Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Een vies en benauwend mondkapje. Het ontneemt het inademen van frisse lucht. En voorkomt niet dat het virus niet verder verspreid word.
Ik heb geen medische verklaring maar ik blijf het walgelijk vinden.
Dinopino schreef:Wat ik me afvroeg hoe doen mensen met een allergie dat, wanneer ze een monddoekje ophebben. Zij moeten regelmatig niezen en ik kan me niet voorstellen dat je dat met een mondkapje op doet.
Wassen jullie de monddoekjes eerst en hoe vaak wisselen je ze. Heb nu zelf twee mensen gezien die allemaal pukkels hadden, een soort van uitslag.
Dinopino schreef:Een leerling die ik ken heeft een allergie. Op school moeten ze de hele dag een masker dragen en ik vroeg me net af hoe ze dat met niezen doen. Persoonlijk krijg ik een heel vies idee, wanneer ik me voorstel dat je in je mondkapje niest.
Earth wanneer je de verpakking leest van de mondkapjes staat expliciet vermeld dat ze juist niet werken bij bacterien en virussen.
Dinopino schreef:Een leerling die ik ken heeft een allergie. Op school moeten ze de hele dag een masker dragen en ik vroeg me net af hoe ze dat met niezen doen. Persoonlijk krijg ik een heel vies idee, wanneer ik me voorstel dat je in je mondkapje niest.
Earth wanneer je de verpakking leest van de mondkapjes staat expliciet vermeld dat ze juist niet werken bij bacterien en virussen.
Dinopino schreef:Wat ik me afvroeg hoe doen mensen met een allergie dat, wanneer ze een monddoekje ophebben. Zij moeten regelmatig niezen en ik kan me niet voorstellen dat je dat met een mondkapje op doet.
Wassen jullie de monddoekjes eerst en hoe vaak wisselen je ze. Heb nu zelf twee mensen gezien die allemaal pukkels hadden, een soort van uitslag.
Palmera schreef:Een vies en benauwend mondkapje. Het ontneemt het inademen van frisse lucht. En voorkomt niet dat het virus niet verder verspreid word.
CharleyT schreef:Palmera schreef:Een vies en benauwend mondkapje. Het ontneemt het inademen van frisse lucht. En voorkomt niet dat het virus niet verder verspreid word.
Volgens mij ontneemt het helemaal niet het inademen van frisse lucht. Ligt er maar net aan waar je staat toch? Lekker op het strand adem jij zonder en ik met kapje de zelfde zeelucht. Of hangt er altijd een wolk vieze lucht om je mondkapje waar je ook bent?
Palmera schreef:Cer schreef:Juist omdat andere landen wat vrij omgaan met mensenrechten denk ik dat we in NL best oke zitten..
Ik had laatst een gesprek met iemand die ook zei 'de dood hoort bij het leven, dus waarom hebben we zoveel maatregelen voor iets wat maar een bepaalde groep mensen echt aanvalt' (ook benauwd voor paspoort, werd vergeleken met gele ster ..)
maar toen vroeg ik: Dus in jouw optiek mogen alleen de sterksten, dus de zgn übermensch, overleven.. dat is dan toch eigenlijk precies waar je nu benauwd voor bent, met je gele ster?'
..maar dat zag ik dus verkeerd..
Als ik een paspoort bij me moet hebben om mensen te beschermen, prima. Als ik een paspoort moet dragen om aan te geven dat ik beter/sterker ben en dat anderen nooit meer mee mogen doen, dan wordt het een ander verhaal..
Dat zie je verkeerd ja. Ik vind natuurlijke selectie door een virus net even anders dan "natuurlijke" selectie door een kleine groep mensen die moeite heeft met jouw geloof/huidskleur/whatever en jou daarom op de trein naar een vernietigingskamp zet.
En ja, de dood hoort zeker bij het leven, het lijkt er alleen meer en meer op dat de mens niet meer dood mág gaan! Ook niet als ze heel erg ziek of oud zijn, alles word maar gerekt.
Ik hoop dat oprecht nooit mee te hoeven maken. Als het tijd is wil ik gaan zonder te worden tegengehouden.