Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:18

Fijn linoleum dat het zo goed gaat!

Ik heb het gewoon enorm druk met werk en allerlei privé dingen..
Maar nog 13 weken en dan rust...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:31

Herken het gribaldi. Afgelopen semester afstudeerstage gehad. 40 uur stage in de week, onderzoek doen en scriptie schrijven. Daarnaast nog 15 uur werken. De tijd die overblijft is weinig en erg welkom om niks te doen of juist weer eens tijd voor vrienden te hebben.

Ik heb op moment ook ontzettend veel vrije tijd, wordt het wel veel makkelijker van om te sporten. Maar toch op zoek naar werk voor meer uren, want financieel is het niet erg handig zo :P Als ik ander werk heb ik maar weer eens kijken naar mijn planning.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:34

Ja daar zit ik nu ook in, afstudeerstage :+ Dus tot eind januari zal ik niet heel actief zijn :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:47

linoleum klopt ja haha..

Ach vanavond trainen met de hond en dan heb ik hopelijk woensdag weer motivatie voor mijzelf gevonden :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:22

meld me ook weer na een ruime week turkije!

gelukkig niet veel aangekomen (ongeveer een halve kilo :') )
dus ik hoef niet echt meer af te vallen, nu wil ik op gewicht blijven.

Lijstje van vandaag:
O: magere yoghurt met crusli.
T: -
L: 2 afbak broodjes met een gebakken ei.
T: schaaltje chips :+
A: 1 kip cordonbleu, gebakken aardappeltjes en sperzibonen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:32

Gister was een avond van milka , koekjes en allemaal ander troep, met vriendje gebroken na 8 maanden. Dus had de chocola nodig :o

Vandaag weer netjes;

O: 250 ml magere yoghurt met 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: appel, pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet
T: protein cookie(202 cal) 4 autodropjes
A: 300 gram bloemkool, 200 gram tartaar
T: 200 ml magere vanille yoghurt

B: 15 min wandelen, stal mesten, 4 uur zittend/staand werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:39

Linsey1998 schreef:
Gister was een avond van milka , koekjes en allemaal ander troep, met vriendje gebroken na 8 maanden. Dus had de chocola nodig :o

Vandaag weer netjes;

O: 250 ml magere yoghurt met 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T: appel, pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet
T: protein cookie(202 cal) 4 autodropjes
A: 300 gram bloemkool, 200 gram tartaar
T: 200 ml magere vanille yoghurt

B: 15 min wandelen, stal mesten, 4 uur zittend/staand werk

Vind dit nou echt een netjes voorbeeld van een goed uitgebalanceerd lijstje. Fruit, groenten, koolhydraten en eiwitten +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:39

Sporten viel mij alles mee. Kon op de legpress nog 70 kilo wegduwen (met moeite weliswaar) terwijl ik eerder max op 80 zat (sportte toen erg veel). Had wel trilbeentjes en moeite met traplopen na afloop, maar is het alles waard. Ik ga donderdag sowieso langs omdat ik nog een rekening moet betalen, kan ik mooi even een rondje meepikken :Y)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:19

Goed bezig Emma!

Ik merk het weer zo, gister redelijk wat chocola gegeten, en nu gaat me lichaam weer 3 dagen zeuren om chocola ;( kan het beter gewoon niet eten :') :=

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:30

Linsey: sterkte! Niet leuk, en inderdaad een moment waarop ik ook ga eten (of juist niet :) )

Mijn lijstje is ok, buiten dat er geen groente instaan :(

O: yakult light + griekse yoghurt met bosbessen
T: griekse yoghurt met bosbessen ('k had er 2 mee :D )
M: royco soepje, 2 sneetjes brood met kippewit
T: peer
A: 4 crackers met kippewit

B: 1 paard gereden

geen water, geen groente, morgen vragen of vriendje echte groentesoep of een slaatje ofzo wil maken voor 's avonds! Ik drink verder echt te weinig, heb nog niets gedronken vandaag besef ik nu, ook niet goed!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:22

Hoi allemaal! Ik kom hier even nieuw binnenvallen als dat mag. Ik zit op dit moment voor een aantal maanden in Azië (Singapore) en alle jurkjes die ik hier draag hebben me toch wel bewust gemaakt van mijn (kleine) buikje en vetlaagje. Ik wil gewoon strakker in mijn vel zitten en dat stomme buikje kwijt! Ik probeer nu elke dag zo rond de 1500 calorieën te eten, en daar zit ik ook wel ongeveer op volgens 'mijn eetmeter'. Ik heb echter het idee dat ik veel meer eet (vooral tussendoor, ik snoep veel rozijnen, crackers, pindakaas) en dat die 1500 calorieën helemaal niet kloppen.

Heeft een van jullie een tip voor gezond broodbeleg met weinig verzadigde vetten? Ik heb hier helaas geen koelkast en ik zit ook niet in Nederland, dus gezond eten is hier echt wat lastiger. Tussen de middag probeer ik vaak brood te eten in plaats van wéér een warme maaltijd, maar mijn enige beleg is pindakaas en chocoladepasta wat eigenlijk niet zo gezond is. Pindakaas zit vrij hoog in verzadigde vetten, terwijl ik van sportievelingen had gehoord dat pindakaas juist heel gezond was. Heeft een van jullie hier meer kennis over?

Ik twijfel nu een beetje of ik toch beter een warme maaltijd kan eten tussen de middag, of dat ik het bij brood zal houden. Het is hier heel normaal om twee keer per dag warm te eten met noodles, rijst, kip, noodlesoep noem maar op, maar niemand kookt hier zelf. Je eet hier altijd in een foodcourt als je warm eten wilt. Ik had het idee dat ik dan wel érg veel at op een dag. Nu heb ik echter continu honger gedurende de dag, maar dat is misschien alleen even omdat ik moet wennen?

Ik volg op dit moment ook een krachttraining vak, dus ik ben er ook meer naast aan het sporten. Niet veel, maar ik probeer 3x per week naar de sportschool te gaan. Al is hardlopen hier echt doodlopen in deze hitte. De airco is mijn beste vriend :o

Ik hoop dat ik door dit topic te blijven volgen motivatie houd om genoeg te sporten en laag in calorieën te blijven. Tijdens mijn reizen (volgende week zit ik een week in Cambodia) zal ik er véél minder bezig zijn, maar tijdens mijn gewone weken kan ik daar dan voor compenseren. Ik ben eigenlijk gewoon erg bang dat ik dikker thuis kom dan dat ik weg ben gegaan, en dat dat het eerste is wat iedereen opvalt als ik weer terug ben :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:59

Ik ben weer terug van vakantie! Lekker gegeten, maar toch altijd meer dan thuis.. Het weekend ook vol met feestjes, verjaardagen en eten bij vrienden dat het nog even rommelig was. Nu maar weer aan de bak...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:54

vaxie: welkom :) ik heb geen idee wat je daar makkelijk kan verkrijgen ofzo sorry...

Collega is de koekenvoorraad weer gaan aanvullen, hmpf :) ;)

Gisterenavond zag ik sportschool niet meer zitten, 't is echt herfst nu he, stom weer, na het rijden wou ik douchen en onder een dekentje kruipen :) Net in agenda gekeken en blijkt dat dat echt mijn enige moment was deze week waar ik tijd kon hebben dus nu wel wat jammer, maar goed.

Lijstje vandaag zal er hetzelfde als dat van gisteren uitzien, maar dan met 2 paarden rijden vanavond :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:56

Mijn lijstje
O: crackers
T: appel
L: 2 vk boterhammen met pindakaas
T: mueslireep en perzikstukjes
A: bloemkool, aardappelbolletjes en een kipburger
B: paardrijden

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:04

Mijn lijstje:

O: Kommetje AlproYogurt op Soya Basis + 1 Glas Alpro Drink op Soya basis
T: Banaan + Mango
L: 2 Spelt boterhammen met SandwichSpread Tomaat + Ui & 1 hele tomaat
T: Cocos Koek
A: Sla, tomaat, pijnboom pitten, vlees vervanger & misschien nog wat andijve stampot van gisteren.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:25

Mijn voorlopige lijstje voor vandaag

O: optimel yoghurt bosvruchten met bio muslie
T: banaan
m: sla met komkommer etc en een mandarijn
t: rijstwafel
A: geen idee ik eet bij mijn neef
t: misschien nog 50 gram studentenhaver

Beetje rommelig lijstje maar mams had nog geen boodschappen gedaan

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:21

In oost azie is er wel heel veel vers eten toch?

Mijn lijstje vandaag wordt vast niet heel geweldig
O: Mager kwark en skyr 250 g totaal met lijnzaad, cacoa nivs en honing
T: Verdeeld over de dag 1 komkommer
L: Ik eet op de uni dus zal wel een lekker broodje of soep worden...
A: Ik eet op de roeivereniging en we eten iets van rijst met cake als toetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:23

Pindakaas is juist erg gezond. Dat er verzadigde vetten in zitten betekent alleen maar dat je er eerder door verzadigd bent. Verzadigde vetten bestempelen als 'slecht' vind ik niet erg verstandig :)

Verder maakt het niet uit of je de hele dag door warm, koud, bevroren of gesmolten eet. Het gaat om de energiebalans. Als je minder eet dan je verbruikt, zal je afvallen.
Als je denkt dat je eetmeter niet klopt dan moet je al je eten exact afwegen, dan heb je een realistisch beeld van wat je binnen krijgt.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:35

dankje Kayleigh! Ik zit volgens die eetmeter elke dag net te hoog in verzadigde vetten, maar misschien moet ik dat niet altijd te serieus nemen. Ik zeg ook helemaal niet dat verzadigde vetten gelijk slecht zijn hoor, alle voedingsstoffen heb je nodig. ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:38

Ik ga straks lunchen met m'n vriend omdat ik deze week bij een client in het centrum werk (5 minuten bij zijn kantoor vandaan) dus dat wordt heel romantisch een Subway meal deal :') Niet zo'n hele beste dag dus, maar ik ga vanavond hockeyen dus op zich zal het wel meevallen. Lijstje:

O: Yeo Valley aardbeienyoghurt (122 kcal) met ongeveer 150 gram frambozen
T: Misschien nog 50 gram frambozen
L: Ik denk dat ik voor een spicy Italian ga :+
T: /
L: zelfgemaakte lasagne, met cottage cheese, crème fraiche, klein beetje parmezaanse kaas en 2 eieren als de 'witte' saus dus vrij mager

B: 2 uur hockeytraining of 1 uur sportschool

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:46

Hallo *D, ik kom ook graag mee praten in dit topic. Probeer ook een paar kilo kwijt te raken (zo ongeveer 25 :Y) ). Vind het lastig om er achter te komen dat wat gezond lijkt of dat echt gezond is. Daarnaast zijn er zoveel verschillende theorieën wat betreft afvallen dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.

Qua beweging zit ik wel goed denk ik, ik geef 8 uur in de week paardrijles en werk daarnaast in een pretpark waar ik veel loop. Verder heb ik echt een hekel aan sporten en hield ik het nooit lang vol om een sport te doen, maar nu zit ik al een paar maanden op kickboksen, wat ik echt heel erg leuk vind. Op dit moment 1 keer in de week, vanaf volgende week 2 keer in de week.

Om maar direct met een vraag in huis te vallen, ik eet bijvoorbeeld als tussendoortje wel eens ananas uit blik. Op sap, niet op siroop. Dit vind ik veel lekkerder dan verse ananas en het is veel minder werk :').
Afbeelding
Is dit bijvoorbeeld een verantwoord tussendoortje of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:58

Als jij het inpast in je calorieëndoel zie ik niet in wat er mis is met ananas.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:56

Op sap bevat minder suikers dan op siroop, dus wel beter.
Maar op wat voedingsvezels na zit er niks gezonds meer in. Helemaal doodgekookt.

Gezond tussendoortje, nee dan kan je beter vers fruit nemen.
Als smaakmaker in een maaltijd ja, dat kan prima.

Lekker tussendoortje voor een keertje ook prima, maar wel loze calorieën

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:58

Loze calorieeën?
Hmm ik ben het met kayleigh eens, als het past in je calorieeën, waarom niet?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:04

Is toch dezelfde afweging margarine/boter als vers fruit/blikfruit? Blik is toch sowieso slechter? Uiteraard kan je het in je kcal laten passen maar als er gevraagd wordt naar een verantwoord/beter alternatief dan is zeggen dat blik ok is niet echt juist he?