[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:26

Ben er ook echt blij mee nu :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 00:54

Ooooh mooi geworden die pootjes zeg!

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:49

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag en hoop dat jullie deze voor mij kunnen beantwoorden. Ik heb in augustus mijn eerste tattoo laten zetten: een subtiel hoefijzer op mijn pols. Althans, dit was de bedoeling. Echter bleek dat degene die hem gezet heeft nog in opleiding was en helaas is het resultaat ook niet al te best geworden: hij is niet overal even dik en op sommige plekken wat uitgelopen.

Nu heb ik nogmaals contact opgenomen met de shop en gevraagd naar de mogelijkheid om er een tattoo overheen te laten zetten omdat ik de lijnen niet overal gelijk wil maken: dan is het namelijk geen subtiel hoefijzer meer. De tattoo die eroverheen zou komen zou dan een (ingekleurde) hondenpoot worden, zwart, net als de oorspronkelijke tattoo. Mijn vraag was alleen of dit überhaupt kan en mooi zou kunnen worden? Zijn er mensen met ervaringen hiermee?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:52

Erg mooi die pootjes! Mooie kleuren ook :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:34

Kalab schreef:
Ik kom hier even binnen vallen met een vraag en hoop dat jullie deze voor mij kunnen beantwoorden. Ik heb in augustus mijn eerste tattoo laten zetten: een subtiel hoefijzer op mijn pols. Althans, dit was de bedoeling. Echter bleek dat degene die hem gezet heeft nog in opleiding was en helaas is het resultaat ook niet al te best geworden: hij is niet overal even dik en op sommige plekken wat uitgelopen.

Nu heb ik nogmaals contact opgenomen met de shop en gevraagd naar de mogelijkheid om er een tattoo overheen te laten zetten omdat ik de lijnen niet overal gelijk wil maken: dan is het namelijk geen subtiel hoefijzer meer. De tattoo die eroverheen zou komen zou dan een (ingekleurde) hondenpoot worden, zwart, net als de oorspronkelijke tattoo. Mijn vraag was alleen of dit überhaupt kan en mooi zou kunnen worden? Zijn er mensen met ervaringen hiermee?

Bij mij is zelfs met kleur over zwart heen gegaan. Dus denk zeker dat zwart over zwart moet lukken. Wel zou ik eerst goed bespreken wie hem bij je zet en of je dat wel wilt met het vooruitzicht dat deze dan wel mooi en strak moet worden.

Eventueel kan je natuurlijk ook een andere shop mailen met een vraag hoe hun het aan zouden pakken. Dan heb je vanuit een ander perspectief ook een mening en kun je misschien een beter besluit nemen.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:53

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik hem bij dezelfde shop laat aanpassen, dan zeker bij een andere artist dan degene die mijn eerste heeft gezet. Ik ben van plan even af te wachten waar zij mee komen (heb namelijk twee jaar garantie) en welke artist het op zou willen en kunnen knappen. Mocht ik er niet helemaal achter staan, dan ga ik uiteraard naar een andere shop. :) Het is dat ik ook graag een hondenpoot op mijn lichaam wil en dit dus "goed uitkomt", maar ik wil niet nog een keer het risico lopen op zo'n slordige tattoo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:15

Ik weet niet bij welke shop je hem hebt laten zetten, maar ik zou in veel gevallen 'twee jaar garantie' nogal met een korreltje zout nemen. Ze kunnen het er net zo goed op gooien dat je iets verkeerd hebt gedaan in de naverzorging, dat het niet geldt op bv uitlopers omdat dat ook afhankelijk kan zijn van je huid en het kan ook heel goed dat ze zeggen dat de garantie weggewuifd wordt op het moment dat je voor een apprentice kiest.

Ik zou persoonlijk eigenlijk direct naar een andere shop stappen, dat zij een apprentice laten tattoeeren die blijkbaar nog te diep zet en na vier maanden al uitlopers heeft vind ik een slecht teken. Zoek een gerenommeerde shop die goed met jou om tafel kan zitten hierover zou ik zeggen. De stukken die 'dik' zijn gebleven zullen niet weggaan, en dat zal je in bepaalde gevallen dus ook door de tattoo heen blijven zien. Zelfs al maak je er een heel zwart vlak van, als de reflectie er op een bepaalde manier opvalt of hij slijt na een tijdje wat ga je dat lijntje terugkrijgen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:06

Was dit topic even helemaal kwijt haha. Die pootjes zijn echt tof geworden! Kleine ego-post; ik mag woensdag weer :):)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:22

Oeeh Tessa ik ben heul benieuwd *\o/*

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:32

Ik ook woensdag! :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:34

tof! Wat ga jij doen?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:38

Bedankt voor alle reacties op mijn pootjes. Ben er nog steeds heel blij mee! Zo blij dat ik de artist de vrije hand heb gegeven. Nadat we kort hadden overlegd het met veel kleur te willen en de poot vorm behouden moest zoals het bedoeld was.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:56

Emmaa_ schreef:
Ik weet niet bij welke shop je hem hebt laten zetten, maar ik zou in veel gevallen 'twee jaar garantie' nogal met een korreltje zout nemen. Ze kunnen het er net zo goed op gooien dat je iets verkeerd hebt gedaan in de naverzorging, dat het niet geldt op bv uitlopers omdat dat ook afhankelijk kan zijn van je huid en het kan ook heel goed dat ze zeggen dat de garantie weggewuifd wordt op het moment dat je voor een apprentice kiest.

Ik zou persoonlijk eigenlijk direct naar een andere shop stappen, dat zij een apprentice laten tattoeeren die blijkbaar nog te diep zet en na vier maanden al uitlopers heeft vind ik een slecht teken. Zoek een gerenommeerde shop die goed met jou om tafel kan zitten hierover zou ik zeggen. De stukken die 'dik' zijn gebleven zullen niet weggaan, en dat zal je in bepaalde gevallen dus ook door de tattoo heen blijven zien. Zelfs al maak je er een heel zwart vlak van, als de reflectie er op een bepaalde manier opvalt of hij slijt na een tijdje wat ga je dat lijntje terugkrijgen.

Er is mij vooraf niet verteld dat ik iemand in opleiding kreeg, anders had ik dat sowieso niet gedaan. Ik heb mijn ontwerp / wensen doorgegeven en zei gaven aan dat X mijn tattoo dan en dan kon zetten. Op de site is ook niet te vinden dat deze persoon in opleiding was/is, dat hoorde ik later van mijn oom die daar regelmatig komt.

Met "te dik" bedoel ik overigens in de breedte en niet als soort bult op mijn huid. Hij is dus (denk ik) niet te diep gezet, maar hij heeft op sommige stukken de lijnen breder gemaakt dan op andere stukken.. Zou een zwart vlak dan wel de oplossing zijn?

Ik wil hun even de kans geven om met een oplossing of voorstel te komen, maar de kans is erg groot dat ik toch een andere shop ga zoeken. Ik vind het alleen niet netjes om de shop niet de kans te geven een oplossing te bieden.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:15

Mijn schorpioentje van bijna 20 jaar laten bijwerken. En iets uitbreiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:21

Kalab schreef:
Emmaa_ schreef:

Er is mij vooraf niet verteld dat ik iemand in opleiding kreeg, anders had ik dat sowieso niet gedaan. Ik heb mijn ontwerp / wensen doorgegeven en zei gaven aan dat X mijn tattoo dan en dan kon zetten. Op de site is ook niet te vinden dat deze persoon in opleiding was/is, dat hoorde ik later van mijn oom die daar regelmatig komt.

Met "te dik" bedoel ik overigens in de breedte en niet als soort bult op mijn huid. Hij is dus (denk ik) niet te diep gezet, maar hij heeft op sommige stukken de lijnen breder gemaakt dan op andere stukken.. Zou een zwart vlak dan wel de oplossing zijn?

Ik wil hun even de kans geven om met een oplossing of voorstel te komen, maar de kans is erg groot dat ik toch een andere shop ga zoeken. Ik vind het alleen niet netjes om de shop niet de kans te geven een oplossing te bieden.

Ik snap het hoor, maar anderzijds vind ik het al helemaaaal niet netjes dat zij niet hebben gecommuniceerd dat het een apprentice was. Ik was daar in ieder geval behoorlijk pissig over geworden. Ik heb me laten prikken door een leerling maar alleen omdat ik hem en zijn werk kende en een behoorlijke reductie op de prijs kreeg. Als jij volle mep hebt betaald voor een tattoo waar je niet tevreden over bent en waarbij ze ook nog eens niet eerlijk zijn geweest over het niveau van de artist... Mah. Hij is niet voor niets in opleiding.

Een oplossing als in een compensatie of gratis of voor flinke reductie laten coveren door een ervaren artist okay, maar ik zou hier eigenlijk al niet meer mee in zee willen gaan.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:39

Ik heb gewoon de standaard prijs betaald en dus geen korting o.i.d. gekregen omdat hij in opleiding was. Sterker nog, als mijn oom dit niet gezegd had, had ik het nog steeds niet geweten.

Ik ben ook erg benieuwd waarmee ze gaan komen, dat zal ik hier ook wel even laten weten. :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:11

Helaas gebeurt het vaker dat een appricience mag prikken zonder dat het gemeld word. De hondenpootjes die er eerst stonden zijn 3 jaar geleden ook gezet in een shop die verder redelijk goed bekend staat. Maarja er werd niet vermeld dat de beste jongen een leerling was. Eindstand was dus dat het nooit helemaal mooi was zoals de bedoeling was. Wel laten bijwerken door hun maar helaas daarna er pas achter gekomen dat die jongen een leerling was.
Helaas is dus nooit beter geweest daarna en heb ik ook gewoon de volle mep betaald.

Nu na 3 jaar staat er dan gelukkig wel weer iets moois overheen. Maar toch jammer dat dit moest. Zeker jammer dat er nog steeds shops zijn die het gewoon niet melden terwijl het iets is wat toch voor je hele leven op je lijf staat.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:13

Ik kom mij ook even melden! Net een afspraak gemaakt om een tattoo te laten zetten bij Mo Ganji in februari :D Wordt m'n eerste dan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:27

Leuk, wat gaat het worden?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:36

F3nn3 schreef:
Ik kom mij ook even melden! Net een afspraak gemaakt om een tattoo te laten zetten bij Mo Ganji in februari :D Wordt m'n eerste dan

Mo Ganji <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:38

Wat slecht Kalab. Heb je een foto van je tatoeage?
Ik zou eisen dat je een gratis bijwerking krijgt, als je uberhaupt nog vertrouwen hebt in de shop. En anders geld terug eisen, omdat het een apprendice is, dan is het normaal dat je korting krijgt.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:42

In ieder geval een paard en op m'n onderarm :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:44

Celestial schreef:
@ Courses

Die is echt heel erg gaaf! <3

Weten jullie een artiest die onderstaand goed zou kunnen zetten?

[ [url=m/RkTIL4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zat aan Blackbear te denken, maar ik denk dat het dan meer zoiets gaat worden, terwijl ik het "vrouwelijke" en zachte van de tattoo hierboven juist zo mooi vindt.

[ [url=m/xQUUTz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mandy Denise :j op haar instagram staat veel van haar werk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:45

Ik zag dat de agenda van Joey van Treasure Ink Tattoo binnenkort weer open gaat! Hij is wel nog voor de komende 2 jaar volgeboekt, maar toch ben ik vet enthousiast :')

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:54

Afbeelding

deze mag ik zetten ^-^ Superfun toch!!

Paardentattoo's <3 <3 *\o/*

(facebook, lillybee ink )