[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:44

Heel veeel sterkte en succes! Tampon idd rustig x thuis proberen eerste keren zijn wat spannend maar daarna alleen maar meer gemak.

Lees nu dat koperspiraal minder veilig is dan mirena ik blijf zo twijfelen welke ik wil ook bang voor nog steeds hormononen in mirena maar ook bang voor hoe ik ongesteld ga worden met de koper

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:11

Nou mn spiraal is gewisseld, Mars is weer good to go voor 5 jaar. Over 6 weken nacontrole :) T is prima gegaan, heb zo'n fijne HA die het in alle rust doet met veel uitleg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:23

Wat fijn deed het geen zeer.
Ik laat de mijne er morgen uithalen.
Ben er klaar mee.
Ik zeg nog steeds dat hij gezakt is ik voel hem ook als ik een tampon erin doe

En gewoon weer ongesteld 8 dagen ofzo (leuk precies toen we op lanzarote zaten)

Nu hopen dat ik heel snel in die overgang kom ben ik mooi overal vanaf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:41

Nou leuk is anders := Die andere moest er eerst uit en toen kreeg ik al krampen terwijl de nieuwe dus nog erin moest pffft. Maar t was zo gepiept.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:17

Hoi!
Ik kom even binnen vallen.
Nadat ik heel lang heb gelopen met menstruatieklachen, gynaecoloog in, gynaecoloog uit, pil na pil, is mijn huisarts er eindelijk achter gekomen dat ik niet tegen oestrogeen kan. Ik moest een implanon, en die heb ik vanmorgen laten zetten.
Nu is het zo dat op dit moment op de bank lig met enorm veel buikpijn. Ik sta op het punt om in tranen uit te barsten. Is dit normaal? Wat moet ik doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:24

Ik neem aan dat het inderdaad een reactie van je lichaam is. Heb je evt Aleve of Naproxen in huis? Helpt goed tegen krampen, evt warme douche op je onderrug of kruik tegen je buik. Verder zal het een kwestie zijn van afwachten, je lijf moet er aan wennen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:54

Dankjewel voor de tip!
Heel toevallig had ik nog naproxen in huis, wat de gynaecoloog me had voorgeschreven dus ik heb dat even genomen.
Ja ik denk ook dat mijn lichaam er gewoon aan moet wennen. Maar omdat ik nu al zoveel bezoekjes heb gebracht met buikpijn aan de huisarts, dokterspost en gynaecoloog, ben ik zo bang dat er weer iets mis is!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:22

Oh dat is mooi dat je nog had, werkt net wat beter op kramp. Kan me voorstellen dat meteen je alarmbellen af gaan als je al zoveel hebt meegemaakt. Maar het zijn toch weer hormonen die je lijf binnenkomen en het is logisch dat je lijf even reactie geeft. En krampen kunnen heel ellendig zijn maar ik denk dat je best even kunt afwachten. Tenzij het erger gaat worden of heel lang duurt, maar dan kun je altijd nog even bellen naar je arts. Zou me voor nu niet meteen zorgen maken :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:43

Mars schreef:
Nou leuk is anders := Die andere moest er eerst uit en toen kreeg ik al krampen terwijl de nieuwe dus nog erin moest pffft. Maar t was zo gepiept.

Ik heb altijd begrepen dat de eerste keer spiraal het ergste is. En dat daarna vervangen veel minder pijnlijk is. Dat is dus foute informatie?
Nou mag die van mij nog twee jaar mee, dus geen reden tot paniek, maar ik ben wel benieuwd hoe dat nou zit. :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:48

ik ben gestopt met de pil nu, en geen verschil in gewicht, zal dit zo blijven en een vraag waar ik graag antwoord op wil : zijn er hier misschien bokkers die minder zin hebben in zoet sinds ze zijn gestopt met de pil?? ik eet spontaan mijn yoghurt zonder suiker, omdat het zo lekker zuur is (ik hield niet van zuur) en at er een appel bij dagelijks ontbijt sinds ca een week a 2

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:50

@ Palmera: Ik vond de eerste keer minder vervelend, maar dat kwam denk ik door 3 dingen in mijn geval:
- de eerste liet ik zetten tijdens mijn menstruatie op aanraden van de arts, de baarmoedermond schijnt soepeler te zijn, ik heb echter door spiraal geen menstruatie meer dus deze keer kon dat niet
- deze keer moest eerst de oude spiraal eruit en schoot mn baarmoeder daardoor al in de kramp.
- pijnstilling: de eerste keer slikte ik Naproxen voor het zetten, deze keer alleen paracetamol

Al die dingen zijn heel persoonlijk, wellicht dat jouw baarmoeder helemaal niet kramperig reageert op het verwijderen bijvoorbeeld. En hoewel ik t nu als pijnlijker ervaarde zie ik wederom niet op tegen een volgende keer. Het blijft gewoon ff een rottig gevoel, maar t was echt zo gepiept.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:51

Ben 27, en eindelijk op aandringen dat ik van de HA naar de Dermatoloog mocht.

Eerst zalfjes en flesjes gekregen die ik al vaker gebruikt had, en dus wist dat dat niet ging werken.

Ze vond roacutane ook niet nodig. Ik heb toen gevraagd naar een andere arts.

Die kreeg ik, en die vond roacutane wel nodig!
Half jaar geslikt, kon gewoon met de pil geen problemen mee. Alleen wel elke maand urine inleveren en bloed prikken. Maar daar teken je dan ook voor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:38

Hij is er gisteren uit gegaan
Jippieeeeeeee.
Ze probeerde me nog te overhalen om hem toch nog te laten zitten.
Nee nee en nee.

Ik voelde niet eens dat hij eruit gehaald werd.

Zegt ze ja bij vrouwen die kinderen hebben gehad gaat het vaak makkelijker....
Uhhh... we hebben geen kinderen. _O-

Het voelt weer zoals het behoort te voelen...
Niet het idee en gevoel hebben dat er "iets" zit.

Er blijkt een pil te zijn die je tijdens je menstruatie kan nemen zodat het allemaal niet zo heftig is.
Eerst maar aanzien hoe het nu gaat lopen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:49

Fijn dat t goed is gegaan Mando, jammer dat het je niet goed beviel.

Wat heb ik toch een braaf lichaam := Geen krampen meer gehad nu, bloeden is ook alweer over en spiraal #2 lijkt dus alweer goed geaccepteerd :j Over een paar weken checkt de huisarts nog even of hij nog goed zit en dan kan ik er weer 5 jaar tegen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:43

Ik mag vanmiddag naar de huisarts. Ben heel benieuwd waar ze mee komt. Vooralsnog klinkt de implanon als meest geschikt. Maar goed, misschien zijn er nog andere opties.

Fijn dat het goed gegaan is Mars, ik hoor echt horrorverhalen over spiraaltjes :=

Sassii: mag ik vragen wat voor klachten je had?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:39

Ik kom ook binnengesprongen. Lees al een tijdje mee maar had nu een vraag.

Slik de pil (Deso 20) om zwangerschap te voorkomen. Ik had voor de pil al gruwelijk veel last van van menstruatiepijn maar nu is het echt onuitstaanbaar. Bloed als een rund, kan het amper bijhouden met maandverband wisselen (tampon doet pijn bij mij) en de krampenzijn niet normaal.

Vroeg mij af of er echt geen middel is waardoor je die miserie niet meer krijgt?
Ik wil absoluut nooit van mijn leven kinderen (medische reden, te gevaarlijk voor kind en mezelf) dus van mij mogen ze heel de boel best weghalen. Of me steriliseren dat ik die rommel niet meer moet slikken. Maar dat willen ze niet omdat ik te jong ben, zucht.
Spiraaltje heb ik mijn bedenkingen bij. Heb schrik dat mijn vriend die eens onbedoeld gaat bijhebben...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:27

Spiraal is ideaal, voor mij dan in ieder geval. Ben al jaren niet meer ongesteld. Wat bedoel je met bang zijn dat je vriend hem ineens bij gaat hebben?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:11

Paardrijden was niet te doen zonet, toch maar jullie adviezen: een tampon.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:53

Even een vraagje aan mensen met een spiraaltje;

Ik ben nu 21, maar wil eigenlijk af van de pil. Spiraaltje leek me ideaal, maar je hoort toch veel verhalen van mensen die nog geen kinderen hebben gehad. Als in, pijnlijker etc...
Toevallig nog meer jongeren hier die hier ervaring mee hebben? En toevallig iemand ervaring met de Jaydess spiraal? Die zou dan misschien geschikter zijn, aldus internet.
(Ga uiteraard ook overleggen met HA, maar ben benieuwd naar ervaringen).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:01

Ik kreeg mn eerste spiraal toen ik 23 was. Het schijnt idd minder pijnlijk te zijn als je al kinderen hebt gehad.
Maar ik heb het nooit zo vreselijk ervaren als de horrorverhalen op internet. Het voelt als een hele stevige menstruatiekramp en is zo gebeurd. Met de Jaydess heb ik geen ervaring, heb zelf een Mirena

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:23

Jaydess doen ze niet aan NL als ik het goed heb.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:04

Ik ben er nog niet zo van overtuigd of ik zo blij ben met m'n spiraaltje aangezien ik vandaag op de dag af al 6 maanden ongesteld ben :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:09

Mars schreef:
Ik kreeg mn eerste spiraal toen ik 23 was. Het schijnt idd minder pijnlijk te zijn als je al kinderen hebt gehad.
Maar ik heb het nooit zo vreselijk ervaren als de horrorverhalen op internet. Het voelt als een hele stevige menstruatiekramp en is zo gebeurd. Met de Jaydess heb ik geen ervaring, heb zelf een Mirena

Dit geeft hoop haha!

Jaydess is idd niet in NL zie ik nu, bummer :(.
Ik ga dan van de week maar eens informeren bij de huisarts :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:01

Ik ben 50 ook nooit kinderen gehad en ik vond het prima te doen.
Om 2 uur gezet en om 7 uur reed ik een concours _O-

Als je maar ontspant... dat is echt wel het sleutelwoord...
Dan voel je er niets van. Denk dat als je sex heb meer voelt _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:11

Mag hopen dat mijn seks de man niet je baarmoedermond vastpakt :')

Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar ik wil graag ongesteld worden. Ben nu 3 dagen overtijd en ben er klaar mee om erop te wachten :=