoofd. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:19

Wat dat wassen betreft heb ik precies hetzelfde als jou, en ook hier is het er niet slechter of beter van geworden. Alleen met anti-klit/conditioner word het helemaal zo slap/ hangerig. Anti-klit spray hielp dan vaak wel, maar alleen voor de rest van mijn haar. Die klit daar bovenop, het blijft een probleem. -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:21

Oh dat heb ik ook! Dat het zo futloos wordt! := Heb gisteren nieuwe shampoo gekocht en met deze is het een stuk minder! Van Guhl, kleurbehoud ofzoiets). Maar inderdaad die klit blijft een ramp.. Zonder te wassen is het helemaal niet te doen haha. Na het wassen gaat het opzich nog wel met inderdaad antiklitpray en conditioner enzo..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:23

Ik ben sinds kort over ook overgestapt op Guhl. Heb de biervariant gepakt. Moet wel zeggen, het doet een hoop voor dun/fijn haar :j. En het is super geconcentreerd, je hebt maar een heel klein beetje nodig.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:24

Ik heb ook clip ins. Ik zweer erbij :D wanneer je wilt, heb je lang vol haar en als je een luie dag hebt heb je gewoon je eigen haar :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:52

Niemand die mij kan antwoorden? :=
Wil echt graag weten of de kleur en glans over 2 weken er alweer uit is..
Dan weet ik of ik het nu moet verven, of over 1,5 week pas :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:54

Ik denk dat het enorm afhangt van welke verf je gebruikt, welke kleur je neemt, hoe vaak je je haar wast, en of je nog extra producten in je haar gebruikt. :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:05

Kruidvat eigen merk, in de kleur 5,5 mahonie. Ik was het om de 2/3 dagen omdat het anders te vet word (thanks to mijn badmuts! :D ) en ik gebruik verder geen producten in mijn haar.

Heb wel alvast shampoo gekocht voor gekleurd haar, gebruik nu nog schwarzkopf essence ultime crystal shine (van claudia schiffer? :o? )

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:24

Ik denk niet dat het na twee weken heel dof is als je het voor je verjaardag dan ongeveer 5 a 6 keer gewassen hebt. Het zal wel iets valer zijn, maar warme kleuren blijven vaak wel lang mooi. Ik heb alleen geen ervaring met kruidvat eigen merk, dus daar durf ik niets over te zeggen := Gebruik zelf eigenlijk altijd Syoss :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:53

Volgens mij is dat prima verf voor een drogisterij merk :)

Net mijn nieuwe, langere clip in extensions geknipt in laagjes en geverfd. Onderaan zit bruin paars, maar is op foto niet duidelijk te zien. En een mooie badjas haha!!
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:56

Mooooi Elke! Hoe lang/vol is jouw eigen haar? :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:57

Ik zie het paars wel duidelijk hoor! :) mooi!

Dankjewel voor de tips!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:15

Ja het paarse zie ik nu idd ook, lijkt zo wel ielliger als in het echt. Het loopt mooier over dan de foto. Mijn eigen haar is iets over de schouder.
Dankjulliewel :j

Mahonie vervaagd wel, maar niet mega snel. Het zal altijd rossig blijven alleen dan misschien minder 'warm en vers'. Dat klinkt vies haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

Getsie dat klinkt inderdaad vies. :')

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:48

Hallo Dames,

Ik heb jullie hulp nodig...
Ik zit zo in dubio dat ik het niet meer weet XD

Ik heb 2 a 3 jaar geleden mijn haar gedoneerd aan kika.
Nu is mijn haar weer lang genoeg om te doneren,
maar veel mensen waaronder mijn vriend vinden lang haar mij mooier / leuker staan
waardoor ze het zonde vinden dat ik het weer wil doneren.
Terwijl ik kort haar leuker vind staan maar dit voornamelijk doe voor de kinderen
die ik er blij mee kan maken.

Wat denken jullie?
http://i58.tinypic.com/240ysew.png
(nu, komt over mn schouderbladen)
http://i59.tinypic.com/11r6f0j.png
(2 jaar terug kort, sorry geen betere foto)