Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:20

Ja leuk erg fleurig!

Dames, vraagje:
Waar hebben jullie een loopanalyse uit laten voeren? Bij Runnersworld toevallig?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:22

BelleTessa bij starshoe Breda. Ik weet dat er ook nog een starshoe in Zoetermeer zit maar ik weet niet of de service en deskunidghed vergelijkbaar is.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:26

SAKKIA schreef:
Maar heb je dan echt een hardloopbroek want ik ben daar natuurlijk helemaal verliefd geworden op deze

http://www.hm.com/nl/product/64078?article=64078-C

Maar daar zit bijvoorbeeld geen zakje in voor je telefoon. Ik heb wel zo'n armband, maar die irriteert me ook vaak.

ziet er leuk uit maar mijn ervaring met H&M tights is dat ze ook niet echt regenbestendig zijn. Het probleem met je mobiel zou je kunnen ondervangen met een spibelt oid.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:33

Greetje63 schreef:
BelleTessa bij starshoe Breda. Ik weet dat er ook nog een starshoe in Zoetermeer zit maar ik weet niet of de service en deskunidghed vergelijkbaar is.

Oke, dat is bijna een uur rijden voor mij, wel te doen maar dichterbij is altijd fijn :)
Hebben jullie ook het idee dat het echt nut gehad heeft, dus loop je nu beter op de aangemeten schoenen enz?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:36

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:47

SAKKIA schreef:
Maar heb je dan echt een hardloopbroek want ik ben daar natuurlijk helemaal verliefd geworden op deze

http://www.hm.com/nl/product/64078?article=64078-C

Maar daar zit bijvoorbeeld geen zakje in voor je telefoon. Ik heb wel zo'n armband, maar die irriteert me ook vaak.

Die heb ik toevallig net gekocht, ik vind hem fijn. :D
Maar ik gebruik wel zo'n armband.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:30

Hoi Dames, mag ik mij hier ook melden?

Ik ben in oktober begonnen met rennen met Evy, maar in december helaas al weer moeten stoppen ivm longontsteking en beginnende heupklachten. Nu heb ik op advies van osteopaat steunzolen en vandaag voor het eerst weer gelopen. Kwam nauwelijks vooruit door de wind, maar liep wel zonder pijn :)

Ook hier kleding van decathlon. Niet duur en zit goed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:55

Heb even gekeken op Decathlon, maar alles is een beetje uitverkocht in mijn maat. Dat is wel een beetje een jammer :+

Moet nog even een muts of hoofdband hebben.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:36

Het is nu al even sale, gewoon binnenkort nog een keertje kijken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:13

K heb verschillende broeken:
2 van de hm. Zitten prima en zakken ook bij regen niet af. Ik kwam er alleen wel achter dat de korte versie die ik heb niet bedoeld Is om mee te stretchen want dan zie je alles er doorheen. ...
1 van de aldi en een van de action. Ja ja. Die van de action heeft een slechte pasvorm maar Is fijn dun voor in de zomer. Die van de aldi Is me helaas te kort waardoor hij naar beneden trekt met lopen.
1 dure van de run2day helaas zonder zakje. Is een winterbroek en zit heerlijk!
1 van actiesport dacht ik. Laatst gekocht en mijn lievelingsbroek. Zit echt als gegoten. Is wel ook een winterbroek.

Als ik een nieuwe nodig heb ga ik denk Ik weer naar hm of actiesport. Bij die laatste heb ik ook een heel fijn shirt gekocht die eindelijk ook voor mij bij de mouwen lang genoeg Is.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:34

Annetje, waarom heb je zoveel broeken? Loop je zo vaak?

Ik loop 2-3 keer en met de nodige spierpijn, dus te snel uitbouwen lijkt me niet oké dan. Of kan het geen kwaad om vaker te lopen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:02

Ik ren drie keer per week, maar sommige zijn kort, andere lang en weer anderen zijn lang en dikker. Het heeft dus meer met het weer te maken. En daarbij kan ik me gewoon nooit inhouden met kleren kopen vrees ik. ...

Als ik spierpijn heb dan houd ik rust. Of ik neem een pasje terug als ik perse wil rennen. Ik merk dat mijn lijf het niet trekt als ik met spierpijn gewoon doorga. Ik denk dat dit wel per persoon verschilt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:24

Ettesil schreef:
Annetje, waarom heb je zoveel broeken? Loop je zo vaak?

Ik loop 2-3 keer en met de nodige spierpijn, dus te snel uitbouwen lijkt me niet oké dan. Of kan het geen kwaad om vaker te lopen?

Waar heb je spierpijn, hoe erg een heb je dat vaker!?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:30

Hoe doen jullie opwarmen? Ik ben na 6x opnieuw ree moeten beginnen (was steeds weer iets en nu geef ik niet meer op). Ik ren met evy, ben inmiddels bij les 11 (2006). Ik begin volgens Evy haar les. Maar ik doe niet rekken of strekken.

Ik wil als ik fatsoenlijk rond kan lopen. Dus 10 min aan een stuk of langer een voet analyse laten maken. Loop nu op on aangemeten schoenen waar ik overigs nu prima op loop. Wil eerst doorzetten voor ik groot uitgeef.

Ik loop hard om mijn conditie op te krikken. Die was waardeloos. Daarnaast zwem ik 1x per week en rijd ik afentoe paard. Daarnaast wandel ik graag om wat kilos kwijt te raken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:50

mijn warmin up is snel wandelen 2 min en dan rustig gaan rennen.. Mijn basistempo is ongeveer 11.5km/h en dan loop ik 10.5 ofzo

rekken en strekken doe ik nooit, vroeger wel gedaan op de training maar daar kreeg ik meer last van als ik het niet deed. Is behoorlijk persoonlijk wat wel of niet werkt. Ik doe wel de dag erna, als ik spierpijn heb foamroll massage, daar zweer ik bij!

Heb je echt overgewicht of..?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:37

Net als romy doe ik rekken en strekken niet voor of na de training. Wel doe ik op een ander tijdstip van de dag vaan rek en strek oefeningen icm mijn corestabilty en evenwichtsoefeningen. Mijn warming up bestaat uit 10min in een rustig duurlooptempo inlopen en na afloop loop ik 5 tot 10min uit.
Na een wedstrijd loop ik ook altijd binnen een half uur dat ik over de finish gekomen ben nog uit. Meestal maar zo'n 10 minuten. Maar de dag na een wedstrijd of een hele zware training waarbij ik spierpijn heb doe ik de dag erop een herstelloop van een 6 tot 10km. De tweede 24 uur na de belasting houd ik dan bewust rust. Dat is namelijk de belangrijkste herstelfase na spierschade.
Als je nog niet zo ver bent kun je natuurlijk niet eerst 10min in gaan lopen. Ik zou dan stevig instappen of proberen heel rustig in te joggen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:11

Wat is een foamroll massage?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:37

Aangezien mijn IT band kort is rek ik deze na de training en dan later op de Daf nog eens. Dan gebruik ik ook de foam roller voor m'n kuiten en IT band.

Morris schreef:
Wat is een foamroll massage?
Dat kun je makkelijk even op Google opzoeken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:29

Romyv schreef:
mijn warmin up is snel wandelen 2 min en dan rustig gaan rennen.. Mijn basistempo is ongeveer 11.5km/h en dan loop ik 10.5 ofzo

rekken en strekken doe ik nooit, vroeger wel gedaan op de training maar daar kreeg ik meer last van als ik het niet deed. Is behoorlijk persoonlijk wat wel of niet werkt. Ik doe wel de dag erna, als ik spierpijn heb foamroll massage, daar zweer ik bij!

Heb je echt overgewicht of..?

Volgens het bmi model wel. Voel me niet dik, eerder wat stevig. Mag wel wat af. Heb 3 jaar geleden 78 gewogen, wegens liefdes verdriet 10kg afgevallen in 4 weken en nu zit na 3 jaar op 80. Ik wil naar de 75 terug.
Ik stretch om die reden ook niet, heb er meer last van als ik dat doe.

Bedankt alvast voor je info :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:50

Jolandaa_ schreef:
Hoe doen jullie opwarmen? Ik ben na 6x opnieuw ree moeten beginnen (was steeds weer iets en nu geef ik niet meer op). Ik ren met evy, ben inmiddels bij les 11 (2006). Ik begin volgens Evy haar les. Maar ik doe niet rekken of strekken.

Ik wil als ik fatsoenlijk rond kan lopen. Dus 10 min aan een stuk of langer een voet analyse laten maken. Loop nu op on aangemeten schoenen waar ik overigs nu prima op loop. Wil eerst doorzetten voor ik groot uitgeef.

Ik loop hard om mijn conditie op te krikken. Die was waardeloos. Daarnaast zwem ik 1x per week en rijd ik afentoe paard. Daarnaast wandel ik graag om wat kilos kwijt te raken.

Ik doe wel een redelijk uitgebreide warming-up. Omdat ik geen paard meer heb en daardoor veel binnen stil zit, voel ik mezelf erg stijf en dit moet er eerst 'uit'. Ik heb het altijd snel koud dus ik begin met wat gehuppel en gespring om mezelf warm te maken. Daarna uitgebreid alles stretchen, strekken en dat zo'n 20sec vasthouden. Belangrijk vind ik bovenbenen en kuiten, en ook de spieren a/d achterkant van je benen, ben d'r even de naam van kwijt. Daarna ren ik een stukje in en dan begint echt de 'training.' 't zelfde doe ik ook weer als cooling down. :)

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:40

Ik heb veel kleding van Asics en Nike. Koop het meeste wel in de uitverkoop of in de sale op internet.

Als ik zelf ga lopen dribbel ik meestal stukje in, daarna even rekken en strekken en gaan!
Bij training doen we een veel uitgebreidere warming-up.

Voor de wedstrijdlopers onder ons: hebben jullie ook speciale wedstrijdschoenen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:41

Ik loop voornamelijk weg-wedstrijden van 10-15 km. Draag dan dezelfde schoenen als voor mijn dagelijkse rondje.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:50

Ja, ik heb wedstrijd schoenen.. Die zijn een stuk lichter, minder demping, met speciale veters (elastische) en een binnenvoering zodat ik zonder sokken kan lopen. Handig bij triathlon

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:06

Oeps.. heb zojuist precies dezelfde schoenen die ik al heb nog een paar besteld in een andere kleur om mee af te wisselen / als opvolger als deze op zijn. Heb nog nooit zo goed kunnen lopen op schoenen en zag dat ze al niet meer bij normale webshops te bestellen waren (alleen een nieuwere kleur uitvoering.. dus nu voor 30 euro goedkoper een oude kleur besteld). Weet iemand of je schoenen wel gewoon kan 'bewaren' als je ze niet draagt in de doos of drogen ze dan ook uit na een jaar oid?

Mijn vriend overweegt ook om in 2015 een triathlon te gaan doen, maar hij is nu eerst lid geworden bij de atletiek vereniging. Wedstrijdgroep en meteen helemaal enthousiast :))

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:17

Ik heb altijd geleerd dat ook schoenen die in de kast liggen verouderen kiwi.