Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sanet schreef:Ik vind vooral je:
“Je weet niet wat je mist”
“Het is het mooiste wat je kunt zijn, moeder”
En
“Het komt nog wel”
De vreselijkste reacties...
Ik denk juist dat ik heel goed weet wat ik mis, en dat je als bewusts kinderloze er beter over nadenkt waarom je juist géén kinderen wilt ten opzicht van zij die rücksichtslos maar aan het fokken zijn geslagen.
Als moeder zijn het mooiste is wat je kunt doen, dan is dat eigenlijk ook maar sneu, want dat is weinig uniek en niet perse een grote prestatie...
En Tsja, misschien gaan ze nog klapperen, die eierstokken, maar ik hoop het echt van niet!!
Palmera schreef:Ik zit op FB in een aantal groepen m.b.t het eiland waar ik woon. In zo'n groep kwam een vraag van een man voorbij: kan men daar luiers kopen, bestaat er babyvoeding, kan een baby mee in de huurauto en zijn er geen vreemde kinderziektes?
Joh, het is nog steeds europa, geen afgelegen plek in Azië, maak je niet zo druk.
Gevalletje verstand verloren bij komst van het kind.
Sanet schreef:Ik vind vooral je:
“Je weet niet wat je mist”
“Het is het mooiste wat je kunt zijn, moeder”
En
“Het komt nog wel”
De vreselijkste reacties...
Ik denk juist dat ik heel goed weet wat ik mis, en dat je als bewusts kinderloze er beter over nadenkt waarom je juist géén kinderen wilt ten opzicht van zij die rücksichtslos maar aan het fokken zijn geslagen.
Als moeder zijn het mooiste is wat je kunt doen, dan is dat eigenlijk ook maar sneu, want dat is weinig uniek en niet perse een grote prestatie...
En Tsja, misschien gaan ze nog klapperen, die eierstokken, maar ik hoop het echt van niet!!
MissAnnemijn schreef:Ik krijg met bijna 30 ook best regelmatig de vraag of ik kinderen wil, maar ervaar dit blijkbaar zo anders dan jullie in dit topic. Ik vind het een vrij normale vraag ook, gezien kinderen als je ze hebt toch een groot deel uitmaken van je leven. Ik vraag ook of mensen een huisdier hebben en dat ervaart niemand als beledigend![]()
Als iemand het vraagt zeg ik gewoon nee, (nog) niet, maar ik weet niet of het er ooit van komt. Niemand die daar raar over doet of me gaat overhalen. Maar misschien heb ik mazzel met de mensen om me heen.
Of het naar overkomt als je wel graag wilt maar het lukt niet, en iemand vraagt het.. Misschien wel, maar mocht ik ooit in die situatie komen zou ik het gewoon benoemen, dan weet je maar waar je aan toe bent met elkaar toch
Laurora schreef:Ik krijg altijd het gevoel minderwaardig te zijn als je (nog) geen kinderen wil/hebt.
Alsof je hersenen, verstand en waardigheid pas beginnen te groeien op het moment dat je bevrucht bent.
Ik vind veel moeders zich (soms) gedragen alsof ze alles weten, alsof ze de beste ter wereld zijn, in elk geval véél beter dan die persoon zonder kinderen.
(sterker nog, dat is letterlijk een keertje out of the blue tegen mij gezegd)
MissAnnemijn schreef:Oh die heb ik best eens gehad. Maar laat dat net zo makkelijk van me afglijden. Zeg gewoon 'we zullen wel zien' en dan is het ook gewoon klaar toch? Ik heb er echt geen moeite mee..
BopjeBo schreef:Meld me ook hier, hele topic als stille meelezer gevolgd. En heel veel steun gevonden, ben blij dat er meer mensen zijn die gewoon geen kinderen willen. Vorige week reageerde ik op een artikel op de Facebook pagina van vrouw, ging over dat 30 'ers met twijfels toch maar gewoon aan de kids moesten beginnen want hett is alleen maar leuk. Er stond letterlijk dat een kind een extra pretletter is...
Jullie snappen dat ik inmiddels de hele boze mammabrigade over me heen gehad heb natuurlijk...
Bovenstaande reactie over dat mensen nog moeten leren dat er mensen zijn die geen kids willen gaat helemaal op hoor!
Laurora schreef:Jammer dat serieus tegengeluid altijd beloond word met een storm van verontwaardiging.
Ik snap die behoefte ook wel hoor, ik ga er ook altijd tegenin, gewoon puur om mezelf te verdedigen.
Onder het linkje van Magrathea dat ik op FB heb geplaatst is inmiddels een discussie onstaan tussen mijn schoonzusje en mij over of je spijt kan krijgen van een kind. Bestaat volgens haar niet![]()
Gelukkig heb ik ook hele verstandige vrienden die het met me eens zijn.
laetitia schreef:Nou ja voortplanten komt natuurlijk wel voort uit instinct, natuurlijk gedrag.
Het is in dat opzicht "logisch" dat er veel vrouwen wél voor een gezin gaan.
Ik vergelijk het weleens met de wens om een partner te hebben, om je leven mee te delen. Dat wordt ook als norm gezien, terwijl er ook mensen zijn die liever alleen leven.