Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:21

XxLMMxX schreef:
Is 22 juni de trail met bokkers nog steeds op de planning ?

Ik was de datum vergeten, dacht er van de week nog aan, dus bedankt voor je bericht haha.

Ik kan wat later naar werk vandaag, dus een klein uurtje gelopen net, 8km, snel douchen en dan werken. Lekkere start van de dag zo.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:31

Ik heb 22 juni in mijn agenda staan!

Mooie training Sherivey, fijn dat het ook zo goed ging ondanks een restje spierpijn!

Oef, die blaar die ik zondag heb gekregen is echt naar. Heb vanochtend de blarenpleister eraf gehaald, die begon los te laten en werd vies aan de randen, maar helaas kwam er meer een soort wond onder vandaan. Het leek me niet verstandig om er weer een blarenpleister op te plakken. Ik heb er nu een steriel gaasje met honingzalf opgeplakt en daar fysiotape overheen. Dan haal ik dat vanavond er weer af zodat het kan luchten en hopelijk herstelt het op die manier. Hopelijk wrijft het niet te veel met rennen en ben ook de rest van de dag in de weer met schoenen aan, dus wordt eventjes doorbijten ben ik bang. :=
Even in spoiler, voor de nieuwsgierigen :') (en ja, er zit een tattoeage naast)
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:40

Goof, lekkere start van de dag idd :j

Suliko, auw, blaren zijn rotdingen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:55

Sherivey wat leuk dat je de kustmarathon gaat lopen, lijkt me heftig! Met buikkramp lijkt dat me sowieso de hel, ik hoop dat dat je dit keer bespaard blijft maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Overigens snap ik helemaal dat je met alle drukte nu iets minder gezond eet, dat komt echt weer goed.
Erg laat nu zoveel later, maar mag ik even zeggen dat ik het nog extra knap vind dat je hem de vorige keer zo gelopen hebt met nieuwe baan, weinig slaap en dan ook nog eens aan het strijden tegen mentale issues.
Vanmorgen al weer lekker bezig ook, en dan ook nog je doeltempo's gehaald! Kan me helemaal voorstellen dat je daar blij mee bent :D

Leonie87 wat suf joh dat die website steeds maar in het frans blijft switchen. Wat goed dat je benen goed voelde met de 5 kilometer!
En wat leuk samen met Ieris de N70 :D

Samantha klinkt leuk die fun run bij dj flyon, veel plezier! En wat dapper en sterk dat je na de sportschool ook nog 5 kilometer hebt gelopen. Gaat je pijn in je voet wel al vooruit, als in dat wordt langzaam wel minder?

Supervixen wat fijn dat je nu toch echt uit je dip lijkt te zijn. Wat goed dat je wat tegen die jongen hebt gezegd toen hij de plastic verpakking op de grond gooide. Wat een mega snelle intervallen :wow:
Leuk dat je er weer een tattoo bij krijgt.

Germie weer lekker onderweg met trainen, ging het met je teen?

Suliko wat fijn dat de fysio bij jou gelijk een gelukstreffer was! Hier helaas al een paar fysio's verder maar de juiste nog niet gevonden. Wel via PB ook een tip gehad dus die ga ik van de week ook maar eens bellen.
Super knap en bijzonder (vind ik) dat je echt al weer zo goed en snel onderweg bent met lopen, en dat je er ook nog steeds zoveel zin in hebt. Niet zo gek dat je lijf nog een beetje stijf is na die snelle marathon.
Ik vind het ook echt super leuk dat je die client helpt met de opbouw naar de 5 :)
En auw die plek op je voet ziet er pijnlijk uit :\ Helemaal bikkel dat je dan ook nog al die kilometers rent deze week!

Goof wat lekker dat je zo kon starten met 8 kilometer voor je werk :)

Hier mezelf gister een rotschop gegeven en de 3 kilometer gaan rennen. Het is/was dus echt een mentaal dingetje, want het lukte gewoon *\o/* Wel mezelf weer door mijn horloge laten leiden (ofja..lijden :+ ). Steeds even kijken hoeveel minuten ik nog moest in plaats van gewoon te gaan rennen, horloge zou toch wel het seintje geven dat ik er was. Maar goed, dat slijt wel ergens ooit onderweg naar de 5 hoop ik.
Maar wel echt heel blij dat ik nu weet dat die 3 kilometers achter elkaar gewoon lukken *\o/* Uiteindelijk ook nog best snel voor mijn doen, 6.50 minuut/km gemiddeld, sneller dan verwacht ook.
Daarna gelijk nog een half uurtje wandelen eraan vast geplakt, dan hebben we die ook maar weer gehad :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:00

Ahhh, blaren. Dat zijn rotdingen. Gelukkig niet zo vaak last van.

Mijn teen ziet er niet uit, er zit een scheur in de nagel, maar doet vreemd genoeg geen pijn gelukkig. Dus kan er gewoon mee sporten. En ik loop ook rustig op sandalen als het zo uitkomt, kan er immers ook niets aan doen dat het er wat raar uitziet nu. Gaat wel weer over.

Ik kijk ook altijd op mijn horloge hoe ver ik ben of hoe ver ik nog moet. En dat echt soms wel elke 30 seconden. Dat is er ook na 2.5 jaar nog niet uit. Het gebeurt sporadisch dat ik 2 minuten loop zonder te kijken. Ik tel ook altijd af totdat ik er ben.

Gisteren ook de hardloopsessie verder van huis beeindigd en naar huis gewandeld in een andere sessie. Had zo toch in totaal 10.5km in de benen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:15

Muppetmayo, goed gedaan *\o/*
Gewoon een keer een mooie trail starten, dan ga je vanzelf minder op je horloge kijken. :j

Bij de KvS gaf mijn horloge niet iedere km een biepje, omdat ik hem op 'koersen' had staan. Dus soms was ik wel een paar km verder zonder dat ik het echt door had.
Ik keek wel op mn horloge, maar dat was meer om de routekaart te checken :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 12:15

Suliko wat een nare plek! Ik hou wel van die horror foto's :'). Doet het niet onwijs zeer als je schoenen aan hebt?

Lekkere start van de dag Goof, luxe als je wat later kunt beginnen.

Muppetmayo wat knap gedaan van je *\o/* . Een mooie mentale en fysieke opsteker dat het is gelukt. En wandelen erbij is altijd fijn
De tattoo op mijn bovenbeen wordt afgemaakt, er komt dus geen nieuwe bij (maar dat gaat vast nog wel weer een keer gebeuren :+ ).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:06

Ik ben inderdaad met een cliënt, meisje van 14, aan het opbouwen naar 5 km. Ze is al sportief en beweging helpt haar bij mentale onrust, maar ze vindt het spannend om zonder duidelijk doel/route zelf buiten te lopen, dus het idee is dat ze straks wat rondjes heeft die ze zelf kan lopen van zo’n 5 km. :)

Muppetmayo, ik heb de afgelopen jaren ook best wat fysio’s gehad die te beperkt naar één klacht keken (en niet het geheel) of bijv mijn eigen ervaringen/inzichten niet serieus namen of waarbij de behandeling ook te beperkt was/weinig opleverde. Het is echt even een zoektocht. Wat kan helpen is een praktijk met meerdere fysio’s, zodat je doorverwezen kan worden. Ik let zelf ook altijd op bijscholingen als Msc sportfysio/manueel/dry needling.
En supergoed gedaan de 3 km! Echt netjes. En helemaal niet gek hoor, dat je veel op je horloge kijkt. Vooral als je zo’n afstand voor het eerst loopt. Ik kijk ook nog regelmatig, is ook een soort automatisme, soms registreer ik het niet eens. :') Ik loop het liefst met navigatie aan op mijn horloge, dan ben ik het minst bezig met afstand en tempo.

Goof, jij ook lekker gelopen voor je werk! Fijn dat je een rustige ochtend had. Hoe gaat het nu met jou en je klas van de overleden klasgenoot?

Speciaal voor de horror liefhebbers, een nog betere en scherpere foto. Oh man, dat donkerrode deel doet echt veel pijn, daar zijn duidelijk veel zenuwuiteinden ontvelt %)
Spoiler:
Afbeelding

Het lopen zelf viel eigenlijk heel erg mee. Het was niet comfortabel, vooral de eerste stappen niet, maar uiteindelijk had ik het niet meer zo door. Waar ik wel godsgruwelijk erg bij heb staan vloeken is dat ik onder de douche mijn mooie constructie eraf pelde en het gaas vastzat in dat donkerrode deel :x en daarna opnieuw gevloekt met honingzalf smeren en opnieuw inpakken. Maar goed schoonhouden lijkt me wel belangrijk. Het lopen had ‘het gat’ gelukkig niet erger gemaakt, hopelijk blijft dat zo. Verder zoveel mogelijk geen schoenen aan en hopen dat het snel geneest…
Ik weet nog niet of voor het rennen het gaasje met tape een goede constructie is, misschien wrijft het gaas te veel en is dat te ruw? Maar ik durf zo’n plakkende blarenpleister ook niet aan, die horen niet op zo’n open wond volgens mij. Mocht iemand nog briljante ideeën hebben.

Ik heb wel ruim 12 km gelopen en er zat weer wat meer tempo in mijn benen! Mijn linkerkuit (kortere been) voelde iets strak, maar verder ging het lekker. Ik zit over de 300 km heen *\o/* ik wil eigenlijk vanavond na werk nog 5 km lopen, maar weet nog niet precies hoe laat ik klaar ben.
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:24

Wauw Suliko hoe kan je überhaupt lopen met zo’n blaar zeg. Auw!
Lekker gelopen wel. Wat leuk dat je met een cliënt kan lopen, voor haar ook leuk.

Wauw super muppet, top gedaan! Dat op horloge kijken herken ik wel ja. En inderdaad vaak niet registreren haha.

Voet gaat al beter ja. Alleen als ik m bijv schuin neerzet ofzo doet het echt pijn. En omdat het aan de bovenkant is doet schoenen aan of uit doen ook pijn.
Vandaag niet lopen en morgen ook niet, wel vanavond paardrijden en morgen sportschool. Vrijdagochtend voor werk rondje lopen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:47

Holy sh*t, die blaar.
Ik zou het een mooi excuus vinden om me een week ziek te melden op werk en jij gaat gewoon 2x per dag hardlopen :') _O-
Held. Is het nog leuk of wordt het een 'moetje'?
Ik kan online helaas niet verder inhoudelijk reageren op dat overlijden.

Goed gedaan Muppetmayo!!
Samantha, rustig aan, niet overbelasten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:48

Superknap wat je aan het doen bent Suliko! Ik heb veel blaren gehad in mijn leven, ook op momenten dat ik door wilde/moest lopen/rijden. Beste wat bij mij werkte was het in de nacht goed te laten luchten. Ik zou er dus niets opplakken als je in de avond en nacht rustpakt en ook geen sokken aan en voet een beetje omhoog. Mijn ervaring is dat het relatief snel droogt. Succes!

Ik las dat Sall een keer schreef: elke keer dat ik een bijleespost begin komt er iets tussendoor en dan is er weer zoveel gebeurt dus durf ik niet te posten. Zo voel ik me ook een beetje. Houd het niet bij. Ben wel lekker aan het opbouwen. Anders dan ooit (normaal volgde ik heel trouw een schema, nu ren ik met de hardloopgroep en meestal een tweede keer en gaat het opbouwen verrassend goed). Dus lees mee en laat me inspireren :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:02

Het lopen zelf viel dus echt mee zodra ik eenmaal gestart was. :')

Samantha, vervelend van je voet! Hopelijk is het snel weg. Zitten ook zoveel complexe botjes daar die met lopen in elkaar gedrukt worden. :=

Goof, maandag had ik zin om te lopen, ondanks dat het allemaal traag en stijf voelde. Gister heb ik echt genoten van het lopen. Vandaag voelde wel meer als een moetje, vooral omdat ik een hele volle dag heb en die blaar hielp niet mee. Toch heb ik tijdens het lopen echt wel stukken genoten, ook doordat tempo weer wat meer ging. Dus ja, beide. :D
En begrijpelijk! Hopelijk gaat het met jou oké.

Fenn, thanks voor je reactie! Plan is inderdaad om er deze nacht niets op te hebben en heel hard hopen dat het morgen meer dicht is. Ik las net dat je compeed blarenpleisters wel op open blaren mag plakken, dus misschien dat ik dat morgen wel ga doen, ik weet gewoon niet hoe ik anders elke dag moet rennen. Helaas sluit ik hem dan wel af, maar elke avond eraf halen irriteert het denk ik meer.

En zonde als je dan niet durft te reageren! Ook onnodig wat mij betreft. Ik neem soms de tijd voor een uitgebreidere bijleespost. Maar ik stoor me er absoluut niet aan als iemand alleen op de 2-3 mensen ervoor reageert.

Maar wat fijn dat het opbouwen lekker gaat zo zonder schema! Heb je nog een bepaald doel waar je naartoe werkt?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:06

Ach Fenn, het komt uit een goed hart toch?
Je trekt mij wel weer over de streep om toch even iets te posten ;-)
Fijn dat je lekker aan het opbouwen bent!

Respect Suliko! _/-\o_ sterkte met je blaren

Ik wilde vandaag lopen, helaas door alle (boeken) drukte niet gelukt
Hopelijk morgen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:25

ah, dat is lief Suliko! En ook Sall :) (zie dit is weer zo'n post die lang klaar staat en die ik niet post, omdat ...)

In oktober wil ik de Devilstrail (8km) lopen. Nu eerst de 4daagse (Nijmegen, 4 keer 40) Dus ik wandel ook veel, vandaar dat ik niet keurig 3 keer in de week ga hardlopen. Ik red het niet qua tijd. Tegelijkertijd bevalt dit goed. Ben wel van plan om na de 4daagse het hardlopen structureler op te pakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 20:57

Ook als je af en toe post is dat toch prima? Reageren op iedereen is soms echt niet te doen, zeker op je telefoon.
Leuke plannen heb je in ieder geval!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:43

Pittige blaar Suliko, als hij redelijk droog is (en zo ziet hij er wel uit) dan kun je er wel een speciale blaren pleister opplakken, die moet er dan eigenlijk wel zolang op blijven zitten totdat de huid eronder geneest. Mijn ervaring met te snel drogen van de huid is dat de huid weer openspringt, dan is het dichte laagje nog te dun en dat is weer erg pijnlijk.
Wordt denk ik best wel een uitdaging met jouw vele lopen nu, (ik neem aan dan ook) met zwetende voeten en het steeds douchen. Ik vind het heel stoer dat je doorgaat met lopen nu, denk niet dat ik het je na had gedaan.

Tof je eerste 3km Muppet, ik vond dat eerste stuk ook echt moeilijk. Maar je hebt het top gedaan! Mooi tempo ook.

Ik heb het boek binnen Sall, het is echt mooi, prachtige tekeningen staan erin ook. Helaas is het nu te laat voor de verjaardagen, dus ik bewaar het als zomervakantie kadootje. Kunnen ze iedere avond in hun vakantie een stukje voorgelezen worden.

Fijn dat de teen meevalt Germie.

Ik ben vandaag aan mijn tweede trainingsschema begonnen, deze bouwt op naar de halve marathon. Vandaag 6km met wat korte sprintjes en een wat hogere easy pace. Ging lekker totdat in de laatste sprint er iets verschoot onderin mijn knie wat een vervelende steek gaf. Rustig doorgelopen, het werd niet erger en met rekken heb ik het niet meer gevoeld dus denk dat mijn knieën nog niet volledig hersteld waren van het rondje duinzand.
Ongelooflijk trouwens hoeveel zand er in mijn schoenen zat. Hoe doen jullie traillopers dat? Je gaat niet steeds je schoenen leeggooien neem ik aan?

Ik heb 22 juni ook in mijn agenda staan, hoop dat ik erbij kan zijn. Heb 2 merries op bevallen staan. Als ze mooi op tijd gaan is het geen probleem, maar ze bevallen beide voor de eerste keer bij mij dus heb geen idee wat gewoon is voor ze. Hopelijk schieten ze een beetje op.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:00

Mijn trailschoenen komt een stuk minder zand naar binnen dan mijn wegschoenen. :)
Zal iets ander materiaal zijn.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 07:56

Suliko, dat ziet er erg vervelend uit! Knap dat je er toch nog op gaat rennen!
Ik zou er in de nacht niets op doen zodat het goed kan drogen. Als je er overdag iets op wil doen zou ik bij de de drogist zalfgaasjes halen.. die direct op de wond en dan afdekken met een gewoon gaasje of verbandje. Dan blijft je gaasje niet aan de wond plakken waardoor je het steeds weer open trekt..

Ik voel me al een paar dagen niet helemaal fit.. verkouden.. hoofdpijn.. mijn hrv is rood. Niet ziek genoeg om in bed te kruipen maar ben blij als ik ‘‘s avonds naar bed kan..
Ideaal 2,5 week voor Oostenrijk. ;(

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:38

Auw Suliko het ziet er echt heel pijnlijk uit :\ Ik zou inderdaad ook bang zijn met een gaasje dat het gaat schuren met al die kilometers die je loopt. Is het al beter geworden van het nachtje open? Zoveel mogelijk aan de lucht drogen helpt wel denk ik, alleen ik weet ook niet wat je dan het beste kunt gebruiken tijdens het lopen ivm schuren. Anders zou ik inderdaad ook een gaasje oid voorstellen en iets van mesitran of smeerwortelcreme.

Samantha fijn dat je voet wel heel langzaam beter gaat. Wellicht helpen de 2 dagen niet hardlopen ook wel weer. Goed bezig met sportschool weer :)

Fenn ik ben ook pas nieuw in het topic, ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar gewoon lekker posten hoor :) Mij helpt het ook om te delen in de opbouw. Knap dat je voor zowel de Nijmeegse aan het trainen bent als ook nog hardlopen!

Sall nog op je roze wolk van je uitgebrachte boek? <3 Goed dat je post, ik moet hem nog even bestellen voor mijn neefje :D

Busymissy wat vervelend van je knie :\ Gelukkig werd het niet heel veel erger. En naar de halve marathon opbouwen, wat goed!
Qua zand, je kiest wel ook gelijk een pittige trail route uit hihi (ofja, werd voor je uitgekozen natuurlijk). Spannend dat je ook nog 2 merries op bevallen hebt staan! Wel heel leuk <3

Namiro beterschap! Heel erg vervelend zo vlak voor Oostenrijk. Aan de andere kant, beter nu dan in Oostenrijk toch? ;) Je gaat daar een mooie trail doen toch? Dat gaat je gewoon lukken daar ben ik van overtuigd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:03

Wat tof Sherivey, de kust marathon. Wel een hele pittige volgens mij! Je staat er dit jaar wel een heel stuk beter voor dus dan moet dat goed komen. Aan jou inzet zal het niet liggen.
En weer lekker interval gedaan. Ook vlot hersteld dus weer. Dat is een goed teken.

Wat fijn SV dat je je zo goed voelt en echt uit je dal hebt kunnen klimmen. Je bent ook echt lekker bezig met je trainingen *\o/* Wel stom dat het nu wat drukker wordt met je werk. Hopelijk kun je het allemaal in blijven passen.
En wat vreselijk aso van die jongen... Kan daar zo niet tegen.
mehhh die handschoentjes dus niks voor jou. Nouja dan weet je dat ook weer toch?

Samantha hopelijk trekt je voet snel helemaal weg. Toch nog fijn die kleine pijntjes.

Suliko top dat de dry-needleing zo goed geholpen heeft maar die blaar joh! Wow... Toch wel weer bijzonder dat het met lopen niet zo veel pijn doet. Echt een tip heb ik niet. Zou idd zoveel mogelijk luchten als je geen schoenen aan hoeft te doen. Wel heel vervelend net nu.
Maar wat top dat jij gewoon alweer zoveel km in je benen hebt zitten na de marathon. Bizar hoe sterk jij bent _/-\o_ . Je gaat het gewoon halen!

muppetmayo *\o/* zie je wel! Geloof in jezelf. En dat horloge, gewoon echt omdraaien of de tijd zetten of afplakken. De meeste van ons zijn denk ik begonnen zonder trackers en horloges. Voor je ontwikkeling van je gevoel maar ook je ervaring en het gevoel van plezier denk ik echt dat een horloge zoveel kan verpesten. Zeker bij lange afstanden zet ik de tracker per km uit. Ik kijk wel een keer wanneer ik dat wil maar probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik niet in mijn hoofd bezig wil zijn met nog zoveel km. Dus laat het los, plak het af, ga zonder (ook echt een goede tip hoor, laat je telefoon het tracken terwijl die in je zak zit).

Fenn af en toe een beetje meekletsen kan ook gewoon he. Voel je niet bezwaard. Leuke plannen iig!

BusyMissy tof, opbouwen naar een halve! Wil je er dan ook een gaan lopen ergens of gewoon voor de lol? Zand, uhm ja ik stop soms wel even om mijn schoenen leeg te gooien in de duinen. Als er zoveel zand in zit dat mijn voet niet meer in schoen past... Heb ik met andere routes geen last van maar in de duinen komt het er van bovenaf in.

Namiro awhh hopelijk knap je snel op! En dan gaan genieten in Oostenrijk.

Ik ben dinsdag avond gaan Spinnen. Merk echt dat nu de techniek zoveel verbeterd is en je er zo bewust mee bezig bent geweest dat de trainingen mij veel minder energie kosten. Ik ga niet meer helemaal stuk (oke bij sommige liedjes heel even) maar train hierdoor ook eigenlijk bijna alleen zone1/2. Waar dat ik dit eerst als een mooie interval mee kon tellen, is het nu meer een duurtraining. -O- Dat is wel jammer.
Gister weer de hele dag door de efteling heen gestruind en in de avond mocht ik training geven aan het hoogste level bij ons. Ben er weer heen gerend, de groep meegenomen op een hele toffe route met flink tempo erin, en weer terug. Alles bij elkaar toch een lekkere 11km gelopen als een soort gekke interval training. :+
Vandaag heb ik verplicht rust vrees ik want mijn man gaat sporten. Morgenvroeg weer spinningles geven en ik denk in de middag dan een interval lopen als de beentjes goed voelen.

Ik heb trouwens al mijn eerste pace wedstrijd toegewezen gekregen *\o/* . In juni 10km in Amsterdam op 01:00 uur lopen. Vind het heel spannend maar ook wel erg leuk! Ga me ook aanmelden voor Eindhoven en Amsterdam straks (de halve) als dit goed bevalt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:06

Oké, blaar laten luchten ben ik vanaf gestapt. Ik zou dat met een minder diepe blaar absoluut doen, maar dit voelt en lijkt meer op een brandwond en die moet je juist niet te droog laten worden. Ik ben gaan slapen met enkel honingzalf erop, maar door het indrogen gedurende de nacht begon het ontzettend te trekken en pijn te doen bij elke beweging, kwam telkens ook weer vocht uit (sorry voor de details :') ). Dus ik heb het met een mild middel ontsmet vanochtend, blarenpleister erop en daaroverheen tape zodat de blarenpleister niet te snel loslaat aan de randen. Zo blijft het hopelijk het schoonst en niet te droog of te nat. Wordt wel een gevalletje voet buiten de douche houden ben ik bang, want die blarenpleister moet er nu zo lang mogelijk op blijven zitten zodat het kan genezen en als het elke keer kletsnat wordt is ook niet goed.
En tja, door blijven lopen. Lopen gedurende de dag moet ik toch wel, schoenen aan ook, ik kan niet opeens hele dagen zitten met mijn voet omhoog, dus dan maakt dat hardlopen ook niet veel uit. :+ Door de tegendruk van het lopen neemt de pijn ook af en is het goed te doen, dus dat scheelt! Ik moest ook denken aan een goede vriendin van me die nu de PCT loopt, die zou ook niet een week stoppen met lopen vanwege een blaar, zulk ongemak hoort er helaas ook bij in het leven.
Gisteravond nog rustig 5,5 km gelopen op 6:19, grappig genoeg waar een jaar geleden mijn zone 2 absoluut onbereikbaar was en ik standaard in 4 en 5 liep, is nu zone 2 opeens wel bereikbaar op rustig duurlooptempo (6:20/6:30), ooit was dat voor mij mijn normale/vlotte tempo) en loop ik veel in zone 3. Dus voor iedereen die denkt, ik zak nooit in die hartslagzones, heb geduld (en loop regelmatig, vooral intervallen zijn hierin heel waardevol geweest bij mij). :D

Sall, hopelijk is de boekendrukte nog wel leuk en heb je vandaag ruimte om te lopen!

Fenn, heel leuk de devils trail! Is dat die bij Nijmegen of Utrechtse heuvelrug? En helemaal prima toch, als het zo goed bevalt, heel knap dat je en rent en zoveel wandelt!

BusyMissy, wat goed, richting de hm afstand! Stom van je knie, hopelijk was het alleen eventjes een verkeerde beweging. Ik heb meestal niet zo'n last van zand in mijn schoenen met mijn trailrun schoenen. Maar af en toe wel als ik echt in duinen loop of over de zandverstuiving. Dan trek ik mijn gaiters aan. In de VS zie je die wat meer, zijn niet zo gebruikelijk in Nederland, maar die zijn precies daarvoor: voorkomen dat er zand/steentjes in je schoenen komen. Zitten totaal niet in de weg en zijn heel fijn! Ik heb die van inov-8, die zitten echt top. https://all4running.nl/inov-8-all-terrain-gaiter-unisex-000623-bk-001?gad_source=1&gad_campaignid=18275379542&gbraid=0AAAAADiAU-ghAbxBk3GNF45E6Bl_p57BM&gclid=Cj0KCQjwlrvBBhDnARIsAHEQgORJ_wB7a5VXFxUETD-wDpWx3_ZNY22RUf4k-YhMaNd8fmSwo4CbQQwaAq0BEALw_wcB

Namiro, ai vervelend, maar beter nu dan iets later! Nu heb je nog de ruimte om rust te pakken en qua training kan je toch niet veel meer doen voor Oostenrijk. Beterschap, hopelijk zet het niet door.

Leonie, ik denk het ook! Was echt afwachten hoe het me na de marathon zou vergaan, maar valt me zo mee. *\o/* Spierpijn in mijn bovenbenen is ook weg nu, voel wel wat nieuwe stijfheid/ongemakjes in mijn linkerlies en achillespees, maar wel ongemakjes waarvan ik verwacht dat het weer wegtrekt, de komende dagen. Mijn kortere been heeft duidelijk meer moeite met deze challenge dan mijn langere been, gelukkig zit de blaar dan weer bij mijn lange been, is het oncomfortabele nog een beetje in balans. :')
Wat goed dat je beter bent geworden in de spinning! Ennuh, duurtraining kan je weer mooi gebruiken op je langere trailruns die je nu veel vaker gaat lopen. :D En misschien ook wel fijn dat ze minder energie kosten met al je sporten? Je bent wel weer lekker bezig met alles!
Zo tof dat je gaat pacen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:27

Dames ik MAG WEER!!! Gisteren groen licht gekregen van de bekkenbodemfysio om weer rustig aan op te starten. Mogen jullie raden wat ik van 't weekend ga doen :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:35

Jaaaa fijn Iris!

Verder even een ego post: heb gisteren 5 keer 400m gelopen en het ging zo goed! Ik was niet eens kapot terwijl ik sneller ging dan moest.
En heb twee paar nieuwe hardloopschoenen gekocht… m’n hardloopzaak had niet wat ik wilde en na allerlei schoenen testen kwamen we op de Brooks Adrenaline GTS 24. Thuis zag ik dat All4running 20% korting op Brooks heeft dus ik heb ook nog maar een paar Glycerin GTS 22 besteld O:)
Morgen vakantiegeld gelukkig, want die fiets met bijbehoren moet ook nog betaald.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 17:47

Wat fijn!! Ik denk.. ehhh.. hardlopen!

Niet gek dat je wat pijntjes hebt met al die kilometers Suliko. En die blaar.. wat een rotding. Hopelijk gaat het snel beter.

Fijn nieuwe schoenen Tiggs en fijn dat het zo lekker ging!

Ik stond vanmorgen om kwart over 6 al buiten en heb 11.5km gelopen met 9x100m sprint.
Ik kon niet zo lang, want om half 9 ben ik richting Alkmaar gereden om mijn tattoo af te laten maken.
Heel blij mee! En na veel fileleed ben ik net weer thuis. Drie uur over gedaan en ben doodmoe.

Afbeelding

Mooie blauwe plek ernaast, liep van de week tegen de punt van mijn bureau op school :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:58

Oh wat fijn iirrssjjee!
Tiggs, veel plezier met je nieuwe schoenen. Altijd leuk shoppen.
SV, hij is tof!