Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:56

Sterke tijd!

Mijn fusion short is binnen! Naar aanleiding van ervaringen hier toch de gok gewaagd en besteld. Heb echt veeeeeeeel websites en merken bekeken. Zo lastig dat je nu nergens kunt gaan passen en ik heb echt nu een nieuwe looptight nodig. Dus vooruit dan maar voor deze gegaan.

Eerste reactie was: wat een prulletje voor dat geld! Ziet er op het eerste zicht echt niet beter uit dan een decathlon broekje eigenlijk en dat voor 67 euro := had op internet allemaal reviews gelezen dat de stof zo technisch voelde en het duidelijk kwaliteit is, euuuh dat gevoel heb ik dus niet :+
heb hem gepast en zit wel lekker. Twijfel nu toch wel of ik alsnog de technische tight van decathlon bestel om ze te vergelijken en deze eventueel terug doe.

Voor degene die ze hier hebben: maakt het zoveel verschil?

De reden dat ik overigens voor duurder ben gegaan: ik heb maar weinig spullen nodig en hoewel ik het decathlon spul geweldig vind, merk ik dat ik mijn Craft shirtje wel eerst pak. En aangezien het allemaal lang meegaat dacht ik dat het mss wel de moeite was om te investeren, zeker met de afstanden waar ik nu naar toe werk. Maar weet niet of ik deze het waard vind zeg maar...

Edit: het is fusion C3+ tight voor dames.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:59

Die fusion tight is zo superfijn!!
Ik heb er twee en zitten bij lange duurlopen (21+km) het beste van al mijn broeken. Nergens schuurplekken en zakt nooit af. En schijnt niet door. De zakjes zijn ook handig.
Mijn tweede heb ik met 40% korting kunnen kopen :)
Veel fijner dan decathlon spul, waar ik ook wat van heb. Geen tights van de decathlon trouwens, want dat zit bij mij niet en schijnt heel vaak door. Ik heb er wel wat shorts van, maar krijg ik standaard schuurplekken van vaak.

De lange tight van fusion heb ik ook veel aangehad, zit ook het best van al mijn broeken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:06

Ja ik loop met decathlon lange tights ook wel erg lekker. Ben benieuwd dus! Met mijn korte shortjes die ik nu had, beginnen mijn dijen te schuren op lange runs in de warmte. Dus vandaar voor deze gegaan. Mijn beste huidige short blijkt een bikinibroekje te zijn ontdekte ik :') en die zit ook lekker hoor. Mss ben ik daar net wat makkelijker mee? Anderszijds is het idd op die echt lange afstanden dat het begint uit te maken.

SinneJ

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:09

Ik ga eerlijk zijn, nu met de lockdown draag ik eigenlijk niet veel anders dan decathlon tights _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:20

Die looptights vind ik nu ook niet zo comfy om er thuis in te lopen haha :D maar zit nu ook standaard in een Hema tight of decathlon joggingsbroek. En mijn haar in zo’n hoge dot. Dikke foert haha.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:30

Ik vind de decathlon thights ook allemaal doorschijnen. Of mijn komt is gewoon te dik voor ze :') zijn in ieder geval gemaakt op sprietjes benen en rechte lichamen.

Het is zo’n lekker weer nu ineens! Krijg zin om een rondje te gaan, vanavond misschien toch maar gewoon doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:38

Ik heb wel een hele platte kont ja :j :') en het kan me ook niet zoveel schelen of ze doorschijnen eigenlijk. Snap dat nooit zo goed die obsessie met squat proof haha :D mss eens aan mijn man vragen :')

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:23

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:30

Zit daar elastiek aan de achterkant? Daar loop ik altijd schuurplekken van op. En zit daar zo'n binnenbroekje in?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:35

Ja wel elastiek en een binnenbroekje inderdaad.. ik heb daar zelf nooit zo last van. :+
Maar het is heel persoonlijk! :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:36

Bij decathlon is het heel erg hit of miss altijd bij mij. Ofwel zit het super ofwel van geen kanten. Daarom wil ik er liever passen. Wat dan goed zit zit wel echt goed ook maar er zit zoveel verschil op.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:39

Ja klopt dat vind ik ook! Sommige dingen zijn echt ruk en andere juist weer erg fijn. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:41

Ja en valt ook echt geen pijl op te trekken. Voor mijn joggingsbroek: letterlijk elke joggingsbroek gepast. Alles zat vreselijk behalve die ene waar ik nu dus in woon. De looptights kan ik wel de meeste modellen van dragen. Maar de shorts zitten van geen kanten bij mij en ook bij de korte looptights paste toen maar eentje. Echt zo raar! Shirtjes idem. Truien ook. Het is echt heel erg op standaard lijven gemaakt heb ik de indruk maar dan toch met wisselende pasvormen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:00

Ik heb dat dus ook met Decathlon! Of het zit super of het zit niét. No in between!

Ik loop overigens alleen in een shortje in de tuin. Complexen enzo.

Vandaag had ik heeeeeeelemaal geen zin om te lopen, dus moest ik van mezelf maar een klein rondje door 't natuurgebied. 't Is maar 3 km, maar dan was ik toch geweest. Eenmaal vertrokken dacht ik: ik loop gewoon ietsje sneller, dan ben ik ook weer sneller thuis.

Normaal zit ik rond de 6:46 per km, vandaag...

Afbeelding

Ik kan dus wel sneller, ik dacht oprecht dat ik sowieso niet gemaakt was om sneller dan 6:30 ofzo te gaan. Werd het alsnog leuk :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:02

Netjes gedaan!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:17

Goed gedaan!! *\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:42

Heeft er overigens iemand ervaring met touwtjespringen?

Ik moest dat altijd doen als opwarming voor het boksen, en buiten dat ik mij kan herinneren dat ik er half van dood ging in 't begin, vond ik dat ook wel heel leuk. Dussssss mss kan ik dat wel gewoon doen de dagen waarop ik niet loop, of het druk heb, of eens wat anders wil. Maar hoe begin ik daar nu aan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:20

Een springtouw pakken en springen :o?

:+ sorry flauw

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:35

Kzou dat heel rustig opbouwen want dat is idd doodgaan :D verder geen idee. Google? Das wat ik altijd uitgebreid doe haha. Mooi loopje!

Ik mag weer buiten hoera! Maar mijn eigen kop gooide roet in het eten. Ma goed daar leer je dan weer van.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:54

@ SV: En wat als ik dan op mijn neus val? :+ Want dat gaat dus gebeuren hé!!!

@ poes: uhhu, ik heb op Google wel een schema gevonden en dat begint met op dag 1 welgeteld 20 seconden. Niet eens 3x 20 seconden... Nu ja mss ben ik na 1x idd al dood. Hmpf.

Ach je bent weer geweest, da's al super hé!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:57

Kijk eens hoe het opbouwt anders en start met de training waarvan jij denkt dat het ok is?

En idd, die km pakken ze mij niet meer af. Maar ik moet blijer zijn verdorie :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:03

Idd, WEES NU VERDORIE BLIJ JOH!!!!

;-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:23

Ja echt stom. Ik wou soms gewoon dat ik wat meer aangeboren fysiek had. Ik beweeg echt best wat maar ik maak geen kans tegen mensen die vergelijkbaar trainen en dat steekt wel eens. Terwijl ik ook wel weet dat ik moet kijken naar het feit dat ik gewoon veel beweeg, een prima conditie heb, bijna kan eten wat ik wil daardoor, me goed in mijn vel voel en doorgaans een hoger stappengemiddelde heb dan 99% van de andere gebruikers van Garmin. Maar dan zie ik die tijden op de 5km en snap ik er niets van.

Ok nu is het er wel uit hoor :D algemeen vind ik het allemaal prima :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:27

Ik ben opzoek naar goede tight mijn Adidas ....krijgt ummmmmm gaten bij mijn dijbenen.
Van schuren echter krijg ik zelf geen schuurplekken

Ik kan niet tegen vetrandjes die over een broek hangen ..maar heb wel een soort buikje.
Welke tight kan ik kopen zoek me suf maar kan niks vinden

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:30

Nike power epic lux? Die vind ik zelf fijn voor kortere afstanden, heeft een brede broekband.