Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:15

Moet ik nu tegen jou ook hameren dat je precies niet echt genoeg wilt en niet gemotiveerd bent, Kayleigh? :) Vind jouw weekend toch nog net wat erger dan ik die een koek zou eten op mijn werk :P

Is inderdaad fijn aan dit topic, dat de cheatdagjes mogen :) Al zou ik er niet mee afvallen hoor, met zo'n weekends! :D Dan blijf ik gewoon gelijk, ik maak dan in de week goed wat ik in het weekend cheat :D

Goed, nieuwe goede voornemens dus hier :)
O: yakult ligt + griekse yoghurt
T: griekse yoghurt
M: 2 sneetjes brood met mager beleg
T: iets van fruit
A: ik denk iets van groente te halen voor een slaatje met kippewit of soep met cracker + kippewit

B: 1 paard rijden, als ik nog tijd over heb fitness

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:17

Zit het je hoog, Stral, dat ik dat eens zei? ;) Ik heb volgens mij al gezegd dat ik je verkeerd begrepen had. Ik dacht namelijk dat er bijna elke dag koeken waren en dat je daar ook elke dag aan toe gaf.

Qua kcal zat ik namelijk ook prima onder mijn doel, alleen macrogewijs waren de dagen behoorlijk verrot.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:20

Mijn lijstje
O: honey rings met melk
T: appel
L: komkommer, 50 gram witte kaas en 2 plakjes leverworst
T: gekookt ei en 2 wasa lichtgewicht crackers met kipfilet
A: roti
T: smoothie aardbei banaan yoghurt

Zoiets haha

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:23

Kayleigh: Neen hoor, je had een punt! En je hebt er mij ook wel mee wakker geschud, ik ga extra braaf proberen zijn weer ;)
Bedoel het eerder als in: misschien moeten we hier inderdaad niet té streng zijn als iemand eens een slechte dag heeft, maar het ook niet helemaal normaal vinden als iemand 2/3 dagen per week alcohol/friet eet, echt gezond wordt dat namelijk nooit he :D Is in verhouding nog best veel als je dat elke week zou doen. Bij mij werkt het in ieder geval niet om daarmee nog af te vallen, ondanks dat ik best wel wat beweeg. Vooral die alcohol is een erge boosdoener hier denk ik... Daarmee zie je telkens dat de weegschaal een paar dagen raar reageert :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:38

Gisteren flink gezondigd. Vandaag ga ik er weer gewoon voor. Ik ben nu 3 kilo kwijt, en ik ga stug verder. Dan maar met een dag zondigen. Het zou slechter zijn als ik nu het bijltje er bij neer gooi.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:59

Zo mijn darmen en maag zijn toch een herrie aan het maken.. schaam me dood _O-
De aftermatch van mn oh zo gezonde weekend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:02

Ik ben ook flink aan het rommelen :o Ik hoop dat de kwark en yoghurt wat rust in de tent brengen want ehm.... ik schaam me ook, hahahaha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:36

Ik heb gekampeerd dit weekend en ook echt raar gegeten :') Ik probeer overigens niet echt meer af te vallen dus voor mij werkt het wel zo dat als ik doordeweeks streng ben, ik in het weekend redelijk los mag :P Vrijdag ben ik naar de bioscoop geweest met m'n vriend, we zouden daarvoor uit eten gaan maar ik was helaas te laat dus toen is het McDonald's geworden (crispy chicken sweet chili wrap met medium frietjes en diet coke, valt dus nog wel mee want die wrap is 470 kcal). Daarna heb ik nog 2 bolletjes Ben & Jerry's op bij de film en een paar handjes popcorn. Zaterdag ontbeten met een cheese string en 2 chocolaatjes, 's middags een cream tea (1 scone met cream cheese en uienchutney, 1 scone met room en jam haha) en 's avonds een fles wijn, dorito's, een kinder bueno en 2 chocoladekoekjes :') Zondag 2 chocoladekoekjes, een cappuccino, een carvery als lunch en thuis nog wat random zooi gesnackt. Oeps. Calorieen zullen wel meevallen want het was niet heel veel, maar er zat echt vrijwel niets gezonds bij haha.

Lijstje voor vandaag:
O: halve bueno :+ moest op
T: klein bakje yoghurt en een appel
L: salade met komkommer, cherrytomaatjes, een halve avocado, kip en grof geraspte parmezaanse kaas met een balsamico en olijfolie dressing
T: /
A: nog geen idee... Misschien penne met Philadelphia light, boursin, courgette, asperges en gerookte zalm

B: bij elkaar een uur lopen met een hele zware laptoptas (heen en terug naar client), hopelijk vanavond nog een uurtje sportschool

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:17

Zooooooo weer terug van vakantie. Lekker een sportieve vakantie gehad, maar wel slecht gegeten en alles los gelaten waar ik mee bezig was voor anderhalve week, maar nu toch maar weer netjes aan de gezonde maaltijden en lekker bewegen.

Mijn lijstje voor vandaag;
O 2 wasa lichtgewicht crackers, 1x rosbief, 1x geitenkaas, koffie met melk en zoetje
T sinaasappel, water
T koffie met melk en zoetje
L Salade (sla, komkommer, tomaat, parmazaanse kaas, gebakken kipfilet, olijfolie), water
T appel, groene thee
T wasa delicate crisp met rosemarijn en zeezout, water
A Macaroni, roosvicee 50/50
T Koffie met melk en zoetje, biscuitje

Ik merk wel dat me lijf moet wennen aan de beperking weer ineens. Thuis heb ik eigenlijk nooit echt honger of er problemen mee om niet veel te eten, maar nu op mijn werk krijg ik toch best wel trek...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:24

Ben blij dat ik niet de enige was/ben die tijdelijk de motivatie kwijt was. :o
Ik heb mijzelf een doel gesteld: moet nog 4 kg eraf en dan mag ik een fotografie cursus doen. :D

Dus hier maar weer eens een lijstje:

O: 2 koolhydraatarme boterhammen met suikervrije chocopasta
T: Halve Questbar
L: 250 mg magere franse kwark met Kays cereal en 200 gram aardbeien
T: Andere helft van de Questbar
A: Gestoomde kabeljauwfilet met 200 gram wortels

B: 5.5 km hardlopen & krachttraining

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:42

Ik begin vandaag ook weer met gezond eten! TIPS ALTIJD GEZOCHT HAHA

O: 2 broodjes (wit, was geen bruin in huis) met appelstroop (ijzer verreikt), 2 gekookte eieren zonder eidooier
T: 1 broodje met ham + appel
L: 2 broodjes met appelstroop + appel
T: 3 meelkoekjes
A: kipschnitzel + boontjes ( geen aardappelfan)
T: 200 gram halfvolle yoghurt + sinaasappel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:00

Ik zie voornamelijk koolhydraten. Ik zou meer eiwitten en vetten toevoegen en je broodjes zo nu en dan vervangen voor iets anders.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:23

Kayleigh_ schreef:
Ik zie voornamelijk koolhydraten. Ik zou meer eiwitten en vetten toevoegen en je broodjes zo nu en dan vervangen voor iets anders.

En dan in de vorm van yoghurt etc?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:24

Hmmm een collega had kwarkbrood gemaakt, beetje banaanbrood achtig maar dan was het veel lichter.. met boekweit en havermout meel was die van haar, en dan zaten er een paar noten in en blauwe bessen, echt heel lekker! Ga ik ook een keer maken gnehe :))

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:28

mariekeoo schreef:
Kayleigh_ schreef:

En dan in de vorm van yoghurt etc?

Havermout/kwark/magere yoghurt/eiwitbrood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:34

Ik zou inderdaad denken aan kwark/yoghurt, of een salade met tonijn/kip (wat je lekker vindt). Havermout is ook weer koolhydraten, die zou ik eerder 's ochtends nemen ipv witte broodjes bijv.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:50

Mijn lijstje tot nu toe vandaag;

O: 2 vezelrijke crackers met yorkham en komijnekaas 30+
L: 2 vk boterhammen met komijnekaas 30+ en gehakt cordon bleu (nieuwe vleeswaren bij de AH, wilde t even proberen :') )

En heb al paardgereden vanmorgen :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:06

Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met shakepoeder
T: cupasoup
L: yoghurt met shakepoeder en twee bruine boterhammen met een beetje pindakaas
A: één broccoli, twee stukken zalm en een klein beetje spaghetti, met pesto.

Alleen kom ik dan boven mijn kcalinname uit, maar dat mag wel voor een dagje, zit de laatste tijd aan de lage kant.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:13

Hoeveel eet je dan?
Want het lijken mij helemaal niet zoveel kcal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:19

Pindakaas, zalm en spaghetti tikken best aan :)

Maar lijkt me niks mis mee verder inderdaad!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:21

Ik kom dan uit op iets meer dan 1600 kcal :) Ga er ook nog wel fruit bij eten, dus kom dan uit op rond de 1700.

Vanuit MFP zou ik 1350 moeten eten, maar zit meestal tussen de 1400/1500.

Ja klopt, zo zonde dat pindakaas vet is, want je zit er wel gauw vol van zonder veel ervan te moeten eten.
Zelfde met zalm, het is zo lekker.
Normaal at ik het zonder spaghetti, maar dan kwam ik wel erg laag in mijn koolhydraten te zitten, moet eigenlijk nog zoeken naar een fijne middenweg, want dit is gewoon witte pasta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:22

Ik ben voor het eerst in een jaar ofzo weer onderweg naar de sportschool := Goede nieuws is dat mijn sportbroek toch echt wel aan de zeer losse kant zit, moet contant hijsen :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

Ik heb het tellen losgelaten.
Wel weet ik uit mijn Weigt Watchers tijd wat betere en slechtere keuzes zijn. Mijn regel is net genoeg eten en niet het beetje extra puur omdat het zo lekker is.

Wat ik niet loslaat is een beetje roomboter op mijn brood, margarine krijg ik echt niet door mijn keel.

Voorlopig gaat het prima zo.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

Roomboter is beter dan margarine ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:31

Waarom vind je het jammer dat pindakaas vet is? Dat zijn juist hele goede vetten, het bevat bouwstoffen die je lichaam echt nodig heeft. Vanwege de vetten eet ik het júist wel.

Zelfde als met pasta, waarom is witte pasta bestempeld als 'slecht'? Niks mis mee. Ook weer goede bouwstoffen voor je spieren bijv.

En inderdaad, roomboter is beter dan margarine. Margarine is vergif.