3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:13

Mijn lijstje voor vandaag was weer neit helemaal wat het moest zijn...

O/T/L: Sushi die nog over was
T: cup a soup + veeel chocolaatjes
A: Kip uit de oven + rosti rondjes uit de airfryer + salade
T: chocolaatjes _O-

Morgen weer nieuwe dag..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:14

Lekker, sushi als ontbijt :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:48

Ik eet ook alles. Wil ook alles kunnen blijven eten. Als ik ergens zin in heb, eet ik het ook. Maar dan wel met mate.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:52

Dat probeer ik inderdaad ook zoveel mogelijk te doen. Als ik mezelf dingen ontzeg merk ik dat ik er juist alleen maar neer naar verlang, en dan uiteindelijk doorsla. Het stukje met mate vind ik wel echt nog heel lastig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:00

Ik zet het eerst in MFP, en daarna met weegschaal pakken zoveel als ik mag volgens MFP :+

M’n vriend vond de quiche ook lekker trouwens! Dus maar eens vaker maken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:21

Ik ontzeg mezelf ook niks hoor, maar inderdaad alles met mate. Ik ben erg gek op fastfood (pizza, mcdonalds, patat, KFC) en dat moet echt minder. Gelukkig heb ik er het geld ook niet voor. Als ik onder de 84 kilo zit mag ik van mezelf kipnuggets van de mac. :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:47

Ahhh lekker lijstje Barbabientje, nu heb ik ook zin in sushi!

Ik ben al bij de sportschool geweest vanmorgen, voelt heel fijn om al klaar te zijn. Alleen nog paardrijden vanmiddag.

Lijstje:
O: twee Waldkorn crackers met een halve avocado, ui en kruiden
T: kiwi, gekookt ei
L: salade met geitenkaas, walnoten, spinazie en blauwe bessen
T: cup-a-soup kip, twee maiswafels met jong belegen kaas, proteine kwark kokos
A: kipgehaktballetjes, courgette-noodles, feta light en spinazie met roomkaas, glas witte wijn
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 07-01-19 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:58

Oh barbabientje lekker, sushi :9

Ik eet niet alles :+ Doe nog steeds keto, dat werkt voor mij het beste. Maar ik ben dan ook iemand die niet tevreden is met 1 koekje, moet altijd meer haha. Dan is het makkelijker om te zeggen van joh, gewoon geen koekjes meer eten. Moet zeggen dat ik er ook geen zin meer in heb sinds ik keto eet :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:23

Wat leuk dat er hier weer zo veel gekletst wordt. Kan het niet altijd bijhouden :P .

Zelf wil ik mezelf eigenlijk ook niet alles ontzeggen, al blijft het lastig om maar 1 koekje ofzo te nemen.
Nu hebben wij zelf niet zo veel in huis dus dat scheelt. Als ik dan ergens op bezoek ben of met een verjaardag, dan mag ik wel wat lekkers.
Ik vind ontbijt en lunch ook wel lastig soms. Boterhammen met mager beleg zijn vaak zo saai, maar wel de makkelijkste oplossing -O- .

Mijn dagje:
O: Skyr vanille met maple syrup en granola. Thee
T: worteltjes, ranja
L: overgebleven naan pizza van gisteren. Thee
T: notenmix, water
D: taco's met kipgehakt, water
T: fruit en thee

B: 30 min. fietsen en 1 uur paardrijden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:29

Je kan een boterham met mager beleg opleuken met bijv wat rauwkost, of toch voor andere opties gaan. Bijv kwark/skyr oid met een beetje muesli (ff goed op de verpakking kijken of er geen berg suiker in zit en niet te veel gebruiken), een salade, je hebt bij bijv de ah in de koeling ook bietenwraps die behoorlijk wat minder kcal bevatten dan gewone wraps. Ik eet echt zelden brood (nooit zo van gehouden), opties genoeg.

Edit: zie nu in je lijstje dat je ook wel andere dingen eet :+
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 07-01-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:29

Lekker lijstje Maanlicht! Snap dat het fijn is om zo vroeg "klaar" te zijn. Mijn vriend stond vanochtend ook om 7u in de sportschool haha. :))

Als ik een pak koekjes heb moet ie ook in één keer op hoor Anthea :') daarom haal ik ze ook niet in huis. Maar als ik ergens anders ben en één koekje aangeboden krijg, dan neem ik hem wel. Zo kan ik toch nog eten wat ik lekker vind maar wel met mate. Edit: Zie dat Josien net ongeveer hetzelfde zegt haha!

Besloten om vanaf volgende week het sporten weer op te pakken. Ik vind krachttraining best leuk, maar niet in een sportschool. Gelukkig heb ik bij mijn ouders nog een setje gewichten liggen dus die haal ik deze week even naar mijn huis. Ben via Pinterest verschillende schema's aan het zoeken en aan de hand daarvan wil ik zelf een weekschema gaan opzetten. Heb er zin in!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:54

Het belangrijkste is iets vinden wat jij vol kan houden en waar jij je goed bij voelt. Dus als dat 1 koekje per dag is, helemaal goed. Maar als dat helemaal geen koekjes zijn, ook helemaal goed. Dat is ook het mooiste! Er is niet één manier, maar heel veel manieren. Dus neem lekker de manier die voor jou werkt.

Lekker bezig met sporten allemaal!

Ik vandaag een normale dag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocola, paar haribo snoepjes
A: worstjessoep met 2 kaiserbroodjes en zelfgemaakte pestomayonaise
T: knieperties en gekookt ei met rookvlees
Totaal 1.660 kcal

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:12

Laura82 schreef:
Je kan een boterham met mager beleg opleuken met bijv wat rauwkost, of toch voor andere opties gaan. Bijv kwark/skyr oid met een beetje muesli (ff goed op de verpakking kijken of er geen berg suiker in zit en niet te veel gebruiken), een salade, je hebt bij bijv de ah in de koeling ook bietenwraps die behoorlijk wat minder kcal bevatten dan gewone wraps. Ik eet echt zelden brood (nooit zo van gehouden), opties genoeg.

Edit: zie nu in je lijstje dat je ook wel andere dingen eet :+

Haha, ik weet zeker dat er ook andere opties zijn :D .
Ontbijt meestal met skyr of rijstwafels (moet alleen niet altijd nutella op die rijstwafels doen :Y) ).
Maar vaak gaan er toch boterhammen mee naar kantoor omdat dat zo lekker makkelijk is :P .

__Sannne schreef:
Besloten om vanaf volgende week het sporten weer op te pakken. Ik vind krachttraining best leuk, maar niet in een sportschool. Gelukkig heb ik bij mijn ouders nog een setje gewichten liggen dus die haal ik deze week even naar mijn huis. Ben via Pinterest verschillende schema's aan het zoeken en aan de hand daarvan wil ik zelf een weekschema gaan opzetten. Heb er zin in!

Ik kan je bootcamp echt aanraden!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:16

Ohh nee bootcamp vind ik echt verschrikkelijk. Samen in een park staan springen enzo is echt níks voor mij. Heb het één keer geprobeerd en ben na 10 minuten gestopt. Ik ben geen mensenmens, samen sporten vind ik al helemaal verschrikkelijk. Blegh. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:17

Ja de ene groepsles die ik ooit gedaan heb was vreselijk. Langste 45 min van mijn leven. :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:18

MarlindeRooz schreef:
Ja de ene groepsles die ik ooit gedaan heb was vreselijk. Langste 45 min van mijn leven. :=

Ik heb eerlijk gezegd dat ik het verschrikkelijk vond en ben gaan hardlopen. :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:26

Kan jullie niet bijhouden :=
Maar ben vandaag ook weer van de partij! Heb wel nog een deel kwarkbol staan die ik wel op ga eten. Maar past denk ik wel in mijn dag :)
Ga het rustig oppakken iig.

O: skyr met ontbijtgranen
T: peer
L: 2 boterhammen met iets en 2 cracker
T: denk 2 mandarijntjes
A: couscous met falafel, moet op wel 830 kcal maar past wel :)
T: Kwarkbol stukje
B: fietsen en paardrijden

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:52

__Sannne schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb eerlijk gezegd dat ik het verschrikkelijk vond en ben gaan hardlopen. :))

Haha Je hoeft het niet per se in een groep te doen :P .
Ik voel me zelf soms ook wel een beetje belachelijk als er mensen langskomen, maar ik heb die groepsdruk echt nodig om te blijven sporten. In mijn eentje doe ik het maar half en houd ik het niet vol. :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:09

Hier ook nooit veel koek in huis haha :P

Bootcampen vind ik meestal best leuk :) Ben ermee begonnen omdat mijn vriend (toen nog enkel mijn trainer :o ) elke zaterdag bootcamp gaf :)

Vandaag wat weinig tijd om te sporten, maar toch tijd gevonden voor een interval training :D

5 min inlopen
1 min snel
2 min joggen
Dit 5x herhalen.
5 min uitlopen.

En geen pijntjes gehad in mijn knie of voet :D

Afbeelding

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:59

Vandaag weer een beter lijstje O:) _O-

O/T/L: Griekse yoghurt met blauwe besjes, 2x lu cracotte met smeerkaas en 2 gebakken eieren + 1 kop thee
T: cup a soup
A: salade met vanalles erin (oa avocado en olijven)
T: misschien nog iets en anders niets _O-

Iedereen is echt op de goede weg *\o/*

edit:
Ik heb dus een soort van weddenschap lopen, dus deadline ligt sinds gisteren op 1 april :') Dat wordt buffelen _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:31

Vandaag ook lekker begonnen met 2,5 uur te (heel fris) paard, daarna wel met z'n 2en een pak chocoladebiscuits leeggevroten dus daar gingen mijn zorgvuldig verbrande calorieën :')

O; yoghurt met granola, lijnzaad en banaan
T; 4? 5? Chocoladebiscuits
L; Notentwister broodje van de AH zonder beleg
A; Orzo met kip en feta (HelloFresh)

Vanavond vrienden op bezoek dus dan ook nog wel wat snaai ben ik bang.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:40

Ik heb vandaag een rare eetdag, mn maag verdraagt nog niet alles en dat is blijkbaar een goed excuus voor raar eetgedrag :') maar vooruit, ga t toch opschrijven, lekker confronterend :+
O: vla
T: portie overgebleven macaroni van gisteren :o
L: 3 rijswafels met hummus
T: komkommer en tomaten met beetje halfvolle slasaus
A: courgetti en klein schepje volkorenpasta met spinazie, kipfilet en boursin
T: nog geen idee

Wil vanavond proberen te sporten, eens kijken of mn lijf dat pikt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:41

Blehhh ik heb zo'n honger ineens -O- Heb met de lunch minder op als voorheen... en daar moet mijn maag denk ik echt aan wennen?? Het rommelt echt dat het voedsel wil :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:45

Yonker schreef:
Blehhh ik heb zo'n honger ineens -O- Heb met de lunch minder op als voorheen... en daar moet mijn maag denk ik echt aan wennen?? Het rommelt echt dat het voedsel wil :=

Koffie of water drinken helpt bij mij vaak :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:51

Ja ik zit nu aan de thee, maar toch... dat rommelen blijft. Maag moet denk ik echt weer even wennen :=