Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niobe schreef:Haha, schattig is wel het andere uiterste, maar vind het lang niet zo ranzig als kindersnot
Stybba schreef:Niobe schreef:Haha, schattig is wel het andere uiterste, maar vind het lang niet zo ranzig als kindersnot
Helemaal mee eens... Daarnaast weet je vaak wel waar de snot van je paard allemaal terecht is gekomen (en je neemt toch al niet je beste kleren mee naar stal), terwijl die kleffe snotterige kinderhandjes dat nog even overal aan afvegen.
Magrathea schreef:Aww is je paard verkoudenBeterschap!
Joolien schreef:OEh dat weet ik zo niet, maar vast wel![]()
Ik ga dat programma aan mijn vriend laten zien, misschien gaat hij dan eens inzien dat kinderen niet alleen maar koetsjiekoetsjie is.
Merk stiekem ook wel dat een gebrek aan liefde als kind ook wel bijdraagt aan het niet willen beginnen met kinderen. Ik zie niet veel leuks terug aan mijn jeugd, kind zijn was echt zwaar klote. Dus waarom zou je er zelf 1 op de wereld zetten.
RoosG schreef:Ik begin dat ook steeds meer zo te zien. Van het weekend met een flinke glas wijn dit nog besproken met mijn vriend en een vriendin. Tot mijn 11e een topjeugd gehad, maar toen ging mijn moeder dood en ging alles poedersuiker. Ik heb mezelf praktisch opgevoed en zou dus ook niet goed weten hoe je een kind opvoedt. Mijn vriendin zei: maar met mijn kind doe je het altijd zo goed en je leert haar van alles. Dat is ook zo maar ik voed haar niet op: ik leg haar dingen over de wereld uit.
En ik besef ook dat zo’n kind er niet om vraagt om geboren te worden, dus waarom dan aan een kind beginnen als je zelf niet stabiel of geschikt bent? Ik zie mezelf meer als ‘mentor’ dan als moeder.
Overigens is dit niet de enige reden voor mij hoor!
Magrathea schreef:https://www.ondertussen.nl/waarom-moet- ... n-krijgen/![]()
Leuk dat zij er als kinderwensende vrouw zo naar kan kijken.
Overigens: 23 jaar laat voor een sterilisatie?volgens mij heb je echt geluk als het je überhaupt voor je 30e lukt
MissAnnemijn schreef:Ik krijg met bijna 30 ook best regelmatig de vraag of ik kinderen wil, maar ervaar dit blijkbaar zo anders dan jullie in dit topic. Ik vind het een vrij normale vraag ook, gezien kinderen als je ze hebt toch een groot deel uitmaken van je leven. Ik vraag ook of mensen een huisdier hebben en dat ervaart niemand als beledigend![]()
Als iemand het vraagt zeg ik gewoon nee, (nog) niet, maar ik weet niet of het er ooit van komt. Niemand die daar raar over doet of me gaat overhalen. Maar misschien heb ik mazzel met de mensen om me heen.
Of het naar overkomt als je wel graag wilt maar het lukt niet, en iemand vraagt het.. Misschien wel, maar mocht ik ooit in die situatie komen zou ik het gewoon benoemen, dan weet je maar waar je aan toe bent met elkaar toch