[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:38

Precies die heb ik ja, dat 'mondstuk' kan je eraf halen, dan is het gewoon een normale ronde fohn

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:16

Ik heb een hele oude babyliss ioniceramic föhn. Het is de eerste föhn die ik ooit gekocht/gekregen heb, ik denk in 2006 o.i.d. en hij doet het echt nog perfect. Ben er heel tevreden mee. :) Er zit een plat mondstuk op en een difuser er los bij. Je kunt ook geen mondstuk er op doen, maar ik vind zelf dat platte stuk heel fijn want dan wordt mijn haar direct stijl. :D

Edit: ik weet niet of ze nog te koop zijn, maar het is er zo eentje (foto even van google geplukt)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:14

Even een vraagje: hoevaak gaan jullie naar de kapper? Als je gespleten haarpunten hebt o.i.d.? En hoe kan je dat zien?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:17

Hebben jullie nog leuke ideeën voor mijn haar? Ben de kleur een beetje beu door de uitgroei. Welke kleur raden jullie me aan en wat voor kapsel? Mijn eigen haarkleur is beetje peper en zout.
Zit zelf nog aan ombre te denken.

http://www.plaatjesdump.nl/upload/42843 ... 0ae1ca.jpg

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:18

Als je wil weten of je gespleten haarpunten hebt kun je gewoon even de uiteindes van een pluk van je haar bekijken. Als je dan haren ziet die onderaan in tweeën (of meer) splijten dan is het duidelijk. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:26

Simoonzel schreef:
Als je wil weten of je gespleten haarpunten hebt kun je gewoon even de uiteindes van een pluk van je haar bekijken. Als je dan haren ziet die onderaan in tweeën (of meer) splijten dan is het duidelijk. :P

Ah, zo te zien heb ik dan (nog) een gespleten haarpunten :D Ik wil mijn haar graag iets langer, dus het liefst stel ik het knippen zo lang mogelijk uit. Als ik zeg 'alleen de puntjes' gaat er meestal een paar centimter af met de opmerking 'zo, dat was wel nodig', en dan kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. :')

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:35

Ik knip zelf altijd mijn gspleten/doode puntjes af.. ook omdat de kapper hier ook niet de term .. max een cm snapt lol.
Pak gewoon een plukje haar en knip af wat gespleten is of waar een wit bolletje zit, daar breekt het meestal bij mij en gaat dan splijten. Scheelt me een hoop geld en red je lengte.
Ik doe het gewoon af en toe eens pak ik en plukje en ga aan de slag ik gebruik overgens zo een klein nagelschaartje dan kan je echt haar per haar pakken als je wilt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:42

Ik ga naar de kapper als t niet meer goed wilt zitten.. Das vaak het teken bij mij :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:46

ik ga niet meer naar de kapper, mijn haar is zo vern*kt op het moment (niks mis met de kleuring, maar het knippen) ik had hele mooie krullen, het is geknipt, en sindsdien is het helemaal stijl -O- altijd wilde ik stijl haar, maar nu wil ik mn krullen terug

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:48

Ik ben ook regelmatig naar de kapper geweest onder het mom van "alleen de puntjes" en dan hakten ze er zo 10cm vanaf. ;(
Ik doe het nu ook zelf.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:54

Als de puntjes 10cm dood zijn, moet je wel. Als kapper kan je eigenlijk niet iemand knippen en nog met gespleten punten naar buiten laten lopen. Je kunt beter wat vaker naar de kapper gaan en dan elke keer een cm of 2 eraf.. In plaats van een halfjaar niet gaan, waardoor je 10cm of meer gespleten punten hebt en dat alles moet er dan af.. Want als je eenmaal gespleten punten hebt, gaat dat snel omhoog.. Behalve als je het er op tijd afknipt.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:08

Ja dat snap ik. :P
Daarom doe ik het nu ook gewoon zelf, want elke 2 maanden naar de kapper vind ik veel te duur.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:12

ittheclown schreef:
Ik knip zelf altijd mijn gspleten/doode puntjes af.. ook omdat de kapper hier ook niet de term .. max een cm snapt lol.
Pak gewoon een plukje haar en knip af wat gespleten is of waar een wit bolletje zit, daar breekt het meestal bij mij en gaat dan splijten. Scheelt me een hoop geld en red je lengte.
Ik doe het gewoon af en toe eens pak ik en plukje en ga aan de slag ik gebruik overgens zo een klein nagelschaartje dan kan je echt haar per haar pakken als je wilt

Je hebt dan wel de kans dat je gespleten haarpunten sneller terugkomen, kappers gebruiken een speciale (scherpe) kappersschaar.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:08

Ik ga ook naar de kapper als mijn punten droog worden en mijn haar niet meer in model wil zitten (nu dus :P ).
Ik laat het nu knippen door een kennis die een kappersopleiding heeft gedaan en dat is zoveel fijner! Er wordt dan veel beter geluisterd naar wat je écht wilt.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:07

Sem_ schreef:
ittheclown schreef:

Je hebt dan wel de kans dat je gespleten haarpunten sneller terugkomen, kappers gebruiken een speciale (scherpe) kappersschaar.

Je kunt ook gewoon zelf een kappersschaar kopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:27

Weet iemand trouwens hoe je zoiets krijgt :
Afbeelding
Afbeelding

Zoiets blijft toch nooit zitten? Of wordt hier een overdosis gel o.i.d. voor gebruikt?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:47

Ik vind het er niet uit zien, sorry. Ik denk dat je het eerst die kant op moet föhnen en dan met haarlak of gelwax aan de slag moet.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:08

daar voor gebruik je bijna een bus haarlak perdag.
meisje bij me op school heeft het en die gebruikt me er toch wat voor

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:39

Opzich een kwestie van goed föhnen en dan icm volume poeder en haarlak de goede kant op vastzetten.. maar dan nog blijft t lastig zo zitten

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:54

En dan gaat het regenen en heb je er allemaal haarlak ''korreltjes'' in zitten. Ziet er niet uit! :') Vriendin van me had het. Was het op een gegeven moment zat omdat haar haar af begon te breken van al het haarlak..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:56

Volume poeder zou ook nog een optie kunnen zijn om het zo te krijgen. Daar breekt je haar niet van af.
Maar daar moet sowieso ook nog wel wat haarlak bij anders blijft het minder goed zitten. Maar geen halve tot hele bussen. Dat scheelt weer.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:32

Die dooie kat creeer je met een toupeer kam en vervolgens een bus ultra stevige haarlak erin. Sorry haar maar dat is geen gezicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:41

Idd :') Verschrikkelijk.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:23

Los van wat ik of wie ook van zo'n kapsel vindt, het is gewoon een aanslag op je haar. Touperen en een liter haarlak. Dan meerdere keren per dag weer inspuiten zodat het blijft zitten. :=
Je kan op YouTube vast wel tutorials vinden hoe het moet. Maar ik zet het in de categorie "don't try this at home".