Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:07

Hier gaat het vooral interessant zijn hoe ze woon werk verkeer gaan aanpakken. Is dat woon adres werk of verblijfadres werk. Mijn vaste contact komt meest de vrijdag na zijn werk (middag avond of zaterdag ochtend) mijn kant op ipv naar zijn eigen huis. Essentiel beroep en kan absoluut niet thuis werken ivm productie. Dus hij mag de weg op.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-01-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:07

karuna schreef:
Hier gaat het vooral interessant zijn hoe ze woon werk verkeer gaan aanpakken. Is dat woon adres werk of verblijfadres werk. Mijn vaste contact komt meest de vrijdag na zijn werk (middag avond of zaterdag ochtend) mijn kant op ipv naar zijn eigen huis. Essentiel beroep en kan absoluut niet thuis werken ivm productie.

Gewoon waar je ingeschreven staat neem ik aan?

Ik hoop dat die avondklok niet langer dan twee weken gaat duren. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:08

Dat weet ik dus niet. Interessante vraag daarom. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:10

Onderzoek naar het waarom heeft geen zin volgens mij. Het is gewoon een feit dat de gemuteerde versie besmettelijker is. En geen klein beetje ook.
Aërosolen spelen nog altijd de grootste rol denk ik. Maar ik ben geen wetenschapper uiteraard.

Die skivrouw heeft al flink de wind vanvoren gekregen, dus van vakantiepret zal er niet veel meer overblijven.

Tienus ik vermoed dat je ook een attest kan krijgen als je man laat werkt en je haalt 'm op ?
De gemeente zal zoiets wel voorzien, toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:12

Ik denk nu ook wel dat de avondklok er komt. En ik vermoed 20.00 uur, later heeft helemaal geen zin.
Maak me daar niet druk om. Kom ik van het werk is dat ook na 8. Kan aantonen waar ik vandaan kom.
En beboeten ze me wel betaal ik wel en vecht het aan.
Denk dat het ziekenhuis dan echt wel een verklaring geeft dat ik daar vandaan kwam.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:13

Citaat:
Die skivrouw heeft al flink de wind vanvoren gekregen, dus van vakantiepret zal er niet veel meer overblijven

Hoe moeilijk zou het voor veel zijn om gewoon thuis te blijven
Zie op Facebook hele stammen met campers nog overal naartoe gaan, vakanthuizen volgeboekt enz

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:14

Ik snap dat niet dat vakantie zogenaamd zo belangrijk is en dat het nog mag.... stop dat maar eens voordat ze een avondklok invoeren. Maar dat zal wel niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:15

Op zich mag dat, in nederland mits je je dan ook aan de regels houdt. :j en je bij voorkeur de boodschappen doet in je eigen supermarkt voor je weggaat.

Echwel

Juist blijf in de buurt van je huis...
Vandaag ook weer een die omdat ze de kinderen thuis heeft weekje naar vakantiehuis wil

Pandora2

Ja precies. Alsof een jaartje thuis blijven het einde van de wereld is :')

En wij belgen hebben ook nog een baksteen in de maag. Dus nu kan iedereen gewoon genieten van die baksteen in plaats van zonodig weg te moeten :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:17

Als je een camper pakt of een huisje en je bent op een plek waar je nagenoeg geen mensen tegenkomt, je niet daar gaat boodschappen doen maar in je eigen wereldje een andere omgeving gaat bekijken kan er ook niet veel gebeuren kwa besmetting. En dat is ook niet afgeraden. Je moet alleen niet dan mensen gaan opzoeken. Achter de grote meute mensen aanhobbelen of daar uitgebreid iedere snackbaar bezoeken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:18

karuna schreef:
Op zich mag dat, in nederland mits je je dan ook aan de regels houdt. :j en je bij voorkeur de boodschappen doet in je eigen supermarkt voor je weggaat.

Maar het is geen noodzaak. Dus blijf in je eigen kot. Want als iedereen zo redeneert, heb je alsnog een heel groot heen en weer van personen en dat moet nu net voorkomen worden.
Het is niet omdat iets nog mag, dat het ook aangeraden is om te doen want dan krijg je uiteindelijk een verbod op alles.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:20

Kan me voorstellen, dat je n huisje in de natuur / ruimte huurt als je op je appartement oid zonder tuin hebt. Zie het probleem niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:20

karuna schreef:
Hier gaat het vooral interessant zijn hoe ze woon werk verkeer gaan aanpakken. Is dat woon adres werk of verblijfadres werk. Mijn vaste contact komt meest de vrijdag na zijn werk (middag avond of zaterdag ochtend) mijn kant op ipv naar zijn eigen huis. Essentiel beroep en kan absoluut niet thuis werken ivm productie. Dus hij mag de weg op.

Ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik weet niet zo goed of ze dat gaan controleren, maar als ze iets gaan controleren dan zou het haast wel op woonadres moeten zijn.
Of zou er zoiets komen net zoals met LAT-relaties eerst eens was, dat je er heen mocht reizen als je kon aantonen dat je al een X aantal tijd samen bent? Zoiets was toch ooit een regel of heb ik dat gedroomd :+ }:0 ?

In mijn geval komt mijn vriend ook regelmatig bij mij voor of na zijn werk, ook bij avonddiensten en nachtdiensten, omdat ik dichterbij woon.

Op zich zie ik het probleem van vakantie in zo'n huisje waar je alles zelf kan doen ook niet zo. Maargoed, als je zo gaat denken zijn er heel veel situaties te bedenken die weinig kans op besmetting geven, maar natuurlijk niet noodzakelijk zijn. Zoals bijvoorbeeld bij een avondklok na de tijd nog in je eentje een wandeling buiten maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:23

Getup schreef:
Kan me voorstellen, dat je n huisje in de natuur / ruimte huurt als je op je appartement oid zonder tuin hebt. Zie het probleem niet.

Als je op een appartement zonder tuin zit, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Maar niet als je tuin en bos en veld rondom ter beschikking hebt bij huis. Nee, dat gaat er bij mij niet in.
En die mensen zijn er ook genoeg want iedereen denkt er recht op te hebben maar gooit de steen telkens weer naar " de anderen " .

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:24

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:25

Probleem is dat je je onnodig verplaatst en evt toch virus van ene plek naar andere breng, al is het met tanken of wat dan ook

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:26

Vaccineren van de bewoners is in gang gezet.
Wel even een baal moment dat op q van de locaties kleinschalig nu net weer een uitbraak is.
We waren het daar net een week kwijt dachten we.....
Dus iedereen bewoners en personeel testen en de bewoners die niet besmet zijn toch Vaccineren.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:26

Pandora2 schreef:
Getup schreef:

Als je op een appartement zonder tuin zit, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Maar niet als je tuin en bos en veld rondom ter beschikking hebt bij huis. Nee, dat gaat er bij mij niet in.
En die mensen zijn er ook genoeg want iedereen denkt er recht op te hebben maar gooit de steen telkens weer naar " de anderen " .

Zo mee eens! Mensen verzinnen altijd wel iets waardoor ze wél iets kunnen doen. Als we nou gewoon met z'n allen even niet zo verwend doen zijn we d'r waarschijnlijk een stuk sneller vanaf..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:28

esje01 schreef:
Wel even een baal moment dat op q van de locaties kleinschalig nu net weer een uitbraak is.
Dus iedereen bewoners en personeel testen en de bewoners die niet besmet zijn toch Vaccineren.

Sterkte, balen dat het weer binnen de deur is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:38

esje01 schreef:

Wat een ellende. Sta je daar met je vaccins :7
Ik hoop met je mee dat het allemaal nog meevalt met de besmettingen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:45

Pandora2 schreef:
Getup schreef:

Ik heb een groot huis en een grote tuin ,kan in principe gewoon van thuis uit wandelen maar toch ga ik heel vaak met de auto ergens anders heen om te wandelen en boek ook regelmatig een weekend weg aan zee met de hond ( zonder dat ik daarvoor mensen hoef te zien )
Kan me echt geen ruk schelen dat anderen dat als asociaal bestempelen ..mijn eigen mentaal welzijn probeer ik ook te behouden en dat gaat niet met een rondje tuin

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:47

besita schreef:
Ik heb een groot huis en een grote tuin ,kan in principe gewoon van thuis uit wandelen maar toch ga ik heel vaak met de auto ergens anders heen om te wandelen en boek ook regelmatig een weekend weg aan zee met de hond ( zonder dat ik daarvoor mensen hoef te zien )
Kan me echt geen ruk schelen dat anderen dat als asociaal bestempelen ..mijn eigen mentaal welzijn probeer ik ook te behouden en dat gaat niet met een rondje tuin

Gelukkig kan het je geen ruk schelen -O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:49

Wat kunnen ze nog meer doen bovenop de avondklok?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:50

Arabesk schreef:
Wat kunnen ze nog meer doen bovenop de avondklok?

Banden lekprikken :D