moonsparkle schreef:Zaterdag komt eindelijk onze pup

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nature93 schreef:Mag ik hier een vraag stellen betreft wandelen? En een beetje mijn ei kwijt haha!
Ik ben nu samen met mijn moeder op wandelvakantie. Via het Fletcher Hotel het klavertje vier arrangement. Het klonk hartstikke leuk, van hotel naar hotel wandelen. Bagage vervoer en eten zit inbegrepen. Alleen, de wandelroute is op basis van een beschrijving. Nou, dat gaat dus hartstikke fout. Constant snappen we de route niet. (Ga hier naar links over 500 meter en daar naar rechts over 300 meter, bij de drukke weg oversteken, bij het kleine huisje na 200 meter de brug over) etc etc. We zitten constant met de neus in de papieren, moeten constant stoppen, kijken en terug lopen. Dat met 30 graden. Dus na 2 dagen hebben we besloten we gaan de route op de e-bike doen. Dat is ook een mogelijkheid, andere route dan de wandelroutes.
Maar ik lees het heel vaak, dat mensen heerlijke wandelingen maken en dan geven ze aan dat het zonder markering is. Dan vraag ik mij echt af hoe kun je dan ontspannen wandelen? Ik weet niet (nouja sinds vandaag wel) hoeveel meter 300 meter wandelen is bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat het noorden/zuiden ed is. Het lukt wel als ik echt per opdracht en zin het afwerk, de afstanden kloppend zijn met de weg en ik dus niet van de omgeving kan genieten.
Maar ben ik de enige?
Nature93 schreef:Mag ik hier een vraag stellen betreft wandelen? En een beetje mijn ei kwijt haha!
Ik ben nu samen met mijn moeder op wandelvakantie. Via het Fletcher Hotel het klavertje vier arrangement. Het klonk hartstikke leuk, van hotel naar hotel wandelen. Bagage vervoer en eten zit inbegrepen. Alleen, de wandelroute is op basis van een beschrijving. Nou, dat gaat dus hartstikke fout. Constant snappen we de route niet. (Ga hier naar links over 500 meter en daar naar rechts over 300 meter, bij de drukke weg oversteken, bij het kleine huisje na 200 meter de brug over) etc etc. We zitten constant met de neus in de papieren, moeten constant stoppen, kijken en terug lopen. Dat met 30 graden. Daardoor lekker gefrustreerd en bekaf bij binnenkomst. Dus na 2 dagen hebben we besloten we gaan de route op de e-bike doen. Dat is ook een mogelijkheid, andere route dan de wandelroutes.
Maar ik lees het heel vaak, dat mensen heerlijke wandelingen maken en dan geven ze aan dat het zonder markering is. Dan vraag ik mij echt af hoe kun je dan ontspannen wandelen? Ik weet niet (nouja sinds vandaag wel) hoeveel meter 300 meter wandelen is bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat het noorden/zuiden ed is. Het lukt wel als ik echt per opdracht en zin het afwerk, de afstanden kloppend zijn met de weg en ik dus niet van de omgeving kan genieten.
Maar ben ik de enige?
Hilary schreef:Ik lees gewoon van de routebeschrijving en meestal gaat dat goed. Wel hebben we er altijd een gpx-bestand bij die we op telefoon kunnen bekijken.
Sinds kort ook een Garmin sporthorloge die helpt bij de route. Je ziet het lijntje in beeld en als je de hoek om moet kan ie geluid maken (soms lichtelijk irritant) en trillen, ook als je verkeerd loopt doet ie dat.