Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:27

Ik heb het alvast maar gegoogled :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:33

Huertecilla schreef:
besita schreef:
of dagelijks dieren moedwillig pijnigen ..hoop dat er ooit een verbod op komt ,

zo denken er ook over paardrijden.

Open svp een andere draad over embryos en dierenproeven icm vaccineren, dan kan ik daar opmerken hoe de meeste serums tegen slangengif worden gemaakt. Bijvoorbeeld.
lees er gewoon overheen dat doe ik ook als jij over de koffiebonen van je lief spreekt
Dank _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:45

Cer schreef:

en nu wil je geen serum meer als je op vakantie gebeten wordt? Moet het verboden worden? Zieluguh paardjes |(
Worden jaarlijks 2.5 - 3 miljoen mensen door gifslangen gebeten. Pakweg 100.000 sterven eraan.
Dit als perpectief voor een Covid19 vaccin via een celcultuur op basis van een halve eeuw oud monster.

Nu weer over de pandemie?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:47

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

en nu wil je geen serum meer als je op vakantie gebeten wordt? Moet het verboden worden? Zieluguh paardjes |(
Worden jaarlijks 2.5 - 3 miljoen mensen door gifslangen gebeten. Pakweg 100.000 sterven eraan.
Dit als perpectief voor een Covid19 vaccin via een celcultuur op basis van een halve eeuw oud monster.

Nou, je stelt de vraag als een stelling.. das wel een beetje gek hoor HC... Vooral met dat "Zieluguh paardjes " erachter.... :') NEE ik heb daar geen ENKELE moeite mee... :j

Overigens wordt het blijkbaar sinds 2015 niet meer geproduceerd want er bleek een tekort te komen... ? Dus geen idee waar ze nu de mensen mee redden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:49

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Tjonge, wat een aanname HC.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:53

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:
Ik vraag me af of er nu mensen zijn die het vaccin niet nemen omdat het ooit ontwikkeld is met foetale cellen.

Mij zou dat in elk geval niet tegenhouden.
Er zijn misschien wel meerdere vaccins die ontwikkeld zijn met zulke cellen maar waarvan we geen weet hebben.
Daar wordt anders echt nooit bij stilgestaan en stellen mensen zich absoluut geen vragen over.

Ik heb meer moeite met de proefdieren die ervoor gebruikt worden :

Met het laatste heb ik ook meer moeite, en probeer dat zelf ook uit te sluiten. Echter heb je het wat medicijnen betreft niet altijd voor het zeggen...

Cellen van een foetus van heel lang geleden vind ik niet schokkend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:56

Het is slechts een relativerend perspectief Cer.
De meesten die een probleem maken van het Covid19 vaccin zijn jonger dan de celcultuur waar ze over zeggen te vallen.

Ik word moe van alle genéuzel.
Het dagelijkse leed, van zóveel mensen nú om ons heen is zó groot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:44

Wanneer gaan ze actiever controlleren op quarantaine ipv extra maatregelen die toch weer niet te handhaven zijn?
Een Belgische vrouw was na haar kerstvakantie in een skigebied waar ook Engelsen waren niet in quarantaine gegaan, heeft daarmee bij thuiskomst haar dochter geinfecteerd met de UK variant die het op school weer verder gaf.
Nu zijn er blijkbaar 5000 belgen in quarantaine (als ze dat al doen) door roekeloos gedrag van 1 persoon _-:(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:25

Valt niet tegenaan te controleren. Grenzen dicht, misschien ...

Dit blijf je houden. Mensen gaan niet in quarantaine na bezoek /vakantie..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:26

Getup schreef:
Valt niet tegenaan te controleren. Grenzen dicht, misschien ...

Dit is helaas denk ik de waarheid
Net als gezegd wordt blijf thuis
Veel toch werken, anderen crossen zomaar het halve land door en weer anderen gezellig op de koffie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:33

besita schreef:
Nou popstra ik vond je post erg grof en daarom ben ik het ook gaan opzoeken

Ik had er geen flauw benul van hoe vaccins worden gemaakt en veel mensen idem als ik het zo lees
maar om mensen als complete idioten weg te zetten die zeggen dat er cellen van foetussen in het vaccin verwerkt zitten vind ik er ver over

Mag je vinden maar men blijft wel idiote dingen roepen en halen zoals met dit voorbeeld ook blijkt dingen volledig uit hun verband.

Zelfde als dat oudere echtpaar dat liep te roeptoeteren dan iedereen die op de IC ligt met Covid 2 ton kreeg ofzoiets.
(Ik las dat op de insta van Gommers zondag)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:41

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:44

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:47

Jammer dat er niet staat hoe laat

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:48

SandravdB schreef:

Zijn altijd om 19u toch?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:48

In artikel staat in de middag

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:49

SandravdB schreef:

"De persconferentie wordt aan het begin van de middag gehouden, laat demissionair minister De Jonge weten." Bron: NOS

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:51

Mmm woensdagmiddag en persconferentie -O- meestal niet echt goed bericht denk ik? Ach meer dan afwachten kunnen we niet. Ik kan me voorstellen dat het is ivm eventuele avondklok, bij de 1900 persconferentie is die om 1930 klaar en zou je een half uur nog maximaal buiten mogen zijn.

Ik ben voor zover het kan met twee hoogbejaarde honden waarvan een dement langzaam hun uitlaat schema aan het opschuiven voor het geval dat de avondklok komt en honden uitlaten ook niet meer mag. Ik zit nu op uiterlijk 2100 terug maar dan is het s ochtends ergens tussen 3 en 5 dat er een en meestal twee staan te dringen bij de achterdeur omdat ze heel nodig moeten. Iets met leeftijd en moeilijker plas ophouden. Alleen helaas poepen doen ze liever niet in de tuin en ook dat wordt langzaam lastiger ophouden. Maar ja meer dan mijn best kan ik niet doen. -O- als de nood te hoog wordt zal ik dan maar risico op boete moeten nemen. Al zal de kans daarop hier wel heel klein zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:56

Karuna, zorg voor dieren is een essentieel iets en zal niet zomaar een misdrijf worden, wanneer jij in de avond je hond even laat plassen zal er echt geen boete volgen. Mocht er een avondklok komen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:57

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:57

Daar is bij ons ook commotie over Karuna ..een jongen met een incontinente hond ( hond moet om de 4 uur plassen ) heeft ook een boete gekregen
Tov

Al degene die geen boete krijgen voor 100×ergere dingen :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:58

Daarom durf ik mocht het niet mogen de gok wel te nemen. Ik loop nu al door nagenoeg uitgestorven straten. Maar ik dacht beter voorzichtig onnodig gaan schuiven dan dadelijk accuut een probleem hebben. De tijd lag eerder de laatste ronde tussen 2230 en 2330. Dus ik ben al een heel eind op weg in een kleine 2 weken. :j

Besita zuur dat. Vooral als je helemaal geen tuin hebt. In uiterste nood een konijnen binnen onderbak ombouwen tot reuze kattenbak. :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:02

Sizzle schreef:
Wanneer gaan ze actiever controlleren op quarantaine ipv extra maatregelen die toch weer niet te handhaven zijn?
Een Belgische vrouw was na haar kerstvakantie in een skigebied waar ook Engelsen waren niet in quarantaine gegaan, heeft daarmee bij thuiskomst haar dochter geinfecteerd met de UK variant die het op school weer verder gaf.
Nu zijn er blijkbaar 5000 belgen in quarantaine (als ze dat al doen) door roekeloos gedrag van 1 persoon _-:(

Daar zijn ze inderdaad ferm de klos :x

En een interview met een vrouw die ook besmet is door een wandeling met haar vriendin en een kwartiertje koffie drinken bij haar thuis.
Die vriendin was een paar dagen ervoor op bezoek geweest bij haar moeder in het rusthuis waar nu opeens zoveel besmettingen zijn maar dat wisten ze toen uiteraard nog niet.
Die britse variant mept flink in de ronde heb ik de indruk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:04

Oh dat klinkt als heel erg besmettelijk. Een stom niesje of een niet helemaal virusvrij hand of zou praten al voldoende zijn? Is daar eigenlijk al onderzoek naar waarom het zoveel meer besmettelijk is?

Die skivrouw zou die zich nu schuldig voelen? Of nog steeds een ik heb recht op vakantie dus ga ik blijdschap?
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-01-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:04

Als je meent aan te kunnen tonen dat je onterecht een boete hebt gekregen, dan teken je toch beroep aan?
Me dunkt dat wanneer je daadwerkelijk aantoonbare en legitieme reden hebt gehad om uitzondering op de regel te zijn, veronderstel ik dat een rechter die beschikking terug draait.
Of denk ik te simpel.

Ik zie de bui al hangen als ik mijn man op vrijdagavond na 20 uur bij zijn werk ophaal.
Dan houden ze me maar aan, mogen ze de tacho van mijn man uitlezen dat ie inderdaad pas na 20 uur aan de zaak kan komen.
Zorg wel dat ik foto van loonstrook op mijn telefoon heb staan.
Ik ben er niet zo bang voor.

Ik heb mijn man overigens alvast medische mondkapjes meegegeven.
Ik verwacht dat die binnenkort in heel Duitsland verplicht gaan worden, nu alleen nog in Beieren.