Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:20

Sannens schreef:
Hebben jullie goede tips voor tussendoortjes met weinig calorieën? Zodat je wel lekker wat knabbelt, zonder dat het zoden aan de dijk zet. :+ Vandaag heb ik dat gelukkig nog niet nodig gehad. ;D

Bij mij op het werk lagen vandaag plakjes komkommer met wat humus erop om te proeven, dat was echt lekker! Misschien een ideetje?

Ik heb net gebokst, ging w.b.t. energie en kracht goed, denk dat het overdag wat meer eten wat meer effect heeft gehad. Nu nog even afwachten hoe het morgen is, maar ik heb net ook nog wat kwark gegeten dus komt wel goed denk ik!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:58

Jolien87 schreef:
Maanlicht, veel beterschap. Ga cranberriesap of -thee drinken, dit is goed voor je blaas en kan helpen bij een sneller herstel van je blaasontsteking. :(:)
Verder is het belangrijk dat je, je snel weer beter voelt. Al is gezond eten misschien het laatste waar je nu aan moet denken, probeer wel vitamines binnen te krijgen.

Ik heb gisteravond een verspakket van de AH voor groentesoep gekocht, echt heerlijk en zoveel beter dan soep uit een blik! De soep was rijkelijk gevuld met groenten: sperziebonen, bloemkool, ui, prei, bladselderij, winterpeen en een aardappel. Volgens de verpakking kun je zelf vermicelli en gehaktballetjes toevoegen maar dit heb ik achterwege gelaten. Vanavond heb ik nog een flinke kom gehad en morgen heb ik nog voor bij de lunch.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 rijstwafels met smeerkaas en 2 rijstwafels met pindakaas.
L: 4 bruine boterhammen met 2 plakken jong belegen kaas 48+ kaas, zonder boter.
T: schaaltje naturelchips.
A: versgemaakte groentesoep en 5 soepstengels.

Beterschap Maanlicht!

Jolien87, ik leer serieus net voor mijn tentamen dat Cranberrysap echt totaal niet helpt bij het herstel van een blaasontsteking. :+ Wel hebt het tegen een recidief, dus het komt minder vaak terug als je dat na je blaasontsteking blijft gebruiken. Veel drinken en goed uitplassen is wel heel erg belangrijk!

Ik vind die soeppakketten ook lekker! Helaas heb ik laatst pompoensoep gemaakt en was de knoflook en de ui beschimmeld in dat pakket. Laatst zag ik weer dat het in een ander pakket ook zo was. -O-

Jolien87

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:10

Meen je dat? := Ik dacht altijd dat cranberrie dé oplossing was bij blaasontsteking.

He bah wat vies. Ik check dat soort dingen ook altijd wel. Vaak als ik een lekker verspakket heb gehad dan koop ik daarna de ingrediënten gewoon los, da's toch iets voordeliger en je kunt de producten beter kiezen qua versheid en formaat.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:15

Ja, maar dan zou je een enorme hoeveelheid cranberry binnen moeten krijgen. Dat lukt niet met sap. Er zijn wel cranberrycapsules (?? dacht ik) bij de Tuinen waar wel genoeg werkzame stof in zit. :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:32

Cheetahfan schreef:
Ja, maar dan zou je een enorme hoeveelheid cranberry binnen moeten krijgen. Dat lukt niet met sap. Er zijn wel cranberrycapsules (?? dacht ik) bij de Tuinen waar wel genoeg werkzame stof in zit. :)

In gewoon Cranberrysap zit wel werkzame stof, maar dit werkt op een andere manier. Het blokkeert de bindingsplaatsjes waar anders de bacteriën op kunnen binden. Als die bacteriën er dus al zijn, heeft dit geen effect, maar als de bacteriën er nog niet zijn kunnen ze moeilijker in je blaas komen.
Zo moet je het zien. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:50

Balen Maanlicht! Ik heb ook heel vaak blaasontsteking gehad en ik weet hoe vervelend het is en hoe naar je er van kunt voelen. :(:)

Ik ga mij ook maar eens wagen aan de overnight oats. Als ik het lust dan is het voor mij heel handig, omdat ik 's ochtends nooit tijd heb om ontbijt klaar te maken. Ik zou ook eerder kunnen opstaan, maar tja.. zou kunnen ja :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:34

Blaasontsteking is echt naar ja.. Heb een tijd cranberry pillen geslikt ter preventie, hielp wel. Maar als je het eenmaal heb heb je er weinig aan helaas.

Vandaag had ik zulke lekkere taart, echt een 10 :')
Verder een zeer vreemd recept van mijn vader gegeten vanavond. Namelijk couscous met boontjes, geitenkaas, sesam, en ja je leest het goed krieltjes. Vreemde combi maar was best lekker. Het smaakte wel gezond maar of het ook zo was weet ik niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:14

Annikoe schreef:
Balen Maanlicht! Ik heb ook heel vaak blaasontsteking gehad en ik weet hoe vervelend het is en hoe naar je er van kunt voelen. :(:)

Ik ga mij ook maar eens wagen aan de overnight oats. Als ik het lust dan is het voor mij heel handig, omdat ik 's ochtends nooit tijd heb om ontbijt klaar te maken. Ik zou ook eerder kunnen opstaan, maar tja.. zou kunnen ja :')

Herkenbaar verhaal :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:21

Ik drink ook elke ochtend een glaasje cranberrysap ter preventie van een blaasontsteking, ik had er vroeger namelijk nogal snel last van.

Vandaag men overnight oats gemaakt, met alleen maar blauwe bessen, was wat flauw. Ik had er wat weinig en niets anders klaar liggen om er bij te doen. Nu nog men salade bij voor deze middag, en wat het avondeten wordt, geen idee.

Gisteren was iedereen te laat thuis, en was het friet van de frituur geworden. Omdat ik dan gezond wou doen, heb ik een 'broodje gezond' genomen. Was me dat dubbel :') groenten met een geweldige kwak mayonaise ertussen :') beetje dubbele naam zo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:28

Tijd geleden moest ik een voordracht houden voor artsen, de presentatie ervoor kon ik mooi bijwonen en ging over cranberry bij blaasontstekingen bij ouderen.
Het precieze verhaal weet ik niet meer, wat ik onthouden heb is dat het niks met de vitamine C te maken had (wat veel mensen denken), maar inderdaad zoiets als wat Sannens zegt. Normaal cranberrysap had een te kleine concentratie van die stof om werkzaam te zijn, dus zou je moeten denken aan supplementen. En zelfs met supplementen was er binnen de onderzoeksgroep heel weinig resultaat gezien. Disclaimer was wel dat het om ouderen ging, waarbij de symptomen van een blaasontsteking vaak heel atypisch zijn. Bij andere doelgroeppen weet ik het niet precies.

hier al een paar dagen misselijk in de ochtend. Probeer het weg te eten maar tot nu toe met niet heel veel effect. Ik heb wel eetlust erbij, dat maakt het een beetje gek.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:31

Haha ja dat is meestal zo bij een broodje gezond :') Lekker veel kaas, ham en een flinke kwak saus idd :')

Vanmorgen in standje turbo gestaan, maar alles is gelukt hahaha. Wel even wennen hoor, om het zo druk te hebben.
O: overnight oats met halfvolle melk, klein beetje kokos, rozijnen, walnoten en een theelepel eiwitpoeder
T: 3 mandarijnen
L: volkoren wrap met philadelphia, kipfilet, tomaat en sla, kopje soep
T: optimel yoghurt
A: volkoren macaroni met tomatensaus met veel (geblenderde :+ ) groenten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:44

Maanlicht sterkte en beterschap!

Hier blij, vanmorgen op de weegschaal gestaan, -1.4 kg *\o/*

Mijn lijstje nog van gister:
O: 4.00 uur :') 2 tosti's kip/kaas
L: 2 luchtige crackers met smeerworst, proviact ontbijt drink.
T: 2 volkoren koekjes met chocolade, blikje energie Light.
A: 250 gram chineesekool en paksoi, champignons, uit en knoflook. Met couscous en een cordonbleu.
T: 2 koppen thee en een stroopwafel.

Planning voor vandaag:
O: magere yoghurt met 4 noten cruslie, halve beker chocomel.
T: 2 volkoren koekjes met chocolade.
L: twijfel ik nog over, denk een maaltijd shake.
T: -
A: de gevulde paprika uit dit topic :)) met spelt tagliatelle.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:16

Volgens mij is een broodje gezond net zo ongezond als friet :')

Dit is trouwens een aanrader: Bieten (afgekoeld) met boerenkool (rauw), geitenkaas en mosterddressing, beetje zout en peper er op en je hebt een heerlijke salade.

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:19

Ohh dat ziet er heerlijk uit zeg!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:22

dat klinkt heel apart. Ik heb ook nog nooit rauwe boerenkool gegeten, is dat echt lekker ja? Toch maar eens proberen dan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:23

Ja ik vond het echt lekker :) haha was ook een probeersel en ik was verrast over hoe lekker het was.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:43

Sannens: Oh, echt ja? Dat wist ik niet. Ik heb een keer in een college gehoord wat secricible zei, dat er in cranberrysap te weinig werkzame stof zit.
Secricible: Die misselijkheid is wel raar ja, zwanger? :))
Wat goed Lis_Ol! :D

Die salade ziet er bijzonder uit! Heb ook nog nooit rauwe boerenkool gegeten.

Mijn lijstje weer vandaag:
O: 200 gram TopVit kwark met 30 gram spelt granola
T: appel
L: 35 gram havermout met amandelmelk, bosbessen, rozijnen, ongezouten noten en blokje 85% choco
T: mini worteltjes
A: Marokkaanse wokgroenten, kip, zugh kruiden en couscous
T: zakje mini snack a jacks, 2 mandarijnen

D: thee
B: ik vrees niet zo veel, als ik na het leren nog tijd heb misschien even hardlopen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:05

Ik vind rauwe boerenkool qua smaak wel lekker, vind alleen de structuur wel vrij hard. Denk trouwens dat de salade met rucola ook erg lekker is :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:24

MarjanB schreef:
Volgens mij is een broodje gezond net zo ongezond als friet :')

Dit is trouwens een aanrader: Bieten (afgekoeld) met boerenkool (rauw), geitenkaas en mosterddressing, beetje zout en peper er op en je hebt een heerlijke salade.

[ [url=m/jnXIcd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou het? Volgens een site is een bakje friet + mayo > 500 calorieën, en een broodje gezond +- 400 calorieën. Maar bij ons is een broodje gezond nog net iets anders dan op de site staat (lekker tegendraads belgisch doen) want bij ons is een broodje gezond alleen rauwkost. Dus pakweg misschien een 350 caloriëen dat ik op heb :') oke, het is niet dat, maar toch net iets beter dan de doos frieten :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:26

dat zal er toch echt vanaf hangen wat er op dat broodje gezond zit. Als het bestaat uit een pistoletje met een plakje kaas/ham/ei/rauwkost/saus dan zul je inderdaad wel in de buurt komen van een klein patatje. Een broodje gezond van een pistoletje met alleen rauwkost en ham OF kaas OF ei is al een heel stuk gezonder en lijkt me niks mis mee.

Los van dat je je af kunt vragen of je alleen naar de kcal moet kijken of ook de rest :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:30

Broodje gezond bij 'ons'(afgehaald, niet zelfgemaakt :') ) is =>

broodje; Ei; Komkommer; Salade (gewone); Wortelen; Tomaat; mayonaise on top :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:31

Ik vind met een broodje gezond (in Belgische normen) ook niets mis mee eigenlijk! Ik neem het regelmatig als lunch, gewoon een bruine of volkoren baguette en enkel rauwkost, soms een beetje mayo. Maar dat is echt helemaal niet zo een aanslag als een pak frieten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:58

Sowieso is het qua voedingsstoffen beter lijkt me. Maar hier bij de snackbar hoef ik m qua kcal niet te halen, Italiaanse bol met dikke laag kaas en ham, paar plakjes tomaat, sla, ei en een hele flinke klodder mayo (genoeg voor je bakje friet zeg maar) :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:59

Bedankt voor de beterschapswensen. Cranberries ben ik niet zo'n fan van, en had inderdaad al zo'n vermoeden dat een enkel glaasje niet zo snel helpt. Ik heb het maar een keer eerder gehad en hoe ik er aan kom? Geen idee. Vanmorgen een beetje ruzie gehad met mijn vriend, ik heb nog vakantie tot maandag, dan begint mijn stage (spannend!). Hij vind dat ik niet productief genoeg ben. Ik slaap heel slecht en onrustig, en nu ook nog die blaasontsteking. Ik voel me ook best wel depri. Hij gelooft daar niet zo in en zegt dan dat hij ook wel eens slecht slaapt of niet goed in zijn vel zit, en dat er altijd wel íets met me aan de hand is ;(

Naar aanleiding van de ruzie ben ik wel gaan opruimen en schoonmaken in huis, maar ik voel me zo misselijk door de antibiotica. Ik wil ook niet overal over zeuren en hangerig doen, maar dat is lastig. Zit er ook aan te denken om mijn antidepressiva wat op te schroeven, heb weer veel last van angstklachten en denk erg veel na over dingen.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: gebakken ei met weinig olijfolie, geroosterde speltboterham, glas Arla Naturals roodfruit drink
L: kommetje groentesoep met quinoa en spelt, stukje foccacia, handje pitloze witte druiven
T: handje M&M's crispy
A: ik eet alleen, nog niet echt een idee wat ik wil eten.
T: handje pitloze witte druiven

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:09

Oh dat is ook niet leuk Maanlicht ;( Die antidepressiva zal je ook niet voor niets hebben, dus daar valt dan toch niet zoveel aan te geloven? Snap dat het voor hem vervelend is, maar daar moet ie zich maar even overheen zetten :o Zeker als je je ook echt lichamelijk niet goed voelt, een blaasontsteking (en antibiotica) kan je echt wel beroerd van zijn hoor.

Ik zit ook al heel lang niet goed in mn vel, met als gevolg heel weinig energie en een weerstand van niets. Voel me vaak niet zo lekker (en kan dan ook best zeuren :o ) en dat heeft natuurlijk zn invloed op de mensen om me heen. Maar ik weet wel dat weerstand van buitenaf daarbij alleen maar averechts werkt (ik heb de mazzel met een man die heel begripvol is, maar bijv mn moeder probeert me wel eens een schop onder mn kont te geven, en bij mij wordt het daar absoluut niet beter van)