Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:conejo schreef:Hier idd in 8 augustus corona gehad en nu nog niet de oude. Moe snel overprikkeld kan dus weinig hebben en geen conditie meer en kracht verlies in armen en benen.
Na 2 maanden leek ik op te knappen maar helaas daardoor te veel weer gaan doen en terugval gehad die mij verder terug bracht dan waar ik vandaan kwam. Inmiddels diagnose post (long) covid. En nu met veel rust tussen alles in en echt bijna niks doen. (Huishouden doet mijn man, koken vaak ook soms kan ik helpen) en fysiotherapie gaat het heel langzaam de goede kant op. Omdat ik mij beter voelde toch weer te veel gedaan waardoor ik 2 dagen helemaal niks kon. Ben er nog lang niet, maar niet meer uitgeput wat ik wel was. Helaas soms nog wel slaap problemen dat ik niet in slaap kom zoals nu dus.
Ik kan helaas ook nog niet werken. Was al wel na die 2 maanden begonnen met reïntegratie maar helaas toch weer volledig ziek moeten melden.
Ik ben niet eens heel ziek geweest wel koorts hoesten en snel benauwd moe en hoofdpijn. Maar kon buiten op een camping stoel vrij snel zitten niks doen.
Huisarts zij dat meestal tussen 4 en 8 weken de meeste helemaal herstellen. Maar 1 op de 8 mensen die corona hebben houden er post covid aan over. Het allerbelangrijkste is niet je grenzen op zoeken er voor al stoppen echt je rust pakken. Dus echt niks doen.
Gelukkig krijgen de meeste mensen dit niet en herstellen volledig, maar kan dus 4 tot 8 weken duren.
Post covid diagnose krijg je vaak pas na 3 maanden.
Das gek, wij zien met regelmaat mensen langer dan 6 maanden die helaas nogsteeds kampen met post-covid klachten. Die begeleiden we in het verdelen van hun energie, het verbeteren van hun belastbaarheid en re-integratie. Wat we vaak zien is te snel willen/moeten gaan (druk werk, fysio die wil opbouwen, of jippie gevoel en dan terugval) en dat mensen zichzelf heel erg goed leren kennen in deze periode.
Wil niemand bang maken, maar dit is wel de praktijk en wij zijn niet de enige die deze mensen langer dan 6 maanden ziet.
Fenneeee schreef:Ik kom mij hier ook weer melden. Vanmiddag voor de 4 keer in 3 jaar positief getest..
het is gewoon bijna hilarisch..
gelukkig voorlopig alleen maar verkouden, keelpijn flinke hoofdpijn en wat moe.
Maar ik ben er denk ik vatbaar voor of ik trek het aan, want vind dit best bizar. Gewoon 4x Corona
karuna schreef:Ik moest vanmorgen naar de huisarts. Maar na dat positieve contact moest ik testen voor ik ging. Maar de klachten waren al niet te missen vannacht helaas. En voor nu is het zeker geen milde verkoudheid. Temperatuur liep rap op naar 40 graden vanmorgen met een niet te houden hoofdpijn. De huisarts heeft wat voorgeschreven dat gelukkig door de apotheek is gebracht waardoor ik nu zowaar even rechtop kan zitten wat kan drinken en me iets minder ellendig voel nu.
Ik had gewild dat de veroorzaker even had getest met de "milde" verkoudheid. Dan was ik nu niet ziek geweest.
Purny ik wel maar ik ben dan ook voorzichtig en wil niemand opzadelen met welk virus dan ook.
purny schreef:Maar nu een andere vraag aangezien corona toch meer een virusinfectie is en veel weg heeft van een verkoudheid bij veel mensen.
Stel je hebt klachten die veel weg hebben van corona. Je test maar blijkt negatief te zijn.
Blijven jullie dan ook thuis?
Bo_Y schreef:purny schreef:Maar nu een andere vraag aangezien corona toch meer een virusinfectie is en veel weg heeft van een verkoudheid bij veel mensen.
Stel je hebt klachten die veel weg hebben van corona. Je test maar blijkt negatief te zijn.
Blijven jullie dan ook thuis?
Ik moet met alle klachten covid positief of niet thuis werken. En zou ook niet snel met klachten uit eten gaan ofzo.
Mijn vader had een bespreking met iemand ligt verkouden, ligt nu al 3 weken thuis met longontsteking. Voor hem pakte die verkoudheid even anders uit.
Dus in dat licht zou ik met griep/verkouden/covid ook thuis blijven
karuna schreef:Ik moest vanmorgen naar de huisarts. Maar na dat positieve contact moest ik testen voor ik ging. Maar de klachten waren al niet te missen vannacht helaas. En voor nu is het zeker geen milde verkoudheid. Temperatuur liep rap op naar 40 graden vanmorgen met een niet te houden hoofdpijn. De huisarts heeft wat voorgeschreven dat gelukkig door de apotheek is gebracht waardoor ik nu zowaar even rechtop kan zitten wat kan drinken en me iets minder ellendig voel nu.
Ik had gewild dat de veroorzaker even had getest met de "milde" verkoudheid. Dan was ik nu niet ziek geweest.
Purny ik wel maar ik ben dan ook voorzichtig en wil niemand opzadelen met welk virus dan ook.
Popstra schreef:Mag ik vragen waarom jullie nu nog steeds gaan testen als jullie een verkoudje hebben?