Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:31

Laura82: Wat fijn! :D
Magda: Haha, het verschilt bij mij ook heel erg hoe lang ik vol zit hoor! Soms kan ik prima 4/5 uur op mijn ontbijt, en soms heb ik na een half uur weer zin in eten. :Y)
Je zou er idd wat eiwitpoeder doorheen kunnen doen! Maar een paar scheppen kwark of misschien havermout kan ook werken?

Annikoe: Wat balen! :( Het enige dat ik kan zeggen is: vol houden! Misschien raak je geen gewicht kwijt, maar het doet echt wel wat voor je lichaam hoor! Gezond eten is altijd beter dan junk. :)

O: 200 gram optimel kwark en 4 el ah granola
T: appel
L: 2 volkoren spelt bh, een met kaas en een met kokosbrood ( :+ )
T: smoothie met mango, ananas, bosbessen, pastinaak, pompoen en beetje amandelmelk
A: Marrokaanse wokgroenten met kip en couscous (restje van gister)
T: Klein bakje druiven

B: geen
D: Thee

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:42

Secredible, waarom vraag je naar de pil? Wat is de invloed precies?
Er wordt zoveel over de pil en dikker worden gezegd, ik weet niet meer wat ik moet geloven. :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:44

Elmira schreef:
Wat is pan pan kaas eigenlijk?

Pan pan kaas is een magere komijnen kaas dus er zit minder vet in.

@kimmie je zegt in je bericht van ik eet al zoveel mogelijk fruit maar ik zie vaak toch maar 1 stuks fruit in je lijstje ;) & ik zou dan inderdaad die sultana veranderen in een stuk fruit of rauwkost

Wat vervelend Annikoe.. hopelijk zijn er wel cm's af!

@magda ik heb dat soms ook hoor dat ik de ene keer veel sneller honger heb dan de andere keer!

Ik ben weer van mijn smoothie ontbijt afgestapt, had echt veelste snel weer honger. Nu eet ik weer gewoon magere kwark en zit tot de lunch vol hier doe ik wel kokossnippers in zodat ik toch nog iets te kauwen heb, als ik dit niet doe heb ik veel sneller weer honger. :Y)

Mijn lijstje van gisteren:
O: Magere kwark met kaneel en kokos
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet & sla, plak ontbijt koek & 1 mandarijn
T: Roggebrood met pindakaas
T: Banaan
A: Spaghetti
T: 1 oreo + klein stukje chocolade

B: iets meer dan een uur in totaal gefietst naar stage + 1 uur zumba.

Voor vandaag weet ik nog niet wat ik ga eten, zit een hele dag thuis te werken aan m'n scriptie & ga tussendoor even een rondje paardrijden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:52

secricible schreef:
Annikoe, wat voor figuur heb je? Waar draag je je vet bedoel ik dan (appel, peer, zandloper)? Slik je de pil? Hoe zit het met je verzadiging na het eten?

Zandloperfiguur en ik slik al vanaf mijn 16e de pil geloof ik. Ik voel meestal wel goed wanneer ik vol zit, maar ik ben wel altijd geneigd om door te blijven eten. Maar daar ben ik nu juist mee gestopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:42

Janine1990 schreef:
Secredible, waarom vraag je naar de pil? Wat is de invloed precies?
Er wordt zoveel over de pil en dikker worden gezegd, ik weet niet meer wat ik moet geloven. :+

Mijn vraag was niet zo zeer specifiek gericht op de pil, maar op menstruatiepatroon ;) Maar als iemand de pil slikt dan is dat niet te controleren. Over de relatie pil/gewicht is niet zoveel bekend, onderzoeken spreken elkaar ontzettend tegen. Over het algemeen kom je er soms iets van aan, voornamelijk vocht als ik de grootste onderzoeken mag geloven.
Voor mezelf, ik ben van mening dat je hormoonhuishouding zo verstoren nooit goed voor je lijf kan zijn, maar echt goede alternatieven zijn er ook niet dus moeilijk. Ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik nauwelijks eigen menstruatie heb en dat daar ook mijn moeilijkheden zitten rondom afvallen. Met de pil kun je daar gewoon niks aan zien.

Annikoe schreef:
secricible schreef:
Annikoe, wat voor figuur heb je? Waar draag je je vet bedoel ik dan (appel, peer, zandloper)? Slik je de pil? Hoe zit het met je verzadiging na het eten?

Zandloperfiguur en ik slik al vanaf mijn 16e de pil geloof ik. Ik voel meestal wel goed wanneer ik vol zit, maar ik ben wel altijd geneigd om door te blijven eten. Maar daar ben ik nu juist mee gestopt.

Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je wat hoger in vet en eiwitten gaat zitten en wat lager in koolhydraten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:53

secricible schreef:
Mijn vraag was niet zo zeer specifiek gericht op de pil, maar op menstruatiepatroon ;) Maar als iemand de pil slikt dan is dat niet te controleren. Over de relatie pil/gewicht is niet zoveel bekend, onderzoeken spreken elkaar ontzettend tegen. Over het algemeen kom je er soms iets van aan, voornamelijk vocht als ik de grootste onderzoeken mag geloven.
Voor mezelf, ik ben van mening dat je hormoonhuishouding zo verstoren nooit goed voor je lijf kan zijn, maar echt goede alternatieven zijn er ook niet dus moeilijk. Ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik nauwelijks eigen menstruatie heb en dat daar ook mijn moeilijkheden zitten rondom afvallen. Met de pil kun je daar gewoon niks aan zien.

Kan je dat uitleggen? Toen ik begon (zo'n 9 jaar geleden) met de prikpil, menstrueerde ik ook nauwelijks. Oké, nu natuurlijk helemaal niet meer :')
Maar ben wel benieuwd waarom weinig menstruatie moeilijk afvallen betekent.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:07

magda_90 schreef:
Wat weinig! :oo voel je je dan wel goed? Ik zou zo van mijn stokkie gaan namelijk hiermee.

Ja, ik voel me dan goed ja! Ik moet wel zeggen dat ik die dag uitgeslapen heb, dus dat ik daardoor mijn ochtend al een beetje kwijt was. :)
Wel is mijn doel om elke dag onder de 1700 kcal te blijven en tot nu toe (pas 3 volle dagen bezig) is dat gewoon gelukt zonder dat ik honger oid had. Ik mocht gisteren eigenlijk nog 200 kcal, maar ik heb totaal geen trek gehad en daardoor dus ook niet gegeten.
Ik probeer ook te kijken naar eten met relatief weinig kcal maar wat wel erg verzadigend werkt. Die kom erwtensoep die ik heb benoemd zijn maar 250 kcal en daar zit ik echt lang van vol!

Ik probeer momenteel een beetje een verhouding van 400-400-900 kcal aan te houden. Dus 400 's ochtends, 400 's middags en 900 's avonds, omdat je dan later ook de nacht in gaat. Tot op heden werkt het goed, als het goed is moet ik hier ook gewicht mee gaan verliezen. Ik probeer niet te veel snelle suikers te nemen, zodat er niet zo hoge schommelingen in mijn bloedsuiker zitten.
In mijn ontbijt zitten wel vaak wat snelle suikers, aangezien je dus net uit de nacht komt.
Laatst bijgewerkt door Sannens op 02-02-17 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:07

dat hoeft niet, maar bij mij werd daardoor duidelijk dat ik PCOS heb wat in 90% vd gevallen samen gaat met insulineresistentie wat afvallen moeilijk(er) maakt. Tegelijkertijd zorgt de stress van afvallen er voor dat de insulineresistentie en PCOS verergert.

Sowieso hangt vruchtbaarheid en menstruatie natuurlijk samen met afvallen, het is niet voor niets dat vrouwen die teveel afvallen/ een te laag vetpercentage hebben stoppen met menstrueren. Het vrouwenlichaam is gebouwd op primair voortplanting en zodra het lichaam het idee heeft dat dat niet meer lukt gaan er noodplannen in werking waarbij de menstruatie stopt en o.a. insulineresistentie ontstaat.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:18

@secricible: ik probeer op het moment 40% koolhydraten, 30% vet en 30% eiwitten aan te houden. Met deze verhoudingen moet ik 130 gram eiwitten eten en 170 gram koolhydraten. Ik haal het bijna geen enkele dag om zoveel eiwitten te eten. Er staat 57 gram vet per dag, daar zit ik bijna dagelijks overheen..

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:29

Ik ben met Cambridge begonnen maar blijkbaar kan mijn lichaam het niet aan om zo weinig binnen te krijgen omdat ik heel erg duizelig werd en bijna flauw viel. :(

Ik heb besloten om ermee te stoppen en misschien als lunch 1 shake. Ik hoop dat ik door hier te vermelden wat ik dagelijks eet de motivatie krijg om niet heel veel te eten.

Gisteren:

O: twee bruine boterhammen met ei
T: 5 druifjes
M: schaaltje yoghurt met cruesli
A: kipfilet met sperziebonen, rode paprika, mais en courgette
T: een schaaltje bananenvla

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:33

secricible schreef:
dat hoeft niet, maar bij mij werd daardoor duidelijk dat ik PCOS heb wat in 90% vd gevallen samen gaat met insulineresistentie wat afvallen moeilijk(er) maakt. Tegelijkertijd zorgt de stress van afvallen er voor dat de insulineresistentie en PCOS verergert.

Sowieso hangt vruchtbaarheid en menstruatie natuurlijk samen met afvallen, het is niet voor niets dat vrouwen die teveel afvallen/ een te laag vetpercentage hebben stoppen met menstrueren. Het vrouwenlichaam is gebouwd op primair voortplanting en zodra het lichaam het idee heeft dat dat niet meer lukt gaan er noodplannen in werking waarbij de menstruatie stopt en o.a. insulineresistentie ontstaat.

Ahaa... Moet ik me nu zorgen maken?
Ik val wel af, maar zou verwachten dat ik makkelijker zou afvallen.

Morgen maar ff een batterij in de weegschaal, dan kan ik het weer echt een beetje gaan bijhouden. Ik zie het nu alleen maar, eten gaat nu ook goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:14

Annikoe schreef:
@secricible: ik probeer op het moment 40% koolhydraten, 30% vet en 30% eiwitten aan te houden. Met deze verhoudingen moet ik 130 gram eiwitten eten en 170 gram koolhydraten. Ik haal het bijna geen enkele dag om zoveel eiwitten te eten. Er staat 57 gram vet per dag, daar zit ik bijna dagelijks overheen..

Wat je zou kunnen doen is je vetten flink naar boven bijstellen, naar 1gr/kg lichaamsgewicht of hoger. Dus als je 80kg weegt dan 80gram vetten per dag. Is een beetje zoeken omdat MFP werkt op de percentages, maar dan kies je diegene die er het dichtste bij ligt en liever iets hoger dan iets lager.
Je eiwitten iets omlaag, naar 20-25% en dan de rekensom kloppend maken met je koolhydraten. Ik heb even gespiekt, mijn MFP staat op dagen dat ik niet sport op 15% khd(64gram), 20% eiwitten(85gram) en 65% vetten(123gram) op sportdagen komen daar meer koolhydraten en meer kcal bij dus dan kloppen die percentages niet.
Gewoon om eens te kijken of dat werkt voor je. Leren en fouten maken :)

En Janine, ik zou je vooral niet teveel zorgen maken ;) Heeft toch niet zo heel veel zin en jezelf ziek praten werkt ook niet. Over PCOS is nog zo weinig bekend. Zorg gewoon dat je niet te laag in je kcal gaat zitten, goed voor jezelf zorgt, voldoende slaapt en ook voldoende vetten binnen krijgt. Meer kun je niet doen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:27

Elmira schreef:
Magda, ik heb ook een tijdje eiwitpoeder gebruikt, het zit laag in kcal en je zit er inderdaad een stuk langer vol van! Nadeel vond ik dat ik er een slechte huid van kreeg en het is best chemisch. Ik had die van B&F.

Die laatste twee dingen staan mij wat tegen inderdaad ik hoor dat best vaak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:31

Voor extra eiwit pak ik milde kwark van Campina. Daar zit wat meer eiwit bij verder niet teveel koolhydraten. Verder eet ik meestal 2 eieren per dag ene keer gekookt en andere keer gebakken. Aangevuld met kipfilet of rookvlees voor de eiwitten.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:57

secricible schreef:
Annikoe schreef:

Wat je zou kunnen doen is je vetten flink naar boven bijstellen, naar 1gr/kg lichaamsgewicht of hoger. Dus als je 80kg weegt dan 80gram vetten per dag. Is een beetje zoeken omdat MFP werkt op de percentages, maar dan kies je diegene die er het dichtste bij ligt en liever iets hoger dan iets lager.
Je eiwitten iets omlaag, naar 20-25% en dan de rekensom kloppend maken met je koolhydraten. Ik heb even gespiekt, mijn MFP staat op dagen dat ik niet sport op 15% khd(64gram), 20% eiwitten(85gram) en 65% vetten(123gram) op sportdagen komen daar meer koolhydraten en meer kcal bij dus dan kloppen die percentages niet.
Gewoon om eens te kijken of dat werkt voor je. Leren en fouten maken :)

Zoiets bijvoorbeeld?

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:03

Ik gebruik soms een schepje eiwitpoeder van BF door bijv de yoghurt, kwark of overnight oats. De meeste smaken vind ik smerig (heb zo'n proefpakket gehad) maar de berry blast vind ik lekker van smaak. Lichamelijk nooit iets vervelends van gemerkt. Gebruik het nu niet heel veel meer, let ook wat minder op mn macro's.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:22

Mijn lijstje:
O: havermout met kaneel en honing
L: broodje Surinaamse kip
T: 8 apekoppen :x
A: Japanse wokgroente met gehaktballetjes en ananas
T: mineola

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:23

Oo, apekoppen! Dat is lang geleden, die ga ik binnenkort weer eens halen. :9
Hoe is het nu?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:25

Het gaat wel iets beter, maar heel slecht geslapen en toch niet helemaal fit.
Ik ga vanavond wel proberen paard te rijden, heb even wat afleiding nodig. Als het niet gaat stap ik af.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:33

Mijn lijstje voor vandaag, een beetje veel havermout, daar had ik van tevoren niet helemaal overna gedacht:

O: overnight oats met blauwe bessen en een beetje cacao poeder
T: 3 zelfgemaakte havermout koekjes
L: 2 boterhammen met zuivelspread en kipfilet, cupasoup en een gekookt eitje
T: de andere 3 havermout koekjes
A: champignon roerbakmix met kipdijfilet en een beetje kipsate
T: skyr

B: 30 minuten gefietst, rondgelopen in de stad en halfuurtje krachttraining.

1600 kcal
Laatst bijgewerkt door Annikoe op 02-02-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:39

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga ze zeker proberen te verwerken in mijn lijstjes :j
Over die smoothie trouwens, ik weet niet of het waar is hoor. Maar ik had ergens een keer gelezen dat als je alleen maar drinkt, dat je veel sneller weer honger hebt. Terwijl je als je kauwt sneller verzadigd bent en minder snel honger hebt. Ik heb zelf de laatste tijd trouwens wel weer wat meer honger, maar tot nu toe heb ik het kunnen beperken tot een banaan, en een korstje met pindakaas. Trots op mezelf haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:54

Een goede klinkt heel logisch ook. :j

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:44

Dat klopt volgens mij ook wel. Ze hebben trouwens ook eiwitpoeder bij de Kruidvat, dat is niet zo duur voor als je het eens wil proberen. Of zo'n variety pak van de BF, zitten verschillende smaakjes in :). Ik vond uiteindelijk de cookie&cream wel erg lekker als smaak, je kan er ook lekker mee bakken (cakes, pannenkoekjes etc) en je havermoutje heeft gelijk een lekker smaak bv.

Mijn lijstje;
O: 2 craquottes net 30+ kaas en een gekookt ei
L: halve banaan, magere kwark met 2 theelepels honing
T: halve banaan
T: klein stukje taart bij oma op visite ( :7 kon ook geen nee zeggen)
A: vega gehaktballetjes met wokgroentes

B: 35min gewandeld en een stukje gefietst

Kwam net in een notitieboekje mijn centimeters tegen die ik afgelopen zomer had opgemeten, toch 3 cm van mijn taille af, 3 cm van mijn bovenbeen en 1 van mijn heup, toch wel erg blij mee :). Volgende maand nog maar eens meten!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:07

@Laura82 wat fijn dat je je zo goed voelt met het sporten erbij! Dat maakt het vast makkelijker om vol te houden!

Pil/hormonen/menstruatie in relatie tot afvallen heb ik geen verstand van :+ En eiwitpoeder ook niet. Heb het wel een poosje gebruikt, maar vond het echt niet te eten/drinken, kreeg er ook een slechte huid van en later las ik een artikel dat het niet zo goed is voor je nieren, dus ben er al heel lang weer mee gestopt.

Mijn lijstje voor vandaag. Niet helemaal top vind ik zelf, te veel koolhydraten (brood) en kaas, maar voor 1 dagje is dat natuurlijk geen drama. En wel lekker gesport :)

O: 2 vk beschuit met hagelslag
T: kiwi
T2 (voor het sporten): vk boterham met chocopasta
L: 300 gr magere Franse kwark met een mandarijn en 30 gr zaden/noten
T: granenreep + mandarijn
A: 2 afbak kaiserbroodjes met tonijnsalade, 1 vk tosti met kaas
T: plakje kruidcake

B: fitness, bestaande uit een half uur cardio en een half uur krachttraining, uurtje fietsen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:09

Cheetahfan schreef:
O: 200 gram optimel kwark en 4 el ah granola
T: appel
L: 2 volkoren spelt bh, een met kaas en een met kokosbrood ( :+ )
T: smoothie met mango, ananas, bosbessen, pastinaak, pompoen en beetje amandelmelk
A: Marrokaanse wokgroenten met kip en couscous (restje van gister) Sushi met zalm, avocado en komkommer :9
T: Klein bakje druiven

B: geen
D: Thee