Sheran schreef:Ik vind die hele 'voor wat, hoort wat'-mentaliteit vreemd en onlogisch in een maatschappij. Of althans, niet zoals ik het graag zou zien. Ik vind het terecht dat we in een maatschappij elkáár helpen, en dat je niet alleen iemand helpt als hij ooit jou geholpen heeft. Iedereen helpt wel eens iemand anders op een bepaald moment.
Zo vreemd is dat in de basis niet in een “ruilmaatschappij”. We zijn gewend iets terug te krijgen voor het gene we doen of laten. Arbeid wordt beloond met geld. Diensten aan vrienden of familie wordt “beloond” met liefde.
ik zeg nergens dat de oude generaties de moeite niet waard zijn, ik zeg dat zij gevaccineerd zijn binnen nu en een paar weken. 

misschien handig om even alles te lezen voor je in de discussie mengt. Het ging over voordelen voor mensen die covid op hebben gelopen en mensen die een vaccinatie hebben tov mensen die dat niet hebben. En dat ik vind dat er gewoon gewacht moet worden met die voordelen tot iedereen een kans gehad heeft op een vaccin, omdat ik het oneerlijk vind dat de groep die eigenlijk over het algemeen geen last van covid ondervind dan nog langer binnen zit en de groep waarvoor ze het doen alles weer mag.