bigone schreef:Shadow, Thailand zit op dit moment in de heftigste Corona crisis sinds het begin.
En daar zit ook net het probleem want Corona blijft niet in een land.
... dus ben je alert op wat er binnenkomt, en zorg je dat je snel in kunt grijpen bij signalen.
Citaat:Ook al hadden we bvb in december het land een maand compleet gesloten dan nog steekt het virus gewoon zijn kop weer om de deur.
Het gaat niet om die ene maand compleet sluiten, maar om wat je daaromheen doet: snel en alert reageren, en de gevolgen klein houden.
Citaat:En omdat er veel asymptomatische verspreiders zijn lopen de besmettingen na een aantal weken weer flink op.
Daarvoor zou je tests in kunnen zetten. Gewoon lekker veel sneltests. Snel en alert reageren.
Citaat:In het begin dacht ik ook dat we volledig in lockdown moesten maar inmiddels denk ik dat het lang niet genoeg had uitgehaald. Dan had de hele wereld een maand in complete lockdown moeten gaan en dan is het nog maar de vraag of dat voldoende zou zijn geweest.
Het is niet zo dat je maximaal 1 mogelijkheid per keer mag uitproberen... je kunt dingen tegelijk doen. NU kunnen we het bijna niet meer zonder drastische lockdown omdat de zorg uit het spoor raakt. Het heet niet officieel Code Zwart maar er gaan, dat is nu al zeker, gegarandeerd slachtoffers vallen omdat mensen niet op tijd de zorg hebben kunnen krijgen.
Ik snap die woordspelletjes echt niet. Er zijn veel mensen doodgegaan, en er blijven veel mensen doodgaan als we zo laks blijven. Ik snap ook niet wat mensen nu willen... dit maar dan nog heel lang? Waarom in godsnaam?