Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:46

Een vraagje waar jullie misschien wel een antwoord op hebben. Ik ben me eens aan het oriënteren op een fitbit/smartwatch. Ik wil hem eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het hardlopen, zodat ik daar de gelopen afstand en tijd op kan zien, maar eigenlijk wil ik ook graag dat hij gekoppeld kan worden aan Runkeeper. Ik heb een IPhone dus ligt een Applewatch voor de hand, maar ik was niet van plan zoveel geld uit te geven, omdat ik alle functies die daarop zitten niet gebruik. Iemand tips?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:08

Lekkere afstand Memuska! Kan niet wachten totdat ik dat ook weer kan.

Ik loop met een Polar Vantage Druif, verder zou ik op dit moment eigenlijk niet weten wat er nu verkrijgbaar is... Mag ook niet kijken van mezelf want dan wil ik alweer een nieuwe _O-

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:13

Thankssssssss SV en ontherun!

Ik ben op Insta trouwens ook gewoon @memuska, als er iemand graag idiote plaatjes van loopjes en dieren ziet, be my guest.

@Druif: ik loop dus met een Apple Watch, ik ben er heel blij mee. Ik gebruik dat ding nu wel voor alles (in combi met iPhone, iPad, iMac, Macbook en AirPods... ik ben een wandelende reclame, maar het connecteert allemaal zo makkelijk en moeiteloos). RunKeeper gebruik ik zelf niet, ik neem aan dat dat wel kan. Ik heb er iig al mijn loop apps op staan (en dan krijg je dus ook: elke km de afstand, totale tijd, tijd van laatste km).
Voorheen liep ik met een Polar-weet-ik-veel uit het stenen tijdperk, maar ik vond die band zo vervelend... Voor wat ik nu doe is de Apple Watch prima!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:21

Ik ga je ook volgen memuska, mijn insta is zul je wel meteen herkennen _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:29

Druif_01 schreef:
Een vraagje waar jullie misschien wel een antwoord op hebben. Ik ben me eens aan het oriënteren op een fitbit/smartwatch. Ik wil hem eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het hardlopen, zodat ik daar de gelopen afstand en tijd op kan zien, maar eigenlijk wil ik ook graag dat hij gekoppeld kan worden aan Runkeeper. Ik heb een IPhone dus ligt een Applewatch voor de hand, maar ik was niet van plan zoveel geld uit te geven, omdat ik alle functies die daarop zitten niet gebruik. Iemand tips?

Garmin Forerunner? De eenvoudigste versie heb je al vanaf €130 geloof ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:17

Ik volg jullie nu ook Memuska en ontherun :D

Als enige hardloper op insta zo ongeveer heb ik geen sporthorloge.
Ik ken mezelf, ik word veel te geobsedeerd door al die getallen en functies. Dus voorlopig loop ik nog steeds op gevoel en blijf ik registreren met runkeeper.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:11

Ik haal er eigenlijk niet meer gegevens uit dan uit runkeeper SV. Het is gewoon makkelijker met lopen zelf om het op te zetten en het vedette te veel batterij van mijn telefoon. En het is handig dat je tussendoor even kan kijken.

Ik heb zelf een garmin Venu. Synct met Runkeeper. Samsung watch synct niet met runkeeper.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:20

Vandaag eindelijk werk gemaakt van mijn kapotte hartslagmeter voordat de garantie afloopt. Wil nu toch eigenlijk wel eens iets serieuzer met dat ding aan de slag. Ben momenteel aan boord, dus geen excuses dat ik geen tijd heb :D .
Vanmorgen wekkertje om 05.20 uur, om 05.45 uur gaat het schip dan los. We zitten op de Main en had bedacht om van sluis Klingenberg tot sluis Heubach te rennen en deze afstand (een kleine 10K) leent zich er goed voor. Dussss 05.30 uur in het halfdonker naar buiten met hond Nore. Zij met een politiezwaailicht om, ik een buff tegen de Corona mocht ik een sniezer / proe-hoester tegenkomen. Prachtig lopen langs de rivier. Geen sniezers, wel miezer ... heerlijke natte moesson! In Heubach weer aan boord gekomen en de sportieve plichten weer gedaan :D .

Heb trouwens gisteren wat met de foamroller van de Lidl gedold ... best een heftig ding, alle beenspieren gloeiden en ik heb de blauwe plekken op mijn onderarmen _O- .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:50

Zo'n foamroller is ellendig!!! Auwchieeeeeee. De mijne ligt braaf op de kast....... Is dat ook al wat?

Soms overweeg ik om terug een echt sporthorloge te kopen hoor, ik hoorde in één of andere running podcast dat er tegenwoordig best goede met polsmeting zijn. Maar ik zou dan wel eentje willen die ik kan combineren met hartslagmeter en -band voor 't paard, vraag mij af of dat bestaat... Hmpf.

Trouwens: niks pijnlijke spieren of andere ongemakken na m'n 10M!

Morgen piep ik mss weer anders :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:04

Volgens mij kan dat niet Memuska, je kan alleen óf paard óf ruiter op 1 horloge. Een van mijn 'endurance vrienden' rijd dus met 2 horloges. Al vind ik zelf ruiter-HR tijdens het rijden eigenlijk niet zo heel interessant, want je komt toch bijna nooit op zo'n hoog niveau tijdens het rijden dat je echt een trainings effect krijgt, wellicht in de cross tijdens eventing oid.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:26

Piekosjj schreef:
Volgens mij kan dat niet Memuska, je kan alleen óf paard óf ruiter op 1 horloge. Een van mijn 'endurance vrienden' rijd dus met 2 horloges. Al vind ik zelf ruiter-HR tijdens het rijden eigenlijk niet zo heel interessant, want je komt toch bijna nooit op zo'n hoog niveau tijdens het rijden dat je echt een trainings effect krijgt, wellicht in de cross tijdens eventing oid.

Jij bedoelt simultaan? Of apart?
Want ik bedoel dus: zou er een horloge bestaan dat ik als ik het gewoon omdoe en ga lopen mijn hartslag meet, maar dat ik op één of andere manier kan linken aan een band voor het paard, en dat ik dus als ik rijd zijn hartslag meet. Dan vind ik de mijne idd ook minder relevant...

Als dat zo is, dan koop ik idd gewoon eentje voor 't paard en klaar denk ik... :j Ooit hé. Nu doe ik nog wel met de stethoscoop, eerst zien of hij het leuk vindt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:17

Ohhhh dat kan inderdaad zeker wel ja! Ik link bijv bij elke run mijn HR meter via ANT+ met mijn horloge, maar het maakt dus niet uit of dat er een voor jezelf is of voor het paard, zolang het maar dezelfde verbinding heeft (bluetooth, ANT+, etc). Voor het paard kun je een band omdoen of losse elektroden. De band is super makkelijk om om te doen maar kan wel wat gaan schuiven onder het zadel en meet iets minder goed. De losse elektroden kun je direct rond het hart zetten, moet dus iets precieser maar je krijgt er vaak wel een beter resultaat van omdat ze de hartslag veel sterker kunnen meten. Polar is het bekendste merk als het gaat om HR meting voor paarden. Een stetoscoop is inderdaad ook heel goed te gebruiken, veel betrouwbaarder dan een HR band! Zolang je elke keer op hetzelfde moment na je training meet, kan je uit een stetoscoop ook echt super goede resultaten krijgen en je vooruitgangen meten :j

Ga je endurance rijden? :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:23

Vanmorgen ruim 15km getraild en deels nieuwe paden genomen. Gisteravond, toen ik er ging wandelen stikte het daar van de edelherten, maar nu niks gezien.

Gisteren (canon 70d):

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:37

Super mooie foto's SV, had ze al gezien op IG! Echt jaloers op jouw mooie omgeving én fotografeertalent!

@Piekosjj: ik pb je ff ;-)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:45

Onwijs mooie foto’s weer SV! <3

Ik ga jullie straks even allemaal opzoeken op instagram!

Ik heb een Polar horloge met sensoren voor de endurance wedstrijden die ik rij. Echt een top ding! Hartslag van mijn paard en mijn hartslag worden beide gemeten. Alleen als ik mijn Polar voor het hardlopen gebruik dan klopt er meestal geen hond van de gps, dus die hou ik op Strava bij. Het kan ook zijn omdat ik dat ding al 3 jaar heb. Volgens mij staat mijn versie geen eens meer te koop :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:42

Weer heel mooi SV!

Ik volg ook al een aantal mensen uit dit topic op Instagram. Jullie mogen mij ook altijd volgen. Ik past vooral dingen over het lopen, de paarden, soms m'n kat en soms wat eten.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:43

Ik heb ook die losse electroden van polar. Werkt wel goed, je moet alleen zorgen dat ze niet kunnen schuiven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:38

Ik heb net mijn bankrekening bekeken, we hebben nu 10 bestelde medailles voor de bokt run en 3 mensen die een bijdrage voor het longfonds hebben overgemaakt en geen medaille willen.

Ik hoop op meer dan 30 deelnemers!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:39

*\o/* *\o/* *\o/*

Spannend!!!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:18

Ik mocht eindelijk weer een keer! *\%/* *\%/* *\%/*

De nodige regels: tussen 6 en 10 of tussen 20 en 23 uur. Uiteraard alleen. In de eigen gemeente blijven (dag met het handje) alle voorzorgsmaatregelen m.b.t corona in acht nemen.

Goed, wekker om 5.30 en om 6.30 de deur uit. Ik ben nog nooit vanuit huis de bergen op gegaan. Altijd met de auto naar een fraaiere plek gereden. Maar dat mag dus ook niet.
Anyway, de klim van 6km en dik 700HM was prima te doen. Omlaag: vliegen!!! Wat een nieuw vertrouwen in mijn lichaam! En vooral wat een emoties.
Mijn afsteekpaadje om asfalt te vermijden bleek een stuk ingestord en trof een muur van mul zand aan. Voor de quarantene was ik daar never nooit opgekomen. En nu nauwelijks moeite.

Ik ben zo blij!!! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:23

Wat heerlijk Palmera en super knap van je!! En die foto’s <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:24

Oh wat heerlijk dat je eindelijk weer kunt!! Gave foto's ook *\o/*

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:29

Wauw wat mooi! En super fijn dat je weer mag palmera! En zo ontdek je weer eens de pareltjes vanuit je achtertuin :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:46

Oh heerlijk Palmera! Ben zo blij voor jou!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:17

Wat fijn dat je weer mocht Palmera!! *\o/* *\o/* *\o/*
Prachtige foto's ook. <3

Maandagochtend ga ik voor de bokt run. *D