IMANDRA schreef:Maar vinden jullie het gek dat die cijfers ontbreken dan?
Jonge mensen, doorlopen covid mild (dus geen huisarts/dokter nodig), restklachten zijn vervelend maar niet levensbedreigend (dus geen ziekenhuis, bijv. erge vermoeidheid na inspanning, spierpijn)... hoe wil je die cijfers duidelijk krijgen?
Dat zou nog wel eens een grote verborgen groep kunnen zijn. Dus ik zou het er niet op wagen als jongere om covid te krijgen.
Ook restklachten kun je monitoren want als die klachten jou beperken in jou verdere leven lijkt mij dat ook erg belangrijk. Als die mensen zich melden kun je dit afzetten tegen de mensen die de besmetting doorlopen zonder rest klachten.
Waarom zou iemand die zich langer ziek voelt zich niet melden? Hierop moet dus ook actief gezocht worden.
Die groep moet dus uit die verborgenheid zodat je hier dus ook wat mee kan. Maar dit is met welke restklachten ook een gevaar. Ik was wekenlang moe na een longontsteking maar mijn arts vond mij overwerkt... tja..
Ik zeg helemaal niet dat die restklachten er niet zijn of dat vaccineren van deze groep niet moet. Juist wel maar ook de mensen met restklachten hebben er baat bij als die erkent worden.
Maar ja het zou ook kunnen laten zien dat ook de restklachten voor deze groep minimaal zijn. Ook die conclusie kun je er nu niet uithalen.
Ik wil dus niet schetsen dat die klachten er niet zijn. In mijn omgeving is dat het geval. Kan een geluk zijn maar dat hoeft niet. Ik ben blij dat dit bij ons het geval is.