Wat leuk dat dit topic er is! Mag ik mij hier melden?
Ik ben vorige week zaterdag op pad gegaan voor een 'sportieve fiets'. Ik had mezelf wel online wat georiënteerd en wist ongeveer waar ik naar op zoek was, maar aangezien ik er verder vrij blanco in ging was ik blij dat ik een fijne fietswinkel in Den Haag vond.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Cube nuroad pro. Een 'gravelbike', racefiets frame met all road, brede wielen en in eerste instantie zonder klik pedalen. Hiervoor gegaan omdat ik de fiets ook wil gebruiken voor relatief kort woon-werk en dus niet alleen maar om echt mee te touren. Overigens leent de fiets zich daar prima voor en kan ik nu eerst eens gaan uitzoeken hoe leuk ik het daadwerkelijk vind. Dan kan ik later alsnog een set racebanden aanschaffen en klikpedalen.
[ [url=m/QsK05r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Afgelopen week al 3 rondjes gedaan. 2 van 30/40 km en vandaag over de 50km gefietst en tot nu toe bevalt het erg goed! Vind het vooral ook leuk om van tevoren mijn routes te plannen en ook kennis gemaakt met Strava, erg stimulerend!
Tot nu toe fiets ik alleen, uiteraard ook vanwege de corona, maar ook omdat ik in Den Haag geen bekende om mij heen heb die ook fietsen. Nu wil ik mij in de toekomst wel gaan aansluiten bij een fietsclub, maar ik zou het toch wel erg leuk vinden om op wat korter termijn al een fietsmaatje te vinden die een beetje op hetzelfde niveau zit.
Daarom wil ik hier graag een oproepje doen! Wellicht is er iemand in dit topic, of weten jullie waar ik terecht zou kunnen met mijn oproepje?
Ik woon dus in Den Haag (dichtbij het Zuiderpark). Ik zit nog een beetje in het opbouwen en fiets vooral ook voor mijn plezier en om op mooie plekken te komen. Vandaag heb ik 52 km gefietst, met een gemiddelde van 23.8 km/uur (nadeel aan Den Haag, voordat je een keer al die stoplichten voorbij bent). Op fijne asfalt, met de wind voordelig, fiets ik op het moment gemiddeld 28/30 km/uur