Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 23:24

Ik blijf van mijn stoel vallen vandaag van al jullie prestaties. Wat een mooie tijd alsnog Suliko! Prachtig verslag ook.
En die meisjes op de foto met die whoohoo borden, heerlijk.
Hoop dat je morgen weer de puf hebt om de rest van je kilometers te gaan verslaan.

Welkom xlrlijn, leuk dat je het lopen weer opgepakt hebt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 06:35

Lisitano wat een verslag, ik kan de emotie zó voelen. Je bent zoveel sterker dan je denkt. Super gelopen en wat fijn dat alle zorgen van je afvielen en je gewoon kon genieten!

Suliko geweldig gelopen! Man wat heb je een kilometers in de benen. Nu weer lekker de trails op. En die kilometers haal je vast snel weer in, jij bent zo'n sterke loper.

Welkom xlrlijn! Meeposten mag ook gewoon natuurlijk!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 06:40

Wat een tempo Leonie! Heel knap. Ook van je man. Jullie staan nog helemaal fris op de foto! :j

Lisitano, genoten van je verslag! <3
Wat een mooie beloning om zo te kunnen genieten en je daar ook heel bewust van te zijn.
Hopelijk kun je nog lang nagenieten van dit moment en geeft het je zelfvertrouwen een boost!

Suliko, petje af hoor! Zoveel kilometers in de benen en dan op deze manier een marathon lopen! Respect! _/-\o_

Germie, ik snap dat je baalt dat de run niet doorging maar gezien je algemeen gesteldheid is het wellicht maar beter? Misschien je doelen iets verkleinen nu zodat je weer plezier krijgt in het hardlopen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:33

O wauw wat een mooie verslagen van de afgelopen dagen, ik werd helemaal blij tijdens het bijlezen <3

Suliko wat een leuke foto van een mooi bericht zo op de straat!

Sherivey wat een mooie verslagen van beide dagen, goed gedaan! Ik zou dat echt doodeng vinden zo in het donker met alleen een lampje, maar nou struikel ik sowieso al over een scheefliggende stoeptegel dus dat werkt niet helemaal mee _O-
Je hebt echt de smaak te pakken he met de trails zo, superleuk :D

Goof wat super heftig :(:) Het is helemaal niet gek dat dat zo zwaar valt, neem je tijd. Ik wilde zeggen, misschien lekker om even kort je hoofd leeg te maken met een klein rondje maar ik zie dat je dat ook al gedaan hebt. Doe vooral wat goed voelt, even lief voor jezelf zijn.
Wat een bizar verhaal trouwens ook van jou met die mtb-er :oo

Tiggs lekker een rondje in het Kralingse bos gelopen, leuke omgeving! Ik heb daar jaren terug de 1e trainingen hardlopen gedaan, ik vond het altijd een erg leuk stuk om te lopen. Goed idee van je, misschien binnenkort ook maar eens die kant op :)
Ook lekker met de looptraining getraind, fijn dat je zo lekker gaat.

Samantha de 1e date gehad met Scott, 1e date is altijd spannend :)) Als jullie elkaar beter leren kennen wordt het alleen maar beter denk ik :) En goed gelopen, super knap een PR! *\o/* Wel balen van je enkel, ik hoop dat dat ook snel weer hersteld.

Supervixen wat leuk naar het openluchtmuseum. En wat een hork die mtb-er :oo Je zou m toch van zijn fiets meppen he.. Wel echt heel fijn dat het verder zo goed ging en voelde. Blije mooie foto's :D

Busymissy je kreeg gelijk wel een heftig rondje voor je kiezen zo met al dat mulle zand, respect! Wat een enorm leuke foto's zo van het lopen! En binnenkort een PR op het asfalt hoor ik al, wat goed!

Namiro wat een mooi gebied, lekker in de achtertuin ook. Leuk om te lezen dat je zo geniet :) Die ijsvogel is wel echt een fantastisch toetje zeg <3 Heel erg gaaf! Die zou ik ook ooit nog wel in het echt willen zien.

Sall nu officieel gefeliciteerd met je boek, leuk! Wat een leuke foto ook van je trouwste fan Oscar, met lintje <3

Lisitano voor jou ook een dikke *\o/* Wat super super goed, en ik ben zooooooo enorm blij dat je helemaal je gevoel terug hebt gevonden! Toch helemaal niet vreemd dat je dan zo emotioneel wordt, gewoon je tranen lekker de vrije loop laten. Ik vind het zo rot om te lezen dat je jezelf zo lang naar beneden hebt gepraat, dat is echt zo nodig nodig :(:) Je doet het super goed! Nu lekker op je roze wolk blijven lopen <3

Leonie87/Twan ook zo lekker gelopen, wat een leuke foto's ook! Het plezier straalt eraf :D Je man ook al zo goed gelopen! Wel rot van dat parkeren :\ Wij waren er ook bang voor, mijn vriend heeft uiteindelijk bij de P+R geparkeerd en is naar de start gelopen. Gelukkig heb je niet al teveel last gehad van de langzamere mensen in de 3e wave en kon je lekker je eigen tempo lopen.

Germie misschien even wat rustiger aan doen als alles zo zwaar gaat de laatste tijd? Als ik het zo hoor doe je best veel. Dan komt het daarna echt wel weer :)

Suliko ik kan niet anders zeggen dan dat ik je zo'n beest/bikkel vind, echt diep diep diep respect _/-\o_ Zo enorm veel gelopen de laatste tijd, en dan nu ook nog "even" onder de 4 uur de marathon lopen. Super super knap, ook mentaal. Lijkt me echt heel fijn dat er vriendinnen en cliënten dan ineens langs de kant staan om je aan te moedigen <3

Welkom xIlijn, leuk dat je weer bent begonnen :)

Hier uiteindelijk gister niet aangemoedigd bij de halve marathon. Mijn vriend had zaterdag heel handig (not) een verkeerde beweging gemaakt met windsurfen, waardoor zijn nek en schouders echt compleet vast zaten en steeds pijnscheuten had, echt heel sneu :\ Hij gaf zaterdag avond aan dat hij wellicht niet ging lopen, dus ik had geen wekker gezet. Zondag wilde hij wel perse lopen, maar zei al direct dat hij zou uitstappen als het niet zou gaan. Die verwachting was best groot. Hij gaf dat aan net voordat hij weg moest, dus ik lag nog in bed :+ Uiteindelijk heeft hij super goed gelopen, zijn spieren werden steeds soepeler waardoor hij in 1.38 is geëindigd :)

Zelf heb ik ook weer gelopen, dit keer een piramide loopje. Uiteraard veel te hard van stapel :') waardoor ik het met de langere stukken wat moeilijker kreeg. Uiteindelijk wel goed gelopen, en inclusief warming up en cooling down mijn 1e 5 km gelopen *\o/* In 37 minuten, dat vond ik ook nog best snel ook voor mezelf. Deze week staat de 3 km aan 1 stuk op de planning. Heel suf, maar ik merk dat dat toch een mentaal dingetje is ofzo? Dat is de laatste van dit schema, dan een nieuw schema van 3 naar 5 km.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:45

Lisitano, wat heerlijk om te lezen allemaal! Je hebt ontzettend sterk gelopen en er ook nog ontzettend van genoten, echt fantastisch, en dat heb je helemaal zelf bereikt! Schrijf dit op 100 tegeltjes of in een lange brief aan jezelf of onthou de pagina van dit topic, zodat als je weer eens aan jezelf twijfelt, dit gevoel terug kan halen. :D
En ik vind het bizar knap dat dit je lukt met een gezin met jonge kinderen, want dat kost zoveel energie. Power mama ben je, daar gaan je kinderen ook zoveel uithalen, met zo'n moeder als voorbeeld!

xIrlijn, welkom, ook om te posten natuurlijk!

Samantha, jij ook echt netjes gelopen, ik ben benieuwd hoe vlot je loopt als je weer een periode meer kan trainen.

Sherivey, sorry not sorry. :+

BusyMissy, ik heb echt zooo veel kinderen die langs de weg stonden een high five gegeven, ik ga daar heel goed op, echt leuk dat enthousiasme.

Muppetmayo, fijn dat je vriend hem wel zo goed heeft kunnen uitlopen! En jij bent ook lekker bezig! 5 km in 37 minuten voor het eerst is zeker netjes. Die 3 km komt echt wel goed. En als het niet in één keer lukt, probeer je het gewoon nog een keer. Geef jezelf ook even heel veel schouderklopjes, want je kwam met weinig optimisme over jezelf in het topic, maar nu heb je gewoon je eerste schema bijna voltooid. :D

Klopt Samantha, die studiegenoot kwamen we toevallig bij de start tegen, we wisten niet dat hij hem ook liep. Maar samen gestart, een hele tijd samen gelopen, maar zij zijn beide gestopt. Van die vriend wist ik dat vooraf natuurlijk. Die andere studiegenoot ging zo soepel in het begin, ik dacht, die gaat over de helft versnellen en een hele nette tijd neerzetten, maar toen ik hem op 23 km weer tegenkwam, zag ik al dat dat er totaal niet meer in zat.

Ja, zo leuk dat er cliënten stonden. Twee keer zelfs, in het begin ergens en dus rond 32 km. <3

Thanks allemaal! <3

Ik besefte gister opeens dat ik binnen een half jaar tijd mijn eerste ultra van 50 km heb gelopen, nog een keer 45 km op mezelf van Amsterdam naar Zandvoort aan Zee en nu dan een officiële wegmarathon, 3x een marathonafstand en verder. :wow: Bizar hoe hard dat is gegaan! Heel veel zin ook in de ultra eind juli met ieris.
En ook zin om in juni en juli weer gerichter te trainen voor hoogtemeters. Nu deze maand nog even proberen zo'n 230 km weg te tikken.

Ik heb vooral flink spierpijn in mijn bovenbenen. Opnieuw reminder dat ik mijn hamstrings sterker moet gaan maken, ik haal te veel kracht uit mijn bovenbenen. Lopen en trap op gaat verder prima, alleen trap af en op de wc gaan zitten is niet zo leuk. :+ Verder wat lagerugpijn. Ik hoop dat het gaat lukken om rustig 5 km te lopen vandaag, we gaan het zien.
Mijn linkerknie doet ook een beetje stom, maar dat is een bekende overbelasting door mijn beenstand, al sinds ik kind ben daar periodes last van gehad, dus ik maak me er nog niet te veel zorgen om. Die heb ik ook ingetapet om ervoor te zorgen dat hij niet te veel naar binnen wordt geduwd als ik ren.
En de dry needling in de spier naast mijn scheenbeen heeft enorm geholpen, dus het pijnlijden was het waard! Die pijnlijke plek is gewoon verdwenen.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 10:25

Spierpijn in je bovenbenen lijkt me vrij normaal en zeker door het lopen op het asfalt, die klappen zijn toch heftiger op je spieren dan als je in het bos loopt. De wc herken ik, laatste stukje laten vallen :').
230km, dat is een flinke klus!

Muppetmayo goed gedaan! De eerste keer 5km is echt een mijlpaal. Lekker verder uitbouwen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:27

Oei Samantha, hopelijk valt je enkel mee.

BusyMissy ja mijn man is vlot. Zeker gezien dat hij pas een jaar of 6 rent en al 49 is!

Lisitano, jou verslag zou het mijne kunnen zijn. Zo raak. Het is ook gewoon lastig met jonge kinderen en werken en trainen en je leven op de rit houden. Zo bijzonder en mooi dat op zo een dag alles bij elkaar komt. Je hebt het super goed gedaan en blijf dit vast houden. Dat geloof in jezelf <3

Suliko hebben mijn man en ik gevolgd in de app nadat ik klaar was en hoewel we natuurlijk niet wisten wat er speelde zagen we bij km 25 dat je net iets begon af te zakken. Maar wat heb je vreselijk knap en snel gelopen. Zeker met alle km van de afgelopen 2 weken erbij en het feit dat je op de weg liep. Echt heel goed gedaan! Trots op jou en je doorzettingsvermogen.
Fijn dat de dry needleling heeft geholpen en hopelijk trekt je knie vrij snel bij.
Grappig dat juist jij nu zegt, ja wegmarathon hoeft voor mij niet zo tenzij ik 3:30 kan. Dan gaan we samen hahaha (hoewel ik verwacht dat er voor mij eerst een 03:45 en 03:40 poging voor zullen zitten. )
Op naar je overige 230km voor deze maand...
En ook echt heel knap dat je nu dus idd 3x in een half jaar tijd zulke afstanden aflegt terwijl je nog maar zo kort loopt. Je bent er echt voor gemaakt volgens mij :D (en je hebt het mentaal gewoon goed zitten want dat scheelt zoveel). Ben zo benieuwd waar jou reis heen gaat hoewel ik blijf zeggen, 100mijl komt er ooit. Eerst die 75km en dan die 100 en dan ....

muppetmayo wat goed van je vriend dat hij toch is gaan lopen! Liep hij ook de halve? Want dat is een puike tijd zeg!
En wat goed je eerste 5km! Voor die 3, jezelf gewoon niet druk maken en lekker gaan lopen. Als je voelt dat het te vroeg komt, wandel je toch gewoon nog even een keer tussendoor? Stel je het 1 weekje uit. Maar misschien kun je wel meer dan je denkt en loop je het prima weg. Gewoon rustig aan beginnen dan komt dat echt wel goed.

Grappig dat iedereen ons nog fris eruit vind zien. Zo voelde ik me ook. Had prima nog verder gekund :o Heel gek idee. Vandaag ook eigenlijk nergens last van. Iets wat zwaardere benen als ik 3 trappen op moet naar mijn werkplek :'). Dit was eigenlijk pas mijn 3de officiële halve marathon op de weg. En waar ik dit vorig jaar nog een intimiderende afstand vond, loop je het nu zo weg. Echt bijzonder hoe dat gaat.
Dat verkeer was wel echt drama maar de Dixies ook! Ik heb uiteindelijk gewoon de hele tijd gelopen met een volle blaas. Bij km 13/14 kreeg ik er gewoon buikpijn van. Bij de start stond er echt een rij van zeker 30/40 minuten en onderweg heb ik maar 2 x dixies gezien en ook daar stond een rij... Dat zoek ik dan niet in een run dus ik heb het maar opgehouden. Toen ik klaar was stond het ook echt muurvast om eruit te komen maar we vonden een doorgang tussen het publiek en toen toch wel heeel snel gaan plassen. (ook hier stond een rij maar iemand was zo lief om me even voor te laten!)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:43

SV, klopt, is ook wel normaal, maar als ik dan amper mijn hamstring voel en zelfs mijn kont wel meevalt, vind ik wel dat die spieren wat meer mogen doen. :')
Jaa en je handenop de wc-bril of zitvlak van de stoel zetten om jezelf te laten zakken. _O-
Ik voel ook dat ik vandaag wat in beweging moet blijven om niet te stroef te worden.

Leonie, deal! Mag jij lekker wat meer marathons gaan lopen en dan haak ik weer aan voor onder de 3:30 als jij weet welke marathon het leukste is. Daar gaat je 'dit doe ik maar één keer!!!!'. :')
Ik ben ook benieuwd waar ik over een jaar sta, denk niet dat ik het nu al wil weten. Maar zoals je zelf al merkt, je perspectief verandert snel. Ooit was een halve een intimiderende afstand, nu niet meer.
En fijn dat je nergens last van hebt! Dan ben je nu ook wel goed hersteld van de marathon en je val denk ik zo.
Wel stom dat er bij de halve zo weinig dixies waren! Bij de marathon echt wel regelmatig (zonder rij ook). Maar bij de start was het heel druk ja, ik zag dus ook dat er allemaal mensen stonden met een medaille van de 10 km volgens mij. Ik snap niet zo goed dat je dan de wc's opzoekt bij de startwaves, ze waren ook bij elders namelijk. Heb toen gevraagd of ik voor mocht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:51

Goed, je kunt dus niet de Garmin Coach even deactiveren en dan even kijken wat een andere coach doet. Dan moet je dus opnieuw beginnen. GRRRR.
Dus dat betekent voor mij een nieuwe benchmark run. Gaan we vanavond dan maar direct doen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:55

Suliko je mag echt super trots op jezelf zijn. Je hebt echt zoveel bereikt het afgelopen half jaar, je gaat echt als een raket.
Niet gek dat je spierpijn hebt met al die kilometers, en dan ook nog asfalt zoals de rest ook zegt. Fijn dat de dry needling zo heeft geholpen ook. Ik moest wel even om je lachen trouwens, "even" 230 kilometer wegwerken nog :')
Lief van je opmerking over de schouderklopjes! Voor mijn gevoel ben ik er nog lang niet, ergens in mijn hoofd zit nog een stemmetje die de boel probeert te saboteren geloof ik ;) Maar elke kilometer die ik erbij ren is er 1 :)

Leonie87 mijn vriend liep idd de halve. Nu moet ik wel zeggen dat ik echt altijd stik jaloers ben hoor als ik hem zie lopen. Hij is echt mega sportief en loopt super makkelijk. Hij loopt zo'n 3 a 4 keer in de week (varierend van 10 tot 25 kilometer), daarnaast squasht hij wekelijks en probeert hij zoveel mogelijk te windsurfen. We lopen doordeweeks vaak op hetzelfde tijdstip, ik start alleen wat later dan hem en loop een stuk korter :+ Dan komt hij van achter aangesjeesd, loopt heel kort naast me met de opmerking, moet je nog ver? En vliegt vervolgens weer weg _O-
Wat bizar van zo weinig dixies joh ook... Lijkt me zo niet fijn lopen! Dan vind ik het helemaal knap dat je met zo'n volle blaas zo'n snelle tijd hebt neergezet!

Ik hoor trouwens een gezamenlijke marathon aankomen van Suliko en Leonie87, leuk! :D

Jullie hebben ook echt gelijk hoor voor die 3 kilometer. Als het niet lukt dan gewoon nog een keer later. Het is voor mij denk ik echt een mentaal stukje. Toch dat onzekere stemmetje ergens in mijn hoofd.
We gaan het maar gewoon proberen van de week.

Toch nog een vraagje aan de dry needling mensen uit het topic. Waar hebben jullie een goede fysio gevonden die dit ook doet? Ik had altijd een hele fijne fysio, maar hij is een aantal jaar geleden met pensioen gegaan. Zijn opvolger vond ik niet fijn en mijn klachten verdwenen niet meer. Nu ben ik eigenlijk nog steeds op zoek naar een goede fysio die ook dry needling doet, maar waar vind je nou die goede fysio?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:59

Muppetmayo, jaaa eerste 5 km *\o/*

Suliko, die spierpijn snap ik volledig!

De spierpijn hier is wel wat weg getrokken.
Alleen lichtrijden vanochtend in de les met mn paard deed de eerste paar passen ff zeer. :')

Staat straks eigenlijk een uurtje hardlopen op rustig tempo op de planning, want mijn marathonschema begint deze week.
Denk dat ik lekker naar het bosje loop en de onverharde, niet mulle paden pak. :) grote kans dat ik de rest van de spierpijn er dan wat uitloop.
En als het niet lukt, ben ik zo weer thuis. :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:38

Welkom xlrijn!

O wauw muppet jou vriend loopt snel zeg!
En jij hebt ook je eerste 5 gelopen, wat goed!

Ja parkeren is daar drama, ik was daarom ook op de fiets.
Ik had bij 10,2 km met de Dixi geluk, stonden 2 vrouwen te wachten dus ik heb het erop gegokt. Als ik het niet had gedaan had ik onder de 2u gelopen. Of niet omdat ik langzamer liep door volle blaas haha.

Ja lekker die spierpijn Suliko, inderdaad laatste stukje op wc laten vallen haha.

Benieuwd hoe je loop ging Sherivey!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:41

Mijn loop heb ik gehalveerd. :')
Conditioneel ging het prima, had er ook zin in. Maar mijn bovenbenen deden zeer/ waren stijf en ik kreeg het er niet uit gelopen.

Dus 30 minuten ipv een uur gelopen. Jammerdebammer, maar beter niks overbelasten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 15:12

O helemaal prima toch!

Ik denk dat ik morgenochtend een kort loopje doe.

Ik heb een schuurplek kwam ik vanochtend achter omdat collega zei, wat heb je daar? Net boven m’n sleutelbeen dus ook wel gekke plek?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 16:13

Hahah Suliko, ik zie mezelf nog niet zo zeer alee steden van Nederland afgaan. Maar Londen, Kopenhaag, Berlijn, Parijs, dat zou ik wel heel tof vinden! Alleen uhm ja logistiek, kind uhm, we gaan het zien :')
Misschien dat ik ooit toch op de trails kom. Voorlopig houd ik het echt op 20+ tot 30 als max. Maar we gaan het zien want zoals je zegt, je perspectief veranderd gewoon.
Van mijn been heb ik nog van 1 ding last. ik kan niet op mijn knieën zitten of mijn been bij mij voet rekken. Die complete buiging lukt gewoon nog niet en is super pijnlijk. Heb er verder 0 last van dus uhm, ja zal wel.

muppetmayo snap wel dat je dan stik jaloers bent! Wat een tempo joh. Werkt wel motiverend zo iemand, dat dan weer wel :D
Wat betreft de fysio, ik kreeg de tip van een vriendin van me die marathons loopt voor deze fysio. Zo wist ik zeker dat ik niet zomaar bij de eerste de beste binnenliep. Denk toch mond op mond reclame en ervaringen vaak de beste leidraad is voor zoiets.

Ah Sherivey je bent er toch even uit geweest en welllicht helpt dat half uurtje juist om je lichaam te activeren om nu die afvalstoffen af te voeren. Niet te streng zijn voor jezelf, je hebt een super knap weekend achter de rug *\o/*

Op de fiets was wat ver voor ons Samantha. Wij zaten om 07:15 al in de auto

Ik twijfel eigenlijk om vandaag gewoon te gaan lopen. Denk iig even naar de sportschool armen en core en dan misschien daar nog een stukkie bij lopen. Kijk wel waar ik zin in heb. :Y)
Morgen weer spinnen, dinsdag weer bootcamp en training geven, dus moet wel even iets aan rust pakken eigenlijk. :=

Btw, heeft er iemand misschien zin om mee te gaan naar Berg en dal? Op 29 of 30 mei (hemelvaart). Wil een km of 25 gaan lopen met iig de N70 erin (400hm op 12km). Iig lekker wat hoogtemeters en afstand, gewoon, omdat het kan. Klein detail, ik moet mijn man hier nog van inlichten _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 17:08

Zou ik superleuk vinden, maar ik zit dan in België.
N70 is iets langer dan 12km, ik dacht 14km. In ieder geval een fantastisch leuke route om te lopen.

Samantha komt dat niet van je hemdje of shirt die schuurt op de sleutelbeen?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:11

Jullie zijn lief <3 Wat een support, bedankt!

Wat een leuk plan Leonie! Ik zou dat heel gezellig vinden maar ik heb me opgegeven om die dag om 6 uur te starten met een trail met Meeko op de Veluwe. Ik moet 4 uur van huis weg :')
De N70 is wel heel erg leuk! Het kan wel behoorlijk druk zijn op de route.
Rust zit niet helemaal in jouw systeem geloof ik hè? :D

Suliko, jij bent een beest! Echt heel veel respect voor jouw discipline en ook hoe je over al je idiote :') plannen toch zo ontzettend enthousiast bent. Ik vind het heel inspirerend je te volgen en vooral hoe je er mentaal mee omgaat. Dat vind ik persoonlijk toch het moeilijkste stuk. Zo zo knap!

Muppet, jaaaaa je eerste 5! En wat een mooie tijd al! Gefeliciteerd! Heb je zin in je nieuwe schema?
Jouw vriend is zeker snel zeg, wow. Wel gezellig als je straks wat samen kunt lopen. Al is het tempo dan misschien wat ongelijk.

Sherivey, ik vind het al heel dapper dat je met je spierpijn bent gaan lopen. Een schema is een richtlijn, daar mag je best vanaf wijken. Je hebt het toch maar weer mooi gedaan!

Ik heb nauwelijks spierpijn! *\o/* Ik voel in mijn bovenbenen wel dat ik wat gedaan heb, maar als ik 10 km in mul zand heb gedaan voel ik hetzelfde. Ik heb het meeste last van mijn blauwe teen, die is lekker beurs geworden. Ik vermoed door het vele afdalen. Die teen is altijd de sigaar bij lange trails.
Ik heb wel heel slecht geslapen en ik kreeg gisteren nauwelijks eten weg. Vandaag ruimschoots ingehaald met patat en natuurlijk Limburgse vlaai.
Ik ben nog steeds aan het nagenieten <3

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:44

Ja is van m’n shirtje gok ik. Collega zei, heb je een wilde nacht gehad. Van een afstand zou het ook een zuigzoen kunnen zijn whaha.

O leuk Leonie, maar weet niet of mijn benen dat trekken.
Ik heb die week op maandag de sport test en woensdag Alkmaar city run.

Lekker Lisitano dat je geen spierpijn hebt, top conditie heb jij!

Ik ga zo voor m’n 2e date met Scott, had even outfit stress maar match m’n outfit met hem dat is wel leuk toch. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 17:55

Zeker, een anwb stelletje look doet het altijd goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:49

Lisitano, kom je dan met je teen tegen de voorkant van je schoen?

Hier gisteren een eerste trap op m'n teen laten vallen. Die dingen wegen ongeveer een kg, de hoogte van de val was maar zo'n 65cm, maar viel precies verkeerd (en ik had geen schoenen meer aan). Dus ik heb nu een blauwe teen door iets stoms.
Spoiler:
Afbeelding

Maar met lopen vandaag geen last van die teen gelukkig. Wel van de achillespees helaas. Die begint weer op te spelen, en geen idee hoe dat komt. Ik doe niets raars. Het is immers geen overbelasting, geen blessure.
Maar omdat ik dus zo stom was om per ongeluk een schema er uit te gooien (en je kunt dan niet als je een ander bekeken hebt terug naar de oude, die is dan afgesloten) dus maar een nieuwe gestart. Echter, ik kan niet mijn gewenste datum er in zetten, want dat is te ver in het voren. Dus heb maar een virtuele datum gekozen 2 weken te vroeg.
Vandaag dus de benchmark run gedaan, en omdat dat maar 9 minuten is heb ik daarna een training van Kiprun ingeladen en die er achteraan gedaan. Die was zwaar, 2.5km op halve marathon tempo. En het is me gelukt en ik heb het zonder run-walk-run volgehouden. Maar het moest uit het uiterste van m'n tenen komen. Maar gezien hoe beroerd het gisteren ging voelde dit echt wel weer goed. Wel last van een bilspier nu, dus die moet ik zo nog even rekken.
Al met al 9km getraind en daar 73 minuten over gedaan en dat is inclusief de rustmomenten. Heb zelfs overwogen om die laatste km met run-walk-run toe te voegen, maar dacht van ook niet meteen weer overdrijven.

Garmin vond het kennelijk ook goed gaan, want ineens staat er morgen een extra training in. Nou ja, maakt ook niet uit, ik zie wel. Wat ik donderdag ga doen met die run van de club weet ik nog niet. Zondag heb ik een 10km staan, dus twijfel voor donderdag over de 5km of de 10km. En dan twijfel ik ook nog over wel of niet lopend naar de run gaan (3.7km enkele reis extra).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:07

Ik vind jullie verslagen van afgelopen weekend zo leuk. En jullie hebben echt zo goed gelopen.

Welkom xlrijn!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:14

Bedankt allemaal voor het welkom! Dan post ik ook af en toe mee :D

Jakkes Germie die trap is wel precies verkeerd gevallen. Wat een pech. Gelukkig dat het je met lopen niet belemmerde, fijn dat vandaag beter voelde dat gister. Succes met je run zondag!

Heerlijk Lisitano, de hele week van nagenieten <3

Leonie87, dit is toevallig zeg. Ik heb gister mijn eerste langere afstand sind tijden door Berg en Dal gelopen. Prachtige omgeving! Zo'n afstand als je voorstelt is nu nog niet aan mij besteed, maar vraag het over een half jaar zeker nog eens. Alvast veel plezier, hopelijk krijg je je man ook mee!

Sherivey, klinkt verstandig :)

Suliko, wat knap dat je in een halfjaar tijd hebt opgebouwd tot 45/50 km. Wauw!

Muppetmayo: gefeliciteerd met de eerste 5 km! *\o/*

Ik heb gister ongepland 1:15 uur achter elkaar gelopen in een prachtig heuvelachtige omgeving. Dat langer onderweg zijn (voor mijn doen :D) vind ik écht leuk. En elke volgende km liep eigenlijk alleen maar lekkerder! Om blessures te voorkomen - mijn kuiten zijn net beton - wil ik doordeweeks een korte interval doen en in het weekend een wat langere afstand van eerst maar eens 40-50 minuten, omdat ik tot drie weken geleden max 25 minuten liep. Ik loop liefst zonder telefoon, maar zie dat jullie veel met Garmin horloges registreren? Dat lijkt me wel wat!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 06:28

Xlrlijn, pas op dat je niet te snel opbouwt. Als je drie weken geleden 25 minuten liep en nu 40/50, is dat bijna een verdubbeling. Je pezen/gewrichten moeten echt wennen aan de belasting en dat duurt langer dan je denkt.
Dus wees voorzichtig, zeker nu je kuiten al wat alarm slaan.
Hoeveel keer per week loop je?
Garmin is erg fijn inderdaad, ik heb de eerste vijf jaar zonder sporthorloge gelopen en dat ging ook prima. Het is maar net wat je fijn vindt.
Garmin of een ander sporthorloge gebruiken is wel heel leuk, je krijgt veel meer inzicht in wat je doet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:39

Wat goed dat je je zo goed voelt Lisitano. Dat geeft aan dat je er gewoon echt goed voor getraind was en klaar was.

Hoe was je 2de date samantha?
Supervixen schreef:
Zeker, een anwb stelletje look doet het altijd goed.
:')

xIrlijn doe je wel voorzichtig met opbouwen? Fijn dat het zo super goed gaat maar houd jezelf heel hoor!

ik heb evt nog een garmin venu 4s liggen van bijna 1,5 jaar oud mocht je het voor een leuk prijsje willen proberen. Moet hem eens op Mp gaan zetten sowieso :Y) Vind hem alleen nog steeds mooier dan mijn nieuwe :+

Gisteravond voelde ik me opeens zo moe! Mezelf uiteindelijk naar de sportschool gesleept om nog wel even wat kracht te doen maar ben niet meer gaan lopen. Denk straks in mijn pauze even en dan vanavond weer spinnen *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:41

Ja dat klinkt inderdaad wel vrij snel in opbouw Xlrijn!
Die fout heb ik ook gemaakt en is blessure gevoelig.

Ik heb van marathon Photos toch maar 1 foto gekocht. Alle andere zijn zowat hetzelfde of ben ik amper zichtbaar of kijk ik heel zielig haha.

Afbeelding

2e date met Scott ging goed. We hebben 12 km gefietst en ik begin z’n versnellingen te snappen haha.

Afbeelding

Afbeelding