Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:10

Ik heb vannacht met het raam ver open geslapen. Nog net het ijs niet op m'n neus, maar heb nauwelijks gehoest. Nu bij enige inspanning wel weer, maar ik voel me redelijk uitgerust.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:22

Ik heb alle symptomen inmiddels, verhoging, hoesten, zware benen, hoofdpijn enz.
Ben maandag bij mijn ouders geweest en dinsdag ochtend was pa positief. Vanochtend ma.

Dit is dan de tweede keer. De vorige keer heeft het 3 dagen geduurd voordat ik met klachten positief testte. Dus het is nu afwachten maar mijn gevoel zegt dat ik weer aan de beurt ben.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:55

Ik denk dat dit gewoon een jaarlijks iets gaat blijven net zoals met de griep. Hier in de omgeving ook mensen voor de 2e keer corona. Ik merk wel dat het tot nu toe minder snel verspreid.
Daarvoor flinke griepgolf en daar waren mensen die ik ken eigenlijk nog zieker van.
Sowieso hier in de omgeving veel zieke mensen om mij heen. Hoor ook veel luchtweginfecties.

Volgende week barst hier de carnaval los. Daar heb ik vorig jaar corona opgepakt. Enorm veel mensen hadden het hier toen waaronder 9 uit mijn vriendengroep waarmee wij zijn gaan carnavallen. Ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat zijn.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:38

Hier hadden we afgelopen zaterdag een personeelsuitje en daarna nog de stad in gegaan.... Super gezellig maar de helft van de groep zit inmiddels thuis, positief getest en behoorlijk ziek, waaronder ik.
Bijna exact een jaar geleden had ik het de 1e keer, in de voorjaarsvakantie. Nu wel wat andere vorm heb ik het idee.
Toen vooral hele erge migraine, mega pijn in mn nek/rug, rare spierpijn in mijn benen enz.

Nu werd ik afgelopen week wakker met mega keelpijn, die dag nog aan het werk gegaan. En in de pauze een rondje gelopen. Nou toen wist ik eigenlijk al wel genoeg... Ik kon wel door de grond heen gaan wát een pijn in mijn keel en mijn longen, vre-se-lijk. Ik ben niet kleinzerig maar dit voelde ongeveer een fikse keel & long ontsteking en dan x 10 ofzo.
Voelde mij zo ellendig, en snachts nog zieker geworden, koorts, mijn hele lijf deed zeer, etc etc. Snachts een test gedaan en meteen knal positief.
Vooral heel moe en veel slapen, en op gegeven moment erg last van dat viezige dikke slijm wat ik niet goed kon ophoesten en dus niet goed kwijt kon, dat was minder prettig omdat je daar zo ongeveer half in stikt. Maar heb het idee dat het weer iets wat de betere kant op gaat.

Leef in ieder geval niet meer op pijnstillers om de dag enigszins door te komen. Iets minder moe. Nog wel veel hoesten (vooral droge kriebel nu), wat verstopte holtes en teveel inspanning vinden mijn longen echt nog niet zo plezierig....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:46

Ik ben laatst verkouden geweest. Heeft langer geduurd dan mijn corona.
Was bijna 2 weken onderweg

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:39

Hier toch nog negatief. Was twee weken geleden ook al hoesterig en verkouden, benieuwd of ik nu toch er mee weg kom maar ben er bang voor gezien de koorts ed.

Beterschap Vayo en Magic, verwacht idd dat dit een jaarlijks terugkerend verhaal wordt. Maak me er ook geen zorgen over maar vervelend is het wel, helemaal als je er zo ziek van bent als Magic.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:46

Ik maak me er wel zorgen over omdat ik er lang ziek van ben en benauwd. Hopelijk nu geen lange nasleep.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:26

Ja dit hoeft van mij ook niet elk jaar terug te komen, heb nu al meer dan een week koorts en ben er wel wat klaar mee :Y)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:50

Eleionomae schreef:
Ja dit hoeft van mij ook niet elk jaar terug te komen, heb nu al meer dan een week koorts en ben er wel wat klaar mee :Y)

Zo lang zeg, balen
Ben je gevaccineerd?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:48

tokedri schreef:
Eleionomae schreef:

Zo lang zeg, balen
Ben je gevaccineerd?

Ik heb de eerste 3 wel gehad, de laatste booster niet. Die heb ik zitten uitstellen omdat ik ook zo ziek werd van die eerste vaccinaties..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:28

Ik allemaal en van de laatste ook een week ziek ziek geweest en pas na twee weken fit. Dus zegt geen moer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:39

Ik ben nu 6 keer gevacineerd en best ziek van mijn 1e keer Covid..
Na 1 mnd nog steeds moe, hoesten en last van mijn longen.. dus dat valt tegen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:09

Ik ben van alle prikken die ik tot nu toe gehad heb 2 dagen ziek geweest. Daarom laatste herhaalprik niet gehaald. Ik zie hier op het werk aan bewoners ook dat het niks uitmaakt of je die wel gehad hebt. Je raakt evengoed besmet, en kunt er ook nog steeds behoorlijk last van krijgen. Ik geloof zelf meer in bescherming na doormaken van infectie, en hoop (fingers crossed) dat ik nu weer even beschermd ben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:55

En ik geloof dat ik nog zieker was geweest zonder vaccinaties.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:46

Nou volgens mij begin ik weer wat op te knappen. Minder moe, lijf voelt afgezien van een licht verkoudheidje en hoestje ook wel weer aardig oke. Alleen mn longen daar merk ik het nog wel een beetje, bij (veel) inspanning moet ik wel echt even van bijkomen, maar dat is na een pittig griepje ook wel.

Ik ben niet gevaccineerd, komt er ook niet in ook.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:21

magic_lover schreef:
Nou volgens mij begin ik weer wat op te knappen. Minder moe, lijf voelt afgezien van een licht verkoudheidje en hoestje ook wel weer aardig oke. Alleen mn longen daar merk ik het nog wel een beetje, bij (veel) inspanning moet ik wel echt even van bijkomen, maar dat is na een pittig griepje ook wel.

Ik ben niet gevaccineerd, komt er ook niet in ook.

Hier precies zo, nog wel hoestbuien en twee trappen lopen is hijgen puffen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 18:37

Zonnetje81 schreef:

Waar is dat op gebaseerd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:56

Ik vraag me echt af wanneer ik me eens echt beter ga voelen. Vandaag ook weer het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, zolang ik me maar niet hoef in te spannen gaat het wel. Nog steeds de blaftyfus en verhoging.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:01

Hutcherson schreef:
Zonnetje81 schreef:

Waar is dat op gebaseerd.

Op niks. Daar put ik hoop uit ondanks alle ellende. Je kan nooit weten of iets wel niet helpt in deze.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:16

Eleionomae schreef:
Ik vraag me echt af wanneer ik me eens echt beter ga voelen. Vandaag ook weer het grootste gedeelte van de dag in bed doorgebracht, zolang ik me maar niet hoef in te spannen gaat het wel. Nog steeds de blaftyfus en verhoging.

Hoe lang ben je nu onderweg?
Ik had goede hoop toen onze zoon na 1,5 dag alweer rondliep en lekker wilde gamen. Ik heb 6 dagen met een temp >40 voor dood op de bank gelegen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voor ik überhaupt weer wat kon in huis. Het enige wat ik die 2 weken heb gedaan is elke ochtend de tuin in schuifelen (4 stappen de tuin in) om het kippenhok open te doen en de kippen te voeren, man/zoon deden het hok 's avonds dicht. Koken lukte niet en toen ik na 1,5 week onze zoon naar school zou brengen heb ik hem toch maar weer ziekgemeld omdat ik niet het idee had dat ik school ging halen.
Ik denk dat ik uiteindelijk 3 weken thuis ben geweest en nu nog steeds ( bijna 5 maanden na positieve test) kan ik na een dag werken echt niks in huis doen op werkdagen en is het echt plannen om op vrije dagen het huishouden te doen en genoeg rust te pakken.
Pas dus goed op jezelf en bewaak je grenzen

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:15

Polly schreef:
Eleionomae schreef:

Ik had goede hoop toen onze zoon na 1,5 dag alweer rondliep en lekker wilde gamen. Ik heb 6 dagen met een temp >40 voor dood op de bank gelegen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voor ik überhaupt weer wat kon in huis. Het enige wat ik die 2 weken heb gedaan is elke ochtend de tuin in schuifelen (4 stappen de tuin in) om het kippenhok open te doen en de kippen te voeren, man/zoon deden het hok 's avonds dicht. Koken lukte niet en toen ik na 1,5 week onze zoon naar school zou brengen heb ik hem toch maar weer ziekgemeld omdat ik niet het idee had dat ik school ging halen.
Ik denk dat ik uiteindelijk 3 weken thuis ben geweest en nu nog steeds ( bijna 5 maanden na positieve test) kan ik na een dag werken echt niks in huis doen op werkdagen en is het echt plannen om op vrije dagen het huishouden te doen en genoeg rust te pakken.

Hier begin juni 2 weken heel ziek geweest en ik ben er nog niet, hoest nog steeds elke dag, ben moe, algehele malaise, en word het zo zat. Er is nog geen dag geweest zonder klachten.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:37

Hier idd in 8 augustus corona gehad en nu nog niet de oude. Moe snel overprikkeld kan dus weinig hebben en geen conditie meer en kracht verlies in armen en benen.
Na 2 maanden leek ik op te knappen maar helaas daardoor te veel weer gaan doen en terugval gehad die mij verder terug bracht dan waar ik vandaan kwam. Inmiddels diagnose post (long) covid. En nu met veel rust tussen alles in en echt bijna niks doen. (Huishouden doet mijn man, koken vaak ook soms kan ik helpen) en fysiotherapie gaat het heel langzaam de goede kant op. Omdat ik mij beter voelde toch weer te veel gedaan waardoor ik 2 dagen helemaal niks kon. Ben er nog lang niet, maar niet meer uitgeput wat ik wel was. Helaas soms nog wel slaap problemen dat ik niet in slaap kom zoals nu dus.

Ik kan helaas ook nog niet werken. Was al wel na die 2 maanden begonnen met reïntegratie maar helaas toch weer volledig ziek moeten melden.
Ik ben niet eens heel ziek geweest wel koorts hoesten en snel benauwd moe en hoofdpijn. Maar kon buiten op een camping stoel vrij snel zitten niks doen.

Huisarts zij dat meestal tussen 4 en 8 weken de meeste helemaal herstellen. Maar 1 op de 8 mensen die corona hebben houden er post covid aan over. Het allerbelangrijkste is niet je grenzen op zoeken er voor al stoppen echt je rust pakken. Dus echt niks doen.

Gelukkig krijgen de meeste mensen dit niet en herstellen volledig, maar kan dus 4 tot 8 weken duren.

Post covid diagnose krijg je vaak pas na 3 maanden.
Laatst bijgewerkt door conejo op 13-02-23 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:42

Goed op je hartslag letten, bij inspanning zorgen dat je direct stopt en gaat rusten. Kwam als tip voorbij van iemand die na een half jaar weer bijna de oude was door dit heel strikt op te volgen. Alhoewel het lijkt alsof er heel veel soorten long covid zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 01:27

conejo schreef:
Hier idd in 8 augustus corona gehad en nu nog niet de oude. Moe snel overprikkeld kan dus weinig hebben en geen conditie meer en kracht verlies in armen en benen.
Na 2 maanden leek ik op te knappen maar helaas daardoor te veel weer gaan doen en terugval gehad die mij verder terug bracht dan waar ik vandaan kwam. Inmiddels diagnose post (long) covid. En nu met veel rust tussen alles in en echt bijna niks doen. (Huishouden doet mijn man, koken vaak ook soms kan ik helpen) en fysiotherapie gaat het heel langzaam de goede kant op. Omdat ik mij beter voelde toch weer te veel gedaan waardoor ik 2 dagen helemaal niks kon. Ben er nog lang niet, maar niet meer uitgeput wat ik wel was. Helaas soms nog wel slaap problemen dat ik niet in slaap kom zoals nu dus.

Ik kan helaas ook nog niet werken. Was al wel na die 2 maanden begonnen met reïntegratie maar helaas toch weer volledig ziek moeten melden.
Ik ben niet eens heel ziek geweest wel koorts hoesten en snel benauwd moe en hoofdpijn. Maar kon buiten op een camping stoel vrij snel zitten niks doen.

Huisarts zij dat meestal tussen 4 en 8 weken de meeste helemaal herstellen. Maar 1 op de 8 mensen die corona hebben houden er post covid aan over. Het allerbelangrijkste is niet je grenzen op zoeken er voor al stoppen echt je rust pakken. Dus echt niks doen.

Gelukkig krijgen de meeste mensen dit niet en herstellen volledig, maar kan dus 4 tot 8 weken duren.

Post covid diagnose krijg je vaak pas na 3 maanden.

Das gek, wij zien met regelmaat mensen langer dan 6 maanden die helaas nogsteeds kampen met post-covid klachten. Die begeleiden we in het verdelen van hun energie, het verbeteren van hun belastbaarheid en re-integratie. Wat we vaak zien is te snel willen/moeten gaan (druk werk, fysio die wil opbouwen, of jippie gevoel en dan terugval) en dat mensen zichzelf heel erg goed leren kennen in deze periode.
Wil niemand bang maken, maar dit is wel de praktijk en wij zijn niet de enige die deze mensen langer dan 6 maanden ziet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:16

Polly schreef:
Eleionomae schreef:

Ik testte 3 Feb positief. Werk was echt niet blij met me. Er zijn deadlines en m'n andere collega is met vakantie. Of ik niet toch kon gaan werken en desnoods 1 ding deed en dan weer ging rusten. Ik lig nu dus echt totaal niet lekker meer. Heb wel voet bij stuk gehouden, maar heb niet het gevoel dat ze me serieus namen.