[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:14

Uhm nou ik weet niet wat voor seks dat was Mando, maar ik ben wel blij dat t bij mij niet zo voelt hoor :')

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:28

Mars schreef:
Spiraal is ideaal, voor mij dan in ieder geval. Ben al jaren niet meer ongesteld. Wat bedoel je met bang zijn dat je vriend hem ineens bij gaat hebben?

Hij is ehm. Nogal groot...

Maar toch maar eens denken over spiraaltje dan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:33

Je vriend kan je spiraal niet eruit trekken als je dat bedoeld. Wel zou hij de touwtjes kunnen voelen als je hem net hebt want die zijn dan nog stug. Met de tijd worden ze zachter en zal hij er weinig van merken.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:56

Ik ben zelf 20 en heb ook sinds 2 maande een mirena, ben er super tevreden over, niet meer denken aan de pil is echt ideaal :D. plaatsen was niet zo leuk, maar heb het niet zo ervaren als de horrorverhalen op het Internet

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:08

Ik meld me ook ff en schaam me helemaal doood, ik heb al ff last van een schimmelinfectie, en heb dus gelezen dat je dit kan krijgen door oa langdurige stress en het te goed schoonhouden down under.. sws ben ik er schoon dus ja ik boen daar flink.. Alleen nu moet ik zo naar Kruidvat om een middeltje te halen en ik schaam me echt dood.. ben echt bang dat mensen gaan wijzen en alles.. :$ ik durf niet eens haha

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:10

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:17

volgens mij heeft 90% van de vrouwen dat wel eens, niets schaamtevols aan :) Iets minder schoonmaken en nooit zeep ed gebruiken, maar het kan ook gewoon spontaan gebeuren, inderdaad door stress of antibiotica... Je zult het vast nog wel vaker in je leven hebben dus meteen maar aan wennen dat het niet zo erg is allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:20

Het is inderdaad heel normaal. Niet wassen met zeep en die middeltjes... Die werken bij mij lang niet altijd. Om er echt vanaf te komen kan je beter een tijdje suiker en zuivel mijden en in die periode heel veel knoflook eten. Dat helpt als een trein.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:25

Ik heb echt nog nooit gewezen of raar gekeken o.i.d. als ik anti schimmelmiddeltjes aan vrouwen verkocht hoor. Merkte inderdaad wel dat een aantal een gevoel van schaamte heeft, maar dat is echt nergens voor nodig. Bij veel Etos heb je alle zelfzorg tegenwoordig gewoon zo in de winkel staan, kun je het zo pakken. Kruidvat geloof ik ook? Dan hoef je ook nog eens nergens om te vragen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:28

Boenen is idd beter om niet te doen. En niet bang zijn hoor, t overkomt bijna elke vrouw wel eens en je hoeft je dus echt niet te schamen. Bijna elke vrouw weet hoe het is en heeft wel eens van dat spul gehaald dus de kans dat iemand je raar aankijkt is heeeeeel klein.
En als iemand dat al doet dan zegt dat meer over diegene dan over jou.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:59

Dawn1993 schreef:
Ik meld me ook ff en schaam me helemaal doood, ik heb al ff last van een schimmelinfectie, en heb dus gelezen dat je dit kan krijgen door oa langdurige stress en het te goed schoonhouden down under.. sws ben ik er schoon dus ja ik boen daar flink.. Alleen nu moet ik zo naar Kruidvat om een middeltje te halen en ik schaam me echt dood.. ben echt bang dat mensen gaan wijzen en alles.. :$ ik durf niet eens haha

Je hoeft het helemaal niet schoon te maken. Zeker niet met speciale vaginale zeep (chilly etc.). Gewoon spoelen met wat water.
Maar je hoeft je nergens voor te schamen, bijna elke vrouw overkomt het en bij de kruidvat hebben ze vreemdere dingen gezien. :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:02

Bedankt voor de lieve reacties iedereen doet me erg goed :D Gelukkig gaat m'n vriend ook mee

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:59

Dawn1993 schreef:

Ik heb jaren bij Kruidvat gewerkt. En we hebben echt wel gekkere dingen gezien! Niks van aantrekken meid. "Iedereen" koopt het wel eens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:33

Ik heb ooit eens bij de Kruidvat gestaan terwijl een oudere man voor me stond, aambeienzalf omhoog hield en naar de cassiere riep 'mevrouw, dit is toch voor pijn aan je kont he??' Die dame ging daar ook heel professioneel mee om dus ik denk idd dat ze genoeg zien daar. Al moest ik zelf stiekem grinniken maar dat kwam meer door de manier waarop die man stond te brullen :=

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:09

^Hahahaha zo kan het ook ja, ik bloed nu wel al een paar dagen.. Nu is het wat meer heb dit al eens eerder gehad en toen uitstrijkje en kweekje kunnen laten maken nadat ik om mijn uitstrijkje vroeg kreeg ik eerst de uitslag van t kweekje.. die was dus schimmel en later belde de dokter dat het uitstrijkje goed was. Nu weer die bloedingen dus ik ben echt bang :$

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:38

Mars schreef:
Je vriend kan je spiraal niet eruit trekken als je dat bedoeld. Wel zou hij de touwtjes kunnen voelen als je hem net hebt want die zijn dan nog stug. Met de tijd worden ze zachter en zal hij er weinig van merken.

Top, daar maakte ik me wel zorgen om.
Maar eens een afspraak maken voor het één en ander te bespreken met de gyn dan!

Qua schimmelinfectie: ik heb het onlangs ook nog gehad. Midden in nacht van zaterdag op zondag nog naar de apotheek van wacht gereden (en dat was duuuuur!). Dus beter zo snel mogelijk het middeltje halen en het niet te lang laten aanslepen, des te sneller ben je ervan af. De meeste vrouwen krijgen het ooit wel eens dus je moet je zeker niet schamen of naar voelen ;).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:52

Amanda schreef:
Ik mag vanmiddag naar de huisarts. Ben heel benieuwd waar ze mee komt. Vooralsnog klinkt de implanon als meest geschikt. Maar goed, misschien zijn er nog andere opties.

Fijn dat het goed gegaan is Mars, ik hoor echt horrorverhalen over spiraaltjes :=

Sassii: mag ik vragen wat voor klachten je had?

Nou nog even een update.
Het is de Nuvaring geworden. Mirena raadde ze af, vooral omdat ik nog een kinderwens en dat geen 5 jaar meer op zich laat wachten. Sterker nog, dat zou zomaar met 1 of 2 jaar kunnen zijn. Teveel gedoe voor een korte tijd (was ik het zelf heeeelemaal mee eens :o ).
Nuvaring heeft wel dezelfde hormonen, dus het is proberen of dat goed gaat. Het is lokaler en minder zware dosis, dus misschien werkt dit wel.
En anders is de volgende optie de Implanon. Ze was er op zich over te spreken, maar had een lichte voorkeur voor de Nuvaring. Simpelweg omdat dat iets makkelijker uit te proberen is en te stoppen is als het niet werkt. Andere pillen raadde ze af.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:51

fijn om te horen dat er een passende keuze is Amanda, houd je ons een beetje op de hoogte hoe hij bevalt? denk dat het voor velen een nog redelijk onbekende optie is?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:38

Vanochtend huisarts geweest maar kom er niet echt uit hormoon of koperspiraal
Heb van de pil last van de hormonen laag libido gevangen in me eigen lichaam zeg maar

Volgens huisarts hebben de meeste meiden dit met mirena niet of zoveel minder dat ze ermee leven maar de ervaring bij mij moet nog blijken natuurlijk.

Iemand hier over gegaan van de pil naar mirena vanwege hormononen en of libido??

Ik wordt maandag ongesteld en wil die week iets laten plaatsen moet gewoon de knoop doorhakken maar dit is nog best moeilijk.

En mensen met koperspiraal hoe is jullie ongesteldheid nu?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:43

Typ even "spiraal" en "libido" in bij de zoekbalk, dan krijg ik flink wat ervaringen!

Ik hoor dat met een koperspiraal de ongesteldheid meestal wat heviger wordt, maar geen ervaring mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:45

elenaMM77 schreef:
fijn om te horen dat er een passende keuze is Amanda, houd je ons een beetje op de hoogte hoe hij bevalt? denk dat het voor velen een nog redelijk onbekende optie is?

Ik heb 'm gisteren in gedaan en tot nu toe is het eehm... Even wennen :+
Ik voel 'm niet zitten en volgens mij zit hij goed maar vanochtend met het vuilnis wegbrengen floepte hij eruit. Gisteravond gebeurde dat ook toen ik eerst op de bank plofte en later op bed na het douchen. En nu op mijn werk is dat een soort van obsessie aan het worden en heb 'm al een paar keer gecheckt als ik naar de wc moest :o
Het zal wel even wennen zijn en hopelijk kan ik er over een week net zo hard om lachen als mijn vriend gisteravond deed ^) :')

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:15

Bij mij zakte de Nuvaring ook steeds.. Heel irritant! Ben erg blij dat ik hem niet meer gebruik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:06

HouVanUtopia schreef:
Vanochtend huisarts geweest maar kom er niet echt uit hormoon of koperspiraal
Heb van de pil last van de hormonen laag libido gevangen in me eigen lichaam zeg maar

Volgens huisarts hebben de meeste meiden dit met mirena niet of zoveel minder dat ze ermee leven maar de ervaring bij mij moet nog blijken natuurlijk.

Iemand hier over gegaan van de pil naar mirena vanwege hormononen en of libido??

Ik wordt maandag ongesteld en wil die week iets laten plaatsen moet gewoon de knoop doorhakken maar dit is nog best moeilijk.

En mensen met koperspiraal hoe is jullie ongesteldheid nu?

Ben van de Yasmin pil op Mirena over gegaan, ik ga nu mijn zesde jaar in als zeer tevreden Mirena gebruikster :j Merk niets van hormonen, niet positief en niet negatief. Hoewel... niet meer ongesteld worden is wel een heel prettige bijkomstigeheid :P

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:35

Ik weet dus niet of ik dat zo prettig zou vinden klinkt heel gek waarschijnlijk maar vind het wat vrouwelijks hoort erbij ergens zou het mij beangstigen als ik niet meer ongesteld wordt heb ik het idee

Had je met de pil wel last van bijwerkingen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:18

je mag mijn vrouwelijkheid wel hebben HouvanUtopia,
is weinig vrouwelijks of gracieus aan mijn cyclus en periode :')

maar ik snap je wel hoor, als het bij mij geen probleem was geweest zou ik ook niets gedaan hebben zelf..

maar dat is meer vanuit mijn standpunt dat het bij het vrouwelijk gezonde lichaam past (in vruchtbare leeftijd), dat het baarmoederslijmvlies groeit en afgestoten wordt om zo de kraamkamer weer te verversen voor een eventuele bewoner. Ook al weet ik dat het onzin is, om zo te denken, dan blijft er toch altijd: als de natuur zorgt voor een frisse kraamkamer, waarom zou ik die verbouwing dan willen stilleggen. zelfs als er geen bewoner komt, is het goed om een woning goed te luchten en schoon te houden... Al is het onzin, dat is gewoon mijn gevoel daarin (immers voor je pubertijd en na je overgang gaat er ook geen fictieve ragebol meer doorheen om de boel even schoon te maken)