Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:12

Iets met veel calorieën is natuurlijk niet per definitie ongezond, daartegenover is een broodje gezond natuurlijk ook weer niet per definitie gezond maar dat lijkt me duidelijk. ;)
Kijk ook eens naar welk brood je gebruikt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:15

Laura82 schreef:
Oh dat is ook niet leuk Maanlicht ;( Die antidepressiva zal je ook niet voor niets hebben, dus daar valt dan toch niet zoveel aan te geloven? Snap dat het voor hem vervelend is, maar daar moet ie zich maar even overheen zetten :o Zeker als je je ook echt lichamelijk niet goed voelt, een blaasontsteking (en antibiotica) kan je echt wel beroerd van zijn hoor.

Ik zit ook al heel lang niet goed in mn vel, met als gevolg heel weinig energie en een weerstand van niets. Voel me vaak niet zo lekker (en kan dan ook best zeuren :o ) en dat heeft natuurlijk zn invloed op de mensen om me heen. Maar ik weet wel dat weerstand van buitenaf daarbij alleen maar averechts werkt (ik heb de mazzel met een man die heel begripvol is, maar bijv mn moeder probeert me wel eens een schop onder mn kont te geven, en bij mij wordt het daar absoluut niet beter van)

Nee dat is waar. Hij moet gewoon werken en heeft het heel druk op zijn werk nu, dus ik snap dat het voor hem vervelend voelt dat onze ritmes een beetje anders zijn, maar het is ook niet zo dat ik tot 12 uur in bed lig te meuren :Y).

Hij heeft zelf nog nooit iets van depressie oid gehad, dus hij vind het heel moeilijk om dat te begrijpen. Soms gaat het heel goed, en soms begrijpt hij het niet. Dat is best wel lastig.. Ik ga zo in ieder geval nog even een was doen en het bed verschonen, wat opruimen hier en dan lekker even op de bank liggen.

Elmira

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:58

Wat vervelend, Maanlicht. Laat je niet gekmaken :) depressie-achtige klachten zijn vaak lastig te begrijpen voor mensen die het nooit hebben ervaren. Denk maar goed om jezelf :(:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:21

Nog bedankt voor je tip Sannens. Ik probeer wel zoveel mogelijk niet te snoepen, en daar wel op te letten. Maar bijvoorbeeld fruit, dat eet ik zo veel mogelijk. En bij broodbeleg, let ik ook wat minder op. Ik kijk wel naar de relatief gezondere dingen hoor. Maar ik vind het ook lastig en niet nodig om mijn hele eetpatroon om te gooien. Vooral omdat ik wss zo moe ben doordat ik enorm lange dagen maak, daarna nog heel veel huiswerk, en ook nog naar het paard en dan probeer ik ook nog wat sociale dingen te doen. Buikspieroefeningen doe ik nu vooral omdat ik het erg leuk vindt om die te doen. (tenminste, als ik eenmaal bezig ben). En fietsen probeer ik al wel zo veel mogelijk te doen (naar school, naar paard, en soms ook nog naar andere dingen).

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:20

Mijn lijstje vandaag
O: bakje kwark met 2 theelepels honing en halve banaan
T: plakje ontbijtkoek
L: havermout in water met halve banaan en kaneel
T: stroopwafel :o,
T: 1 craqoutte met pindakaas
A: bietenburgers (gemaakt van quinoa, zitten nu in de oven :P ben erg benieuwd.. ) en rosti

B: halfuurtje gefietst

Veel suikers iig vandaag.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:50

Bietenburgers klinkt goed!

Mijn lijstje..
O: kwark
T: fruit
L: Oeps hotdog
T: dadels
A: rijst met vis en salade
T: surprise ei <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:15

Lekkere lijstjes!
Vandaag een keer een stretch workout van blogilates gedaan. Conclusie, ik ben echt niet lenig :') Er was maar een oefening die ik kon, maar volgens mij deed ik die verkeerd, want ik voelde helemaal niks _O-

Met mijn lijstje van vandaag ben ik blij, behalve het hopje, is dit hoe ik het wil.
O: twee boterhammen met appelstroop en 100% pindakaas crunchy en een beker melk.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en honing, water en een bekertje thee.
T: sultana en water.
T: kop thee, een banaan en een hopje.
A: boerenkool met spekjes en een kwart rookworst.
T: kop thee.

B: half uur intensief oefeningen bij cesartherapeut, 10 minuten total body stretch van blogilates, uur gefietst, paard gelongeerd.

Heeft iemand trouwens nog tips om te eten met minder suikers? Als je naar mijn lijstje kijkt. (overigens kan ik niet te drastisch veranderen, want daar worden ze thuis niet zo blij van).

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:23

Sultana zou ik dan in elk geval vervangen voor een stuk fruit. Of misschien een wortel oid, dat is natuurlijk al helemaal een stuk minder suikers.

Bietenburgers met quinoa waren heerlijk, en volgens mij ook heel gezond :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:27

Elmira, dat is wel een goeie ja. Ik denk dat ik voortaan appel oid mee naar school ga nemen. Wat kun je qua fruit eigenlijk nog meer makkelijk meenemen? Een wortel op school op gaan eten vind ik een beetje dom :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:27

Of je bakt zelf een keer lekkere koekjes zonder al te veel suiker. :) Kan je gezin ook nog van mee genieten! :D
Heel veel soorten fruit kun je in stukjes snijden of los meenemen: druiven, mandarijnen, kiwi, sinaasappel. :)
Ik ben ook absoluut niet lenig, heb 1x yoga gedaan. En nouja. Dat was dus 1x. :')

Elmira: Heb je je zelf gemaakt of gehaald? :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:32

Oh ja inderdaad dat kan ook, bv havermoutkoekjes zelf maken. Zitten al veel minder suikers in. Van die snackworteltjes ook niet? Die at ik wel altijd op school :))

Ja, zelfgemaakt! Goed gelukt dit keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:33

Een sultana vervangen voor fruit als je minder suikers wilt eten lijkt me niet echt logisch, volgens mij scheelt dat qua suikers amper wat..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:45

Nou, een appel is in elk geval een véél gezonder alternatief dan een sultanan. Behalve de vitamines en vezels die er in zitten, bevatten sultana's 37 gram suiker per 100 gram tov een appel per 100 gram: 12. Dat scheelt toch behoorlijk :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:57

ik had dus zo een bakje met gemixte fruit vandaag, dacht ben ik even goed bezig. Keek op dwe achterkant, 400 kcal! Terwijl er niks van toegevoegde suiker etc bij stond. Den dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:58

Vandaag een beetje een baaldag.. Vanochtend op de weegschaal gestaan en toen bleek dat ik weer was aangekomen -O-
Terwijl ik juist het idee had dat ik zo goed bezig was.. Werkt echt zo demotiverend. Volgende week weer een meting op de sportschool, misschien dat er in cm's wel wat vanaf is.
Maar ik ben vooral ook boos op mezelf omdat het gewoon niet lukt om dat stomme gewicht kwijt te raken.
Blijkbaar moet ik dus nog strenger zijn voor mezelf :(
Ik doe zo mijn best maar toch lukt het niet.

Maar goed, lijstje van vandaag. extra streng geweest, misschien dat dat helpt..

O: overnight oats met bosbessen en beetje honing
T: Banaan
L: wrap gemaakt van 2 eieren met avocado, tonijn, sla en appel
A: roerbakgroente met kipgehakt en pittige rode pesto en zilvervliesrijst.

B: op mijn werk de hele ochtend staan/lopen, 20 min fietsen, 2x hond uitgelaten en bij 't paard rondgelopen.

Ongeveer 1500 kcal nu.

Ohja, overnight oats was opzich best te doen, ik zat in ieder geval nog vol tot 11 uur.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:01

Oh dat is rot Anikoe :(:)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:40

Kimmie25501 schreef:
Heeft iemand trouwens nog tips om te eten met minder suikers? Als je naar mijn lijstje kijkt. (overigens kan ik niet te drastisch veranderen, want daar worden ze thuis niet zo blij van).

Tips: Verander een paar keer je broodbeleg naar mager vlees, zoals kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, magere smeerkaas (linesse)! Misschien 1 met zoet en 1 met hartig? Zodat je jezelf met de laatste zoete boterham een beetje trakteert?

Ook zou je een van de twee keer de sultana kunnen wisselen voor fruit inderdaad, zoals appel, peer, mandarijn, sinaasappel, banaan, druiven? Je hebt ook van de meeneembakjes waarin je zelf wat yoghurt en dan in de deksel het fruit/musli mee kunt nemen, dus dat is simpel gemaakt 's ochtends en heerlijk als snack!

Succes!

Mijn lijstje voor vandaag:
O/M: Yoghurt met granola
A: Zelfgemaakte erwtensoep met brood en kruidenkaas
T: Twee mandarijnen

Momenteel op 1500 kcal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 06:50

Wat weinig! :oo voel je je dan wel goed? Ik zou zo van mijn stokkie gaan namelijk hiermee.

Oooh Anikoe. :+: Hoe staat het met je stressniveau en slaapritme?

Finnens, toch doen ze iets met die mixen. Het smaakt altijd anders dan echt vers.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 07:46

Ik snap het niet. Dinsdag voor het eerst stevig ontbeten met een smoothie van groenten en fruit, vol tot zeker 12:00 uur (5:00 uur ontbeten). Precies wat ik nodig heb.
En nu? Een uur later weer honger. -O-

Ingrediënten:
- 1 mango
- 1 appel
- halve komkommer
- wat kleine tomaatjes
- diverse kleine wortels
- 3 eetlepels havermout
- aanvullen met water tot het drinkbaar wordt
= Smoothie van 600 ml

Ik zal morgen er nog wat noten doorheen doen.
Ook met een zuivelshake heb ik zo weer trek verdorie.

Zal eiwitpoeder dan toch een oplossing zijn? Althans men zegt dat ze daar minder honger van krijgen. Stomme is dat ik op Bokt negatieve verhalen lees en elders positieve. Bokkers zijn imo alleen geloofwaardiger. O:)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:56

Laura82 schreef:
Ook ik zie als ik je foto's bekijk een slanke meid, maar veel mensen zien in de spiegel iets heel anders dan wat andere mensen zien, dus ik snap het wel.
Wel verstandig om er eens met iemand over te gaan praten! En als je toch wat af wilt vallen, zorg dat je in ieder geval genoeg eet (boven je BMR) en heb geduld :)

Iemand nog leuke tips voor gezonde, zéér snelle recepten? 2 dagen per week kom ik qua tijd nogal in de knel 's avonds. Ik ben dan pas om 18.15 thuis met de kinderen, en die zijn dan zeer hongerig en moe. Even rustig de keuken in is er dan niet echt bij haha. Mn man begint morgen bij een nieuwe baan, en zal dan meestal ook niet thuis zijn, dus ik mis ook een paar handen. 1 van de dagen eten we standaard brood (met evt een soepje), soms eens pannenkoeken of patat. De andere dag komt het nu meestal neer op een pasta, maar zou fijn zijn om mn repertoire wat uit te breiden :D Couscous is geloof ik ook wel snel? Nooit gemaakt, iemand toevallig een lekker recept? Of andere goede ideeën?

als ik haast heb eten wij vaak wraps, weet niet hoe gezond het is maar is wel snel klaar.
ik doe er avocado met yoghurt op, en dan met de kaasschaaf komkommerschijven, tomaat, en wat je verder wil. wat geraspte kaas. heerlijk. 2-3 wraps zit je ook echt vol

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:35

magda_90 schreef:
Wat weinig! :oo voel je je dan wel goed? Ik zou zo van mijn stokkie gaan namelijk hiermee.

Oooh Anikoe. :+: Hoe staat het met je stressniveau en slaapritme?

Finnens, toch doen ze iets met die mixen. Het smaakt altijd anders dan echt vers.

Mijn vader gaat emigreren naar Canada, mijn moeder wil ook verhuizen en ik probeer al een jaar lang werk te zoeken (lang leve de jeugd werkeloosheid). Maar ik stress nooit écht, maar misschien zijn het wel factoren die allemaal meespelen.
Daarnaast probeer ik wel minimaal 7 uur per te slapen gewoon.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:42

magda_90; bij mij werkt dat ook niet inderdaad.. Smoothies en havermout zorgen ervoor dat ik zo weer honger heb. Volle kwark helpt wel heel goed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:01

Annikoe, wat voor figuur heb je? Waar draag je je vet bedoel ik dan (appel, peer, zandloper)? Slik je de pil? Hoe zit het met je verzadiging na het eten?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:20

Magda, ik heb ook een tijdje eiwitpoeder gebruikt, het zit laag in kcal en je zit er inderdaad een stuk langer vol van! Nadeel vond ik dat ik er een slechte huid van kreeg en het is best chemisch. Ik had die van B&F.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:25

Ohh wat balen annikoe :( zo demotiverend is dat.

Wraps eten we soms ook anke_amigo, maar dan vaak mexicaans, met gehakt met tacokruiden, sla, tomaat, mais, ui, salsa, creme fraiche en een beetje geraspte kaas :9 de enige variant waar ik mn kinderen voor kan porren, maar niet bepaald mager :')
Voor de lunch maak ik ze meer zoals jij ze beschrijft, maar dan eentje.

Ik was vanmorgen eindelijk weer wat gewicht kwijt, t komt weer op gang *\o/* denk dat t sporten net dat laatste zetje heeft gegeven. Heb ook meer energie, dus gaat lekker!