[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:38

Dan zet ie t terug.. :(
Ik dacht dat ik heel duidelijk had gemaakt geen snoep meer te willen :(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:40

He vervelend zeg!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:51

Ja behoorlijk! Vooral als je net zo lekker bezig bent..
Als het 1 pot was oké maar er staan er 3!!
1 met pasteitjes, 1 met vanallerhande drop en 1 met spekjes -O-

Bleeghh moest het even kwijt bij jullie, hopelijk blijf ik gemotiveerd om er niet van te eten (gisteren wel gedaan en het voelde vreselijk := )

Motivatie kom op!!
11 mei is een feestje van familie en wil ik 6 kilo kwijt zijn!!
Misschien dat ik mezelf overtuigd krijg en nadenk voor het snoepje m'n mond in gaat!

Voor de rest heb ik wel bijgelezen via m'n mobiel maar dan onthoud ik echt niks!
Het enige wat ik onthouden heb is dat jullie allemaal super bezig zijn na de Pasen!

Ik ga weer wat vaker kletsen hier dan blijf ik gemotiveerd :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:09

Ik heb daar gelukkig geen last van...week lang paaseitjes voor de klanten in mijn winkel gehad, maar geen 1 van op.

Wij hebben als het goed is volgende week weer een nieuwe weegschaal, dus dan kan ik de schade ook weer is opnemen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:14

Op m'n andere werk in de winkel kan ik er ook vanaf blijven omdat ik dan lichamelijk lekker bezig ben.
Maar met dit werk zit ik de hele dag op kantoor en pak je het door verveling (niet dat ik niks te doen heb haha maar lichamelijke verveling)

Karin, spannend wat er af is!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:16

Ja dat is waar, als je zit heb je daar denk meer last van.

Ja ben ook erg benieuwd.. toch weer veel te lekker gegeten met pasen, maar nu weer goed bezig..dus hoop dat het meevalt

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:16

Tarzan: kun je met jezelf niet afspreken, dat je vandaag 1 snoepje mag? En die bijvoorbeeld een uur voor je vrij bent nuttigt. Dat helpt mij, dan heb je wat om na uit te zien en vaak als het dan tijd is voor je snoepje hoef je hem niet meer.

Wollie: You go Girl... weer wat eraf *\o/* . Ga zo door. Runkeeper is een erg fijne app, kun je ook een goed traningsschema mee maken. Ik gebruikt het ook. Mag ik vragen hoe je de witte kool dan eet?

Simyo: Zet hem op, je kan het.

Gisteren goede dag gehad, alleen iets te veel nasi genuttigd gisteravond.. Maar als straf wel 6 km hardgelopen in 34 minuten. Dus gewoon een goede dag.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:28

als ik ergens iets lekkers zie, dan zit ik er de eerste paar minuten altijd even naar te loeren, maar daarna gaat het wel om eraf te blijven. Goed ontbijten en lunchen helpt bij mij ook, als ik geen hongergevoel heb dan heb ik ook minder snaaizin...

Regallie: wauw 6 km in 34 min? de voorlaatste x had ik 6 km in 42,5 min..... :o en de keer erna was ik nog langzamer, maar toen had ik flinke tegenwind en 2 heuvels...

witte kool heb ik gisteren rauw gegeten, en een beetje in olie en azijn gezet en vandaag meegenomen voor naar het werk, dus ben benieuwd straks..

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:29

Goedemorgen meiden hoe gaat het met jullie?ik heb in tijden niet zo goed geslapen! Zal dat komen omdat ik nu aan dieet ben? Net ff gegoogled schijnt dat je door dit dieet fitter en energieker voelt.. Het zal wel maar ik voor me heerlijk! :D als het vandaag mooi weer is ga ik weer naar het park met mijn dochtertje lekker wandelen en eendjes voeren wat ze helemaal geweldig vind!

Mijn dagmenu voor vandaag:
Ontbijt: koolhydraat arm broodje met kaas
Lunch:zelfgemaakte lowcarb zalmsalade met een kleine matzes cracker
Diner bloemkoolpuree met een stukje gegrild kipfilet en150 g rauwkost

Even een vraagje Hoelaat wegen jullie? Ik heb bijna dagelijks de neiging om op dat ding te gaan staan
Ik weet dat het niet goed is maar de verleiding is groot...

Fijne dag iedereen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:34

eet je tussendoor verder niks Valeria?

Ik weeg altijd 's morgens als ik net uit bed kom

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:50

KarinW86 schreef:
eet je tussendoor verder niks Valeria?

Ik weeg altijd 's morgens als ik net uit bed kom

Jawel m'n kopje koffie ene keer kaas met komkommer of een augurken met ham

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:05

_Tarzan schreef:

Bleeghh moest het even kwijt bij jullie, hopelijk blijf ik gemotiveerd om er niet van te eten (gisteren wel gedaan en het voelde vreselijk := )

Motivatie kom op!!
Misschien dat ik mezelf overtuigd krijg en nadenk voor het snoepje m'n mond in gaat!

Voor de rest heb ik wel bijgelezen via m'n mobiel maar dan onthoud ik echt niks!
Het enige wat ik onthouden heb is dat jullie allemaal super bezig zijn na de Pasen!

Ik weet 'm! Neem anders iedere vrijdag één snoepje als je naar huis gaat. :) Wie weet hoeft 't dan vrijdagavond niet meer.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:08

_Tarzan schreef:

Motivatie kom op!!

Niet denken 'oh vervelend' en 'ik moet er af blijven'. Probeer te denken: 'ik kan het, ik kan ze laten liggen' en probeer daar zelf van overtuigd te raken. Bij mij kwamen er daarna steeds meer gedachten die het makkelijker maakten. 'He, nu ik dit kan ben ik zeker mooi in mijn bikini in de zomer' en dergelijke :D

Het is mij op deze manier al gelukt geen drop meer te eten, geen koek meer te eten, en sinds vandaag eet ik met dezelfde techniek geen brood meer. Wel steeds kleins stapjes van 1 product/ding per keer. Maar ik kan het gewoon, omdat ik overtuigd ben dat ik het kan! *\o/*

Afvallen zit tussen je oren, als je je koppie om hebt gaat de rest vanzelf en is het ook geen 'volhouden' 'moeten' of 'zwaar' meer :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:20

Dankjewel voor alle tips, ik zal ze allemaal gebruiken!
Ik kan het ik kan het ik kan het!! *\o/*

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:22

Zo is dat :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:23

_Tarzan schreef:
Dankjewel voor alle tips, ik zal ze allemaal gebruiken!
Ik kan het ik kan het ik kan het!! *\o/*

That's the spirit! :D
haha mijn onderschrift past er ook wel bij zie ik net

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:32

Weinig tijd om alles goed door te lezen en even op iedereen te reageren dus even een quick message.
Ik heb gisteren het boek van Amber Albarda binnengekregen van Bol.com en ga daar nu mee aan de slag. Zij werkt op een manier die ik in feite al gestart was en die mij dus nu wat meer richtlijnen kan geven :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:53

Haha inderdaad safiera, jullie motiveren mij wel, telkens als ik naar het snoep kijk denk ik aan jullie dat ik jullie aan het eind van de dag goed nieuws kan vertellen! :')

Negerzoen, goed bezig dus, ben benieuwd naar je resultaten na het volgen van het boek!
Wat houd dat dieet eigenlijk precies in?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:06

Mag ik me ook melden hier? Mijn doel is om 28 kilo af te vallen. Ik ben nu sinds vorige week dinsdag bezig en ik ben al 2,2 kilo kwijt :) Ik eet best veel, maar wel gezonde dingen wat ik voorheen niet deed. Ik drink veel water en soms een glaasje cristal clear.

Mijn lijstje vandaag:

O: 3 volkoren crackers met smeerkaas
T: Sultana
L: Donker bruine bol met rauwkost, 1 plakje ham, half plakje kaas
T: Appel
A: Kip siam
T: 2 rijstencrackers (snack a jack)

Ik sport niet :o Maar wegens een blessure van mijn pony ben ik verplicht iedere dag minimaal 40 minuten te wandelen. Daarnaast werk ik in de zorg dus geen stil zittende baan wat ook goed helpt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:11

Mag ik me ook melden/meelezen hier :o

Ik doe sinds 14 feb het cambridge 800 dieet
en ben nu 8,5 kg kwijt
maar wil vanaf vandaag weer af en toe wat (lunch) shakes gaan vervangen door crackers of andere "lichte" dingen en de tips die hier staan wilik in de opbouw fase wat meer gaan gebruiken
(Oude eetgewoontes waar ik in vastgeroest zat moeten duidelijk overboord) :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:21

Als Wendy zich meld, wil ik mij ook melden O:)
Ik ben nu al 6.5 kg kwijt sinds november ongeveer en moet er nog 18.5kg.
Ik heb het probleem dat als ik iets in huis heb, de verpakking ook direct leeg moet....
Net als Wendy, moet ik even alles resetten en ben nu (helaas) met Modifast Intensive bezig, eerste week. Dit doe ik 3 weken en dan 3 weken protiplus. Ik heb alles al in huis en dan eerste weekmenu ziet er goed uit.

Voorheen probeerde ik al volgens Amber Albarda te eten en heb gisteren het nieuwe boek opgehaald. Dit is trouwens geen dieet, maar een levenswijze. Het idee erachter is om te eten volgens Glycemische indix. Wit/volkoren/processed foods vervangen door spelt, zuurdesem, quinoa, amandelmeel, gezonde vetten eten, biologisch en alles zelf maken.

Ik sport trouwens veel. Ben nu net noodgedwongen weer even gestopt met hardlopen door een heupblessure, maar ik liep 3x in de week tot 10km. Verder ben ik voor de 2de keer het shred-programma van Jillian Michaels aan het volgen en ga ik normaliter nog naar de sportschool, maar met het werk schiet dat er momenteel even in. Als het mooier (warmer) weer wordt, wil ik ook weer het fietsen oppakken.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:51

He Moo, hihihihihi kom ik je hier weer tegen :D

Ik sport momenteel te weinig (alleen paard rij ik 4 tot 5x per week en 1x per week aquajoggen)
Maar moet eerlijk toegeven dat als ik meer ga doen ik sterretjes ga zien nu :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:56

Sterretjes zien is niet goed... Toen ik nog paardreed, was de enige beweging het uitmesten voor mij :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:08

Wat leuk, nieuwe bokkers d'r bij en ook nog eens zoals ik volgens Amber en van het principe "open is op :o :') ".
Veel succes, allemaal!

@Mootje: maar krijg je, neem even aan dat Modifast en Protiplus van die poeders zijn, wel af? Hier ook volgens Amber en laatst ook eens een pot gekocht en wilde dat door de ochtendsmoothie doen, maar jakkes, zeg, zo vies, zo nep, zo zoetig, kan zulke kunstmatige dingen echt niet meer eten.
Leek me ergens wel wat om even een paar kilo mee af te vallen en ook snel resultaat te kunnen zien en zo gezond met niet zo gezond maar wss wel effectief te combineren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:12

Avaluna, ik gooi espresso door die milkshakes, want dan kan ik tenminste naar de WC en het smaakt naar koffie :=
De muesli is ook wel te eten en daar gooi ik chiazaad en lijnzaad doorheen. De chocopudding vind ik eigenlijk heel lekker! Ik heb ook maar twee smaken gehaald van de milkshake, omdat ik er ook niet dol op ben.

Ik moet wat eten betreft echt even gereset worden... Ben eind vorig jaar een paar keer naar de voedingsconsulente geweest, maar dat was eigenlijk geen aanvulling op wat ik al deed en afvallen deed ik ook niet.