[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:36

Hallo allemaal, ik kom hier even binnen met een vraag..

Ik heb een paar jaar de Modicon pil geslikt, begin dit jaar werd deze uit de handel gehaald. Ik ben toen overgestapt op de Neocon pil, met bijna dezelfde samenstelling. Helaas is deze nu ook uit de handel gehaald.

Bij de apotheek heb ik een testplakje meegekregen van de microgynon 30. Inmiddels heb ik 4 pillen gehad. In het begin had ik last van hoofdpijn, dit is nu weg. Echter, opeens heb ik allemaal kleine bultjes op mijn voorhoofd en ook op mijn wang 2 mini puistjes... Ik heb natuurlijk niet echt graag dat dit erger gaat worden! Ik had namelijk een mooie huid. Kan dit een bijwerking zijn van de nieuwe pil? Hebben meer mensen met deze pil hier last van? Ik wil het best nog even aankijken maar heb natuurlijk geen zin in een gezicht vol puisten. Ook heb ik last van pijnlijke borsten.. Pff

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:59

Nandos schreef:
Hallo allemaal, ik kom hier even binnen met een vraag..

Ik heb een paar jaar de Modicon pil geslikt, begin dit jaar werd deze uit de handel gehaald. Ik ben toen overgestapt op de Neocon pil, met bijna dezelfde samenstelling. Helaas is deze nu ook uit de handel gehaald.

Bij de apotheek heb ik een testplakje meegekregen van de microgynon 30. Inmiddels heb ik 4 pillen gehad. In het begin had ik last van hoofdpijn, dit is nu weg. Echter, opeens heb ik allemaal kleine bultjes op mijn voorhoofd en ook op mijn wang 2 mini puistjes... Ik heb natuurlijk niet echt graag dat dit erger gaat worden! Ik had namelijk een mooie huid. Kan dit een bijwerking zijn van de nieuwe pil? Hebben meer mensen met deze pil hier last van? Ik wil het best nog even aankijken maar heb natuurlijk geen zin in een gezicht vol puisten. Ook heb ik last van pijnlijke borsten.. Pff

Ik heb dezelfde maar nergens last van...?

MxW

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:10

Een anticonceptiepil kan acne als bijwerking hebben, dus dit zou goed kunnen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:01

Al vanaf mijn 15de zit ik aan de pil al 12 jaar op het moment ding is altijd veilig geweest nooit problemen gehad maar merk dat ik steeds meer last krijg van de hormonen...

Zit nu te kijken voor een spiraal maar lees stiekem veel verhalen van meiden die daardoor alsnog zwanger zijn geworden vind het doodeng om dus van de pil af te stappen omdat deze voor mij veilig werkt..

En dan wat ga ik nemen een morena en bijna tot niet meer ongesteld worden of een koper en elke maand de bevestiging van je ongesteldheid hebben

Welke van de 2 is dan veiliger

Ik zie door de bomen het bos even niet meer en heb er angsten van maar wil echt graag van de pil en al die hormonen af heb er nooit last van gehad maar merk gewoon dat ik huilerig ben meer sneller moe snel chago minder zin in gemeenschap etcetera

Ik hoop dat iemand me wat meer wijsheid kan brengen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:16

Ik heb al wat pagina's gelezen, maar nog niet echt een antwoord op de vraag die ik heb.

Ik heb zelf erg last van bijwerkingen van de pil. Lusteloos, afgevlakte emoties, soms janken om niks, sneller moe, zere benen. Maar vooral die afgevlakte emoties vind ik verschrikkelijk.
Ik ben pas gestopt met de pil, wat voelde ik me goed! Ik heb dit zo'n 10 jaar geleden al bij de huisarts aangegeven en we hebben in de tussentijd zo'n 15 verschillende pillen geprobeerd. De laatste dit ik nu slik (Yaz) heeft het langst goed gewerkt, maar nu merk ik het weer. Daarom ben ik pas geleden gestopt. Mijn klachten zijn echt van de pil. Maar waarom dan toch deze vraag? Dat heeft 2 antwoorden. Zelf heb ik enorm last van de eisprong en menstruatie en het zou fijn zijn als die klachten wat minder zijn. Daarnaast heb ik een vriend en we zijn de regenjasjes zat. Maar een kind is (nog) niet aan de orde. Hopelijk wel in de toekomst, dus een knoopje bij hem is ook geen optie :D

De vorige keer werd me duidelijk gemaakt dat een spiraaltje niet kan bij mij, want ik ben extreem ontstekingsgevoelig en dat durven ze niet aan. Pillen ben ik wel klaar mee. Ik geloof niet dat er nog iets is wat geschikt is. Maar welke alternatieven zijn er dan nog?
Zijn er mensen die ervaring met mijn soort klachten hebben en die een oplossing hebben?
Zelf lees ik goede verhalen over de implanon. Maar zijn er nog andere dingen die zouden kunnen?
Ik heb van de week een afspraak bij de huisarts, maar het zou fijn zijn om zelf ook alvast wat ervaringen te weten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:17

HouvanUtopia: Een spiraal, mits correct geplaatst is veiliger dan de pil. Ja, er zijn verhalen dat mensen toch zwanger werden maar in veel van die gevallen zat de spiraal niet (meer) goed. Net zoals degenen die door de pil heen zwanger werden hem niet trouw genoeg slikten, op een uitzondering nagelaten.

Ik heb zelf een Mirena spiraal, of hij veiliger is dan koper weet ik niet zeker. Ben nu bijna 5 jaar niet ongesteld geworden, de laatste maanden wel soms wat spotting. Ben er zo tevreden mee dat ik woensdag de tweede laat zetten.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:30

Ik denk er ook al tijden over om over te gaan op een spiraaltje om van die vreselijke ongesteldheden af te komen, maar heb nooit echt stappen gezet. Hebben mensen ervaring met plaatsen bij de huisarts vs in het ziekenhuis? Mijn probleem is vooral dat ik niet zomaar honderden euro's over de heg kan smijten, wat schijnbaar dus wel de bedoeling is als je wordt doorverwezen naar een gynaecoloog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:38

Mijne is bij de huisarts gezet en woensdag ga ik ook weer naar mn huisarts. Prima ervaring, ze heeft me nog wel een verwijzing gegeven om na enkele weken bij de gyn te laten checken of hij goed zat dmv een echo.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:38

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:43

Daar heb ik ook aan gedacht. Maar de Nuvaring bevat ook 2 hormonen, net als de combinatiepil die ik nu slik. De Implanon bevat maar 1 hormoon. Vandaar dat ik deze zo interessant vind. :j
Ik ben bang dat ik bij de Nuvaring uiteindelijk hetzelfde probleem ga krijgen.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-09-16 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:43

Lees ook verhalen dat je libido door de morena minder of weg kan gaan dacht dat dat juist alleen met de pil was?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:54

Heb ik zelf met Mirena geen last van gehad eigenlijk, met de pil was dat meer het geval.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:12

Ik heb een koper spiraal gezet door de HA. Als je normaal veel last hebt van klachten tijdens je menstruatie zou ik zeggen ga voor een mirena. Ik had nooit last van krampen tijdens mijn menstruatie en deze duurde vaak 2 dagen, nu met koperspiraal regelmatig krampen (wel acceptabel) en ben meestal 6 dagen ongesteld. Ik zou ook naar de Gynaecoloog gaan, het zetten bij de huisarts was erg ongemakkelijk (zei niet wat ze ging doen, vroeg dingen die niet relevant waren en ik mocht niemand meenemen...). Ik ben zelf erg blij dat ik geen hormonen meer in mijn lijf heb, maar weet niet of ik, als ik hem opnieuw moet laten plaatsen, opnieuw voor een koperspiraal zou kiezen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:10

Zou je dan voor een mirena gaan?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:59

Zit er ook over te denken. Lijkt me alleen zo ongemakkelijk bloot te gaan bij de HA of gyn. Maar die hebben wel meer gezien natuurlijk. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:29

Tja, die mensen zien de hele dag niet anders. Zolang die van jou niet blauw is met groene streepjes is de kans erg klein dat ze ervan op zullen kijken of je uberhaupt zullen herinneren als ze in de avond hun administratie zitten bij te werken. :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:42

Hahaha ja precies, behaard of niet. :P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:41

Hahaha als je een keer bevallen bent heb je wat dat betreft geen schaamte meer gelukkig!
Maar moet zeggen dat ik toen ook op zag tegen de controles bij de gyn.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:12

Heb een afspraak voor volgende week staan om de mogelijkheden te bespreken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:00

Ik moet zo om half 11 mijn Mirena spiraal laten wisselen, hoop dat ie me weer net zo goed gaat bevallen als de afgelopen 5 jaar :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:10

Eergisteravond ben ik ongesteld geworden, en het is ook gewoon niet een beetje :') .
Ik werd namelijk vanochtend om half 6 wakker met enorme kramp, heb m'n ultra slagschip verwisseld maar toen ik dus iets voor 8 uur wakker werd, ben ii nog eventjes blijven liggen (nou ja, tot half 10), en toen ik beneden kwam was ik echt nét op tijd, het liep er bijna aan langs. Op school beweeg ik meer en zal zoiets dus nog sneller gaan. Hoe los je zoiets op? Dubbel in doen? Loopt het daar niet ook aan langs dan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:18

Slagschip=maandverband? Dat vind ik sws vreselijk, tampon geen optie voor je? Kun je evt nog een verbandje onder doen als je bang bent voor lekken.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:21

Ja, haha :)
Ik weet eigenlijk niet of ik een tampon wel aandurf...
Mocht ii dat doen doe ik een minder groot maandverband er onder idd.
Is ook pas mijn eerste keer, dus dat is ook wel weer ladtig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:24

Ik snap t :j
Misschien eens kijken naar tampons met inbrenghuls, zo heb ik t zelf geleerd. Rustig plekje opzoeken, goed de aanwijzingen lezen en op je gemakje proberen :) En anders is t een kwestie van zeer regelmatig checken/wisselen.
Na een tijdje merk je vanzelf op welke dagen je vaker moet wisselen en welke dagen lichter zijn.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:28

Klopt, ik dacht dat ik gisteren wel genoeg rood had gezien, maar nee.
2de dag wordt bij de meesten gezien als ergste, die is bij mij nu aan de gang dus kan wel zo zijn.
Bedankt iig! Ii wacht sowieso nog even af, het kan ook best zijn dat het nu weer een half jaar weg blijft.