[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:12

Touperen op zich hoeft niet slecht te zijn voor je haar, mits je het goed doet. Als je het goed doet is het ook makkelijk uit te kammen zonder klitten etc.

Ik ga mijn haar een andere tint proberen te geven. Ik heb nu heel donkerbruin (bijna zwart) en ik ga er een paarse tint aan geven. Zie voorbeeld foto.
Afbeelding

Iemand tips en trics?

Arielle_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:50

Ik wilde ook graag zoiets maar heb geen idee hoe je dat aan moet pakken..

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:04

Ik heb het zal zo donker zoals het voorbeeldje, maar nu de paarse gloed dus nog :j

Zou een paarse verf erover heen verven lukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:07

Paarse verf van Directions oid er overheen moet wel lukken denk ik? Blijft alleen niet zo lang zitten

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:16

Daar was ik inderdaad ook al bang voor.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:17

Er zal vast wel permanente verf zijn in zo'n kleurtje, moet je denk ik alleen een stuk beter voor zoeken. Moet zeggen dat als je Directions verf niet mengt met conditioner het ook wel vrij lang blijft zitten hoor.. Gewoon voorzichtig zijn met wassen

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:58

Hoi, ik lees al een klein tijdje mee en dacht ik meld mij ook eens.

Ik verf ook regelmatig mijn haar en heb sinds een paar weken een nieuw veel korter kapsel terwijl ik eerst altijd super lang haar had. Ik verf mijn haar nu op het moment aubergine (heb deze kleur nu een half jaar ongeveer).

Elkee ik denk dat voor jou als je die kleur wilt aubergine ook een goeie optie zou zijn. Bij mij valt het ook wat donker uit maar het is wel echt paarsig. Ik heb die van garnier nutrisse genaamd aubergine en deze is gewoon bij de kruidvat verkrijgbaar :D. Ik denk dat die flink in de richting komt van wat je zoekt.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:10

En hoe blijft deze zitten bij jou, Acrylic? Ik zit er nu aan te denken het gewoon donkerbruin te laten en in mijn nieuwe extensions wat stroken aubergine te verwerken :j Dan hoef ik mijn eigen haar niet te beschadigen en heb ik toch weer ff iets anders!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:12

Bij mij blijft de kleur goed zitten, wel was ik het met shampoo van wella speciaal voor gekleurd haar en gebruik ik een maskertje eens in de zoveel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:52

elkee schreef:
Touperen op zich hoeft niet slecht te zijn voor je haar, mits je het goed doet. Als je het goed doet is het ook makkelijk uit te kammen zonder klitten etc.

Ik ga mijn haar een andere tint proberen te geven. Ik heb nu heel donkerbruin (bijna zwart) en ik ga er een paarse tint aan geven. Zie voorbeeld foto.
[ Afbeelding ]

Iemand tips en trics?

Syoss heeft die kleur volgens mij. Bij die mix dinges haha.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:04

Kijk wel uit met paars, je moet het echt goed verven wil het mooi pakken.. De kans dat het vervaagt is ook groot, tenminste, dat had ik toen..

Mocht er iemand aan zitten te denken om Kruidvat Color Remover te gebruiken, ik was er heel erg tevreden over. Ik had een hele donkerrode tint, maar het ging mij op een gegeven moment heel erg vervelen. Pakje er na lang twijfelen overheen gegooid, waardoor ik het een soort licht hazelnoot bruin kon verven. Het stinkt alleen wel, maar na de nabehandeling is de geur voor het grootste deel weg!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:17

elkee schreef:

[ Afbeelding ]

Iemand tips en trics?

Ik had dat :D

Heel veel positieve reacties, maar het was er onwijs snel uit...
Edit: het was deels permanente verf, dus dat was wel een tegenvaller. Heb het bij de kapper laten doen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:58

Kapsel heb ik regelmatig! gewoon een nacht slapen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:10

:))

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:31

Hoi, ik lees altijd mee in dit topic maar heb nu zelf een vraagje

Ik heb mijn haar als een paar jaar donkerbruin, nu had ik een paar kleuringen geleden mahonie bruin erin gedaan. Inmiddels al twee keer gewoon bruin geverfd en dacht dat het meeste rood er wel uit was. Heb het dinsdag gebleekt en het werd natuurlijk oranje, daarna heb ik er lichtbruin overheen gedaan. Opzich zijn de punten nog wel mooi maar op mijn hoofd (waar de uitgroei natuurlijk ook blond was) is het echt nog behoorlijk oranje, vooral in de zon. Weten jullie wat ik ertegen kan doen, heb het al een aantal keer gewassen met zilvershampoo om de gloed er uit te krijgen.
Dacht zelf aan as blond erover? Of iets in die richting..

Dit is hoe donker mijn haar altijd was:
https://imageshack.com/i/ipuRuH8op
https://imageshack.com/i/exWO12P8p

en zo is het nu, in de zon. Uit de zon is het een stuk meer bruin:
https://imageshack.com/i/ipyRWE1Tp

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:51

Goed.... Ik wil een flink stuk haar eraf.

Ik hou van lang haar, echt hoor, ik vind het heel mooi, maar het is niet praktisch.
Het zit in de weg, is statisch, blijft hangen, en ik heb nooit, maar dan ook nooit zin om er iets aan te doen.
Eraf dus. Denk aan schouderlengte. Zou er ook graag laagjes in willen, maar geen strakke boblijn....

Het kapsel.
Welk kapsel? want ik heb geen flauw idee wat ik er mee moet. Ik kan googlen wat ik wil, maar ik vind niet het kapsel waarvan ik denk "DIE WIL IK!!!!"

suggesties?
Mijn haar is stijl, stijl en stijl:
Afbeelding

Ik hou van warrig. Dit vond ik wel oke, maar zakte er ook zo weer uit (zoals op de foto te zien is :') )
Afbeelding

Tot zover mijn verhaal, en ik ben nog geen steek verder...

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:12

elkee schreef:

[ Afbeelding ]

Iemand tips en trics?

heb ook zo kleur gehad en heb toen bij de kruidvat en aubergine kleurtje er in gegooit werd supper mooi.
zou geen direction gebruiken.
gebruik het nu zelf had me haar echt paars en binne 3 weken is het echt blauw (bijnaam op school ; smurf:')))

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:45

wendyP schreef:

Ik heb mijn haar als een paar jaar donkerbruin, nu had ik een paar kleuringen geleden mahonie bruin erin gedaan. Inmiddels al twee keer gewoon bruin geverfd en dacht dat het meeste rood er wel uit was. Heb het dinsdag gebleekt en het werd natuurlijk oranje, daarna heb ik er lichtbruin overheen gedaan. Opzich zijn de punten nog wel mooi maar op mijn hoofd (waar de uitgroei natuurlijk ook blond was) is het echt nog behoorlijk oranje, vooral in de zon. Weten jullie wat ik ertegen kan doen, heb het al een aantal keer gewassen met zilvershampoo om de gloed er uit te krijgen.

Oeii hier zit nog wel heel veel rood pigment in.

Ik denk toch echt ontkleurden en volle astint er in. Een dan is het nog steeds hopen dat het goed uit pakt.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:16

Ik vind het gaaf zo Wendy! Ik zou het zo laten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:16

_Daniella schreef:
wendyP schreef:

Oeii hier zit nog wel heel veel rood pigment in.

Ik denk toch echt ontkleurden en volle astint er in. Een dan is het nog steeds hopen dat het goed uit pakt.

Denk dat je beter een donkere .7 erin kan doen. 4.7 ofzo. Dat heft het rode op.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:19

Oehh, leuk prugelpiet, en ook een goede timing met de zomer om de hoek!
Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorzoeken, en vanzelf vind je wel wat.
Je kan ook in van die kappersboeken kijken als je zou willen, en misschien hebben wat bokkers hier inspiratie..

Ga je het doneren trouwens? :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:38

Prugelpiet, ik had ook lang haar en oh zo vreselijk saai. Ik heb enorm veel haar (helaas) dus als ik 3 uur met krulspelden loop is het na een half uur weer uitgezakt met (!!!) een halve bus haarlak erin. Donkerbruin, weinig strepen, alleen een blond plukje vooraan. Heb er 30 cm afgeknipt en heb nu een lange soort lok en laagjes voor. Veel minder zwaar, doe er af en toe vlechtjes in of een staart maar echt niet meer dan dat, ik ben niet zo'n tutter :-) De kapper had het zelf en ik vond dat heel leuk staan :-) Ben nog steeds tevreden!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:36

Ik heb echt een schandalig lelijke uitgroei. :')
Had er vorige keren Syoss donker blond in maar dat wordt steeds groenig bij mij.. Iemand een idee welke kleur dichtbij mijn eigen kleur ligt maar die niet groen wordt? (mijn eigen kleur is zoals je kunt zien een beetje donker as blond)

Afbeelding

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:05

Haha Frummels, je eigen haarkleur gaat na een week toch weer vervelen 8)7

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:09

Hoi!
Sorry dat ik binnen kom vallen :o
ik heb een vraagje :) Ik heb gisteren mn haren donkerbruin geverfd alleen het is heel donker uitgevallen. Hoe kan ik het wat lichter maken zonder dat heel mn haar kapot gaat? Groetjes Ilse :)