Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:09

Cer schreef:
Volgens mij is het al eerder gegaan over 'voordelen' van vaccinatie.. of 'voortrekken' ofzoiets.. Ergens vind ik het gek dat het zo gezien wordt.. :? Maar veel zien dat inderdaad zo..
Ik ben van mening dat mensen die gevaccineerd zijn, dingen mogen gaan doen, en daarmee bedoelde ik voornamelijk hun geld uitgeven (in branches die dat goed kunnen gebruiken, die al ruim een jaar geen inkomen hebben bijvoorbeeld) Maar dat werd niet gewaardeerd..
In plaats van het zien als 'nou dan kunnen die gelukkig alvast, fijn!!' werd het gezien als 'ALS IK NIET MAG MOGEN ZIJ OOK NIET'... :')
Ik vond dat, na dat hele jaar dat we dingen 'voor elkaar' doen, zo gek... maar goed, zo gaat dat :j

De mensen die niet gevaccineerd zijn moeten anders wel het werk doen voor de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met alle risico’s die dat met zich mee brengt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:19

Cer schreef:
Volgens mij is het al eerder gegaan over 'voordelen' van vaccinatie.. of 'voortrekken' ofzoiets.. Ergens vind ik het gek dat het zo gezien wordt.. :? Maar veel zien dat inderdaad zo..
Ik ben van mening dat mensen die gevaccineerd zijn, dingen mogen gaan doen, en daarmee bedoelde ik voornamelijk hun geld uitgeven (in branches die dat goed kunnen gebruiken, die al ruim een jaar geen inkomen hebben bijvoorbeeld) Maar dat werd niet gewaardeerd..
In plaats van het zien als 'nou dan kunnen die gelukkig alvast, fijn!!' werd het gezien als 'ALS IK NIET MAG MOGEN ZIJ OOK NIET'... :')
Ik vond dat, na dat hele jaar dat we dingen 'voor elkaar' doen, zo gek... maar goed, zo gaat dat :j

Voor elkaar, zo voelt het voor veel jongeren niet. Het voelt vooral als heel veel inleveren, en dan ook niets terug krijgen. Dit hoor ik heel vaak terug in mijn kringen.

Ik snap dat de doelgroep in dit topic een stuk ouder is en de mening daarom anders is, maar het is ook wel makkelijk praten en zeggen ‘alles open voor gevaccineerden!’ als je er al eentje gehad hebt, er eentje over een paar weken krijgt of iig dichterbij op de planning staat dan iemand van 18, dat doet zelfs een vriendin die net Janssen gehad heeft.

Maar er wordt wel vergeten dat de groep die als laatste aan de beurt is, het minste gevaar heeft gelopen - de hele pandemie al, en ondertussen overal de schuld van gekregen heeft. En dan mogen ze ook nog achteraan sluiten met voordelen.

@Electra63: mijn oma is inmiddels allang helemaal gevaccineerd, pap is zaterdag aan de beurt en mam is ook al bijna. Dus straks gaat dat schuld gevoel aanpraten met ‘je besmet anderen’ ook niet meer op voor veel jongeren. Want dierbaren hebben toch al een vaccin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:21

Nu is de groep die als laatst gevaccineerd wordt natuurlijk wel groter dan de groep 16-25. Die groep loopt tot 39 :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:25

lenaa_tje schreef:
Nu is de groep die als laatst gevaccineerd wordt natuurlijk wel groter dan de groep 16-25. Die groep loopt tot 39 :+

Denk je dat ze het vanaf 39 helemaal open gooien?

Dat zijn nog 20 jaar, het gaat nu niet bepaald snel met open gooien van nieuwe jaartallen of ligt dat aan mij :+

Ze kregen deze week toch 1.4 miljoen Pfizer?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:39

lenaa_tje schreef:
De mensen die niet gevaccineerd zijn moeten anders wel het werk doen voor de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met alle risico’s die dat met zich mee brengt.

Dat ligt eraan hoe het ingekleed wordt... gevaccineerden met symptomen zouden dan evengoed nergens naartoe moeten gaan, denk ik? En afstand kan ook nog steeds in acht genomen worden, toch?

Maar goed, het zal wellicht niet gebeuren dus die branches moeten gewoon nog even ongeveer 5 maanden volhouden..

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:40

5? Ze zeggen toch dat binnen twee maanden iedereen een vaccin gehad kan hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:45

lenaa_tje schreef:

Huh? Waar doel je op hiermee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:46

Nou, iedereen mag bij ons nu theoretisch een afspraak maken (dus ook alle gezonde jonge mensen) zodat er geen afspraakgaten vallen als er te weinig animo is bij risico groepen.
Net geprobeerd een datum te prikken maar blijkbaar is het nogal populair (nog niet gelukt dus).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:47

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat bijvoorbeeld achter de bar in de kroeg jonge mensen zonder vaccin staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:48

sureido schreef:

Nou ja, mijn leeftijdsgroep krijgt begin juni ... vanaf eind juni krijgen de laatste geboortejaren een oproep, geen idee hoe snel die ingepland kunnen worden, maar daar zal je eind juli, ergens augustus wellicht klaar mee zijn? (als alle leveringen doorgaan).. ben je toch al 4mnd verder?

Beetje ruim rekenen, kan het alleen maar meevallen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:55

sureido schreef:
Shadow0 schreef:

Dat bijvoorbeeld achter de bar in de kroeg jonge mensen zonder vaccin staan.

Inderdaad maar niet alleen in de bar. Ook in de winkels, campings, hotels, dierentuinen etc etc.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:09

Cer schreef:
sureido schreef:

Nou ja, mijn leeftijdsgroep krijgt begin juni ... vanaf eind juni krijgen de laatste geboortejaren een oproep, geen idee hoe snel die ingepland kunnen worden, maar daar zal je eind juli, ergens augustus wellicht klaar mee zijn? (als alle leveringen doorgaan).. ben je toch al 4mnd verder?

Beetje ruim rekenen, kan het alleen maar meevallen

Ik denk dat na 1 vaccin je al wel kan rekenen op best wat bescherming toch?

Ik hoop dat als ze het open gooien, ik heel snel kan, anders kom ik in de knoop met mijn exchange.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:21

Ze willen pas weer verder versoepelen als de ziekenhuis opnames naar beneden zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:24

En terrecht.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:28

ja eens, nu nog meer versoepelen gaat imo echt te snel..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:42

Ja we gaan nu eerst nog een paar hogere besmettingen tegemoet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:46

purny schreef:
Ze willen pas weer verder versoepelen als de ziekenhuis opnames naar beneden zijn.

Eer dat dat gebeurt, heeft iedereen zijn vaccin al :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:10

purny schreef:
Ja we gaan nu eerst nog een paar hogere besmettingen tegemoet.

ja dat verwacht ik ook, en dat zou niet eens zo erg zijn als de ziekenhuisopnames maar dalen.. want daar doen we het tenslotte voor..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:11

Dat het weer nu eens een keer gaat meewerken...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:16

Dat zit er voorlopig nog niet in als ik de weersvoorspelling zie voor de komende week. :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:38

'Met Kerst dreiging corona uitgeroeid in Verenigd Koninkrijk' - https://nos.nl/l/2379465#UPDATE-container-52891587

Zou toch mooi zijn
Alleen vraag ik mij af gezien Nederland nu veel Pfizer koopt of je na 2x AstraZeneca de 3de keer wel ander merk kunt krijgen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:49

sureido schreef:
Jij begint over de dodenherdenking, dus nee Nikass, jij bent degene die over de oorlog begint.

Ik vind niet naar een winkel mogen omdat ik geen covid gehad heb of geen vaccin best een gebrek aan vrijheid, dat heeft niks met 4 mei te maken. Dat haal jij er bij. Raar.

Misschien weet je dat niet, maar een vergelijking is totaal iets anders dan aangeven dat je een bepaalde discussie op een bepaald moment ongepast vind.
En dat is wat ik heb gezegd,

En dat is wat ik nog steeds meen. Koester je vrijheid! Realiseer je wat wij hebben.
En als jij er moeite mee hebt dat, zoals jij dat stelt, jongeren moeten opofferen voor de oudere generaties, bedenk dan dat oudere generaties dit al eerder voor jou hebben gedaan.
Je hebt een vrij leven, geniet ervan! En zeur niet zo over een paar tijdelijke en noodzakelijke maatregelen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:23

Nikass schreef:
sureido schreef:
Jij begint over de dodenherdenking, dus nee Nikass, jij bent degene die over de oorlog begint.

Ik vind niet naar een winkel mogen omdat ik geen covid gehad heb of geen vaccin best een gebrek aan vrijheid, dat heeft niks met 4 mei te maken. Dat haal jij er bij. Raar.

Misschien weet je dat niet, maar een vergelijking is totaal iets anders dan aangeven dat je een bepaalde discussie op een bepaald moment ongepast vind.
En dat is wat ik heb gezegd,

En dat is wat ik nog steeds meen. Koester je vrijheid! Realiseer je wat wij hebben.
En als jij er moeite mee hebt dat, zoals jij dat stelt, jongeren moeten opofferen voor de oudere generaties, bedenk dan dat oudere generaties dit al eerder voor jou hebben gedaan.
Je hebt een vrij leven, geniet ervan! En zeur niet zo over een paar tijdelijke en noodzakelijke maatregelen.

De babyboomers die we nu met man en macht beschermen, die hebben precies wat opgeofferd voor de jongere generatie? Wanneer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:29

Ik vind die hele 'voor wat, hoort wat'-mentaliteit vreemd en onlogisch in een maatschappij. Of althans, niet zoals ik het graag zou zien. Ik vind het terecht dat we in een maatschappij elkáár helpen, en dat je niet alleen iemand helpt als hij ooit jou geholpen heeft. Iedereen helpt wel eens iemand anders op een bepaald moment.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:32

Ik vraag me af hoe streng we de maatregelen zouden hebben/opvolgen, als het juist de jongere generatie zou zijn die getroffen werd, zoals met de spaanse griep. Zouden de oudjes ook zeggen: bescherm jezelf maar, ik geniet er nog even van, nu ik het nog kan?