Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:Eleionomae schreef:Ja dit hoeft van mij ook niet elk jaar terug te komen, heb nu al meer dan een week koorts en ben er wel wat klaar mee
Zo lang zeg, balen
Ben je gevaccineerd?
magic_lover schreef:Nou volgens mij begin ik weer wat op te knappen. Minder moe, lijf voelt afgezien van een licht verkoudheidje en hoestje ook wel weer aardig oke. Alleen mn longen daar merk ik het nog wel een beetje, bij (veel) inspanning moet ik wel echt even van bijkomen, maar dat is na een pittig griepje ook wel.
Ik ben niet gevaccineerd, komt er ook niet in ook.
Eleionomae schreef:Ik vraag me echt af wanneer ik me eens echt beter ga voelen. Vandaag ook weer het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, zolang ik me maar niet hoef in te spannen gaat het wel. Nog steeds de blaftyfus en verhoging.
Polly schreef:Eleionomae schreef:Ik vraag me echt af wanneer ik me eens echt beter ga voelen. Vandaag ook weer het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, zolang ik me maar niet hoef in te spannen gaat het wel. Nog steeds de blaftyfus en verhoging.
Hoe lang ben je nu onderweg?
Ik had goede hoop toen onze zoon na 1,5 dag alweer rondliep en lekker wilde gamen. Ik heb 6 dagen met een temp >40 voor dood op de bank gelegen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voor ik überhaupt weer wat kon in huis. Het enige wat ik die 2 weken heb gedaan is elke ochtend de tuin in schuifelen (4 stappen de tuin in) om het kippenhok open te doen en de kippen te voeren, man/zoon deden het hok 's avonds dicht. Koken lukte niet en toen ik na 1,5 week onze zoon naar school zou brengen heb ik hem toch maar weer ziekgemeld omdat ik niet het idee had dat ik school ging halen.
Ik denk dat ik uiteindelijk 3 weken thuis ben geweest en nu nog steeds ( bijna 5 maanden na positieve test) kan ik na een dag werken echt niks in huis doen op werkdagen en is het echt plannen om op vrije dagen het huishouden te doen en genoeg rust te pakken.
Pas dus goed op jezelf en bewaak je grenzen
conejo schreef:Hier idd in 8 augustus corona gehad en nu nog niet de oude. Moe snel overprikkeld kan dus weinig hebben en geen conditie meer en kracht verlies in armen en benen.
Na 2 maanden leek ik op te knappen maar helaas daardoor te veel weer gaan doen en terugval gehad die mij verder terug bracht dan waar ik vandaan kwam. Inmiddels diagnose post (long) covid. En nu met veel rust tussen alles in en echt bijna niks doen. (Huishouden doet mijn man, koken vaak ook soms kan ik helpen) en fysiotherapie gaat het heel langzaam de goede kant op. Omdat ik mij beter voelde toch weer te veel gedaan waardoor ik 2 dagen helemaal niks kon. Ben er nog lang niet, maar niet meer uitgeput wat ik wel was. Helaas soms nog wel slaap problemen dat ik niet in slaap kom zoals nu dus.
Ik kan helaas ook nog niet werken. Was al wel na die 2 maanden begonnen met reïntegratie maar helaas toch weer volledig ziek moeten melden.
Ik ben niet eens heel ziek geweest wel koorts hoesten en snel benauwd moe en hoofdpijn. Maar kon buiten op een camping stoel vrij snel zitten niks doen.
Huisarts zij dat meestal tussen 4 en 8 weken de meeste helemaal herstellen. Maar 1 op de 8 mensen die corona hebben houden er post covid aan over. Het allerbelangrijkste is niet je grenzen op zoeken er voor al stoppen echt je rust pakken. Dus echt niks doen.
Gelukkig krijgen de meeste mensen dit niet en herstellen volledig, maar kan dus 4 tot 8 weken duren.
Post covid diagnose krijg je vaak pas na 3 maanden.
Polly schreef:Eleionomae schreef:Ik vraag me echt af wanneer ik me eens echt beter ga voelen. Vandaag ook weer het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, zolang ik me maar niet hoef in te spannen gaat het wel. Nog steeds de blaftyfus en verhoging.
Hoe lang ben je nu onderweg?
Ik had goede hoop toen onze zoon na 1,5 dag alweer rondliep en lekker wilde gamen. Ik heb 6 dagen met een temp >40 voor dood op de bank gelegen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voor ik überhaupt weer wat kon in huis. Het enige wat ik die 2 weken heb gedaan is elke ochtend de tuin in schuifelen (4 stappen de tuin in) om het kippenhok open te doen en de kippen te voeren, man/zoon deden het hok 's avonds dicht. Koken lukte niet en toen ik na 1,5 week onze zoon naar school zou brengen heb ik hem toch maar weer ziekgemeld omdat ik niet het idee had dat ik school ging halen.
Ik denk dat ik uiteindelijk 3 weken thuis ben geweest en nu nog steeds ( bijna 5 maanden na positieve test) kan ik na een dag werken echt niks in huis doen op werkdagen en is het echt plannen om op vrije dagen het huishouden te doen en genoeg rust te pakken.
Pas dus goed op jezelf en bewaak je grenzen