[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:44

Nee jastie, heb gerend op een lege maag, op een half volle maag. Niks helpt. Het is ook echt in mijn onderbuik bij beide eierstokken. Pijn is dan ook zo erg dat ik erg misselijk wordt. :(

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:45

Owjeej uitvallen eierstokken heb ik gelukkig geen last van :D

Wel vervelend hoor! :(:)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:57

JastieHorse schreef:
Knap dat sommige zo'n "speciaal" diëet kunnen volhouden. Ik heb besloten geen diëet te volgen maar gewoon gezond te eten, bruin brood ipv wit, magere vleeswaren, geen snoep, geen cola..en dat werkt tot nu toe erg goed. Dit is iets waar ik op kan blijven leven :) 1 keer per week eet ik iets lekker bv een schaaltje chips of een stukje chocola.

ik doe ook meer van mezelf, en een beetje van sonja bakker. Ik hou me aan de richtlijnen van sonja omdat dat het meeste bij me past en probeer daar me eigen draai aan te geven, heb het boek vooral voor de tips en de avondmaaltijden!

Heb nu een flesje water leeggedronken, moet echt meer water drinken in plaats van frisdranken dat is nu wel beetje mijn valkuil! vandaag alleen nog maar melk, optimel en water gehad!
vanavond lekker uurtje zumbaaaa! :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:17

Oei, trillende eierstokken van het hardlopen! Vervelend! Misschien is er wel een hardlooptopic op bokt waar je je vraag kunt stellen? Ik zou het zo niet weten, herken de klachten ook niet :n Ik moest in het begin wel geregeld bijna overgeven :') Maar dat is godzijdank over :D

Welkom aan alle nieuwelingen! Veel succes en zet hem op! :D

JastieHorse, zoals jij het doet doe ik het ook :j Het gaat zo niet snel, maar er blijft geregeld iets afgaan :j Ik ben nu al 7 maanden bezig over 17kg, maar agh :')

Gisteren een slechte dag gehad en vanochtend ging het ook slecht. Een paar pagina's terug werd nog geschreven dat afvallen alleen lukt als je goed in je vel zit en dat is ook echt zo :j Op het moment echt een haat-aan-mezelf-periode en dat maakt het eten er niet gezonder op :n Vandaag maar snel proberen te vergeten en morgen weer een betere dag met hopelijk wat meer positieve vibes :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:37

Dais ook al doe je er 7 maanden over, het is er toch mooi vanaf!! Ik heb ook geen eind datum..die 28 kilo gaan er gewoon vanaf! Nog 25.8 kilo te gaan..

Cass sb is wel een goede richtlijn idd. Staan er nog lekkere gerechten in het nieuwe boek?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:42

Haha :') bedankt voor jullie steun. Tja, ik weet het ook niet. Daarom loop ik meestal 2 weken hard, en daarna stop ik er weer 2 weken mee omdat ik anders sta te kotsen en op mijn hurken in de bosjes zit :') :+

Shredden is dan wat veiliger, haha!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:44

Jastiehorse: ik heb volgens mij het allereerste boek besteld met de oranja kaft! ga zaterdag puzzelen voor gerechten van volgende week! Als ik nog iets lekkers tegenkom zal ik het delen! :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:51

N0a schreef:
Haha :') bedankt voor jullie steun. Tja, ik weet het ook niet. Daarom loop ik meestal 2 weken hard, en daarna stop ik er weer 2 weken mee omdat ik anders sta te kotsen en op mijn hurken in de bosjes zit :') :+

Kan het ook zijn dat je moet overgeven, omdat je jezelf heel erg pusht?
toen ik 'vroeger' aan hardlopen deed, moest ik ook heel vaak overgeven, omdat je zo je grenzen op zoekt.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:51

ik was na pasen ook weer 1,5 kilo aangekomen, bah.
Deze er nu maar weer af werken...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:56

SdaphneS schreef:
N0a schreef:

Kan het ook zijn dat je moet overgeven, omdat je jezelf heel erg pusht?
toen ik 'vroeger' aan hardlopen deed, moest ik ook heel vaak overgeven, omdat je zo je grenzen op zoekt.

Zou kunnen, maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Krijg meestal last van steken na nog geen 5 minuten. Dus niet in de mild, maar bij m'n eierstokken :Y) en dan ben ik echt nog niet moe, uitgeput of aan het hijgen :'). Kan met gemak 40 minuten hardlopen. Het gaat ook 2 weken goed, en dan 2 weken voor mijn menstruatie begint het gekloot :Y)

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:23

Zijn hier mensen met ervaringen met betrekking tot Chia zaad? Hoor er wel is wat over maar wat "doet" het nou?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:43

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:44

had vandaag smeerkaas/kipfilet/hardgekookt eitje op brood.. nou kan je vertellen dat was echt jammie :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:09

Valeria schreef:
Ja Madeira_ dat klopt plus daar daar nog een bijkomend probleem is dat ik van mezelf diabetes heb (type 1)
nu 24 jaar om precies te zijn dus ze zijn zowiezo voorzichtiger met narcose bij mij ook omdat bloedsuikerwaardes heel erg kunnen schommelen door de narcose.
mag ik vragen wat voor operatie je moet ondergaan?

Ah ik snap dat ze dan nog wat voorzichtiger zijn als je diabetes hebt. Ik heb staar (o.a.) in mijn ogen, been zeer slechtziend (mijn pupillen zijn niet rond en staan niet recht in mijn irissen, lenzen staan scheef en zit staar op, zwakke lensbandjes, nystachmus). Omdat ik dus zwakke (rare haha) ogen heb, gaan ze wel mijn lens vervangen maar moet ik een maand (tot de 2e controle, eerste controle is gelijk de volgende dag na de operatie) rustig aan doen.. zit er wel wat tegen op om rustig aan te doen, maar er komt een vriendin logeren enzo dus maar het beste van maken :) Ik weeg mij elke morgen, voor het eten gaan :)

Simyo, moet wel goedkomen!

Thanks voor de tips over ontbijt trouwens :D

Wollie, wat ga jij lekker zeg :D hoeveel ben jij al in totaal kwijt?

_Tarzan, bij mij helpt het met zulk soort dingen om geen 1 te nemen.. als ik 1 neem weet ik dat ik er nog moeilijker van af kan blijven :o Ook wat Safiera zegt, ga ik in mee :) je moet niet denken ‘lijnen is een straf’ maar ‘ik zorg goed voor mijn lijf’ zeg maar :)

Welkom Jastiehorse! Ik mis een beetje zuivel in je menu, klopt dat? En maar 1x fruit? :)

Welkom Wendy en Mootje! :)

Zilstar, wat fijn zeg dat je niets bent aangekomen :D

Cayenne, bij mij werkt het beste om af te wisselen, een keertje havermout (zitten ook goede voedingsstoffen in vertelde mijn diëtiste), dan weer brood, crackers, yoghurt met muesli, ect.. Ik doe zeker wel 40 gram en geen 20, bah vind ik niet lekker haha :)

JastieHorse schreef:
Knap dat sommige zo'n "speciaal" diëet kunnen volhouden. Ik heb besloten geen diëet te volgen maar gewoon gezond te eten, bruin brood ipv wit, magere vleeswaren, geen snoep, geen cola..en dat werkt tot nu toe erg goed. Dit is iets waar ik op kan blijven leven :) 1 keer per week eet ik iets lekker bv een schaaltje chips of een stukje chocola.

Noa, heb je daarvoor niet te zwaar gegeten? Dan krijg ik ook altijd van die steken..

Dit doe ik ook :) (maar wel onder begeleiding van een diëtiste) ben nu 49 kg kwijt dus moet zeggen gaat goed zo :D

Ennnn................. ik was vanmorgen 81 kg!!! :D Dus weer 0,5 kg kwijt!!! Teller staat nu op 49 kg :D Ben blijjjjjjjjjjj :D. Vandaag hele dag gewerkt (werk met honden) dus veel beweging gehad (en veel schoongemaakt haha) en vanavond 1 uur groepsles met Madeira :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:09

cass1991 schreef:
Jastiehorse: ik heb volgens mij het allereerste boek besteld met de oranja kaft! ga zaterdag puzzelen voor gerechten van volgende week! Als ik nog iets lekkers tegenkom zal ik het delen! :)

Oooohja dat boek heb ik ook. Vind de recepten niet echt geweldig..

Noa dan lijkt het mij met de menstruatie te maken idd..balen

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:13

Madeira ik ben vergeten erbij te zetten dat ik ook een bakje yoghurt eet. En idd weinig fruit..ben er niet zo gek van. Eet wel gewoon rauwkost iedere dag..

Knap zeg dat je zoveel kwijt ben met gezonder eten!! Echt top. Leuke haf heb je ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:16

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:18

Madeira, wat ben je al veel kwijt! Super knap :j hoeveel wil je er nog af hebben?
Heel vreemd, sinds dat modifast heb ik ook geen lekkere trek meer, behalve in zure dingen (zilveruitjes en augurk) :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:50

49 kilo jeeetje mina RESPECT!
Ik neem aan dat je nu wel al richting je streef gewicht zit?

Ik vond die 8,5 kg van mij al heel wat
maar wat een watje ben ik dan vergeleken met jou Madeira :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:00

Mootje schreef:
Suzanne, hier een linkje naar het hoe en wat, lekker makkelijk uitgelegd: http://energiekevrouwenacademie.nl/chia ... dig-heeft/
Dais, zolang het er maar af gaat toch :-)

Hoeveel zaadjes neem je dan (Klinkt beetje raar, sorry) :')
Maar thee lepel of eetlepel of weeg je dat af?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:13

Voor Safiera

Afbeelding

Mijn moeder en ik waren wandelen en raakten verdwaald :') Dus ik had er mijn beweging voor vandaag wel opzitten.
Heb de laatste dagen last van spierpijn in me onderbenen tijdens het lopen. Ervaringsdeskundigen, hebben jullie een tip hiervoor?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:32

Welkom hier nieuwelingen! :wave:

Mootje: Toevallig niet zwanger dat je zin hebt aan zure dingen? :P :Y)
Madeira: Respect! _/-\o_ dat je zóveel kg bent afgevallen!
N0a; wat vervelend dat je daar last van hebt! Heb je het alleen bij hardlopen of ook bij andere (intensieve) sporten?
Jastiehorse: Maar gezond eten en erop letten is toch ook een dieet? :) Alleen dan meer voor jezelf.
_Daniella: jammer dat je weer aangekomen was! Beetje laten gaan met pasen? :P
KarinW86; deze combinatie op brood heb ik vanavond gehad, echt een aanrader inderdaad. :D

Hebben jullie ook tips voor te hard afgevallen? :P Ik zit nu ruim 2 kg onder mijn streefgewicht en blijf maar afvallen! Het gaat nu ineens heel hard. :')
Ik heb een te snelle schildklier, maar die is ook maar minimaal te snel.
En ok, ik heb ook stress gehad afgelopen week. Dat is ook niet goed voor je eetlust. (Paard verkocht. |( )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:35

Wen, in de muesli s ochtends meestal net geen el. Chiazaad en hetzelfde voor lijnzaad. Je proeft er niets van, maar is wel gezond :-)
Mayflower, zou kunnen, maar denk het niet :P
Dat is wel vervelend zeg!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:27

Wauw madeira, super zeg! ik ben nu 11,1 kwijt en wil nog graag 9 kilo. Dan heb ik een BMI van 22 (en een beetje)

Boh vandaag eens even mn grenzen opgezocht, 60 min. gerend, 8,3 km in totaal, Runkeeper is echt een fijne app!

Dat is echt minder Noa... maar als shredden wel goed gaat kun je daarmee bezighouden die 2 weken toch?

Mayflower, dat is minder... misschien wat meer gezonde vetten en fruitsuikers toevoegen? Mar waarschijnlijk doe je dat al...

Jammie Karin, klinkt lekker! ik heb ubergezonde courgettesoep gemaakt!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:37

Ik wil iedereen bedanken dat jullie de nieuwe lijners zo goed verwelkomen!
voelt fijn om toch de dagelijkse dingen met betrekking het dieten met soortgenoten te kunnen delen die ook dieten!

Allemaal dikke pluim voor jullie!