[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:14

_Tarzan schreef:
Haha inderdaad safiera, jullie motiveren mij wel, telkens als ik naar het snoep kijk denk ik aan jullie dat ik jullie aan het eind van de dag goed nieuws kan vertellen! :')

Negerzoen, goed bezig dus, ben benieuwd naar je resultaten na het volgen van het boek!
Wat houd dat dieet eigenlijk precies in?

Zoals Mootje ook aangaf is het een levenswijze, geen dieet :) En als gevolg daarvan ga je centimeters verliezen. Zeker in het begin. Dus ik ben ook benieuwd :D Amber doet niet aan uitbanningen van voedingsstoffen (zoals bijv. geen koolhydraten mogen eten) maar richt zich voornamelijk op puur eten. Dus geen toegevoegde suikers (hoe minder ingrediënten, hoe beter!) en E-nummers en daarnaast een goede verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Verder is ze zelf geen fan van zuivel (op natuur yoghurt na) en brood (met uitzondering van spelt, zuurdesem en roggebrood). Ze stimuleert veel fruit en rauwe groente eten, ook benadrukt ze goed en langzaam kauwen (lastuggg :o haha) en stoppen met eten als je voor 80% vol zit. Uiteindelijk is je lichaam gewend om zonder toegevoegde suiker te leven en zal je energieker en vitaler worden :)

Ze zegt ook dat uitzonderingen best mogen. Als je 80% van de tijd eet zoals het bedoelt is, is dat patatje zo nu en dan echt niet erg. Die ruimte vind ik zelf wel fijn :) Zodra je denkt dat het zo nu en dan mag vind ik het in ieder geval beter vol te houden! En krijg minder trek in zoiets dan als je het niet zou mogen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:20

@Negerzoen: goede uitleg :j

@Mootje: drink al geen koffie :') , hahaha, zo lastig om je gewoonten om te stellen, heeft hier ook niet met buik, maar met hoofd te maken :(:) .

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:24

Oef... dat vind ik al vrij ingewikkeld klinken, dat Amber verhaal :o
(moet er zo over nadenken)
vandaar even Cambridge voor mij :j

alleen een shake in de ochtend
een reep in de middag en verder NIETS "
(uiteraard wel gewoon avondeten)

Paar jaar geleden ooit is Sonja bakker gedaan
maar daar werd ik ook helemaal zenuwachtig van
hele dag met dat boekje voor mijn neus
kijken naar wat je daarna "mocht

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:25

Jihaa... De paaskilo's bleken toch spookkilo's te zijn [size=7](beter gezegd... Als je veel eet, heb je ook veel poep in je darmen... Dat duurt bij mij altijd wel even voor alles eruit is)/[size] ik woog vanmorgen 83,3! Vanmorgen ontbeten met de bekende ontbijtdrink, de hele ochtend op stal bezig geweest. Mesten, kuilzakken vullen, poetsen. Heb een uur op mijn paard gezeten waarvan 45 min flink aan de bak. Niet alleen hij, ook ikke... Dat wordt weer spierpijn maarrrrrr dan weet je dat je beweging gehad hebt haha. Lekker buiten uitstappen in de wind heerlijk... Daarna pown nog even longeren en laten springen, vind ze superleuk en maakt niet uit wat je neerzet. Dubbelsprong, in-uitje, breedtesprong, 3 caveletti's hoog... Ze springt alles. En daarna effe lekker in de wind uitstappen.
Nu net lunch op, 2 geroosterde bruine boterhammen met wat kipfiletplakjes, een halve old amsterdamplak, en wat schijven komkommer en omdat ik geen 10 uurtje gehad had maar wel flink getraind heb ik er dit keer (heel fout) wat cocktailsaus op gedaan. Nu lekker douchen... Heb wat hoofdpijn (komt uit mijn schouders, die trek ik soms wat te veel op tijdens het rijden en dat merk ik pas achteraf en met een oude blessure levert dat hoofdpijn op) maar voel me verder beregoed. Ben lekker bezig vandaag!

Hoe is het met jullie? Nog lekkere gezonde recepten voor lunch of avondeten te delen?

Sonja bakker ooit eens bekeken maar dat is ook niks voor mij hoor...

Als ik Amber zo lees zie ik heel veel gelijkenissen met de macrobiotische keuken. Daar haal ik ook wel mijn inspiratie vandaan, maar helemaal MB gaat hier niet lukken.

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:33

Negerzoen, duidelijke uitleg, klinkt ook erg aannemelijk!
Wat eet je dan aan zuivel, of helemaal niet of soms maar?
Ik eet altijd yoghurt van Alpro soya en drink ook de melk enz. van Alpro, niet omdat het moet maar omdat ik dat veel lekkerder vind dan de rest :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:36

:wave:

Mag ik hier een vraag stellen?
Het gaat over havermout. Ik krijg van iedereen de tip om havermout te eten, omdat het goed vult en je daarom langere tijd verzadigd bent. Ik eet het dan ook met yoghurt ipv melk, omdat ik van melk teveel slijm krijg en ga hoesten.

Maar ik lees ook dat je verbranding van havermout flink omlaag gaat en je dan minder afvalt.. Klopt dit en zijn er meer ervaringen hier met havermout? Bevalt het of juist niet?

Edit: oh ja, en hoeveel havermout eten jullie per portie? Ik lees dat sommige mensen 40 gram doen, en sommige maar 20?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:41

Wendy, valt wel mee hoor, alleen moet je voor sommige (voorraad)producten naar de natuurwinkel :)
SB is mijn vader toen 10kg mee afgevallen, maar mi staat haar boeken vol met geraffineerde suikers...
Zilfstar, leuk, zo'n pony die alles springt!

Paar lekkere gerechtjes:
http://www.smulweb.nl/recepten/1388461/ ... p-met-munt
Ik zou hem zelf maken met groene erwten, want dan is hij iets minder zoet. Met dille kan hij ook. En dan nog groene aspergetips erin :9
Zelf harissa of hummus maken voor op brood.
Of anders rijst, halve avocado, paar grote garnalen met een vinaigrette van sojasaus, sesamolie, rijstazijn en sesamzaadjes.
Deze koekjes zijn goddelijk: "’s Werelds meest gezonde koekjes" http://www.amberalbarda.nl/recepten/
Uhm, winterpeen in smalle repen met balsamico-azijn en honing, zoete-aardappelpatat met zeezout en rozemarijn en tijm, wortel-pompoensoep (op smaak met uien, knoflook, paprikapoeder en kerriepoeder) met zelfgemaakt rozemarijnbrood http://www.ahintofhoney.com/2011/04/ros ... bread.html

Ja, ik vind koken erg leuk.... Nu hopen dat ik van dat tussendoor gevreet af kan komen :=

Cayenne, 20 gram is voor mij meer dan genoeg, maar dat is ook afhankelijk van je verbranding. Jij bent enorm veel afgevallen _O_ en jij hebt dus meer nodig... Ik zou beginnen met 30 gram en kijken tot hoelang je het volhoudt. Krijg je te vroeg weer honger, kun je ook weer wat meer havermout eten!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:42

Dank je Mootje! Laat jij het ook nog wellen en hoe lang doe je dat?
Ik lees verschillende dingen op internet en doe het zelf een half uurtje, maar ik lees ook mensen die het de hele nacht laten staan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:44

Ik gebruik zelf de muesli met havervlokken van de natuurwinkel. Hier zitten ook stukjes noot doorheen, handje gedroogde cranberries, handje moerbessen, lepel lijnzaad, lepel chiazaad en dan met yoghurt.
Je kunt het ook even 5 minuten koken of een nacht laten staan, maar ik houd wel van een beetje crunch.
Dit zou je ook kunnen doen, dit kan je voor 5 dagen in 1x klaar maken: http://www.theyummylife.com/Refrigerator_Oatmeal
Dat doe ik ook wel eens, in een haastige week! Hier heb je wel de grote havervlokken voor nodig, anders wordt het snot.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 04-04-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:46

halooo nieuwelingen!
Leuk zoveel enthousiaste lijners!
Cayenne, jij bent echt enorm veel afgevallen, respect! _/-\o_
Ik kan je alleen niet met je havermout helpen dat vind ik ieeeekkkssss :r

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:48

Ik heb het het liefst gewoon naturel en zacht met een beetje yoghurt. Heb namelijk last van m'n bovenkaak en kan niets hartigs kauwen, in juni operatie :P

Ik vind het juist erg lekker! Vooral met yoghurt :9 Ze verkopen het alleen nergens in een supermarkt in NH, dus ik sla het steeds in wanneer ik bij m'n vriend ben :D Vraag me alleen af of je er ook gewoon mee afvalt omdat je verbranding dus langzamer gaat door de vezels.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:49

Wat hebben ze niet in de supermarkt in NH, cayenne?
Dan zou ik het idd een nachtje laten wellen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:50

Havermout hebben ze niet in de supermarkt in Noord Holland :P Ben bij de Deen, Dekamarkt en Lidl geweest maar niet gezien (misschien heeft de AH het wel, maar zit niet bij mij in de buurt).
Dus nu anderhalve kilo havermout ingeslagen in Den Bosch :') Kan ik voorlopig vooruit.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:50

Goedemiddag!

Welkom nieuwe mensen! :)
Ik heb vandaag in de supermarkt de overheerlijke hamburgers weten te weerstaan. Die ik regelmatig at als lunch. Maar eens goed de verpakking bekeken, blijken ze uit 30 procent vet te bestaan. :=
Daarom net twee bolletjes gehad met tomaat en feta. Heerlijk. :9
Ik merk dat het erg lastig is om elk moment van de dag aan het diëten te denken.
Momenteel heel druk met school, tentamenperiode, waardoor ik nauwelijks aan het sporten kom en dat mis ik!
Na de tentamens de draad maar weer oppakken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:54

Wel hoor :j Ik kom zelf uit NH en het staat helemaal onderin bij de kellog's enzo. Havervlokken moet je hebben, en anders in het zonnaturaschap. De tuinen heb je ook in NH, of de natuurwinkel.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:07

@Cayenne, ik heb altijd die van Quaker en eet het vrijwel elke ochtend. Ik eet 200ml light sojamelk met 6 eetleels havermout en soms een eetlepel lijnzaad (dat is als ik meer tijd moet overbruggen tot de lunch zodat ik mijn tussendoortje gewoon om half 11/11u kan eten). Ik ben wel een grote ontbijter.
Daar kan ik dan een goede 3u mee vooruit zonder honger of trek :) soms mak iminder en neem er een portie fruit bij.

@Tarzan_, heb alleen natuur yoghurt terug zien komen in het boek. Zelf gebruikt ze veel amandelmelk. Ik blijf wel gewoon mijn yoghurtje eten na het sporten :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:01

Ik ben normaal gesproken niet echt een ontbijter (doe meestal 3 cracottes met huttenkase of alleen een appel) maar dat is echt te weinig en dan heb ik rond 10 uur flinke honger. Havermout lijkt beter te vullen.

Ik heb ook die van Quaker inderdaad! Ik had van de week afgemeten op 40 gram maar leek me eigenlijk best veel :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:09

Welkom iedereen die hier nieuw is! :)) Leuk dat we elkaar nu lekker kunnen motiveren.

Misschien een rare vraag, maar tijdens het hardlopen heb ik vaak 1/2 weken voor mijn menstruatie heel erg last van steken in mijn buik (alsof m'n eierstokken eruit vallen :') ) is dit normaal :+ ??

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:12

Cayenne schreef:
Ik ben normaal gesproken niet echt een ontbijter (doe meestal 3 cracottes met huttenkase of alleen een appel) maar dat is echt te weinig en dan heb ik rond 10 uur flinke honger. Havermout lijkt beter te vullen.

Ik heb ook die van Quaker inderdaad! Ik had van de week afgemeten op 40 gram maar leek me eigenlijk best veel :=

Je maakt het met yoghurt geloof ik, toch? Dan zal het met 40 gram een behoorlijk zware kost zijn. Ik doe de sojamelk in de kom, dan de havermout erbij en dat in de magnetron. Dan absorbeert de havermout de ssojmelk. Dan is voor mij 40gram peima te doen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:14

Noa, je eisprong? Ik moet altijd voor het hardlopen naar de wc, anders moet ik na 2 of 3km en dat is niet zo handig :+
Darmproblemen zijn heel herkenbaar voor hardlopers, als ik dat zo lees op internet. Alles gaat zo lekker schudden :')
Laatst bijgewerkt door Mootje op 04-04-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:14

Ja, met melk ga ik teveel hoesten. Met yoghurt valt het volgens mij qua calorieen/vetten wel mee. Het is 40 kcal per 100 gram en geen vet (Optimel bosvruchten).
Misschien dan toch eens beginnen met 25 gram?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:16

Cayenne, ik kan zonder problemen 10 km hardlopen op 20 gram met 200 gram magere yoghurt. Het is echt even uitproberen voor jezelf...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:26

Mootje schreef:
Noa, je eisprong? Ik moet altijd voor het hardlopen naar de wc, anders moet ik na 2 of 3km en dat is niet zo handig :+
Darmproblemen zijn heel herkenbaar voor hardlopers, als ik dat zo lees op internet. Alles gaat zo lekker schudden :')

Dat nog niet eens, hoef niet naar de wc onderweg. Maar het lijkt op ongesteldheids steken, echter ben ik dan niet ongesteld. En alleen bij hardlopen, als ik paardrijd of fiets of wat dan ook, heb ik nergens last van.. Heel apart }:0

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:27

Knap dat sommige zo'n "speciaal" diëet kunnen volhouden. Ik heb besloten geen diëet te volgen maar gewoon gezond te eten, bruin brood ipv wit, magere vleeswaren, geen snoep, geen cola..en dat werkt tot nu toe erg goed. Dit is iets waar ik op kan blijven leven :) 1 keer per week eet ik iets lekker bv een schaaltje chips of een stukje chocola.

Noa, heb je daarvoor niet te zwaar gegeten? Dan krijg ik ook altijd van die steken..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:37

Heb vandaag als ontbijt gepofte quinoa met lijnzaad en ongebrande amandelen met biogarde gegeten. Dat is heel goed te doen. Ik haal mijn lijnzaad of bij de jumbo of bij de drogist en de quinoa bij de tuinen.

Ierereen is goed bezig. Lees veel op mobiel dus zal van hrt weekend uitgebreid reageren. Ik val iig niet zo heel hard meer af