Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:08

Nou het was mij donderdag wel te warm hoor. Was blij dat we bijzonder vroeg gegaan waren. En ja qua wielrenners was t druk zeg!! Gelukkig qua mtb-ers niet. :+

Vandaag Best. 1x 10 (groen) en 1x 4 (rood met jumps).

Mijn vriend heeft volgende week een bike-fitting van een sportfysio in Geldermalsen. Ben benieuwd. Hij blijft bijzonder last houden van z'n rechterknie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:42

Lauraennala schreef:
T2T, leuke foto's weer! Die loop foto is gaaf zo in zwart wit!

Thanks , vond hem ook goed gelukt :j , heb alleen een beetje
veel schaduw in mijn gezicht door de visor .
Ziet er gaaf uit Slot Loevestein :j

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo snel last heb van de hitte .
Bij het fietsen al helemaal niet .
MuSLi schreef:
Als het goed is gaan de powermeter pedalen dan toch binnenkort nog deze kant op komen.. heel benieuwd :) we hebben maar 2 jaar hoeven wachten ofzo :')

Ben benieuwd , op het triatlon forum schreef er ook
iemand over .

Gisteren een nieuw fietsshirt besteld en een nieuwe helm .
Mijn oude was is 4 jaar oud , en echt aan vervanging toe .

@Nozidia ; Stoere bike , heb je er al mee gefietst ?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:53

Ja gisteren even een testritje gemaakt, voelde fijn! Alleen nog wel eventjes wennen eraan. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:05

Ondertussen ben ik ook alweer 4 weken begonnen met mountainbiken. Goede vriendin heb ik over kunnen halen om ook een fiets te gaan kopen was al lang op zoek naar een fietsmaatje.

Vaak zijn we te vinden bij de thuis route ( Baggelhuizen) of de nieuwe route die nog in aanbouw is dus daar fietsen we maar delen van. Moet zeggen bij Baggelhuizen kom ik al jaren dus ik ben de route gewend en weet precies wat waar gebeurd. Merk wel dat het elke keer een stuk makkelijker en sneller gaat. Nu pas ik mij wel aan omdat die vriendin van mij nog maar net begonnen is. Maar het is een tof rondje die ze ook goed onderhouden.

Vandaag hebben we een rondje Appelscha gedaan. Route was in het begin maar onduidelijk te vinden hoor! Gelukkig kwamen we mensen tegen die daar woonden die zo vriendelijk waren om ons de weg te wijzen anders hadden we het nooit gevonden. :+ De rode route viel ons beetje tegen teveel mul zand en het was meer op en afstappen dan fietsen. Halverwege maar gestopt omdat het zo niks aan was. Daarna de blauwe route gedaan die was een stuk beter te doen. Erg mooie route ook met mooie technische stukjes erin en nieuwe dingen die ik in Baggelhuizen nog niet ben tegen gekomen. Dus weer een mooie ervaring rijker. Jammer dat mijn fiets wat problemen had met schakelen. Zaterdag gaat de fiets heen voor een onderhoudsbeurt dus dan zal dat ook wel opgelost worden. Wel was er veel regen maar op zich fietste het niet verkeerd.

Ik laat er ook nog andere pedalen onderzetten. Iemand suggesties wat fijne pedalen zijn? Graag geen klikpedalen ik wil graag dat als ik val ik direct los ben ( komt door een ongelukje met mijn paard en het idee van vastzitten , geeft geen fijn gevoel).

Vindt mountainbiken ook handig te combineren met het paardrijden. Evenwicht is goed door het paardrijden wat ik weer goed kan toepassen bij het fietsen. En angst wat ik soms heb voor het paardrijden wordt weer minder door bepaalde afdalingen. En natuurlijk hartstikke goed voor de conditie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:15

@ Anne ; leuk dat je weer begonnen bent met MTB en !!
Ik denk dat je het beste een flat pedal kunt nemen met de
bijbehorende schoen .

Ik heb gisteren heerlijk gefietst *\o/*
Met de vereniging een rondje van 70 km gedaan .
Qua weer hadden we van alles wat , zon , regen en heel veel
wind komend van alle kanten . :=
Moet echt wel met zijwind goed mijn stuur van mijn
lichtgewicht fiets vasthouden .
We hadden wat tempo/ HF voorgaven onderweg .
Het liep echt lekker , had goede benen :D
Mooi kunnen knallen ...ben zo tevreden met mijn Langma :j <3

Jullie nog wat gedaan ?

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:42

Ik heb gister best lekker gereden, morgen weer 's ochtends er op uit voor het werk.

Ik ben me trouwens aan het orriënteren op een beginnerscursus en nu kwam ik er een tegen voor €75 voor 5 keer 1½ uur met de volgende aandachtspunten:

Afbeelding

Ik heb ze een berichtje gestuurd omdat er bij stond dat je als je fiets, helm en schoenen wilt huren €275 betaalt (en ik wel een fiets en hel heb maar nog geen klikpedalen en schoenen) of je ook mee kan doen als je geen klikpedalen en schoenen hebt. Antwoord was dat je ook zonder mee kan doen maar ook voor €5 per keer alleen pedalen en schoenen kan huren van ze. Is dit een beetje een fair aanbod en een goed startpunt? Of kan ik beter nog even verder rond kijken?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:47

Nozidia schreef:
Thanks iedereen! Voor nu heb ik wat kleding van de Declathon, mocht ik het echt leuk vinden kan ik altijd nog investeren in wat fijnere merkjes. :)

Mijn fiets heb ik vanmiddag kunnen ophalen:

[ [url=m/vyYhqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen even een ritje ermee maken. *\o/*

Ziet er goed uit!! Hoe was het fietsen?

@ Anne, Welkom :D

@T2T, wat heerlijk dat jullie gewoon hebben kunnen trainen! Flinke woei he? Stuur goed vast houden dan.. Zulke hoge velgen heb je niet toch?

-----

Wij zijn zaterdag naar Drenthe gegaan :D Super leuke route gefietst met allemaal mooie hunebedden onderweg. Echt uitgebreid de tijd voor genomen (meestal zijn we van het snel doorfietsen, weinig stoppen haha), maar nu overal de bordjes staan lezen haha. Het weer was gelukkig goed, winderig, maar zonnig. Zondag was het helaas een en al regen, dus op het gemakje maar weer richting huis gegaan. Toch zeker voor herhaling vatbaar dat fietsen in Drenthe!

Afbeelding

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:49

IMAY1990 schreef:
Ik heb gister best lekker gereden, morgen weer 's ochtends er op uit voor het werk.

Ik ben me trouwens aan het orriënteren op een beginnerscursus en nu kwam ik er een tegen voor €75 voor 5 keer 1½ uur met de volgende aandachtspunten:

[ [url=m/vPrVbT.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze een berichtje gestuurd omdat er bij stond dat je als je fiets, helm en schoenen wilt huren €275 betaalt (en ik wel een fiets en hel heb maar nog geen klikpedalen en schoenen) of je ook mee kan doen als je geen klikpedalen en schoenen hebt. Antwoord was dat je ook zonder mee kan doen maar ook voor €5 per keer alleen pedalen en schoenen kan huren van ze. Is dit een beetje een fair aanbod en een goed startpunt? Of kan ik beter nog even verder rond kijken?

Een goede basis is mega belangrijk, dus vanuit dat oogpunt is het een mooie investering. Maar jeetje, ik vind het wel veel geld..Wel een mooie optie om ook te oefenen met schoenen etc.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:31

Imay is er geen start to bike cursus bij jou in de buurt die heb ik toen gevolgd heel leerzaam leuk gezellig en goedkoper.

Mooie foto`s Laura :j

lekker hoor T2T leuke foto en dan eindelijk weer samen trainen.. *\o/*

Mooie fiets Nozidia had je al gefietst?

Ik ben zaterdag met mijn zoon gaan MTB in Rheden...
Pff heuvel op en heuvel af 50 km en 500 hoogte meters verder had ik de tong op de schoenen hangen maar wat was het mooi.
Jaar Vignet gekocht dus we gaan binnen kort weer.
Blij dat zoon nog niet helemaal in conditie is anders is het nog meer afzien.. :')
Maar zo leuk om dit samen te kunnen doen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:15

Wat een leuke foto Lauraennala! Fijn dat jullie het zaterdag wel nog getroffen hebben met het weer :).

Scooby, super inderdaad dat jullie dit samen kunnen doen!

Fijn T2T, dat je benen zo goed voelde gisteren. Petje af voor zo met die wind en het 'slechte' weer.

Hier net een heerlijk rondje gefietst, wat een mooie avond :). Ik had een route bedacht, maar die bleek over een brug te gaan die er niet was haha. Dus ben toen zelf maar een beetje op gevoel gaan fietsen (lees, achter andere wielrenners aan haha) en uiteindelijk toch weer op bekend pad gekomen. Maar plekjes ontdekt waar ik nog nooit geweest was, dus daar ga ik zeker terug binnenkort.

Rondje van 45 km met een gemiddelde van 25,6 km/uur. Voor het eerst boven de 25 km/uur, terwijl ik eigenlijk helemaal niet met snelheid bezig ben geweest, maar gewoon lekker getrapt heb :).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:28

Lauraennala schreef:
@T2T, wat heerlijk dat jullie gewoon hebben kunnen trainen! Flinke woei he? Stuur goed vast houden dan.. Zulke hoge velgen heb je niet toch?

Nee klopt , op de Langma niet .
Maar met zijwind "handtekens" geven was niet ongevaarlijk .
Dan merk je dat de hele fiets natuurlijk licht is .

Imposant die "hunebedden " :j

@Imay ; Is die cursus zonder fiets 75,00 en met fiets 275,00 ?
Ik heb geen idee wat zoiets normaal kost , maar vind 275 vrij veel.

DewiRox schreef:
Fijn T2T, dat je benen zo goed voelde gisteren. Petje af voor zo met die wind en het 'slechte' weer.

Was echt kicken *\o/* ,we waren 4 groepen .
We mochten 2 aan 2 rijden met ca 5 meter afstand tot de personen voor je .Dat is wel wennen , want je bent zo gewend het gat dicht te rijden .

Gisterenavond na het werk ca 45 minuten hardgelopen , en nog wat core @ Home gedaan .
Vandaag na het werk mijn auto wegbrengen voor een beurt , nieuwe zomerbanden en APK .
Maar goed dat we gisteren vakantiegeld hebben gehad . -O-

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:59

Time2Tri schreef:
@Imay ; Is die cursus zonder fiets 75,00 en met fiets 275,00 ?
Ik heb geen idee wat zoiets normaal kost , maar vind 275 vrij veel.

Zonder fiets is idd €75, als je alles zou moeten huren 5 keer zou het €275 worden.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:24

Hoi, mag ik mij hier ook melden?

Ik ben sinds een paar jaar een beetje aan het mountainbiken. Na de vakantie in Tsjechië vorig jaar, waar we een paar leuke downtrails gedaan hebben, is het echt gaan kriebelen. Via mijn werk een nieuwe mountainbike gekocht en al lekker wat kilometertjes gemaakt.
Mijn vriend is ook van het fietsen, hij maakt sinds de corona-crisis heel veel kilometers op de racefiets. Ook hij kan nu via zijn werk een nieuwe fiets kopen. Laatst hebben we geprobeerd of ik dan eventueel op zijn "oude" racefiets zou passen en dat past! Dus waarschijnlijk ga ik binnenkort de eerste kilometers op de racefiets maken :)

Kortom, niveau is nog beginnend, maar ik hoop hier wat tips op te doen, vooral ook voor het rijden van leuke routes :)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 05-05-24 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:26

AnnexUdith schreef:
Ondertussen ben ik ook alweer 4 weken begonnen met mountainbiken. Goede vriendin heb ik over kunnen halen om ook een fiets te gaan kopen was al lang op zoek naar een fietsmaatje.

Vaak zijn we te vinden bij de thuis route ( Baggelhuizen) of de nieuwe route die nog in aanbouw is dus daar fietsen we maar delen van. Moet zeggen bij Baggelhuizen kom ik al jaren dus ik ben de route gewend en weet precies wat waar gebeurd. Merk wel dat het elke keer een stuk makkelijker en sneller gaat. Nu pas ik mij wel aan omdat die vriendin van mij nog maar net begonnen is. Maar het is een tof rondje die ze ook goed onderhouden.

Vandaag hebben we een rondje Appelscha gedaan. Route was in het begin maar onduidelijk te vinden hoor! Gelukkig kwamen we mensen tegen die daar woonden die zo vriendelijk waren om ons de weg te wijzen anders hadden we het nooit gevonden. :+ De rode route viel ons beetje tegen teveel mul zand en het was meer op en afstappen dan fietsen. Halverwege maar gestopt omdat het zo niks aan was. Daarna de blauwe route gedaan die was een stuk beter te doen. Erg mooie route ook met mooie technische stukjes erin en nieuwe dingen die ik in Baggelhuizen nog niet ben tegen gekomen. Dus weer een mooie ervaring rijker. Jammer dat mijn fiets wat problemen had met schakelen. Zaterdag gaat de fiets heen voor een onderhoudsbeurt dus dan zal dat ook wel opgelost worden. Wel was er veel regen maar op zich fietste het niet verkeerd.

Ik laat er ook nog andere pedalen onderzetten. Iemand suggesties wat fijne pedalen zijn? Graag geen klikpedalen ik wil graag dat als ik val ik direct los ben ( komt door een ongelukje met mijn paard en het idee van vastzitten , geeft geen fijn gevoel).

Vindt mountainbiken ook handig te combineren met het paardrijden. Evenwicht is goed door het paardrijden wat ik weer goed kan toepassen bij het fietsen. En angst wat ik soms heb voor het paardrijden wordt weer minder door bepaalde afdalingen. En natuurlijk hartstikke goed voor de conditie.

Ik lees hier soms mee, dus reageer maar even.. https://www.superstarcomponents.com/en/ ... pedals.htm , deze heb ik zelf , maar de Shimano flats voldoen op zich ook prima, zorg wel dat je echt een platformpedaal hebt... Voordeel van de Superstar pedalen is het gewicht, grip en verkrijgbaar in diverse kleuren. komen uit de UK, maar zijn snel met verzenden. Momenteel kun je beter de route van Gieten rijden.. Appelscha is snel een zandbak en het onderhoudsteam wordt ook niet al te blij van die MTB'ers die de boel nog verder aan gort helpen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:03

Afbeelding

Deze heb ik. Helemaal prima. Zelfs met jumps blijf je netjes op je pedalen. Alleen als je er een keer tegenaan komt dan heb je ook meteen gaten in je been. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:03

Zo'n setje heb ik nog liggen thuis AnnexUdith, die Martichr deelt.
Knalroze :j Ik gebruik ze niet... dus mocht je interesse hebben?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:41

:):) Ik heb een vervroegd verjaardagscadeau van mijn ouders gekregen en als het goed is komt het morgen al binnen :):)

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:43

Mooi. En een waardevol onderdeel van de uitrusting :j

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:02

Oehhh dat zijn leuke verrassingen Imay :D

Welkom Bnet!

DewiRox, mooie PR, goed bezig *\o/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:06

Ja, ik was afgelopen weekend bij mijn ouders en zei toen dat ik eindelijk eens wist wat ik voor mijn verjaardag wil hebben, normaal weet ik het nooit. Toen appte mijn moeder gisteravond dat ik nu al een mocht uitzoeken en wat het budget was omdat ik er nu meer aan heb dan met mijn verjaardag (begin september)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:31

Nou dat is leuk zeg...
Goede tip ook misschien maar een hint hier thuis neer leggen.. :')

Ulke pedalen heb ik ook op de MTB...
Spd wel op de racer maar maar niet op de MTB.

Welkom Bnet.
Tsjechië is prachtig land ...Snap wel dat je daar verliefd geworden bent op fietsen.
Ik keek gewoon op afstand meten hoelang een rondje was in de buurt en zo heb ik opgebouwd.

Als ik tijd heb en zoon lief zin stappen we vanavond nog even voor een rondje op de MTB.
Morgen vrij maar dan heb ik helaas iets minder leuk klusje dus geen goed plan om dan te fietsen.
Na bezoekje aan de Kaak chirurg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:26

Dat is best serieus geld Imay , maar aan de andere kant is zo,n cursus ook zinvol .
Kun je niet van iemand een fiets lenen ?
En een mooi verjaardagscadeau!!

Welkom Bernette !
Mooie doelen , show us your bike *-:)
Fiets via het werk ... leuk .
Ik woon helaas 1 km te ver weg -O-

Wacht nog op een telefoontje, en stap daarna ook nog voor een rondje op de fiets .
Ben al omgekleed .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:27

Succes morgen Scooby :(:) , komt vast en zeker goed !

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:02

Time2Tri schreef:
Dat is best serieus geld Imay , maar aan de andere kant is zo,n cursus ook zinvol .
Kun je niet van iemand een fiets lenen ?
En een mooi verjaardagscadeau!!

Ik heb gewoon een fiets waarmee ik mee kan doen, de kosten zouden voor mij dus €75 worden met optioneel €5 per keer voor klikpedalen en schoenen

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:23

Pff, heel verhaal getypt met allemaal reacties op jullie leuke berichten, maar foetsie. In het kort: lekker bezig allemaal en welkom voor de nieuwsten in dit topic :)

Hier ook lekker gefietst vandaag. Even wennen aan de wartme, maar wel lekker genoten van het zonnetje en de rustige wegen. Ook lekker ijsje na afloop in de stad gehaald.

Afbeelding