Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:42

Ik zit op FB in een aantal groepen m.b.t het eiland waar ik woon. In zo'n groep kwam een vraag van een man voorbij: kan men daar luiers kopen, bestaat er babyvoeding, kan een baby mee in de huurauto en zijn er geen vreemde kinderziektes?

Joh, het is nog steeds europa, geen afgelegen plek in Azië, maak je niet zo druk.
Gevalletje verstand verloren bij komst van het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:52

Nou sorry, paardensnot vind ik ook niks schattigs aan :n :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:04

Haha, schattig is wel het andere uiterste, maar vind het lang niet zo ranzig als kindersnot :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:20

Niobe schreef:
Haha, schattig is wel het andere uiterste, maar vind het lang niet zo ranzig als kindersnot :')

Helemaal mee eens... Daarnaast weet je vaak wel waar de snot van je paard allemaal terecht is gekomen (en je neemt toch al niet je beste kleren mee naar stal), terwijl die kleffe snotterige kinderhandjes dat nog even overal aan afvegen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:22

Stybba schreef:
Niobe schreef:

Helemaal mee eens... Daarnaast weet je vaak wel waar de snot van je paard allemaal terecht is gekomen (en je neemt toch al niet je beste kleren mee naar stal), terwijl die kleffe snotterige kinderhandjes dat nog even overal aan afvegen.

Paarden eten meestal ook niet uit de koektrommel gelukkig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:09

:') :')
En paarden beginnen niet te janken als ze een snotneus hebben.

Heel het internet is weer verontwaardigd omdat een zwangere vrouw een boete heeft gekregen omdat ze ergens liep waar ze niet mocht lopen om zo een kortere route tot de metro te hebben... Ja sorry hoor maar het is niet dat omdat je een baby in je buik hebt laten plaatsen dat je ineens boven alle regels staat 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:20

Niet?????? Wat flauw. Discriminatie.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:33

Magrathea schreef:
Aww is je paard verkouden :(:) Beterschap!

Inmiddels is ze al weer een tijdje beter, maar dat sluit een leuke snot-anekdote natuurlijk niet uit :Y)

Ik vind paardensnot ook niet iets om naar huis te schrijven hoor, maar snot van je eigen lieve beest vind ik toch 100x minder vies dan snot van zo'n ventje, aan tafel, tijdens het eten -O-

Kan me ook wel voorstellen dat je de viezigheid van je eigen kind minder vies vind. Ik vind mijn eigen kat en paard ook minder vies dan andere katten en paarden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:06

Gelukkig! :)

Ja ik weet het niet, ik vind het met paarden en andere dieren ook minder erg hoor. Misschien omdat je inderdaad bij paarden al een soort van verwacht dat je vies wordt. En solide paardenmestballen vind ik ook een stuk minder goor dan de 7 kleuren poep die baby's hebben :r Zelfs niet als je er (met handschoenen) in gaat pulken om te kijken of je wormen kan vinden :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:13

Als mijn pony zijn slobber neus aan mij afveegt, veeg ik het gewoon af met mijn handen . En krijg ik nog een kus na! :D
Als een kind onder t eten zit,ren ik hard weg :r :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:03

Nu een leuk programma op TLC, namelijk 'Baby changes everything'. Waarom het dus niet leuk is om kinderen te krijgen en te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:20

Hahahaha hou nu al van dat programma :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:22

Oh kan je dat online terug kijken? Ik heb geen zenderpakket.. soms mis ik doelloos zappen echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:25

OEh dat weet ik zo niet, maar vast wel :)
Ik ga dat programma aan mijn vriend laten zien, misschien gaat hij dan eens inzien dat kinderen niet alleen maar koetsjiekoetsjie is.
Merk stiekem ook wel dat een gebrek aan liefde als kind ook wel bijdraagt aan het niet willen beginnen met kinderen. Ik zie niet veel leuks terug aan mijn jeugd, kind zijn was echt zwaar klote. Dus waarom zou je er zelf 1 op de wereld zetten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:29

Citaat:
koetsjiekoetsjie

_O-

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:30

Joolien schreef:
OEh dat weet ik zo niet, maar vast wel :)
Ik ga dat programma aan mijn vriend laten zien, misschien gaat hij dan eens inzien dat kinderen niet alleen maar koetsjiekoetsjie is.
Merk stiekem ook wel dat een gebrek aan liefde als kind ook wel bijdraagt aan het niet willen beginnen met kinderen. Ik zie niet veel leuks terug aan mijn jeugd, kind zijn was echt zwaar klote. Dus waarom zou je er zelf 1 op de wereld zetten.

Ik begin dat ook steeds meer zo te zien. Van het weekend met een flinke glas wijn dit nog besproken met mijn vriend en een vriendin. Tot mijn 11e een topjeugd gehad, maar toen ging mijn moeder dood en ging alles poedersuiker. Ik heb mezelf praktisch opgevoed en zou dus ook niet goed weten hoe je een kind opvoedt. Mijn vriendin zei: maar met mijn kind doe je het altijd zo goed en je leert haar van alles. Dat is ook zo maar ik voed haar niet op: ik leg haar dingen over de wereld uit.
En ik besef ook dat zo’n kind er niet om vraagt om geboren te worden, dus waarom dan aan een kind beginnen als je zelf niet stabiel of geschikt bent? Ik zie mezelf meer als ‘mentor’ dan als moeder.
Overigens is dit niet de enige reden voor mij hoor!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:00

RoosG schreef:
Ik begin dat ook steeds meer zo te zien. Van het weekend met een flinke glas wijn dit nog besproken met mijn vriend en een vriendin. Tot mijn 11e een topjeugd gehad, maar toen ging mijn moeder dood en ging alles poedersuiker. Ik heb mezelf praktisch opgevoed en zou dus ook niet goed weten hoe je een kind opvoedt. Mijn vriendin zei: maar met mijn kind doe je het altijd zo goed en je leert haar van alles. Dat is ook zo maar ik voed haar niet op: ik leg haar dingen over de wereld uit.
En ik besef ook dat zo’n kind er niet om vraagt om geboren te worden, dus waarom dan aan een kind beginnen als je zelf niet stabiel of geschikt bent? Ik zie mezelf meer als ‘mentor’ dan als moeder.
Overigens is dit niet de enige reden voor mij hoor!

"Sommige vrouwen zijn geboren moeders, andere geboren tantes, anderen zouden niet met kinderen in één ruimte mogen zijn"
Jij klinkt als de tweede categorie. ;) En dat is prima! Het klinkt alsof het je prima af gaat. :D

Vandaag ben ik aangenaam verrast bij de huisarts. Ik ging mijn nieuwe koperspiraal bespreken, want deze moet er ongeveer nu uit (heeft maar 5 jaar garantie helaas...). Ze zei toen iets over dat er tegenwoordig ook soorten op de markt zijn met 10 jaar garantie. Ik gaf aan daar wel interesse in te hebben, en ineens dacht ik , oliebol straks krijg ik een preek over dat het moeilijk gaat zijn omdat ik voor het "eind" van dat spiraaltje ik vast wel kinderen wil ofzo... Maar geen woord! Ze heeft er een voor me besteld en over een maand wordt ie geplaatst. Jottum, zin in. :o (Maar wel fijn dat ik dan voor 10 jaar klaar ben)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:26

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:12

Magrathea schreef:
https://www.ondertussen.nl/waarom-moet- ... n-krijgen/
*\o/*
Leuk dat zij er als kinderwensende vrouw zo naar kan kijken.

Overigens: 23 jaar laat voor een sterilisatie? :wow: volgens mij heb je echt geluk als het je überhaupt voor je 30e lukt

voor je 35ste volgens "protocol" (die niet bestaat als je die op vraagt trouwens)
35 jaar zonder kinderen, of jonger met minimaal 2 kinderen.

Ik ben er al 10 jaar mee bezig namelijk :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:47

Ik heb tot nu toe niet écht in de openheid durven treden met mijn bewuste kinderloosheid in de angst voor rare reacties van familie en vrienden.
Bovenstaande link vond ik zo onwijs treffend met alle vooroordelen die er in staan, en ook nog eens geschreven door een niet kinderloze, dat ik m nu toch maar op facebook heb geplaatst, en binnen no time allemaal positieve reacties! Ik zal vanavond nog wel een preek krijgen van mijn schoonmoeder die persé een tweede kleinkind wil, en mijn schoonzusje zal ook wel een poedersuiker geven, maar dit valt me echt 100% mee!

Bedankt voor het delen Magrathea *\o/*

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:52

Ik krijg met bijna 30 ook best regelmatig de vraag of ik kinderen wil, maar ervaar dit blijkbaar zo anders dan jullie in dit topic. Ik vind het een vrij normale vraag ook, gezien kinderen als je ze hebt toch een groot deel uitmaken van je leven. Ik vraag ook of mensen een huisdier hebben en dat ervaart niemand als beledigend :Y)
Als iemand het vraagt zeg ik gewoon nee, (nog) niet, maar ik weet niet of het er ooit van komt. Niemand die daar raar over doet of me gaat overhalen. Maar misschien heb ik mazzel met de mensen om me heen.

Of het naar overkomt als je wel graag wilt maar het lukt niet, en iemand vraagt het.. Misschien wel, maar mocht ik ooit in die situatie komen zou ik het gewoon benoemen, dan weet je maar waar je aan toe bent met elkaar toch :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:55

Ben maar blij dat je de genante opmerkingen dan niet krijgt van het komt nog wel. Of als je de goede partner hebt wil je er wel terwijl je dan al 10 jaar met je grootste lief bent. (en de zegger daarvan nu gescheiden vrouw is met 3 kinderen)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:00

Oh die heb ik best eens gehad. Maar laat dat net zo makkelijk van me afglijden. Zeg gewoon 'we zullen wel zien' en dan is het ook gewoon klaar toch? Ik heb er echt geen moeite mee..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:05

MissAnnemijn schreef:
Ik krijg met bijna 30 ook best regelmatig de vraag of ik kinderen wil, maar ervaar dit blijkbaar zo anders dan jullie in dit topic. Ik vind het een vrij normale vraag ook, gezien kinderen als je ze hebt toch een groot deel uitmaken van je leven. Ik vraag ook of mensen een huisdier hebben en dat ervaart niemand als beledigend :Y)
Als iemand het vraagt zeg ik gewoon nee, (nog) niet, maar ik weet niet of het er ooit van komt. Niemand die daar raar over doet of me gaat overhalen. Maar misschien heb ik mazzel met de mensen om me heen.

Of het naar overkomt als je wel graag wilt maar het lukt niet, en iemand vraagt het.. Misschien wel, maar mocht ik ooit in die situatie komen zou ik het gewoon benoemen, dan weet je maar waar je aan toe bent met elkaar toch :)

Het hangt een beetje van de context af denk ik. Of een bekende het vraagt of een vage kennis s wel wat anders

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:05

Ik krijg altijd het gevoel minderwaardig te zijn als je (nog) geen kinderen wil/hebt.
Alsof je hersenen, verstand en waardigheid pas beginnen te groeien op het moment dat je bevrucht bent.
Ik vind veel moeders zich (soms) gedragen alsof ze alles weten, alsof ze de beste ter wereld zijn, in elk geval véél beter dan die persoon zonder kinderen.
(sterker nog, dat is letterlijk een keertje out of the blue tegen mij gezegd)