Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:29

Genieten Palmera! Wat een uitzicht <3 Je straalt helemaal!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:53

Waaaaauwwwww!! What a view!!! Super dat je weer kon!

Ik moet nog kijken wanneer ik de Bokt-run doe, ik moet morgen sowieso 5 km van Trenara maar mag maar 7 min per km (dat wordt nog wel een dingetje). Maar als ik 'm buiten mijn schema doe krijg ik weer tegen mijn voeten :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:54

Ik ben aan het wachten tot het droog is -O- Regent echt flink nu. Anders ga ik morgen lekker een rondje doen.

Geen training ertussen zitten waar je 5 km van op tempo kunt lopen memuska?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:55

Wel ik had dus die 5 km nu als doel gesteld om eens te kijken hoe die Trenara precies werkte :+ Daarna ga ik een nieuwe ingeven voor de 10 Miles die ik op 1 juni terug ga lopen met 'n vriendin, mss zit daar wel iets in...

't Is nu niet dat ik normaal zoveel sneller ben hoor, ik ben gewoon heel slecht in instructies opvolgen...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:42

Ik ga hem ook buiten mijn trenara-schema lopen (weet nog niet goed wanneer), ondertussen vind ik het al niet meer erg wanneer ik naar m'n voeten krijg

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:49

Ik was van de week toch wel een beetje onder de indruk :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:04

Ik loop nooit volgens mn trenara schema. :D Hun planning komt me bijna nooit uit qua dagen, dus ik gooi het lekker rond. :j

Palmera wat fijn dat je weer mocht, en zo te horen niks aan fitness verloren! Toppen!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:18

Memuska schreef:
Zo'n foamroller is ellendig!!! Auwchieeeeeee. De mijne ligt braaf op de kast....... Is dat ook al wat?

Soms overweeg ik om terug een echt sporthorloge te kopen hoor, ik hoorde in één of andere running podcast dat er tegenwoordig best goede met polsmeting zijn. Maar ik zou dan wel eentje willen die ik kan combineren met hartslagmeter en -band voor 't paard, vraag mij af of dat bestaat... Hmpf.

Jazeker bestaat dat! Ik heb er eentje van Equilog.nl (de Polar V800, maar daar is nu een nieuwe voor in de plaats) met twee hartslagmeters die je zelfs voor het mennen kunt gebruiken

Ooooh gaaaaffff Palmera!! Leef je uit! *\%/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:33

Ook voor het mennen? Wat handig! Ik ga nog eens Googlen! Thanksssss

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:07

Wat heerlijk dat je weer mocht Palmera. Lijkt me echt verschrikkelijk als je echt geen kant op kan en ook voor een beetje ontspannen niet naar buiten mag.

Mooie kiekjes hoor!

Morgen de kikarun. Ik wil echt onder de 57 min mijn 10km lopen. Hopelijk is het niet te druk en een beetje oké weer, zodat ik geen jasje oid nodig heb. Ben benieuwd hoeveel oranje shirtjes ik tegen kom.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:41

Ja mensen, echt zielsgelukkig! Ik voel hem wrl hoor! :+
Morgen weer met wat maatjes.... mag eigenlijk niet, maar ze zoeken het maar uit.

Jij bent vlot naar de 10km gegaan Mama3!!! Super!

Schema's doe ik niet aan, heb me de afgelopen 6 weken aan zat trainingen gehouden. :+

Fijne zondag allemaal, iedereen veel succes met wedstrijden of trainingen! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:30

Ik ga zo op weg naar de Loonse en Drunense duinen. Vorig jaar de eindejaarstrail gelopen daar en enorm genoten. Is niet naast de deur voor mij, meer dan een uur rijden, maar ik heb eindelijk tijd en zin om te gaan.
Ik heb geen idee van routes, dus ben benieuwd of ik ga verdwalen. Zal wel :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:25

Veel succes @Mama3! Hier ziet het weer er alvast prima uit.

Geniet jij ook van je loopje Palmera!

En ooooh SV, da zijn wij eens met de paarden geweest, super mooi hé! Succes!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:24

Palmera mag weer los lopen *\o/*

Mama3 succes, en mooi voor een goed doel :j

SV ik ben nu al nieuwsgierig hoever je hebt gelopen, inclusief de weg kwijt raken

Ik heb vanochtend 8 km gelopen, niet snel, maar wel fijn. De 5km wil ik wel vol gas gaan, ben benieuwd hoe me dat afgaat :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:07

Wauw wat een omgeving Palmera! Ik zag op het nieuws dat ze in Spanje met tijdsloten zijn begonnen, ik vond het wel een slim idee!

Ik heb gister 7 km gelopen in 38 minuten. Ging best aardig, maar ik was daarna heel de dag zo ontzettend kapot dat ik dus teveel van mezelf heb gevraagd dus morgen maar gewoon weer terug naar 6 km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:20

Echt genoten vanmorgen, maar ik durfde niet op mijn richtinggevoel te vertrouwen, dus heel veel op google maps gekeken.
Daardoor en door het constante lopen in die volle bak zand echt mijn langzaamste tempo ooit gelopen, 14.6km in 1u46 min 7.16 per km :') .
Thuis nog even een 5km er achteraan geknald met 5.13 per km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:12

Wat een mooie omgeving SV, ik sna0 dat je daar een stukje voor wilt rijden. Dan is lopen echt een uitje.

Misschien niet het tempo wat je wilt lopen Morris, maar je bent in ieder geval gegaan.

Ik herken het gevoel Druif, na mijn loopje te lang gewacht met eten en te weinig, ben nu gaar en lichte hoofdpijn. Misschien had ik beter voor een korte douche ipv uitgebreid bad moeten gaan. Ik had de hele week niet gelopen en dan is 10k in de zon net teveel van het goede.

Ik had een mooie run vandaag. Waar ik normaliter weleens van mijn sokken wordt gereden door auto of fietser/wielrenner had ik nu echt een mooie loop. Wat een oranje kika shirt al niet doet met de medemens.

Het begon al aan de start, waar een wat oudere man, al lopend met zijn hond voor mij ging aftellen, vertelde dat hij zijn startpistool helaas niet mee had en mij veel succes wenste. Daarna 2 fietsers waarbij ik aandacht en kika opving. Een gezin wat met elkaar in gesprek was en stil viel toen ik passeerden. Ouders met kinderen waarbij het gesprek over wedstrijd voor zieke kinderen gaat, automobilisten die stoppen, applaus, duimen, fietsers en wielrenners die knikken en aan de kant gingen. Wat een verschil met mijn gebruikelijke loopjes. Wat een respect een oranje kika shirt afdwingt. Aan aandacht voor kika geen gebrek. Normaliter loop ik iets meer dan 10k van deur tot deur. Laatste km liep ik in de versnelling, helemaal klaar om net onder de 57 min te eindigen. Bleek ik bij thuiskomst nog meer dan een halve km te moeten lopen, rondje om het blok geïmproviseerd. Beetje falen, daardoor net niet onder de 57 gelopen. Blijkbaar leg ik zigzaggend om 1.5m afstand te houden meer dan een halve km af. Uiteindelijk 10.02K gelopen in 57:15 Een mooie digitale medaille en genoeg aandacht en respect voor kika.

De volgende wordt een 15km loop en dan stilletjes aan richting de halve marathon.

Ik kan hem iedereen aanraden. Er is een livestream voor het intro praatje, warming-up, cooling-down. Heel leuk! En het voordeel is dat je nu je eigen aantal km kunt lopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:22

Mooie foto's weer SV! Lekker rondje toch hoor.

Goed gedaan mama3! Mooi tempo ook hoor, jammer van die halve km.

Druif_01 ook mooie afstand gelopen. Ik heb dat soms ook, dat ik na een echte lange duurloop echt kapot ben de rest van de dag. Gewoon extra eten en een dutje doen, volgende keer misschien even gas terug nemen. Kan ook echt van dag tot dag verschilln hoor.

Ik heb pr's verbroken vandaag joh _O- Mijn gps heeft een hele lus erbij verzonnen, creatief, maar ik heb geen 'rust' in een tempo van 5:15/km. Hell no dat ik dat wandelend doe :=
Maar goed, al met al toch een 4,5 km denk ik, 29 min lekker gelopen, wel leeg maar ik heb toch wel doorgelopen als ik mijn tempo's die wel kloppen qua afstand zie. Samen met de rest van de hardlopers uit het dorp, zoveel mensen nog niet eerder tegengekomen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:35

Hier was het vandaag weer eens tijd voor een lange duurloop ipv de geplande wedstrijden van dit weekend. Vooraf een leuke route uitgestippeld. Daar begint de voorpret al. Het is uiteindelijk een ronde van bijna 51km gewordenen daarbij heb ik heel wat bosgebieden aangedaan.
Het lopen ging heel goed maar vanmiddag was ik ook wel echt moe hoor en zelfs nog een half uurtje op bed gaan liggen. maar na een paar uurtjes rust kan ik mij dan wel weer herpakken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:25

Ik doe na langer duurlopen ook altijd een lang bad en meestal een rustige dag verder :j en idd soms ben ik echt fysiek moe en merk ik dat ik meer slaap erna!

Knappe afstand weer Greetje.

Palmera: wat een geluk dat je weer mocht lopen! Genieten zeg!

Mama3: klinkt als een indrukwekkende ervaring. Sowieso doet het zo goed als iemand aardig tegen je doet. Een high five krijgen van een random wandelaar (voor Corona), een fietser die me een duim omhoog gaf op mijn horror lange duurloop die keer: dat zijn dingetjes waar je instant blij van wordt e!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:03

Vandaag gaat de bokt virtuele run van start. Heel veel succes allemaal *\o/*

Ik heb na mijn 34km vorige week ook eerst een uur op bed gelegen toen ik thuis kwam.

Heerlijk Greetje, hoe stippel jij een route uit voor jezelf?

Ik heb spierpijn van gisteren, straks maar even de benen losfietsen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:45

Prachtig weer SV! Erg mooie omgeving om in te lopen ook. <3 Ben wel benieuwd hoe je telkens die foto's maakt. :o

Wat een gave loop ervaring Mama3 super tof dat er op straat zo gesupport werd. *\o/* :D Mooie tijd gelopen ook!

En wat een afstanden loop je toch Greetje, echt ontzettend veel respect voor. _/-\o_ _/-\o_

Zo ik heb de virtuele bokt run gelopen hoor. :')
God allemensen wat was dat afzien zeg.. Kan het wel merken dat ik niet gewend ben om op tempo te lopen. (vind het ook niet zo leuk.. :') ) En doe weinig tot geen interval dus dit was wel eventjes slikken. Maaarrrr wel mijn doel behaald en een pr gelopen, had zelfs de wedstrijd kriebels vanmorgen haha. :') En in gedachten liepen we met zijn allen te proesten en kapot te gaan. -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:47

Je hebt het echt super gedaan hoor! Ik ben gewoon ook al zenuwachtig voor mijn 5km, idioot. Ik loop ook zelden tot nooit op tempo, dus dat wordt afzien.

Foto's maak ik gewoon met mijn telefoon en dan bewerk ik ze nog een beetje, omdat ik dat leuk vind.
Waar ik zelf op sta maak ik met een app.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:50

De spits afgebeten Nozidia! Gefeliciteerd met je PB! Wat is je tijd uiteindelijk geworden?

Ik heb ook zin in de 'wedstrijd'! Heb al heeeel lang geen snelle 5k meer gelopen, ben dus echt benieuwd. Ik wou vandaag een comfortabele, maar ietwat snelle 10k lopen over wat makkelijke bospaden. Heb ik uiteindelijk mijn op een-na-snelste 10k gelopen in 56:12 incl heuvels, modder en regen :oo M'n snelle 5k heb ik voor woensdag op de planning staan :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:12

Dankje! :D
Mijn uiteindelijke tijd was: 23:29. *\o/*

Jij ook een lekker tijd gelopen zeg op de 10! :):) :):)