3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:33

@laura, ik geloof ook meteen dat afkicken van alcohol of drug veel zwaarder is :j gelukkig geen ervaring mee.

Maanlicht, ik denk dat in fruit net weer andere stoffen zitten die nuttig zijn :)

Net een rondje wezen stappen in hrt bos met mn paard. Mn vriend gaat momenteel te voet mee. Binnenkort te fiets :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:55

Klopt idd barbadientje, alleen dat zijn natuurlijk wel de heel extreme gevallen, niet vergelijkbaar met "gewone" mensen die wat minder suiker gaan eten. Tuurlijk kan je lichaam daar best even op reageren, maar echt afkickverschijnselen zijn t niet.

Inderdaad kan je fruit goed met iets van vetten of eiwitten nemen, dan schommelt je bloedsuiker minder sterk. Nu zitten in fruit ook al vezels die daar deels voor zorgen, maar als je erg last hebt van een dip na fruit, kan t zeker helpen.

Ik heb nog steeds last van mn maag, wordt steeds 's nachts wakker van de pijn :( dus leef nu beetje op hapjes vla, soep etc. Net een broodje geprobeerd maar dat ging niet. Als t niet beter wordt de huisarts maar weer eens bellen :roll: hij ziet me weer komen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:28

Benthhh schreef:
Jullie lijstjes motiveren om vol te blijven houden en ook mijn lijstje bij te houden!

Gisteren (weer) naar Bohemian Rhapsody geweest. Kwam voor de 2de keer meer binnen, leek wel. Wat een prachtfilm.

O/brunch
• 2 cappuccino
• dubbele (spelt)boterham met geitenkaas
• dubbele boterham kipfilet
• gekookt eitje
L(ate lunch):
• cappuccino
• glas water
• dubbele (spelt)boterham filet americain
• dubbele (spelt)boterham kipfilet met gedroogde tomaatjes
A:
• tortellini met gorgonzola en een groene salade
• 2 glazen cola zero
• glas rode wijn
S:
• bak doritos met chilisaus, gedeeld met 2 anderen
B:
• uurtje lessen met lange lijnen
• vol uur pittige fysiotherapie

Zijn dit niet heel veel calorieen?

Ik hoop dat het snel beter met je gaat Laura!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:42

Dankjulliewel!
Stuk taart - schwartzwalt chocolade taart :9 - heeft gesmaakt!
Voor de rest van de dag maar rustig aan op etensvlak.

Laura, wat lastig. Idd naar je lijf luisteren en niet teveel eten.

Linoleum, hopelijk smaakt het hem!

Maanlicht, nee fruit is niet noodzakelijk. Zolang je genoeg groenten eet. En dat loopt dan soms mis met mensen die koolhydraat arm eten. Maar bv aardbeien, blauwe bessen, frambozen etc kunnen wel, dus daar zit ook enorm veel in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:49

@Kimmie, ik denk dat een vrijwel suikerloos dieet niet onmogelijk is hoor. Gewoon letten op wat je naar binnen werkt. Ik heb de afgelopen dagen niet meer dan 9 gram suiker per dag gehad. En dat niet eens met opzet. :')

@Maanlicht, hoe is het nu met je paard? Ik eet ook amper fruit. Ben voor de meeste soorten fruit allergisch. Niks ernstigs hoor, kan het opzich wel eten, maar mn hele mond gaat dan gigantisch jeuken dus na twee stukjes hou ik het meestal voor gezien. :))

Heerlijke lijstjes Linoleum!

Mooie film is dat Benth! Heb hem zelf vorige week gezien en was echt onder de indruk! Ik vind je lijstje best wel veel, hou je je kcal bij? Wat is je doel?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:59

Aria_zz schreef:
Maanlicht, nee fruit is niet noodzakelijk. Zolang je genoeg groenten eet. En dat loopt dan soms mis met mensen die koolhydraat arm eten. Maar bv aardbeien, blauwe bessen, frambozen etc kunnen wel, dus daar zit ook enorm veel in.

Gelukkig is dat fruit wat ik wel echt lekker vind. Ik vind er voor de rest vrij weinig aan. Als het er is dan eet ik het wel, appels, peren, mandarijnen en dergelijke, maar ik vind het nooit zo boeiend.

Met paard viel het gelukkig allemaal mee, dus ze is weer oké gelukkig. Was wel even schrikken.

Ik wilde vanmorgen naar de sportschool, maar mijn vriend vroeg vanmorgen of we niet samen konden gaan vanmiddag. Nu haakt ie alsnog af :') en heb ik ook geen zin meer. Ik ben echt een ochtendsporter, ‘s ochtends gelijk gaan anders heb ik geen zin meer. Maar ik ga me er toch even toe zetten.

Lijstje:
O/L: drie meerzaden crackers met guacamole van een halve avocado
T: spinazie (200 gram) met roomkaas en boerenkool (100 gram), twee gekookte eieren, twee maiswafels met kipworst
A: ovengeroosterde spruitjes (300 gram), een halve rib-eye steak en een halve hamburger met saus van truffelkaas, paar ovenfrietjes en een glas rode wijn
T: misschien nog volle Griekse yoghurt met een eetlepel jam

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:14

Ik sport ook het liefste in de ochtend. Helaas werk ik ploegendienst, dus kan ik alleen om de week in de ochtend sporten :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:17

Ik sport ook het liefst in de ochtend, maar ivm kinderen en werk lukt dat zelden. Maaaar... over een maandje gaat mn zoontje naar school, dan heb ik 2 ochtenden in de week voor mezelf O:) ik wil dan die ochtenden gaan sporten zodat ik mn avonden ook weer een beetje terug heb. Vind vlak na t avondeten dporten niet fijn, maar kan nu vaak niet anders.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:41

Snap dat dat niet fijn is. Die ochtenden voor het sporten zijn dan weer heel handig straks :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 16:00

__Sannne schreef:
@Kimmie, ik denk dat een vrijwel suikerloos dieet niet onmogelijk is hoor. Gewoon letten op wat je naar binnen werkt. Ik heb de afgelopen dagen niet meer dan 9 gram suiker per dag gehad. En dat niet eens met opzet. :')

Suikervrij kan echt niet, dat zit overal in en heb je ook gewoon nodig. Eten zonder toegevoegde suikers is natuurlijk een redelijker doel.

@Barbabientje:

"If your concern is that you will develop a physiological dependence on sugar, you needn’t worry. That kind of addiction, like one might have to heroin, is simply not going to happen."
"Just because sugar (or other highly palatable foods) also stimulates these circuits does not mean that sugar is addictive. It’s a classic logic error, akin to saying that since having anthrax causes a fever, having a fever means you have anthrax."
"What we are likely looking at in this case is psychological addiction. The stuff just tastes so darn good that we don't want to give it up."

Ik vind het dus erg kort door de bocht om te spreken over een verslaving zoals die van alcohol/drugs. Suiker is simpelweg niet op die manier verslavend, aldus de wetenschappelijke literatuur op dit moment. Het is gewoon gewenning en ontwenning oa. psychologisch gezien, niet fysiek. Wat betreft gaming... volgens mij (zou het op moeten zoeken, is alweer een tijdje geleden dat ik daar onderzoeken over gelezen heb) is de 'verslaving' van gamen gewoonweg een manier om niet met de realiteit om te willen gaan, en als er geen gameconsole staat dan doen ze het wel op een andere manier. Is dat dan ook verslaving te noemen?

Maargoed, let's agree to disagree, anders wordt het zo'n ellenlange discussie :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:03

Helemaal suikervrij kan idd niet, mijn doel is om niet zoveel toegevoegde suiker meer binnen te krijgen. Dat is behoorlijk opletten, maar prima te doen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:23

Toegevoegde suiker laten staan is op zich prima te doen, als je alles vers maakt etc ben je al een heel eind in de goede richting.
Ikzelf ben niet erg anti suiker, maar merk wel dat ik makkelijker minder eet als ik geen zoetigheid eet, dus dat laat ik wel zoveel mogelijk staan.

Ik probeer sowieso mn koolhydraten wel wat te beperken, maar dan vooral omdat ik datveen makkelijke manier vind om mn kcal inname te beperken. Als ik meer eiwitten, genoeg vetten en minder koolhydraten eet, ben ik veel minder snel geneigd me te overeten. Maar koolhydraatbeperkt is het niet eens te noemen, want ik eet 's avonds bijv wel gewoon met de pot mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:30

Ik ga ook vaak meer eten als ik veel zoetigheid snoep.

Ik eet absoluut niet khd-arm. Is als veganist ook best moeilijk denk ik :=
Ik word ook echt niet gezellig van khd-arm eten :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:33

Ik ook niet :+ ga me er belabberd en futloos door voelen, en bij mij gaat dat helaas niet, zoals bij veel anderen, na een paar dagen weer weg.
Daarnaast ben ik (en mijn gezin ook) gewoon ook gek op pasta en aardappelen, en aangezien ik op zoek ben naar een levensstijl die ik levenslang kan volhouden, is die gewoon niet geschikt. Ik eet er nu wel een stuk minder van, maar hoef iig niet meer voor mezelf apart te koken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:38

Dat heb ik ook hoor. Ik heb een tijdje geprobeerd khd-arm te eten toen ik nog niet veganistisch at, maar kon er niet aan wennen.

En idd, wil mijn eetpatroon graag op lange termijn volhouden. En ik hou gewoon van een lekker bord pasta of goede stamppot op zn tijd. :9

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:46

Moet zeggen dat ik brood veel meer mis dan pasta, terwijl ik dat vroeger zo goed als iedere dag at :+
Daarom eet ik het gerust wel af en toe. Maar gewoon niet meer zoveel. Het is geen standaard onderdeel meer. Groenten daarentegen wel.
Maar duurzaamheid is het belangrijkste. Je moet het kunnen volhouden.

Mijn huid speelt ook op als ik weer koolhydraten eet. Nu staat mijn gezicht bv weer vol rode plekken en wondjes. Darmen onrustig, hoofd onrustig. Tja.

Volgens mij zijn inderdaad de toegevoegde suikers het grootste probleem. Ik bedoel, komop, zelfs in gewone yoghurt doen ze suiker. Vind ik echt niet normaal en niet oké. En zo kun je zeker een heleboel extra calorieën vermijden als je die suiker er uit laat. En dan raak je natuurlijk sneller gewicht kwijt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:51

Veel groenten eet ik altijd al, vind het heerlijk en het is goede, kcalarme, vulling. Ben ook blij dat mn kinderen ook goede groenten eters zijn (ok, wel iets kieskeuriger :+ ), dat motiveert ook om dat veel toe te voegen.

Vind t ook wel bizar aan hoeveel producten suiker wordt toegevoegd. Ik probeer daar wel op te letten, maar ben er soms ook wel weer makkelijk in. Als t iets is wat ik lekker of makkelijk vind, haal ik het toch :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:22

Ik ging laatst bij de ketchup kijken hoeveel suiker erin zit. Schrok er best van. Heb nu ketchup zonder toegevoegd suiker. Scheelde 75% per 100 gram ketchup geloof ik

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:32

Nee, ik hou mijn calorieën niet bij want ik word altijd heel chagrijnig van mfp en het invoeren van alles.
Vind het altijd teveel gedoe.
Als ik bijvoorbeeld op mijn werk eet, weet ik niet altijd wat de keuken in een gerecht gebruikt, dus als ik dat invoer zal het nooit de goede waarde aangeven.

Mijn doel is om zo min mogelijk te snaaien en bewust worden van wat ik eigenlijk eet.

Ik ga weer vaker werken na mijn operatie. Dit houdt dus in dat ik weer een paar uur per dag ga lopen, 2x pw ècht hele pittige fysiotherapie heb en 2x pw ga fitnessen/zwemmen.
Het gaat me dus echt om wat ik (onbewust) eet. Dat is vooral op werk een dingetje, met een keuken tot je beschikking :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:35

Feli Aria!

Mijn dag:
O: dadel-banaanporidge
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met kip, huttenkase, tomaat, wortel en sla
T: cappuccino
A: volkoren pasta arrabiata van Julia's met een flesje icetea

B: middagje museum
(Ik schrijf alleen de drankjes met calorieën op)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:40

Mijn lijstne is niet zo gezond vandaag :+

O: havermout, eiwitpoeder, sojadrink, banaan, dadel en pindakaas.
L: twee boterhammen met nepworst en alpro margarine, een bammetje met appelstroop
T: alpro go on met blauwe bessen, chai latte met amandeldrink en een paar Lotus koffieleutjes. Later nog een kakifruit
A: grote portie friet met een vegan schnitzel en vegan mayo/ketchup
T: denk nog een bakje brinta, eiwitpoeder, halve banaan en lepeltje pindakaas

Van drankjes schrijf ik ook alleen caloriehoudende op. Probeer altijd zo'n 2 liter water/thee/koffie te drinken.

Vanavond Titanic kijken, moet toch lang opblijven, komende week weer avonddienst :\

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:44

Dilan, lekker het bos in! Was het weer voor vandaag.

Laura, wat vervelend van je maag :( hopelijk snel wat beter.

Ik ben ook een echte ochtend sporter. Maar ik werk kantooruren, dus onmogelijk :+ momenteel sport ik sowieso al niet buiten paardrijden en wandelen. Maar wel aan rondkijken voor een fijne sportschool als ik straks weer meer tijd en geld heb. Ik mis het zwaar.

Over suikers hou ik me stil. Te weinig kennis en hou het niet bij met mijn eten. Misschien iets wat ik meer moet gaan doen op termijn.

Definitief lijstje vandaag, flink gesnackd vanmiddag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: triple chocolate chip cookie en halve zak M&M crispy O:)
A: quiche brocolli gerookte zalm
B: 6km wandelen in een uur
Totaal 1.869 kcal

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:14

Mijn lijstje vandaag:

O: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen. Tas groene thee
L: stuk chocolade taart, cappuccino, en een proteïne shake
T: chocomelk
A: salade met paprika, komkommer, spekjes, champignons, parmezaan (weinig inspiratie)
T: koekje en tas avond thee

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:43

Mijn lijstje van vandaag
O: 1 volkorenboterham met daarop twee gebakken eieren + kop koffie
L: grote portie bospaddenstoelensoep
A: twee volkorenwraps met gyros, ijsbergsla en komkommer
T: kop koffie
T: lu crackertjes olijf en oregano

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:54

Kimmie25501 schreef:
Klinkt als lekker, maar wel bijzonder haha BK. Goed dat hij lekker was! Had je hem zelf gemaakt?

Zelf gemaakt ja, hij kwam ergens online voorbij en hij klonk zo raar dat ik hem moest proberen. Had toch alles in huis dus waarom niet. En het was echt heel goed te doen hahaha.

Het suikerverhaal kan ik ook zoveel mee (sowieso het hele "je mag dit niet eten, je moet dat wel eten, dit is slecht voor je, blablabla). Ik heb met alles, ook met suiker, dat het moet kunnen maar niet teveel. Ik drink geen frisdrank, kook niet uit pakjes en zakjes en eet zelden kant-en-klaar maaltijden, dus met de hoeveelheid suiker zal het wel meevallen. Snoep kopen moet ik overigens echt niet doen, als het er ligt kan ik er niet afblijven :=

Vandaag eigenlijk wel prima gegeten, niet volgens de planning maar dat lukt me toch maar zelden tegenwoordig >;)

O; yoghurt met MyMuesli appel/macadamia granola, banaan en lijnzaad
T; kokos-rijstwafelreep
T; 2 mandarijnen
L; crackers met avocado en ei :9
A; bij de rugby nieuwjaarsborrel blijven eten; kop erwtensoep met 2 broodjes, 2 kippenpoten en een stuk bavette van de barbecue.

Iets boven de 2000 kcal.