Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:03

Wat lekker Tiggs, ik vind het knap 2 dagen achter elkaar lopen!

Dat is zeker een heel mooi gebied Namiro, hoe komt het dat je daar nog niet eerder bent geweest?

Gefeliciteerd Sall, ik heb het boek een tijdje terug al besteld voor mijn kleinkinderen, dan wordt het nu vast snel geleverd. Ben heel benieuwd!

Goed gedaan Samantha, gefeliciteerd met je PR. Mooie kers op de taart. Jammer dat het zo druk was met lopen.

Ongelooflijk hoe asociaal sommige mensen zijn sv. Snap wel dat je vriend dit te ver vond gaan. Gelukkig niets geblesseerd hierdoor, had toch heel anders af kunnen lopen.
Prachtige foto met de klaprozen, je straalt van de foto af dat het lekker ging vandaag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:06

Tiggs, gek van die grafieken. Lekker joh dat je je zo fit voelt.
Namiro, die ijsvogel <3 Wat gaaf dat je die tegenkwam. Mooi lopen daar.
Sall, wat tof. Gefeliciteerd.
Samantha, wat goed van je, knap gelopen!
SV, wtf. Bizar zeg en wat asociaal van die kerel. Gelukkig heb je geen last. Mijn man heeft vorig jaar of 2 jaar terug een keer een mtber van zijn fiets getrokken. Die kwam met een rotvaart over een pad door een losloopgebied waar hij niet mocht komen en wij met 2 honden liepen. Ik liep voorop en sprak hem aan, maar hij reageerde niet, daarna sprak mijn man hem aan maar hij fietste door en reed mijn man bewust omver. Die is weer opgesprongen, heeft een sprintje getrokken en hem van zijn fiets getrokken om te vragen of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd was.

Bedankt allemaal, ik vind het een moeilijke situatie met de leerling. Mijn hele lijf doet zeer, lekker opgeslagen emoties en spanning enzo.
Ik ben vandaag toch eventjes gaan lopen, had geen zin, maar ik weet dat het me goed doet even te bewegen en buiten te zijn. Heb een kleine 6km door het bos gedaan, fijn.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:18

Gefeliciteerd Sall met de uitgifte van je boek! Wat bijzonder! Ik ga m opzoeken op internet! Wellicht een leuk cadeau voor mijn zoontje.

En Samantha ook gefeliciteerd met je pr! *\o/*

Nou SV, wat bezielt nou zo iemand vraag je je af…
Gelukkig is het goed afgelopen want dit had ook fout kunnen gaan.
De bloemenfoto’s zijn prachtig! <3
Fijn dat je lekker hebt gelopen.

Busymissy, echt geen idee waarom we er nooit lopen! Op de een of andere manier stond het niet echt op mijn netvlies… maar daar gaan we nu verandering in brengen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:15

Fijn dat het lopen toch goed voelde, Goof.

SV, ik zei het op insta al maar ik hoop dat hij hard onderuit is gegaan. Wat een lamlul.

Samantha, wat een tijd! Gefeliciteerd! *\o/*

Sall, gefeliciteerd met je boek! Kan ik het gewoon online bestellen? Ik ben wel nieuwsgierig.

Namiro, heerlijk! En die ijsvogel <3 Ik zie die bij ons niet meer, normaal dagelijks twee.

Jongens, ik heb het gered! 31 km en ik had wel door willen rennen, het ging zó goed! Met een lach van oor tot oor ben ik gefinisht. Ik doe nog uitgebreid verslag maar <3 *\o/* <3 *\o/* <3 *\o/* Eerst even lekker nagenieten!

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 16:26

Ook bizar bij jou Goof met die mtber. Ze denken soms maar dat ze alleenheersers zijn ofzo.
Goed dat je even bent gaan lopen. Wij hebben een boom naast de school geplant toen, als herdenkingsboom. Ik heb er ook lang last van gehad, het is niet gek dat je van de leg bent. Tijd heelt alle wonden zeggen ze. Niet helemaal, maar het wordt langzaam beter. Knuffel voor jou.

Yeeeyyy Lisitano! Ik wist dat je het in je had en ook nog met energie over! Geniet ervan en laat maar komen dat verslag.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:36

Jeetje SV wat een zak zeg!

Goof ook al zo’n verhaal, bizar.

Wauw Lisitano top gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 16:52

Dit stukje kwam ik tegen op insta, geschreven door Andrew Glaze, ultrarunner) en vond ik mooi om even te delen. Wees trots op wat je lichaam kan!

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:53

Lisitano *\o/* *\o/*
Hoppa! Nog energie over! Goed gedaan!
Benieuwd naar je verslag.

Ik heb hier in de omgeving nog nooit een ijsvogel gezien. Vond het zo bijzonder. Het was ook een prachtige plek. <3

SV _/-\o_
En Amglaze.. wat een heerlijke man is dat!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:40

Wauw, wat lekker Lisitano! Geniet van je prestatie!

Zo ongeveer hetgeen wat ik mijzelf vertelde tijdens het ploeteren in het losse duinzand vandaag. Geniet dat je leeft en dat je gezond genoeg bent om dit te mogen en kunnen doen, het gaf me nieuwe energie. Zo waar dit.

Zoon had een prachtige route uitgezet voor mijn eerste echte trail. Maar de heuveltjes en het losse zand en vielen me best zwaar. Maar ik heb het volbracht en zit nu een beetje moe maar volledig voldaan op de bank.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij de laatste foto kun je wel zien dat ik de heuveltjes met los zand zwaar vond.
Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 20:15

Ahh ja daar is het een grote zandbak. Goed gedaan als eerste trail!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:18

Ja jeetje, je eerste trailrun en dan de zandduinen in de Drunense duinen pakken :')
Petje af hoor. Wel heel mooi daar.

Lisitano, wow, supergoed van je. Ben benieuwd naar je verslag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:34

Ik ben ook heel benieuwd naar je verslag Lisitano :j
Al heb ik op Insta al super vrolijke foto's voorbij zien komen :D

BusyMissy, pittig daar in de Loonse en Drunense duinen.
Ik was daar vandaag ook eventjes, op tussenstop vanuit Limburg. :)

Merk dat ik toch best moe ben en inmiddels flink stijf ook in de benen. :o
Maar toch raak ik iedere keer wat meer verslingerd aan trailrunning wanneer ik meedoe met een event.
Moet zeggen dat een meerdaagse me ook erg goed is bevallen. :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:39

Ja Hallo, TWan hier :') :D

Suliko ja massages zijn top maar zo vreselijk duur. Ik houd het maar op fysio... Heb een mega groot fysio pakket vanwege mijn rug/heup/nek en heb zo altijd wat ruimte over voor andere zaken.

Ik vind de dry needleling in het onderbeen ook veel meer last geven dan in mijn bovenbeen. ALleen het prikken in het bovenbeen was dan wel weer veel pijnlijker.

Haha Samantha weinig echte rust dus maar wel een PR! Super goed hoor! Heb je niet meer gespot deze keer.
Fijn dat Scott goed bevalt. Moet er toch altijd een keer op rijden om zeker te weten dat je bij elkaar wil blijven toch? _O-

Sherivey jij powervrouw. Wat heb je dat goed gedaan zo 2 dagen achter elkaar. En dat met die hoogte meters. *\o/*
Een nachttrail lijkt me heel bijzonder. Zelf zie ik geen diepte EN ik ben nachtblind. Het recept om mezelf goed te blesseren bij zoiets. Denk dus niet dat ik dat snel ga doen. Ik overweeg wel dam tot dam by night. Heel wat anders.

Lisitano zie je wel! niet zo twijfelen aan jezelf. Ik hoop echt dat je hier voor heeeel lang de flow en energie uit kan halen. Super goed gedaan *\o/* Ben beneiuwd naar je verslag hoewel ik op insta al wat voorbij zag komen <3

Goof fijn dat het uiteindelijk toch eigenlijk wel oke was dat het niet doorging maar heftig zeg als er een kindje overlijd. Neem je tijd om het een plekje te geven.

Ah openlucht museum, leuk SV. En wat bizar joh van die MBT! Je schrikt je toch helemaal rot! Wel flinke hoogtemeters heb je gemaakt uiteindelijk en mooie foto's! En wat fijn dat je zo aan het pieken bent. Heerlijk.
En jou printscreen is zeker waar!

BusyMissy ah ja een pr in de duinen wordt denk ik lastig, maar is wel een goede training.
Zo leuk dat je het samen kan doen he! BInnenkort gewoon een verhard rondje voor de pr poging?

Wat goed Tiggs 2 dagen achter elkaar en met een goed gevoel. Wat kunnen we toch veel eigenlijk he.

Namiro wat grappig dat je daar dan eigenlijk nooit heen gaat. Maar nu dus ontdekt. Kun je toch weer leuke nieuwe loopjes doen <3 EN wauw die ijsvogel.

Heel gaaf Sall! En Oscar was mee <3

Uiteindelijk besloten vrijdag niet meer te gaan lopen en mijn lichaam de rust te geven waar het om vroeg. Ik was zo vreselijk moet dat ik om 21:00 uur al op bed was gaan liggen (om niet te kunnen slapen). Zaterdag training gegeven en vervolgens de hele dag door Blijdorp gelopen :') . Toch voelde mijn benen wel oke vandaag. Het verkeer rondom de start was echt drama, een parking vinden was erg lastig en niemand die ons de weg kon wijzen. Onze startwave was eigenlijk om 09:05 maar toen stond de auto nog niet eens geparkeerd. :+
Dus vanuit de parkeer garage direct het startvak ingelopen en met wave 3 meegestart. Gelukkig was het parcours vrij ruim en konden mijn man en ik makkelijk inhalen (let wel, mijn man heb ik na 500m nooit meer gezien hahaha :evaw: ).
Het koste me even tijd om erin te komen. Vooral mentaal. Bij km 2 bleek 5:20 vandaag mijn tempo te zijn waar ik me goed bij voelde dus dat ging van nature lekker. Bij km 10 voelde ik me echt nog heel prima en langzaam ging het tempo omhoog naar 05:10/05:05 :o
Echt genoten van alles, lekker rond gekeken, wat gekletst links en rechts, wat meegezongen met mijn muziek :') . Op het einde nog energie genoeg voor een sprintje en ik ben benieuwd naar de finisch foto want ik kwam weer lekker springend over de finisch.
Afbeelding
Before
Afbeelding
Tijdens
Afbeelding

Afbeelding

After:
Afbeelding

Zo trots op mijn man die zijn eerste halve marathon liep in 01:40:01! <3
Zelf een stuk sneller dan verwacht gefinisched met 01:51:45.
ik schreef vandaag dit naar mijn vriendin:
Heb mezelf toch wel weer verbaasd. Wat kan een menselijke lijf toch veel. Blijf het bijzonder vinden, ook hoe enorm veel ik veranderd ben mentaal het afgelopen jaar. Het dal was diep en heftig maar ben er echt anders uitgekomen. En ook moeder worden heeft veel voor mij veranderd. Dankbaar dat ik zo goed in mijn vel zit en zo makkelijk dit weg kan lopen. Ik gun dit echt iedereen.

Begin dit jaar al eens gezegd, het lijkt me oprecht leuk om te pacen. Vandaag besloten dat ik me ga aanmelden voor het dutch pacing team. Hoop dat ze me willen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:14

Dat is mooi snel.
Ik heb vandaag mijn long run gewandeld, het ging niet, heb een paar keer 150m geprobeerd, maar had het na een km proberen wel gehad. Dus 12km gewandeld.
Heb tegens de Garmin Coach voor de 10km gestopt. Het zijn allemaal lange trainingen, en dat 3 keer per week. Dat past mij gewoon niet. Dus ben maar weer met Jeff begonnen met de halve marathon. Ik kan wel terugzien dat ik vorig jaar rond deze tijd een stuk fitter was dan nu. Geen idee waar dat aan ligt. Deze week niet fit weet ik wel, tijd voor de maandelijkse ellende en die is normaal heel precies, maar nu al 5 dagen te laat, maar wel de bijbehorende koppijn en extreme vermoeidheid. Woensdagmiddag was alles nog goed en liep ik fijn. En 's avonds begon het en sindsdien wil niets meer.
Vind het nog steeds jammer dat die trailrun niet doorging, daar had ik m'n zinnen op gezet. Dus dat is wel jammer.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:19

Wat gaat Leonie, top gelopen allebei zeg!
Ik heb jou (en Twan haha) niet gezien nee. Ik ben om 9:35 gestart.
Ik blijf me ook verbazen wat je lichaam allemaal kan. Ik liep vorig jaar in Utrecht m’n eerste halve, in 2:15. En nu in net boven de 2u.
Jullie zien er nog heel fris uit!

Wauw Busy wat goed zeg!

Ik heb net blokje om gewandeld. Ik kreeg bij de halve vanaf 7km al last van mn enkel. Wel doorgelopen want het werd niet erger. Maar nu voel ik het wel, het is gezakt naar bovenkant van mn voet, vooral rechts maar links voel ik het ook.
Denk dat mn lichaam nog niet gewend is aan dit snelle tempo haha.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:25

Wat een tempo van je man Leonie en dan vind ik dat jij al zo retesnel loopt.
Jullie zien er inderdaad nog fris en fruitig uit op de foto's.

Jammer dat het nu niet lekker gaat Germie, maar volgende week zijn er weer nieuwe momenten. Wat nu niet gaat dat gaat niet, maar volgende week lukt het waarschijnlijk allemaal weer wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 21:36

Leonie wat goed gedaan van jullie beiden en wat zien jullie er vrolijk uit op de foto's.

Samantha wat een mooie prestatie ook.

Je lijf kan zoveel meer aan dan je denkt, mooi is dat hè!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:38

Jij gaat ook meteen voor overal zand tijdens je eerste trailrun, Busy. Knap gelopen!

Wauw Leonie, wat een tijden! Superleuk dat je je hebt opgegeven als pacer. Ik ben vandaag wat emo, je zal het zo wel lezen, maar jouw stukje tekst naar je vriendin geeft me weer tranen. Net als die afbeelding van SV, wat boffen we toch met ons lichaam en wat zijn we toch een kanjers dat we deze discipline opbrengen! <3

Hier mijn verslag.

Ik ben in een hotel en heb echt heerlijk geslapen. Zo heb ik al lang geen nacht meer gehad dus ik vond dat al een heel goede start.
Ik was wel goed zenuwachtig en toen ik veel te vroeg op het terrein was en dus moest wachten werd het alleen maar erger :') Ik heb nog wat naar binnen gepropt en ben wel 3x gaan plassen en toen was het tijd om naar de start te gaan.
Achterin, achterin - altijd achterin :)) Langzaam schuifelden we de paden op, maar al snel liep alles vast en het kwam erop neer dat ik de eerste 1,5 km vooral heb moeten wandelen. Ik vond het niet zo erg, er kwam nog meer dan genoeg aan en ik werd er wel wat rustiger van.
Ik kwam er eenmaal rennend alleen niet zo lekker in en het frustreerde me een beetje dat ik weer wandelend de heuvel op moest. Mijn hartslag piekte en ik besloot vanaf nu alles wat moeilijk voelt qua heuvels gewoon te wandelen. Energie en de benen sparen was het belangrijkste. Ik had er nog steeds weinig vertrouwen in.

Maar! Na zo’n 8/9 km begon ik echt lekker te lopen en ik kwam er mentaal ook lekker in. Ik kon lekker om me heen kijken, merkte dat ik regelmatig een lach op mijn gezicht had en ik speelde met de heel ongelijke paden. Hops hops, van de ene naar de andere kant en over stronken springen. Het was al gauw dat ik zeker wist dat ik dit ging redden. Het voelde heel gemakkelijk allemaal en ik begon steeds meer lopers in te halen.
Sommigen zag ik echt strijden toen we richting de 20 km gingen en ik liep nog steeds als een zonnetje! *\o/* Dit gaf me zo’n boost! Ik kreeg rond km 24 zelfs een enorm emotioneel moment waar ik echt bijna moest huilen :') Ik was zó blij met hoe het ging. Alle twijfels aan mezelf, alle straf die ik mezelf had aangepraat omdat ik niet slim zou trainen, alle keren dat ik mezelf geen goede loper vond - onzin, nonsens! Mijn hoofd was al bij die finish, ik voelde het gewoon al door heel mijn lijf. Ik ben er, ik kan 31 km hardlopen!

Na 30 km stonden twee vriendinnen mij aan te moedigen en vanaf daar heb ik alleen maar een enorm grote lach op mijn gezicht gehad. Ik had wel door willen lopen, het was zo fijn. Ik vloog!
Eenmaal over de finish heb ik nog net mijn tranen in kunnen houden om de medaille te ontvangen en naar de auto toe gooide mijn lijf alle emotie eruit. Janken dokter :') Ik ben zo trots op mezelf.

Ik heb zoveel slapeloze nachten gehad, me zo vaak doodmoe gevoeld, zo vaak gedacht dat ik onhaalbare doelen stel omdat ik nu eenmaal jonge kinderen heb en teveel wil, zo vaak mezelf naar beneden gepraat omdat anderen beter zouden zijn maar vooral zo vaak toch mezelf een schop gegeven om te trainen en ben ik gegáán.
En dit was mijn beloning. Heb ik helemaal zelf gedaan en ik heb mezelf niet alleen fysiek maar ook mentaal zo ontzettend sterk gemaakt.

Bedankt voor jullie vertrouwen en jullie goede peptalks <3

Oh, foto’s! Ik heb er alvast twee, van km 30 :D

Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:43

Wat een fantastisch verslag Lisitano, ik krijg gewoon zelf even vochtige ogen van jouw relaas. Wat ontzettend mooi dat je dit zo hebt mogen ervaren. Nu nooit meer twijfelen aan jezelf.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:05

Goof, jeetje, wat heftig zeg. Heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat dat een enorme impact heeft, zo pijnlijk zo jong en als docent loop je echt een stuk mee in het leven van de leerlingen. Rustig aan :knuffel: Goed dat je bent gaan lopen, hopelijk geeft het wat ruimte.

Sherivey, superknap gelopen! En wat suf dat mensen vroegen naar een 'nette tijd', lekker belangrijk. :') Ennuh, als ik een suggestie mag doen voor je volgende tweedaagse: Haute Ardenne Ultra Trail Festival is heel leuk, prachtig rennen en ontzettend gezellig! Is ook van MST, maar stuk kleinschaliger dan KvS.

Busymissy, ah wat goed, wat een leuke foto's! Superknap gelopen, mul zand is echt heel erg zwaar.

Tiggs, jij bent ook lekker bezig zeg, fijn dat het goed gaat en goed voelt allemaal!

Namiro, dat ziet er leuk uit, en dat IJsvogeltje, dat is echt een cadeautje <3

Sall, wat gaaf! Leuk dat je het deelt, en vooral ook dat Oscar aanwezig was, heel belangrijk. Hopelijk weer wat meer ruimte voor lopen de komende tijd. :)

Samantha, gefeliciteerd!! Super netjes gedaan na zo'n periode van blessureleed. Klinkt wel als een chaotische loop, gelukkig niet gevallen. Hopelijk trekt je enkel weer weg.

SV, we hadden het er al over, maar nogmaals: echt zo belachelijk idioot van die mtber!! _-:( Wel fijn dat je zo lekker hebt gelopen, jij bent zo sterk aan het worden met die hoogtemeters.
En heerlijk het openluchtmuseum! <3 Dat is echt nostalgie uit mijn kindertijd, paar jaar geleden nog cliënten mee naartoe genomen, zo leuk om weer eens te zijn. Super waardevolle post van Andrew inderdaad, zag hem ook al voorbij komen.

Lisitano, woehoe *\o/* Zo leuk om te lezen, dat is je zo gegund met de dip die je had! Lekker van nagenieten en ik ben benieuwd naar je hele verslag. :D De foto's/video's op je insta zagen er geweldig uit in ieder geval. Ik zie nu dat je je verslag hebt gedeeld, maar ik ben te moe, dus daar ga ik morgen even voor zitten.

Leonie, oei ja, had ik je misschien kunnen vertellen, maar science park is niet ingericht op autoverkeer. Jullie hadden eigenlijk beter bij een carpool P kunnen parkeren bij een tramhalte en dan de tram pakken naar science park. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd. Wel echt supergoed gelopen joh, fijn dat je zo hebt kunnen genieten. Ik zei het al via de app, bijzonder hoe snel je van deze 20+ afstanden bent gaan genieten terwijl je dat zelf niet verwacht had! Lekker van nagenieten. <3 En heel leuk als je gaat pacen!

Zo, mijn een-na-laatste breincel gestopt in bijlezen, nu mijn laatste breincel stoppen in mijn eigen ego post. *\o/*

Ik liep vandaag de Utrecht Marathon en ben dik tevreden! De afstand vond ik niet heel intimiderend, wel mijn plan om hem rond de 3:45 te lopen, ik zag echt nog niet voor me hoe ik dat tempo zolang vol zou houden. Maar op zich had ik al in mijn hoofd dat ik alles onder de 4 uur prima zou vinden en daar had ik sowieso vertrouwen in. Ik maakte me vooral wat zorgen dat ik niet 100% hersteld aan de finish zou staan met mijn elke dag lopen en een hoger weekvolume dan ooit door die Nature Challenge, in plaats van braaf te taperen. Heb mijn best gedaan om afgelopen week rustig aan te doen, maar stond alsnog met al 49 km in de benen die week bij de start en 95 km van de week ervoor. :+ Maar hier de ervaring:

De eerste 15 km ging heel steady, ik liep achter de 3:45 pacers en dat ging prima. Ik liep toen ook samen met die vriend die er later uit zou stappen en nog een voormalige studiegenoot, dus dat was gezellig. Alleen na 15 km was ik echt helemaal klaar met in het 'pacers treintje' lopen. Ik was de pacers heel dankbaar dat ik niet na hoefde te denken, maar in zo'n groep erachterlopen werd me te benauwd. Toen ben ik ervoor gaan lopen. Dat ging echt heel lekker, dus ik liep ook wat vlot door. Rond 20 km is die vriend afgehaakt, de studiegenoot liep een stuk voor mij. Bij 23 km kwam ik hem weer tegen, hij had het zwaar. Bij mij ging het nog wel lekker, maar het werd een beetje oncomfortabel, ik voelde een grote blaar onder/in de boog van mijn voet ontstaan en die voet deed ook opeens pijn. Gelukkig trok dat laatste weer weg. Toen moesten we vanaf 25 km meer dan 5 km lang rechtdoor langs een kanaal, zonder publiek of iets van afleiding, die studiegenoot had het ook echt zwaar. Die ben ik ook ergens kwijtgeraakt en blijkt er later ook uitgestapt te zijn. Tot 28 km ging het lekker, maar toen begon de vermoeidheid toe te nemen en was mijn snelheid eruit, de pacersgroep van 3:45 haalde me langzaam weer in. Ik probeerde bij ze te blijven, maar was eigenlijk al te veel teruggevallen in tempo. Toen besloten naar de wc te gaan, wat ik al een tijdje ophield. Ik zag dat ik tot dan toe met een tempo van 5:17 had gelopen, echt super netjes! 5:19 was nodig voor 3:45 finishen. Dus dat gaf wel vertrouwen. Maar ik merkte echt dat het me niet meer lukte om sneller dan 5:25 te lopen erna, moest mezelf pushen om rond de 5:30 te blijven. Terwijl op zich het lopen zelf echt nog wel goed ging. Rond 32 km kreeg ik het opnieuw zwaar, de zon scheen meer, ik had honger en dorst maar trok al die suikers niet meer. Nog wel een Maurten gelletje genomen, was even bang dat het er weer uit zou komen, maar het ging gelukkig goed (met iets anders was het echt misgegaan denk ik). Zelfs mijn tailwind drinken trok ik niet meer. Zag toen ook een man die helemaal slap hing, werd ondersteund door zo'n 5 man en zijn huid was helemaal grijsblauw, zo bizar, werd nog misselijker puur door die aanblik, was echt heftig. Bij km 30 stonden er vrienden van me en bij 35 zelfs 2 cliënten, zo leuk! <3 Toen gingen we ook weer de stad in waarbij al het publiek ook wel een boost gaf. Heb toen 2x een stukje gewandeld om gewoon water te drinken, ik werd zo slap, maar durfde niet iets anders te nemen. Ik merkte ook dat ik begon te rekenen of onder de 3:50 nog wel of niet ging lukken. Vanaf dat punt zei ik tegen mezelf: niet nadenken Zowie, gewoon lopen, dat kan je wel, fack dat tempo. :') En ja hoor, ik zat nog best ruim onder de 3:50. *\o/*

Al met al: ik klaag echt niet, supertrots dat mijn lichaam dit kon, dat het lopen zo steady ging ondanks de vermoeidheid. Ook na de finish liep ik er nog heel prima bij eigenlijk! Nu vooral ontzettend moe.
Ook mezelf even verbaasd. Ik werd bij een waterpunt heel lomp afgesneden/opzij gebeukt door iemand rond 26 km, terwijl ik netjes in het midden liep omdat ik zelf geen water wilde. Toen zei ik: je kan ook rennen zonder iemand opzij te beuken. Kreeg gelukkig wel een sorry terug. :+

Conclusie is wel, wegmarathons zijn niet aan mij besteed. Te veel mensen, te saaie stukken, mijn voeten vinden die continue zelfde impact niet leuk. Doe mij maar lekker afwisselend door de natuur. Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer een wegmarathon doen als ik denk hem onder de 3:30 te kunnen lopen. :=

Ook een PR op de halve marathon gelopen (ik moet echt eens mijn eigen PR's gaan verbreken op de kortere afstanden :') )met 5:14 (1:50:27) en op de 30 km met 5:20 (2:39:50).

Afbeelding

Zo blij met deze splittijden! Dit was de tijd inclusief plaspauze :+ Maar nog steeds mooi onder de 3:50!
Afbeelding

En rond 30 km was dit, mijn loopvorm zag er nog goed uit gelukkig! :P
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:13

Hi! Ik lees al een paar weken een beetje mee. In het verleden in periodes hardgelopen en wel eens wegwedstrijden van 5-10 km voor de fun. De laatste jaren nauwelijks iets gedaan, maar een paar weken geleden weer begonnen en merk hoe goed het me doet om te te voelen dat ik kán hardlopen. Net zoals BusyMissy en Samantha beschrijven. Als jullie het goed vinden lees ik hier mee om de motivatie vast te houden.

Wat een mooie ervaringen Leonie87 en Lisitano! Wauw :) Heerlijk dat jullie dat de runs zo hebben ervaren. En wat knap hoe je hebt volgehouden Suliko. Ik weet niet wat je normale tijden zijn, maar ik vind het een hele knappe prestatie.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:16

Wauw super gedaan Suliko! Wat een nette tijd! Heel goed gedaan, leuk verslag ook.
Dus jullie waren met z’n 3-en gestart, en jij bent als enige gefinisht? Leuk dat er ook cliënten stonden!

Super gedaan Lisitano, wat ben je nog fris op die foto zeg!
Wat een mooi verslag ook, inderdaad niet meer aan jezelf twijfelen hoor!

O ja mijn split tijden, plas pauze bij 10.2

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:35

Suliko, ontzettend knap gelopen. Wat een tijd!

Samantha, jouw tempo, wauw! Jij schiet ook vooruit.

Wat is er lekker gelopen door iedereen *\o/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:35

Super mooi gelopen allemaal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:51

Suliko, super netjes!
Enne, breng me nou niet op ideeën met suggesties voor trailfestivals, ik moet van mezelf eigenlijk een poosje rustig aan doen qua events :))