3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:48

Haha Yonker dat gevoel ken ik, heb ik momenteel ook :+
Even volhouden en dan is het weer voorbij.

Sanne, ik ben ook zo iemand, samen sporten, bah O:)

Black kelpie, nee joh, je hebt zo hard gesport dat je net wel die koekjes kon hebben :P

Jullie gaan hard zeg!
Hier ook even een ander dagje, vanavond gaan eten voor verjaardag. Maar geen idee of ik keto kan eten of niet. We zullen zien. Gelukkig kom ik ook niet meteen aan als ik niet keto blijf :=

O: notenmix, lijnzaad, pijn en pompoenpitten, yoghurt, blauwe bessen.
L: soep, crackers, boter kaas.
T: koffie met melk
A: tja, we zullen zien wat het wordt. Verwacht vrij veel, daarom vandaag niet veel gegeten. Liefst vis ofzo.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:57

Ik meld me hier ook (weer) :')

AAAAHH inderdaad, ik sport ook het liefste alleen in mn zone! Dacht dat ik als een van de weinige dat had haha!

Hmmm jouw ontbijt klinkt echt super Aria, is dat een mix die je zo kan kopen? Of stel je het zelf samen?

En Black_Kelpie, herkenbaar zo'n craving na het sporten :')

Mijn lijstje vandaag:
O: kwark
T: koffie
L: omelet met champignons, kip en ui
A: chili con carne met pitabroodjes

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:16

Bootcamp vind ik echt verschrikkelijk. Doe mij maar lekker een sportschool voor krachttraining. Samen heengaan prima, maar dan wel daar m’n eigen gang gaan.

Barbabientje, wat voor weddenschap? Je maakt me nieuwsgierig!

BK, lekker gereden. Dan mogen die paar koekjes best wel.

Laura, best nette lijst toch als je nog niet helemaal je maag op orde hebt?

Yonker, daarom hou ik zo van thee. Maagvulling. En even paar dagen doorzetten. Dan wordt het al snel beter.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:28

Haha ik lees al dat ik mijn tip beter terug kan nemen :Y) .
Ach ja, ieder zijn voorkeur :) . Ik heb gewoon iemand nodig die zegt wat ik moet doen en van een beetje competitie word ik nog fanatieker :D .
Heb ik met paardrijden ook. Wekelijks clubles met springen + dressuur en dan nog eens per maand privé. Anders ben ik echt niet serieus genoeg bezig voor mijn wedstrijden :+ .
In mijn eentje door de bossen dwalen vind ik dan weer wél heerlijk {:} .

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:49

Haha Josien, nee die groepsdruk is niks voor mij. Ik doe het liever gewoon zelf op mijn gemakje in een ruimte waar ik me fijn in voel.

Ziet er goed uit Dilan!

Geniet van je etentje Aria! Is het ook echt keto wat je doet? Of gewoon laag in khd?

Hier vandaag weer even wennen. Was erg vroeg wakker waardoor ik veel eerder had ontbeten dan ik normaal doe. Dat zorgde vanmiddag voor een flink hongergevoel op school. Heb maar het meest gezonde broodje gehaald wat ik kon vinden daar.
O: 1 volkoren boterham met twee gekookte eitjes en 3 plakjes ontbijtspek + kop koffie
T: Pakje olijf oregano crackers
L: volkoren pistolet met gerookte kipfilet, rode pesto en ijsbergsla
T: 14 gram pure chocola (heb er één gevonden die super lekker is en super laag in suikers yay) + kop koffie
A: twee volkoren wraps met gyros, ijsbergsla en komkommer
Ongeveer tussen de 1500 en 1600 kcal, dus helemaal prima. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:13

Oh linoleum, wat leuk dat je vriend het lust! Weet je weer wat jullie kunnen eten :D

Aight, ik koop telkens zo een zelfschep zak in de Lidl. Meestal voor 10euro, maar dan doe ik er lang mee en is het goedkoper en milieuvriendelijker dan al die plastieken doosjes uit de AH.
Dan doe ik er gewoon lijnzaad en een mix van pompoen en pijnboompitten bij, die vind ik in de Action. Beetje op budget letten ook :))

Sanne, dankje!
Normaal wel keto, maar op dit moment eerder kharm door de omstandigheden. En soms kan ik het niet vermijden, aangezien ik regelmatig een paar dagen thuis ben en niet kan verwachten dat alles naar mij aangepast wordt. Maar ik ben dan ook geen extremist :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:12

Nou je broodje klinkt lekker en redelijk verantwoord Sanne, en netjes kcal doel!

Hmm dat is wel slim Aria, ik sta eigenlijk nooit zo stil bij die zelfpak-schappen. Meestal graai ik iets van idd de action of xenos ofzo mee haha. Pijnboompitten zijn elke keer echt een rib uit mn lijf, maar zo waard door eten <3 Etentje goed bevallen?

Op 1390 kcal uitgekomen vandaag, dus zo nog denk ik een overgebleven appelbol eten
*\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:44

Maar is Keto juist niet heel extreem? Dat gaat toch om in ketose komen? Wat ik daarvan begrepen heb is dat je je dan juist heel strikt aan een max gram khd per dag moet houden omdat je anders weer uit ketose ben en je er dan weer opnieuw in moet komen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:04

Vandaag weer een wat beter dagje qua vanalles.

Ontbijt:
- 2 cappuccino
- Roerei van 3 eitjes met karnemelk en basilicum, kaas
- Fles water

Lunch/middag
- 2 Speltboterhammen met grillworst
- 1 boterham met kaas
- Cappuccino
- 2 mandarijntjes
- Gemberthee

Avond
- Pompoensoep met een sneetje maisbrood en een beetje roomboter
- Kleine geitenkaassalade
- Anderhalf bolletje ijs
- Spa rood
- Glas rode wijn

Misschien dat ik nog een kleine aanvulling heb vanavond aan een -als het er is- gezonde snack.

Heb vanochtend een uur lekker gesport en daarna 6 uur veel gelopen op werk.

Ben erg trots op mezelf. Heb mijn hand uit de koekjes en frietpan kunnen houden *\o/*
Ijs niet, maar dat was anderhalf bolletje waarbij ik de slagroom heb laten liggen!
Waarschijnlijk denken jullie nu: Nounou... maar bij mij was het voorheen altijd alles naar binnen schuiven wat er voor handen was.

Ik noem mijn koffie trouwens cappuccino, maar het is gewoon een flinke berg koffie met een beetje opgeschuimde melk!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:14

Benth, goed gedaan! Dan ben je er toch bewuster mee omgegaan.

Aight, ja klopt. Maar omdat het samen in een mix is zijn de pijnboompitten gelukkig veel goedkoper.

Sanne, ja dat klopt. En normaal hou ik me er ook strikt aan. Helaas is mijn leven niet zo gestructureerd. Als ik naar mijn vriend ga (lat) dan kan ik bv niet keto. Dus ik heb het een tijd heel strikt gedaan zodat mijn lichaam wel vet kan verbranden en wat flexibeler is. Ik doe het voor mezelf dan ook niet om in ketose te zijn, maar omdat ik met minder koolhydraten beter functioneer en helderder ben.

Eten ging deels goed. Zalm met rucola etc gegeten, wat erg lekker was.
Maar dan toch ook ijsje gegeten. Wel gedeeld dus niet alles voor mezelf gehouden :P wel heerlijk genoten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:44

Benth, goed bezig hoor. Is best lastig, al die verleiding qua eten te weigeren :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:45

Mooi lijstje Benth!

Fijn dat minder khd een positief effect op je heeft Aria! Ben erg jaloers op je zalm haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:54

Benthe, net lijstje! En met mate genoten :D

Aria, hmmm lekker zalm! En nette keuze toch?

Lijstje vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocola
A: salade met gebakken zalmfilet, croutons, pijnboompitten, kaassnippers en mosterd-dillesaus
T: 2 gekookt ei met rookvlees, paar blokjes oude kaas
Totaal 1.455 kcal. Beetje karig, maar verwacht nog paar slechtere dagen, dus alvast in voren compenseren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:08

Ohh Linoleum, schuif jouw avondeten maar direct door hierheen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:19

Ohh heerlijk lijstje Linoleum! Jouw avondeten <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:41

Jaaa is echt heerlijk! Eet het bijna elke week wel een keer. In 10 minuten klaar, super lekker en nog gezond ook.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:46

Goed, nog een poging om mee te praten dan :') Ik verlies dit topic altijd uit het oog als jullie zo snel gaan maar ik wil nu echt even een serieuze mini cut doen... En daar kan ik wel een stok achter de deur bij gebruiken, dus wil echt blijven posten hier.

Ik hou als doel denk ik eerst 2100 calorieen aan en 4x20 minuten cardio per week (naast mijn huidige 4x krachttraining), kan ik het altijd nog opschroeven.

Vandaag:

O: /
L: brood met kip, avocado en citroenmayo, zakje popchips, bakje griekse yoghurt met stevia
T: misschien een klein bakje nootjes (amandelen, pinda's, cashew), anders pinda/chocola "eiwit" reep
A: bloemkool/kaassoep met een olijvenbroodje met boter

Hiermee zit ik hooguit rond de 1600 calorieen dus misschien voeg ik nog iets toe :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:12

Yonker, daar heb ik idd ook vaak last van. Zeker 's avonds :=
Sanne, aan de ene kant vind ik samen sporten wel fijn, aan de andere kant zou ik echt nooit bootcamp gaan doen. Maar dat is meer omdat ik echt een hekel heb aan hardlopen :+ Mooi lijstje!
BK, ach ja, aan de andere kant, als je niet zoveel had bewogen, waren die koekjes nog erger geweest ;)
Welkom terug Aight!
Lekker lijstje Aria!
Barbabientje, ik ben ook wel nieuwsgierig naar je weddenschap :))
Laura, misschien wat gekke keuzes, maar verder prima lijstje!
Goed bezig Dilan!
Benthhh, super! Lekker lijstje ook!

Gisteren had ik heel mooi iets voor mezelf ingepland. Maar uiteindelijk geen inkopen daarvoor gedaan, want ik had echt geen zin haha. Dus toch geprobeerd me soort van aan mijn lijstje te houden, alleen wat andere ingrediënten gebruikt. Hierdoor wel ietwat laag in kcal.
O: een smoothie van bosvruchten diepvries, een banaan, twee kleine mandarijnen en een scheut halfvolle melk. (300)
L: twee volkoren crackers met kaas en cherrytomaatjes, een boterham met een gekookt ei en een rijstwafel met pindakaas. (523)
T: een appel. (58)
A: witte bonen, snijboontjes, aardappel en een gehaktbal. (431)
T: een handje notenmix naturel ongezouten. (165)
B: 7000 stappen, 5 minuten rugoefeningen (daarvoor eerst massage bij cesartherapeut) en 20 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1477.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:08

Eulogy, heb jij een recept voor je bloemkool-kaassoep? Je avondeten klinkt heerlijk!

Kimmie, net lijstje toch? En een keer wat minder kcal is niet zo erg.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:16

Eulogy, gewoon proberen lijstjes blijven plaatsen hoor! Je lunch lijkt me erg lekker, en stevig ook.

Linoleum, jij ook aan de zalm :D klinkt alvast erg lekker. En inderdaad, was best nog een nette keuze. Is ook wel een glaasje cava bij gegaan O:) maar voelde me niet overvol op het einde van de avond, dus teveel zal het niet geweest zijn.

Kimmie, ach ja, kan gebeuren. Zolang je niet het gevoel hebt dat je echt nog hongerig bent kan het een keer.

Sanne, de zalm was lekker ja! Goed gekruid ook :9 een familie met (pre)diabetes type 2 helpt met het besef dat het kan helpen :Y) maar voel me er fijn bij. Mijn vriend wil het ook eens proberen, gewoon om te zien hoe hij zich voelt. Maar dat is voor over een half jaartje. Soms werkt iets, soms niet. We zien wel. Gezond is het belangrijkste :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:11

linoleum schreef:
Eulogy, heb jij een recept voor je bloemkool-kaassoep? Je avondeten klinkt heerlijk!

Kimmie, net lijstje toch? En een keer wat minder kcal is niet zo erg.

Sorry, heb het heel slecht kant en klaar gekocht :') Deze is wel echt lekker, en is biologisch dus zonder allerlei toevoegingen maar ik had gister echt geen zin om langer dan 4 minuten in de keuken te staan.
Dat olijvenbrood is wel echt heel lekker inderdaad <3

Aria, je etentje klinkt inderdaad echt heerlijk! De cava vooral :D

Ik laat het vandaag denk ik hierbij, gister niet geteld maar denk dat ik toen wel over de 2100 zat en ik heb toch een deload week dus een keertje wat minder eten kan ook niet zo heel veel kwaad.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:17

Haha de cava smaakte zeker!
Ik besef net dat ik gewoon ben vergeten sporten deze ochtend :+
Had dat mooi ingepland, maar blijkbaar is mijn niet wakkere brein het gewoon vergeten. Dan maar een wandeling vanavond en morgen ochtend terug sporten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:24

Haha oeps Aria!

Ik ga normaal wandelen in m’n lunchpauze. Maar denk dat ik maar even langs de Kwantum ga dan. Geen weer om een rondje te gaan wandelen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:40

Oeps, Aria vergeten te sporten :+ morgen weer een kans toch? :)

Mijn lijstje voor vandaag wordt:

O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, sojadrink en bosvruchten
L: krieltjes, witlof, tomaat, canelinnibonen, ketchup
T1: halve avocado, halve banaan
A: ijsbergsla, paprika, linzenpasta, vega kipstuckjes en dressing van olie, appelazijn en kruiden
T2: twee boterhammen met pindakaas
T3: alpro go on met kersen

Totaal 1782 kcal

Beweging: ruime 4 km gewandeld met mn paard.
Afbeelding

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:06

Iam back :)
Als jullie dat goed vinden hihi

Ben op dit moment het zwaarst wat ik ooit geweest ben , ik werk bij de sportschool en paardje word wat ouder dus werk aan de winkel !!

Ik heb het al vele malen zelf geprobeerd maar elke keer verviel ik weer in oude gewoonten. DUS het roer om en een externe personal trainer ingeschakeld! Net voor het eerst getraind.

Hij geeft ook aan , ik wil er volledig voor gaan , ik wil je helpen en motiveren , ik wil heel hard voor je lopen maar ik verwacht dat commitment ook terug .

Ik hoop dat dat mij gaat helpen :)
Ga hier weer lekker meelezen .