Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:01

moonsparkle schreef:
Zaterdag komt eindelijk onze pup :):)

_/-\o_ *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:03

BeFunny schreef:
moonsparkle schreef:

_/-\o_ *\o/*

Ik las ook jouw medische bericht, wat overkwam als een fijn bericht, doet me goed om dat te lezen

DideH

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:08

Helemaal moons bericht niet gezien: leuk mooi!! Je spamt wel fotos toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:10

DideH schreef:

Nou ja die pup mag nog niet ver lopen :') maar sowieso wel in het volgtopic

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:17

moonsparkle schreef:
DideH schreef:

Nou ja die pup mag nog niet ver lopen :') maar sowieso wel in het volgtopic

Maar ik weet zeker dat gewoon een thuis-pup foto tussen wat wandel paddenstoelen fotos er bij iedereen hier er wel in gaat :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:23

Mag ik hier een vraag stellen betreft wandelen? En een beetje mijn ei kwijt haha!

Ik ben nu samen met mijn moeder op wandelvakantie. Via het Fletcher Hotel het klavertje vier arrangement. Het klonk hartstikke leuk, van hotel naar hotel wandelen. Bagage vervoer en eten zit inbegrepen. Alleen, de wandelroute is op basis van een beschrijving. Nou, dat gaat dus hartstikke fout. Constant snappen we de route niet. (Ga hier naar links over 500 meter en daar naar rechts over 300 meter, bij de drukke weg oversteken, bij het kleine huisje na 200 meter de brug over) etc etc. We zitten constant met de neus in de papieren, moeten constant stoppen, kijken en terug lopen. Dat met 30 graden. Daardoor lekker gefrustreerd en bekaf bij binnenkomst. Dus na 2 dagen hebben we besloten we gaan de route op de e-bike doen. Dat is ook een mogelijkheid, andere route dan de wandelroutes.

Maar ik lees het heel vaak, dat mensen heerlijke wandelingen maken en dan geven ze aan dat het zonder markering is. Dan vraag ik mij echt af hoe kun je dan ontspannen wandelen? Ik weet niet (nouja sinds vandaag wel) hoeveel meter 300 meter wandelen is bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat het noorden/zuiden ed is. Het lukt wel als ik echt per opdracht en zin het afwerk, de afstanden kloppend zijn met de weg en ik dus niet van de omgeving kan genieten.

Maar ben ik de enige? :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:27

Nature93 schreef:
Mag ik hier een vraag stellen betreft wandelen? En een beetje mijn ei kwijt haha!

Ik ben nu samen met mijn moeder op wandelvakantie. Via het Fletcher Hotel het klavertje vier arrangement. Het klonk hartstikke leuk, van hotel naar hotel wandelen. Bagage vervoer en eten zit inbegrepen. Alleen, de wandelroute is op basis van een beschrijving. Nou, dat gaat dus hartstikke fout. Constant snappen we de route niet. (Ga hier naar links over 500 meter en daar naar rechts over 300 meter, bij de drukke weg oversteken, bij het kleine huisje na 200 meter de brug over) etc etc. We zitten constant met de neus in de papieren, moeten constant stoppen, kijken en terug lopen. Dat met 30 graden. Dus na 2 dagen hebben we besloten we gaan de route op de e-bike doen. Dat is ook een mogelijkheid, andere route dan de wandelroutes.

Maar ik lees het heel vaak, dat mensen heerlijke wandelingen maken en dan geven ze aan dat het zonder markering is. Dan vraag ik mij echt af hoe kun je dan ontspannen wandelen? Ik weet niet (nouja sinds vandaag wel) hoeveel meter 300 meter wandelen is bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat het noorden/zuiden ed is. Het lukt wel als ik echt per opdracht en zin het afwerk, de afstanden kloppend zijn met de weg en ik dus niet van de omgeving kan genieten.

Mijn ouders lopen vaak wandelingen zonde markeringen, maar die laden dan een route van internet in in een app. En dan hebben ze op hun telefoon dat gewoon als "navigatie" aanstaan.

Ikzelf kijk gewoon zo nu en dan op google maps waar ik ongeveer ben om te bepalen waar ik heen moet :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:35

Puppie foto's verheug ik me op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:47

Ik lees gewoon van de routebeschrijving en meestal gaat dat goed. Wel hebben we er altijd een gpx-bestand bij die we op telefoon kunnen bekijken.
Sinds kort ook een Garmin sporthorloge die helpt bij de route. Je ziet het lijntje in beeld en als je de hoek om moet kan ie geluid maken (soms lichtelijk irritant) en trillen, ook als je verkeerd loopt doet ie dat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:30

moonsparkle schreef:

Whaaaaa, wat leuk *\o/*
Hoe gaat hij/zij heten?

Susanh, mooie route. Nog wild gezien? Er loopt daar echt veel.
Pien, mooi. Leuk die grote markt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:32

Nature93 schreef:

Ik ben nu samen met mijn moeder op wandelvakantie. Via het Fletcher Hotel het klavertje vier arrangement. Het klonk hartstikke leuk, van hotel naar hotel wandelen. Bagage vervoer en eten zit inbegrepen. Alleen, de wandelroute is op basis van een beschrijving. Nou, dat gaat dus hartstikke fout. Constant snappen we de route niet. (Ga hier naar links over 500 meter en daar naar rechts over 300 meter, bij de drukke weg oversteken, bij het kleine huisje na 200 meter de brug over) etc etc. We zitten constant met de neus in de papieren, moeten constant stoppen, kijken en terug lopen. Dat met 30 graden. Daardoor lekker gefrustreerd en bekaf bij binnenkomst. Dus na 2 dagen hebben we besloten we gaan de route op de e-bike doen. Dat is ook een mogelijkheid, andere route dan de wandelroutes.

Jammer dat het zo loopt ( :+ ).
Het klinkt eigenlijk wel echt alsof je onvoorbereid bent gaan wandelen, in die zin dat je helemaal niet lijkt te weten hoe je wandelt/ wandelroutes loopt. Zonde.
Simpele oplossing: zet gewoon google maps aan en stel de route naar het volgende punt in. Dan loop je wellicht anders dan de uitgezette route, maar kan je wel lekker naar de volgende overnachting wandelen.

Hoe ik het gedaan heb toen ik 25km ging lopen naar een overnachtingsplek? Gaan lopen in de juiste richting en af en toe op maps kijken of ik nog goed ging en welk pad ik het beste kon pakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:23

Jojo, ik vergeet jou. Mooie portretten van je poezels!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:59

OOHHHH wat leuk Moon!
Ik wil ook foto's zien!! Dat worden weer heerlijke wandelingen maken. Fijn om naar uit te kunnen kijken.

Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend is Nature. Inderdaad, je hoeft de route niet 100% te lopen zoals die "zou moeten". Je kunt dat ook wat los laten en gewoon in de goede richting gaan lopen en af en toe wat bijsturen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 04:48

Wat een prachtige foto's Jojoleinee <3

Wij willen puppyspam, Moonsparkle.:D Wat spannend, weer een pupsel in huis <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:11

Ben heel benieuwd Moonsparkle

Vanochtend klein rondje gelopen door het Beekbergerwoud, prachtig dit soort ochtenden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:17

Alles meegelezen gister maar nog niet gereageerd, dus bij deze :D

Ik zag nog prachtige nazomer bossen met bloeiende heide van Susan en Gaucho!

Dide had een prachtige wandeling, plankenpaden zijn zo leuk! En wat een leuke selfie!

Jojoleine echt prachtige foto foto's van je katten op de hei! <3

En Moonsparkle bijna eindelijk je pup!!! <3 We willen uiteraard veel foto's zien! Uit ervaring weet ik dat echt wandelen er voorlopig niet inzit :') Tenzij je een tas of kar gaat gebruiken natuurlijk.

Gaucho ook weer werkelijk prachtige plaatjes van vanmorgen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:17

Pien wat een prachtige en bijzondere kerk.

Jojoleine jouw katten zijn geboren fotomodellen :j mooi. Coco heeft afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad op de hei, ik heb van 1 fotograaf inmiddels de foto's binnen. Zo leuk met dat paars.

Moonsparkle dat vraagt om puppyspam straks *\o/*

Gaucho wow dat licht, heel mooi.

Nature ik heb jarenlange scouting ervaring en dus ervaring met kaart en kompas lezen. Niet dat ik kaart en kompas mee heb, maar het helpt enorm als je al weet waar het noorden/zuiden is en als je een beetje een idee hebt waar je bent op de kaart (in mijn geval meestal Google maps tegenwoordig) ik raak bij een gemarkeerde route ook wel eens van het padje af, maar weet meestal wel in welke richting ik mijn auto geparkeerd heb. Als ik ergens echt de weg niet weet ga ik links/links/links bijvoorbeeld (maar ook dan, eerst op de kaart kijken of er wel paden lopen). En op heel veel plekken kom ik vaker, dan heb ik meerdere rondjes die ik ken en die ik afwisselend loop.

Wat ik in jouw geval had gedaan: route doornemen met een kaart erbij, dan weet je als je loopt vaak zelf al welke kant je op moet, en weet je iig waar j uit moet komen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:30

Prachtig gaucho!

Ben benieuwd naar je pup Moonsparkle.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:37

Oh de foto's van Pien zijn ook super, indrukwekkende kerk!!

Ik zet vaak de app aan op de achtergrond (live tracking, bijv via Alltrails) en regelmatig even checken. Loop ook wel eens verkeerd maar kan zelf aardig navigeren via de app. Google maps werkt idd ook prima.

Wij vertrekken zo richting Duitsland, morgen richting Oostenrijk. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:41

Oh heerlijk Leo, volgensmij is het nu prachtig weer in de Alpen. Ik kan ook echt niet wachten.

Ik kan goed kaartlezen, veel in de bergen / buitenland gewandeld voor de gps dingen er waren. Ik loop nu inderdaad ook meestal met tracking op de achtergrond, Komoot op de telefoon of navigatie op mijn horloge. Of ik kijk als ik het wandelen zat ben waar mijn auto is, die heeft ook een app waarbij je via maps, Komoot of een andere app naar de locatie van de auto terugloopt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:45

Handig zo'n app in je auto. Gok alleen dat dit voor een 20 jaar oude Yaris niet werkt :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:46

Ik maak tegenwoordig koersen.
Dan heb ik dus de navigatie op mijn horloge. Voor iemand die dat niet gewend is kan dat echter nog steeds lastig zijn.
Maar liep ook veel NS wandelingen die niet altijd goed aangegeven waren. Dan was het idd de juiste route lopen en dan af en toe op de telefoon kijken of op de Garmin etrex (wandel navigatie) die er later kwam omdat ik niet de standaard routes wilde maar lekker gewoon waar ik heen wilde lopen en als ik dan dacht zo is het wel goed liep/loop ik op de etrex naar het dichtst bij zijnde station.

Ik heb ook wel met uitgeprinte routes gelopen. Maar uiteindelijk keek ik dan liever op de telefoon.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:50

SusanH schreef:
Handig zo'n app in je auto. Gok alleen dat dit voor een 20 jaar oude Yaris niet werkt :')

Voor een 2 jaar oude Yaris wel :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:52

Wat een prachtige foto's jojoleinee en gaucho!
Ik ben dol op de herfst.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:52

Hilary schreef:
Ik lees gewoon van de routebeschrijving en meestal gaat dat goed. Wel hebben we er altijd een gpx-bestand bij die we op telefoon kunnen bekijken.
Sinds kort ook een Garmin sporthorloge die helpt bij de route. Je ziet het lijntje in beeld en als je de hoek om moet kan ie geluid maken (soms lichtelijk irritant) en trillen, ook als je verkeerd loopt doet ie dat.

Dat geluid kun je uitschakelen.
Ik vind het met hardlopen juist wel fijn. En ik sluit mijn headphone erop aan dan hoor ik door de muziek heen echt een piep. Ik kan dan zonder steeds te kijken gewoon lekker lopen.