_Tarzan schreef:Haha inderdaad safiera, jullie motiveren mij wel, telkens als ik naar het snoep kijk denk ik aan jullie dat ik jullie aan het eind van de dag goed nieuws kan vertellen!
Negerzoen, goed bezig dus, ben benieuwd naar je resultaten na het volgen van het boek!
Wat houd dat dieet eigenlijk precies in?
Zoals Mootje ook aangaf is het een levenswijze, geen dieet
En als gevolg daarvan ga je centimeters verliezen. Zeker in het begin. Dus ik ben ook benieuwd
Amber doet niet aan uitbanningen van voedingsstoffen (zoals bijv. geen koolhydraten mogen eten) maar richt zich voornamelijk op puur eten. Dus geen toegevoegde suikers (hoe minder ingrediënten, hoe beter!) en E-nummers en daarnaast een goede verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Verder is ze zelf geen fan van zuivel (op natuur yoghurt na) en brood (met uitzondering van spelt, zuurdesem en roggebrood). Ze stimuleert veel fruit en rauwe groente eten, ook benadrukt ze goed en langzaam kauwen (lastuggg
haha) en stoppen met eten als je voor 80% vol zit. Uiteindelijk is je lichaam gewend om zonder toegevoegde suiker te leven en zal je energieker en vitaler worden 
Ze zegt ook dat uitzonderingen best mogen. Als je 80% van de tijd eet zoals het bedoelt is, is dat patatje zo nu en dan echt niet erg. Die ruimte vind ik zelf wel fijn
Zodra je denkt dat het zo nu en dan mag vind ik het in ieder geval beter vol te houden! En krijg minder trek in zoiets dan als je het niet zou mogen. 
.

en jij hebt dus meer nodig... Ik zou beginnen met 30 gram en kijken tot hoelang je het volhoudt. Krijg je te vroeg weer honger, kun je ook weer wat meer havermout eten!

Leuk dat we elkaar nu lekker kunnen motiveren.